2019. március 20., szerda

Gyorskeresés

[VÉGLEGES:] A Samsung és a naiv vásárló esete

Írta: | Kulcsszavak: i9000 . Samsung . szerviz . garancia

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A héten történt egy esetem a Samsunggal, ami kicsit megingatott a "hitemben". Eddig nem sok bajom volt a Samsunggal, mint céggel.
Kezdődött ott a dolog, hogy 14 hónapja(napra pontosan), tavaly augusztusban vettem egy Samsung Galaxy S i9000 típusú mobiltelefont, a bolti garisnál szűk 20000Ft-tal drágábban. Kijött a telefon, a garanciapapírra viszont 19. volt írva, de ez nem is probléma.
Rögtön beregisztráltam a my.samsung.hu oldalon, mert a fórumon a kedves társak elmondták, amit a Samsung nem vert túl nagy dobra, hogy a szűkös 1 év garanciához kapok még 2 hónapot, ha regisztrálok. Meg is kaptam, jött a mail, szuper.
Október közepén hozzájutottam egy teszttelefonhoz, amit egy hónapig első telefonként kell használnom, gondoltam, ha már úgyse használom, akkor a használatot nem befolyásoló, de zavaró hibákat kijavíttatom Samuékkal(A töltő kábele a csatlakozásnál könnyen mozog, gyanús, hogy törik a közeljövőben. A statusbar beégett a kék színnél. A GPS használhatatlan, percek után se talál jelet. A hátlap megrepedezett a jack csatlakozó körül, pedig végig tokban volt hordva. A gari lejárta előtt pár nappal(10. 16.) megrendeltem a szervizfutárt. Írta az oldal, hogy 1 munkanapon belüli időpontot is megadhatok, megadtam 17.-t. Leokéztam, megköszönte az oldal. Elvittem nagyszüleimhez a telefont, mert két napig nem voltam itthon. Hétfőn hívtak (nagyszüleim), hogy 4 óra elmúlt, nem jött a futár, pedig egész nap otthon ültek. Elnézést kértem, hogy elrontottam feleslegesen az egész napi programjukat, és megkértem őket, hogy még egy napig maradjanak otthon, hátha csak nem sikerült elrendezni a dolgokat, és nem ért oda. Másnap ugyanez, csak ekkor már itthon voltam. Az oldal szerint 4-ig jöhetett volna a futár, kivártam még fél órát, és felhívtam a Samsungot, hogy mit tudnak a dologról. Hát ők bizony semmit, mert nem látnak bele a szervizfutár rendszerébe, ők csak az oldalon való eligazodásban tudnak segíteni, de hívjam fel a hivatalos szervizt(Tele**x GSM Kft.), és kérdezzem meg tőlük. Mobilszám volt persze, hadd fogyjon a pénzem. Beszéltem vele 5percet, elmondtam neki, hogy másnap lejár a garanciám, és még azt se tudom, hogy egyáltalán jönnek-e érte, és még egy értesítést se kaptam róla. Biztosított, hogy semmi baj nem lesz, a garancia fagyasztva van, csak írjak egy mailt a történtekről, és hívjam fel a logisztikát, mert a szervizfutárral ők foglalkoznak. Viszont ők csak fél 5-ig voltak, majd reggel hívjam fel őket. Felhívnám a figyelmet, hogy itt még volt garanciám. Szó se volt arról, hogy rendeljem meg még egyszer a futárt a biztonság kedvéért. Este megírtam az e-mailt, hogy látsszon írásban is, hogy még a garanciaidőn belül tettem az ügyért.
Felhívtam a logisztikát reggel(10. 19.), hogy merre jár a futárom. Kérdezett nevet, de semmire nem jutott. Mondom akkor mi a teendő, garanciális javítás kéne, de nincs futárom, és állítólag meg se rendeltem. Az lenne a teendő, hogy rendeljem meg még egyszer a futárt. Mondom az már nem nagyon működik gondolom, mivel ma lejár a garim(gépközelben meg nem voltam, hogy megnézzem). Akkor nincs mit tenni, hívjam fel a Samsungot, hogy ők látják-e a megrendelést.
Délután, amint hazaértem megpróbáltam leadni a garanciafutár megrendelését még egyszer, de már nem engedte. Ezután felhívtam a Samsungot, akik elküldtek a logisztikára, mert nem látnak bele a szervizfutár rendszerébe. Adott egy telefonszámot. Összehasonlítottam azzal, amit reggel felhívtam, és egyeztek, tehát még egyszer nem hívtam fel. Utolsó lehetőségnek a "szavatossági javítás" című dolgot ajánlották fel, ami garanciaidőn túli javítást takar, de ehhez a felküldés előtt be kell vizsgáltatnom szervizben a mobilt, és ha elismerik a hibákat, akkor lehetséges a javítás.
Most(10. 22. 22:00) úgy állok, hogy kedd este(10. 18. 22:00) óta nem válaszoltak az e-mailemre, a garanciám elúszott. Egyetlen bizonyítékom van az egészről, az a 18-án este elküldött e-mail, amire nem érkezett válasz azóta sem. A garanciaidőn belüli főalkatrész-csere(alaplap, kijelző, gondolom modem is, utóbbi kettő pedig a hibásak között van) esetén adott fél év garanciahosszabbítást gondolom a kiemelt rész jelentése miatt szintén elbuktam.
Tehát:
A Samsung szerint én voltam a balf@sz, "nem rendeltem meg a futárt", elbuktam a garanciát, ha akarok futhatok utána.
Szerintem meg látjátok a véleményemet az egészről. Ennyit értem én, a hülye, aki 136000Ft-ért megvette annak idején a zsírúj telefont, és még annyit sem tudtak tenni, hogy mondják, hogy semmi baj nem lesz abból, ha véletlenül kedden még egyszer lerendelem a futárt a biztonság kedvéért.

