2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Tipikus vásárló-kiskereskedő eset a gyermeküléssel

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Egy hétköznapi esetet szeretnék megosztani Veletek, ami a kedves párommal esett meg a minap. Egy tipikus “vásárló reklamál a kereskedőnél” szituról van szó, ami igencsak tanulságos lehet sokunk számára.

A pici lányunk nemsokára betölti a 20 hónapos kort. Itt a tavasz, jön a jó idő, lehet kimozdulni végre a szabadba és a gyermekkellék repertoárunkból még hiányzott a biciklire szerelhető gyermekülés. Ezen hiányosságokat pótolván a párom a helyi vas-műszaki kereskedésben vásárolt egyet. Körülbelül 2 hét után úgy esett, hogy a biztonsági zár műanyag záró része letört, tovább nem lehetett biztonságosan rögzíteni úgy, hogy a lányunk ne tudjon szabadon forgolódni az ülésben, további használata több, mint balesetveszélyes lett volna. A termékre 1 év garanciát állítottak ki az üzletben, remek, gondoltam magamban, amikor a párom közölte hogy járt a gyereküléssel. Én dolgoztam az esetkor így páromra maradt az ügyintézés. A picivel az oldalán másnap délelőtt vissza is ment az üzletbe az üléssel, elmesélte a történteket az épp dolgozó tulajdonosnak, legyenek kedvesek kicserélni az ülést egy másikra. Ő hanyag eleganciával elutasította azzal a válasszal, hogy a nem rendeltetésszerű használattal ők nem tudnak mit kezdeni, forduljunk a gyártóhoz, keressük őket, ők így terméket nem cserélnek ki. A párom nem reagálta le megfelelően, nem állt a helyzet magaslatán és sírva, megalázva volt kénytelen elhagyni az üzletet. Ezt követően szereztem tudomást a történtekről, mivel dolgoztam nem igazán tudtam segítségére lenni, pedig szivesen ott lettem volna, nyomatékosítva jelenlétemmel az eset megoldását. Szerencsére a párom aztán higgadtan és magabiztosan átgondolta a helyzetét és a helyi fogyasztóvédelmi kirendeltségnél kért telefonos eligazítást az üggyel kapcsolatban. Az ügyintéző tájékoztatta, hogy az üzletnek kötelessége a garanciát figyelembe vennie és olyan megoldást kínálni, ami nekünk vásárlóknak megfelelő kompenzálást biztosít: pénzvisszafizetés és termék cseréje is ide tartozott. Ebédidőben haza tudtam ugrani és addig vigyázni a kislányra míg párom visszament az üzletbe és élve a vásárlói jogával megoldást eszközöljön ki a gyermeküléssel kapcsolatban. A kislányom épp délutáni szundikáját töltötte, gondoltam leheveredek mellé addig én is míg a párom megvívja a kis harcát. Egyszercsak arra lettem figyelmes, hogy a kedvesem a lábamat simogatja. Felébresztett. És büszkén adta tudtomra, hogy az ülést kicserélték, mehetek azt felszerelni, aztán iparkodjak menni vissza dolgozni XD.

Ha úgy érzed és TUDOD hogy igazad van, ne hagyd annyiban!

Köszönöm, hogy elolvastad!

Az írásomat itt is elolvashatod egyéb más érdekességek mellett:
KocsmaPult

Hozzászólások

(#1) icemad


icemad
nagyúr
LOGOUT blog

Igazatok volt, nem szabad annyiban hagyni. A kedves feleségednek erőt és kitartást kívánok, mert még több ezerszer fogja ezt átélni. (saját tapasztalat) Annak azért örülök, hogy a picur most már biztonságban érezheti magát. Sajnos Magyarisztánban még sok helyen a kereskedő diktál... (Ezért is mentünk külföldre) Bár én vissza mennék még egy kicsit balhézni a többi vevő előtt, hogy a tulajdonos is érezze a törődést.

Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!

(#2) dekan0v válasza icemad (#1) üzenetére


dekan0v
tag

Manapság a vásárlók egyre "tudatosabbak" szerencsére. A nagy multiknál nyílván rugalmasabban és simábban zajlanak az ilyen jellegű ügyek, a kiskereskedők meg nincsenek még "hozzászoktatva" a korrekt vásárlócentrikus garanciális folyamathoz. Hozzátéve a történethez még, a fogyasztóvédelmis ígéretet tett, hogy kedden meglátogatja a kiskereskedést és megkérdezi hogyan záródott a történetünk.

(#3) nemlehet


nemlehet
őstag

Jótállás esetén az eladó kötelezettsége a bizonyítás. EU-s MINIMUM a 6 hónap jótállás és a 2 év szavatosság (garancia).
Jellemzően a jótállás 1 vagy 2 év szokott lenni itthon, de a leírás alapján még a 6 hónap sem telt le tehát mindenképpen az eladónak volt bizonyítási kötelessége.

Amúgy nekem ilyen vitás esetben az szokott lenni a trükköm, hogy ok én elfogadom az álláspontját, de akkor legyen szíves az aláírásával ellátva leírni ezt, pecsét és dátum kíséretében. Ilyenkor valahogy mindig képesek valami megoldást találni. 1x próbáltak meg ez után kihajítani az üzletből (Mit okoskodsz g*ci), de ott meg mondtam hogy az egész beszélgetést rögzítettem és megyek a rendőrségre (pedig nem) és hirtelen "megenyhültek".

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#4) dekan0v válasza nemlehet (#3) üzenetére


dekan0v
tag

Az enyhülés a mi esetünkben is a fogasztóvédelmi hatóság emlegetése és közbeiktatása lett hatásos és "enyhítette" meg abtulaj szívét. Ha így, akkor így...

(#5) bazsi83vp


bazsi83vp
senior tag

Na igen, azt gondolná az ember, a kereskedők, szolgáltatók a kuncsaftért vannak. Én ma pl azon húztam fel magam, hogy a postás csenget, negyed percen belül kiérek, de már nincs ott, majd lefelé menet megtalálom az értesítőt.... bezzeg ha nem hivatalos levelet, hanem a nyugdíjakat kell kivinni, tudnak várni.
De majd az ügyintéző átadja a holnapi jókívánságaimat neki, ha akarja, vagy benyeli. De nehogy már a nyuszi vigye a puskát. Nektek meg gratula a kiállásotokért :)

(#6) Mr.Csizmás


Mr.Csizmás
félisten

gondolom ez is az előző rendszerből ittmaradt téesz-traktor-autósbolt sokadik zombireinkarnációja, eladótér = raktár, és az egész közepén mint valami ufo, ott a nav-os pénztárgép. mai napig nem értem, hogy ezek a boltok hogy tudnak létezni még mindig :U

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.