2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Budapesti HiFi üzlet ügyfélkezelés.(Storytime)

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Kis sztori, nem is igazán velem történt, Én csak szem és fültanúja voltam a dolognak.
Illetve, bár nekem az eddigi vásárlásaim pozitívak voltak, nem tudom szeretnék-e a jövőben itt vásárolni, ha ilyen az ügyfélkezelés akkor, ha valami "gond" van.

Betértem egy Budapesti HiFi üzletbe, már sokadszorra, mert elég sok dolgot vettem itt.
Most épp egy fejhallgatóért mentem, de gondoltam előtte azért megnézem stb.

Eközben történt, hogy egy enyhén frusztrál úriember lépett az üzletbe.
Az asztal mögött ülő hölgyhöz lépett egy kis dobozzal és kezdte mondani, hogy a tegnapi nap érkezett meg neki ez a termék, de a jobb oldali kimenetén nincsen semmilyen hang.

Erre a hölgy kedvesen mondta neki, hogy garanciális ügyintézésre terméket csak akkor tudnak átvenni, ha előtte azt az Ő online garanciális bejelentő oldalukon bejelenti, kap egy RMA számot és akkor azzal be lehet hozni. DE nem baj, ha ezt nem végezte el, ezt itt is meg tudja.

Persze az Úr hamar a Hölgy tudtára adta, hogy szó sincs itt garanciális ügyintézésről, Ő elállni szeretne és át is adta a kinyomtatott elállási nyilatkozatot.

Ekkor egy nagyon éles hangulatváltás következett be a Hölgynél és cinikus hangon csak annyit mondott, hogy: "Chh, hibás termék esetén nem lehetséges az elálláls, az elállás arra van, hogy valaki nem azt kapta, amit rendelt, pl kék helyett pirosat"

Erre az Úriember kontrázott, hogy "Hát de nem azt kaptam, amit rendeltem, hiszen az egyik kimenet nem jó"

Ekkor már azt gondoltam, hogy sakk-matt és végre vissza veszi tőle. De a Hölgy továbbra is csak azt mantrázta, hogy ez nem az elállás jögkörébe tartozik, hanem garanciába, hiszen hibás a termék, nem vehetik vissza, nekik ezt be kell vizsgálni, hiszen akár a vevő is okozhatta, lehet nem is a DAC rossz, hanem a rendszerének valami másik eleme, ha visszaveszik és kiderül, hogy nem hibás, akkor csak elektronikai hulladékot termelnek..... stb...

Az Úriember itt már enyhén frusztráltból kifejezetten idegesbe ment át... Mondta, hogy ha be is vizsgálják és javítják vagy cserélik, akkor utána áll el, akkor nem mindegy? Csak fölösleges időőhúzás.

A Hölgy erre azonnal lecsapott, hogy ha vége a garanciális ügyintézésnek, akkor már élhet ezekkel, ahogy Ő fogalmazott. "Akkor adja el, vagy ajándékozza oda valakinek"

Ment ezen a huza-vona kis ideig, mikor egy kisebb irdodából kijött egy magas őszer Úr, majd sértödött hangon mondta a Hölgynek, hogy "Fizesd neki vissza, aztán menjen"

Ezután az Úr csak annyit mondott, hogy a számla adatok a nyilatkozaton vanna, majd kiment.

Hölgy lazán arrébb dobta a papírt, és csak hallkan annyit mondott, hogy erre neki is van 14 napja, majd utal....

Én meg ott álltam egy pulttal lejebb, gondolkodtam, hogy bár megannyi cuccom van innen, egyikkel sem volt baj, de szeretnék-e még, ha ilyen az ügyfélkezelés abban az esetben, ha nem csak eladni kell az adott terméket, hanem supportot nyujtani, vagy akár vissza venni. :(

Olvastam itt a lapcsalád fórumain is, hogy ez az üzlet nem feltéltelnül az 5 csillagos ügyfélkezelésről híres, de mivel sosem tapasztaltam, nem is igazán foglalkoztam vele....

Így még ha csak másod kézből is de testközelből megtapasztaltam ezt, nem tudom szeretnék-e innen bármit, ami szomorú, mert nagyon sok jó márka van itt, ami szinte csak itt kapható :(

De ha ez a "mindennapos" módja annak, ahogy az ügyfeleket kezelik, hogy működhet még mindig egy ilyen üzlet? :((( :(

Hozzászólások

(#1) joghurt


joghurt
addikt

Vásárlók könyve (kötelesek odaadni), Fogyasztóvédelem.
1. Hadd maradjon nyoma!
2. Hadd kelljen a vizsgálattal időt tölteniük!
Különben minden marad változatlan.

És ha a kooperativitás legkisebb jelét sem mutatják, akkor mehet névvel-címmel a sztori terjesztése. (Néhány önélzetes latol be szokott próbálkozni viszontfeljelentéssel "hitelrontás" címén, de ezzel csak magukból csinálnak bohócot.)