A véleményeket szívesen várom.

UPDATE: A szervizből most(10. 24. 10:20) hívott az ügyintéző, akivel kedden beszéltem hogy még a mai nap folyamán intézkedik, és mivel még garanciaidőn belül jeleztem az igényemet, nem lesz semmi gondom. Kíváncsi leszek. :D

UPDATE2: Szerdán viszi a telefont a futár. A telefonos hölgy, aki felhívott adategyeztetésért meg akarta magyarázni, hogy "az nem jack, hanem rendszercsatlakozó demindegy", de ez legyen a legnagyobb gond...

UPDATE3: Pénteken(10.28.) visszahozták, kaptam két kiló papírt a szervizelésről, amelyben leírják, hogy minden tökéletes, tesztelték az akkut, a töltőt. Leírták, hogy az akkut időtartamát befolyásolja az, hogy milyen megnyitott programok vannak a háttérben, és hogy kapcsoljam ki a mobilnetet meg a WiFi-t, ha nem kell... A GPS hardveres részéről nem írtak semmit, viszont kiokosítottak, hogy bizony menjek nyílt területre, és várjak, amíg lesz jel... A rendszercsatlakozó szerintük nem repedt meg(a telefonos hölgy csak azért is rendszercsatlakozót írt rá, nem a hátlapot a jack dugónál), tehát a hátlap is maradt ugyanaz. A kijelzővel kapcsolatban pedig természetesen én vagyok a rossz, mert "az Android sor beégett a kék színbe" típusú hibát nem találták, pedig több más készülékkel is összehasonlították. (A telefonos hölgynek felső állapotsort mondtam, majd mikor visszakérdezett, elmondtam hogy az Androidnak van egy ilyen sora, ahol az akkut, térerőt és az órát jelzi, ebből ő kreálta a fent idézett hibaleírást.)


A képen jól kivehető a felső sor elváltozott színe, és az óra, valamint az akku beégett ikonjai is. Élőben ez még észrevehetőbb, főleg, hogy elrontottam a fókuszt.

A szervizlapra rá van írva, hogy szoftvert frissítettek(2.3.3...), leellenőrziték az alkatrészeket, és alkatrészt cseréltek!!!! Kérdem én, hogy mit, ha a GPS ugyanolyan, a hátlap maradt, a kijelző maradt, a töltő maradt, és az akku is?
UPDATE4: Időközben a GPS az újabb romokkal jelentősen javuló tendenciát mutat, tehát lehet, hogy az volt a cserélt alkatrész. Az akkumulátor pedig egyértelműen jobban merül, mint a pár hetes utángyártott, amit helyette vettem.

