A történet nagyjából ott kezdődik, hogy bő 5 évvel ezelőtt vásároltam ezt a számomra fontos és nagyszerű ugyanakkor cseppet sem olcsó kamerát. Idén tavasszal villámcsapásként ért a Microsoft és a Logitech hozzáállása a terméktámogatás teljes felszámolásához. Annak rendje és módja szerint júniusban a kamera képtelen volt a Skype szolgáltatáshoz kapcsolódni, és gyakorlatilag használhatatlanná vált.
A logitech support oldalát felkeresve ez az üzenet fogad minket:
"As you may be aware, Microsoft is ending all support for Skype on TV in June 2016. As we understand it, Microsoft’s decision affects all Skype for TV users, including owners of the Logitech TV Cam HD.
Some Skype for TV users may already be experiencing connection errors as the change takes effect. All users will experience issues beginning in June.
We apologize for this inconvenience. If your Logitech TV Cam HD is under warranty, please contact Customer Support at http://support.logitech.com/contact"
A fórumokat bújva hamar kiderült, hogy a probléma oka részben a firmware-ben van elásva. A kamera ping-tesztet hajt végre a skype.com régió szerinti IP címére. Amennyiben válasz érkezik a bejelentkezés megtörténik, amennyiben nem (2016 júniusától), akkor a bejelentkezést és csatlakozást elutasítja.
Jelenleg a Logitech nem hajlandó a firmware-t módosítani és a Microsoft-ra mutogat.
A történethez az is hozzátartozik (szándékos vagy véletlen, ez nem tudható), hogy július végén a Logitech új weboldalt és fórumot hozott létre. Ezzel gyakorlatilag a korábban a support oldal fórumában megjelent vevői panaszáradat, hozzászólások, és megoldások egycsapásra tőrlődtek.
A jelenleg még elérhető, és hasznos információkat tartalmazó fórumot itt lehet elérni.
ÚJRAÉLESZTÉS
A megoldás kissé sufni-tuningos, de egyszerűen kivitelezhető. El kell érnünk, hogy otthoni hálózatunkon a skype.com régió szerinti IP címén valamilyen eszköz válaszoljon a kamerának.
1. lépés: pingeljük meg a www.skype.com címet és azonosítsuk, milyen IP címen válaszol a szerver (Magyarországon: 40.115.34.155)
pingeléshez használjuk a cmd.exe alkalmazást ping www.skype.com utasítással
2. lépés: Routerünket (otthoni hálózatunkat) állítsuk át a kapott IP-cím tartományra és/vagy IP címre (itt az a lényeg, hogy legalább egy eszköz 155-ös címen válaszoljon a kamerának).
3. lépés: Indítsuk újra a kamerát, és jelentkezzünk be. A kamera ezt követően használatra kész.
Részletes beállítás
Fixing the Logitech HD Skype Camera with the $15 TL-WR702N mini router