Egy hétköznapi esetet szeretnék megosztani Veletek, ami a kedves párommal esett meg a minap. Egy tipikus “vásárló reklamál a kereskedőnél” szituról van szó, ami igencsak tanulságos lehet sokunk számára.
A pici lányunk nemsokára betölti a 20 hónapos kort. Itt a tavasz, jön a jó idő, lehet kimozdulni végre a szabadba és a gyermekkellék repertoárunkból még hiányzott a biciklire szerelhető gyermekülés. Ezen hiányosságokat pótolván a párom a helyi vas-műszaki kereskedésben vásárolt egyet. Körülbelül 2 hét után úgy esett, hogy a biztonsági zár műanyag záró része letört, tovább nem lehetett biztonságosan rögzíteni úgy, hogy a lányunk ne tudjon szabadon forgolódni az ülésben, további használata több, mint balesetveszélyes lett volna. A termékre 1 év garanciát állítottak ki az üzletben, remek, gondoltam magamban, amikor a párom közölte hogy járt a gyereküléssel. Én dolgoztam az esetkor így páromra maradt az ügyintézés. A picivel az oldalán másnap délelőtt vissza is ment az üzletbe az üléssel, elmesélte a történteket az épp dolgozó tulajdonosnak, legyenek kedvesek kicserélni az ülést egy másikra. Ő hanyag eleganciával elutasította azzal a válasszal, hogy a nem rendeltetésszerű használattal ők nem tudnak mit kezdeni, forduljunk a gyártóhoz, keressük őket, ők így terméket nem cserélnek ki. A párom nem reagálta le megfelelően, nem állt a helyzet magaslatán és sírva, megalázva volt kénytelen elhagyni az üzletet. Ezt követően szereztem tudomást a történtekről, mivel dolgoztam nem igazán tudtam segítségére lenni, pedig szivesen ott lettem volna, nyomatékosítva jelenlétemmel az eset megoldását. Szerencsére a párom aztán higgadtan és magabiztosan átgondolta a helyzetét és a helyi fogyasztóvédelmi kirendeltségnél kért telefonos eligazítást az üggyel kapcsolatban. Az ügyintéző tájékoztatta, hogy az üzletnek kötelessége a garanciát figyelembe vennie és olyan megoldást kínálni, ami nekünk vásárlóknak megfelelő kompenzálást biztosít: pénzvisszafizetés és termék cseréje is ide tartozott. Ebédidőben haza tudtam ugrani és addig vigyázni a kislányra míg párom visszament az üzletbe és élve a vásárlói jogával megoldást eszközöljön ki a gyermeküléssel kapcsolatban. A kislányom épp délutáni szundikáját töltötte, gondoltam leheveredek mellé addig én is míg a párom megvívja a kis harcát. Egyszercsak arra lettem figyelmes, hogy a kedvesem a lábamat simogatja. Felébresztett. És büszkén adta tudtomra, hogy az ülést kicserélték, mehetek azt felszerelni, aztán iparkodjak menni vissza dolgozni XD.
Ha úgy érzed és TUDOD hogy igazad van, ne hagyd annyiban!
Köszönöm, hogy elolvastad!
Az írásomat itt is elolvashatod egyéb más érdekességek mellett:
KocsmaPult