GRATULÁLOK SAMSUNG!

Hozzászólások

(#1) CHIPman


CHIPman
(PH! nagyúr)

Indulás... :U

(#2) hodostamas válasza CHIPman (#1) üzenetére


hodostamas
(PH! addikt)

Futár céggel van a baj, sok embert fel sem hívnak hogy na megyünk a telefonért, csak beállítanak.. 0 kommunikáció van általában. Nem tudom miért nem egy normális futárcéggel szerződtek le :(

(#3) Mr.Csizmás


Mr.Csizmás
(PH! félisten)

/asztalverés

de ezt asszem írtam fb-n is neked

| Cicu & Cica VI | id: fritzkandur (#2997 Bnet) | 3D nyomtató hobbista | eladó Samsung S6 Edge Gold, mecha bill 60% és fullsize: https://hardverapro.hu/tag/mr_csizmas

(#4) CHIPman válasza hodostamas (#2) üzenetére


CHIPman
(PH! nagyúr)

A szerviz se látja a megrendelésemet, a futárcég meg jöhetett volna két napig, ott ült mindig valaki a megadott címen a telefonnal a kezében.
Csizmi: Hol verjem az asztalt? Az ország másik végén a Samsung főnökének, vagy a szerencsétlen helyi szervizesnek, akinél még esélyem is van, hogy javíttassam?

[ Szerkesztve ]

(#5) hodostamas válasza CHIPman (#4) üzenetére


hodostamas
(PH! addikt)

Kaptál e-mailt hogy leadtad a futárigénylést?
Én annó kaptam egy mailt emlékeztetőbe hogy mikorra várhatom a futárt kb.

(#6) CHIPman válasza hodostamas (#5) üzenetére


CHIPman
(PH! nagyúr)

Nem hát, de sokat nem értem volna vele, ha előre tudom, hogy kapnom kell, mert nem voltam itthon. Ha akarták volna, akkor is húzták volna az időt 19.-ig.

[ Szerkesztve ]

(#7) lkereki válasza CHIPman (#6) üzenetére


lkereki
(tag)

Összességében az ilyen "apróságok" miatt döntöttem úgy, hogy nem kell több Samsung termék. (Bár sanszos, hogy a többi gyártó sem különb.)
Esetleg fogyasztóvédelemnél nem próbálkozol?

S9+ Dual

(#8) CHIPman válasza lkereki (#7) üzenetére


CHIPman
(PH! nagyúr)

Mi alapján? Egy darab bizonyítékom sincs, az a mail meg maximum arra jó, hogy látsszon, hogy nem írtak vissza...

(#9) Weißturul


Weißturul
(senior tag)

Kb. ugyanez történt annk az XBOX-ommal...
Hát nem kereken három nappal a gari lejárta előtt pörgette ki a 3ledet?!
Még aznap hívtam a szervízt, hogy jöjjenek érte. A gari lejártának napján itt is voltak érte, napra pontosan egy hét múlva visszakaptam. Naná, hogu nem javították meg :W Hívtam a szervízt megint, elmondtam a panaszom, rendszerben meg is nézték, hogy mi a nagy harci helyzet. Közölték, hogy a szerviz nem javította meg a terméket. Ha nem mondják észre se veszem :U Mikor rákérdeztem, hogy miért azt felelték, hogy ezt ők nem mondhatják meg. "Már, hogyan a francba nem tudhatom én meg, hogy miért nem lett gariztatva az én készülékem?" "Erre nekünk nincs felhatalmazásunk, ha óhajt élhet panasszal a szervíz felé". Még szép, hogy éltem, de kissé erotikusan álltak a kevelemre (b@sztak válaszolni).
Hát ennyit a világ legnagyobb cégeiről :W :W :W

Hass, alkoss, gyarapíts és a Logout fényre derül! | 3dfx rulez | "... úgy szórtad a hedshátokat, mint S3 VGA a hardveresen gyorsított kékhalált" - bacsis | http://bit.ly/tBBPzG <--- Dreamcast topik

(#10) h1n1_900


h1n1_900
(őstag)

Hát ezért nem 2nappal a gari lejárta előtt kell észbekapni :(

Logitech X-530 eladó jó állapotban olcsón! http://href.hu/x/gkgr

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.