A tej élet, erő, egészség.

(#2) Brndtt00 válasza joghurt (#1) üzenetére


Brndtt00
junior tag

Őszintén, lehet tunya voltam, de "nem szóltam közbe" lévén nem az Én ügyem volt.

De a vásárlók könyve nekem is átfutott a kis agyamon, és ahogy láttam sehol nem láttam :F

Tudtommal annak jól látható és elérhető helyen kell lennie törvényileg, bár ebben lehet tévedek.

Everything that lives is designed to end, we're perpetually trapped. In a never ending spiral of life and death. Is this a curse, or some kind of punishment?

(#3) dellfanboy


dellfanboy
senior tag

14 napon belul meg indokolni se kell az elallas okat...

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#4) Brndtt00 válasza dellfanboy (#3) üzenetére


Brndtt00
junior tag

Én is így tudom, az Úr is így tudta, csak a Hölgy hitte azt, hogy ez rájuk nem vonatkozik valamilyen oknál fogva :F

E6420 long time user-ként tetszik a neved :DD

Everything that lives is designed to end, we're perpetually trapped. In a never ending spiral of life and death. Is this a curse, or some kind of punishment?

(#5) szipipeti válasza Brndtt00 (#2) üzenetére


szipipeti
csendes tag

Nem nem tévedsz!
1, látható, és a vásárló részére akadálytalanul hozzáférhető helyen kell tárolni. Azaz, anélkül, hogy bárkinek jelezne a vevő, joga van elvenni. Tehát az eladó mögötti polcon már nem is lehetne!
2, működő kék golyóstoll, mellette kell legyen kitéve!

(#6) nemlehet


nemlehet
őstag

Online vásárlás esetén 14 napon belül indoklás nélkül el lehet állni. Max annyiban követett el hibát az úriember, hogy mondta, hogy nem jó az egyik kimenet, de ez fogyasztóvédelmi szempontból lényegtelen, csak talajt adott a kekeckedésre.
Ezt mindig úgy kell csinálni, hogy megjön, kipróbálod, nem jó azonnal visszaküldöd és csak azt mondod szeretnél elállni a vásárlástól.

Amúgy az, hogy hogy működhet a cég még... Simán.
Itthon simán a szemébe hazudik a legtöbb bolt a vevőnek, elképesztően hatalmasakat kamuznak és a garanciális kötelességeiket szeretik nem betartani. Magánszemélyként ugye a fogyasztóvédelem téged nem fog kárpótolni vagy kezelni a panaszod, elzavarnak a békéltető testülethez ami egy hosszadalmas folyamat. (amúgy jó eséllyel lehet "nyerni" ott, de kinek van kedve 3-4-6 hónapig foglalkozni ezzel? )

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#7) Brndtt00 válasza szipipeti (#5) üzenetére


Brndtt00
junior tag

Akkor jól tudtam, nem láttam sehol, pedig nem kifejezetten nagy a bolt.

#6 nemlehet : Szomorú, hogy ez így mehet, de szerencsére még nem volt szükségem ilyenre, így emiatt nem tudhatom mennyire rossz a helyzet

Everything that lives is designed to end, we're perpetually trapped. In a never ending spiral of life and death. Is this a curse, or some kind of punishment?

(#8) Hieronymus válasza nemlehet (#6) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Ebben az írásban nem egyértelmű, hogy online vagy offline lett rendelve.
De ennek nincs jelentősége.
Mivel az előző nap kapta meg a terméket, másnap még bizonyosan joga van visszalépni az üzlettől.

Akkor is, ha hibás a termék. Hibás terméket nem kötelező vásárolni. Ráadásul csak veszít az üzleten a bolt. Legalább egy másik vásárló volt jelen. Aki ezek után átgondolja érdemes ott vásárolni vagy sem.
Ha megosztja a történetet, többen gondolják át a vásárlást

100 elégedett vásárló hoz talán egy új vásárlót. De egy elégedetlen vásárló, 100 másikat képes elrettenteni az üzlettől.
Ezért idióta dolog, ha nincs "kereskedő vénája" az eladónak. Jobb megoldás, ha a termék helyett kínál egy megbízhatóbb gyártmányt, egy kicsivel drágábban. Ha nem harap rá azonnal a vásárló, ad hozzá némi árengedményt.
A végén mindenki boldog. Az üzletben lévő többi vásárló is, mert érdemes itt vásárolni.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#9) Brndtt00 válasza Hieronymus (#8) üzenetére


Brndtt00
junior tag

Sorry, nem voltam túl egyértelmű, de online vásárolt termék volt. :R

Everything that lives is designed to end, we're perpetually trapped. In a never ending spiral of life and death. Is this a curse, or some kind of punishment?

(#10) Hieronymus válasza Brndtt00 (#9) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Offline esetében van elállási lehetőség, de sokkal rövidebb. Illetve lehet hosszabb is, ha az üzlet megengedi.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.