Az elmúlt pár hét tapasztalatát szeretném leírni.
Nemrég megjelent egy cikk, ahol is arról volt szó, hogy hogyan védje magát egy vevő.
Ami alap, ugyebár sose utalj előre, csak átvétel után fizess, stb. stb. Ez mind rendben is lenne...
De ugyan ki vagy mi védi az eladót?
Mostanában megint felgyűlt egy halom, működő, de általam már nem használt, vagy ismerősök megunt/lecserélt cuccai, amit vagy beszámoltam nekik, vagy csak "elektronikai" hulladék címen otthagytak nálam. Nem ez a foglalkozásom, de számítástechnikával kb 30 éve foglalkozom hobbi szinten, és ismerősök elég sűrűn keresnek ilyen jellegű gondjaikkal és kérdéseikkel.
Felraktam pár dolgot, és nem tudok szó nélkül elmenni az alábbi tapasztalatok mellett, mert szerintem nem egyedi eset, másrészt direkt csinálja a "kedves" "vevő" (igen így idézőjelben mind a kettő külön).
Kapok egy üzenetet, hogy érdekli a cuccos, elérhetőséget kér. Amit meg is kap, mert hát ugye normális ember úgy gondolkozik, hogy a másik is normális, és azért ír, mert valóban venni akar. Sokadik üzenetet írom, hogy mi legyen, sokadikra válaszol, hogy persze kell neki, küldjem fel Pestre (meg tudom oldani, van egy aránylag még türelmes öcsém, aki hűségesen felviszi nekem a cuccokat, mivel Pesten dolgozik), és majd egyeztet öcsémmel.
Becsomagolom a cuccot, mindenről fotót készítek, megadom az összes lehetséges adatot, kérem, hogy adjon már meg egy elérhetőséget, de semmi.
Felmegy a cucc, eltelik egy hét, kérdezem öcsémet, hogy jelentkezett a vevő? Persze nem.
Ráírok, hogy akkor mi van, jön a válasz (napok múlva), hogy persze kell, majd egyeztet. Volt is egyeztetés, megegyeztek, hogy hol veszi át, neki hol megfelelő, de éjjel-nappal dolgozik, és nehezen tudja megoldani, jó, öcsém munkatársa bevállalja, aki közel lakik a "vevőhöz", hogy hozzá érte mehet. Majd keresi. Azóta is keresi, érdeklődtünk nála, annyit mondott, hogy egy nem fogadott hívása volt 1x a 2. héten, este 11-kor, hívószám kijelzés nélkül.
Ráírtam, hogy akkor most mi van, 2 napig semmi, majd egyszer csörög a telefonom, hívószám nincs, és hát a kedves vevő. Mondja, hogy nem jó a számom, amit beírtam (igaza volt, egy számmal több volt benne), de mondom neki, ha dob egy üzenetet, akkor 1 perc alatt küldtem volna neki a helyes számot. Megjegyzem az öcsém, és a kollegája száma az korrekten meg lett adva.
Mondja, hogy neki továbbra is kell a cuccos, és megy is érte, mondom, OK, 1 hete van rá, ha nem jön érte, akkor eladom másnak. Persze, persze kell, DE neki kell egy hetes garancia, értem, de mégis mire gondolsz? Hát hogy egy hétig ki akarja próbálni, mondom részemről nincs akadálya, a cuccos működött, és működik, de mondom kifizetni azt ki kell, mert nem ismerősök vagyunk, hogy csak úgy 8,5 eFT-t most otthagyjak nálad. Jó, jött a válasz.
Na, hát azóta is jön a cuccért. :W
Szóval hazahozattam a cuccot, és el is van adva.
Írtam neki egy üzenetet, hogy kösz a szívatásért, elszalasztottam kb 3 vevőt (vagy ki tudja azok is kik lettek volna).
Ja és, kismillió pozitív visszajelzése van, de újonc kategória. Kezdek ezektől félni.
Másik emberrel is jártam így, aki rám írt, hogy kell neki, de aztán nulla kommunikáció, vagy csak csepegtetve.
Most tényleg vannak ilyenek, akik ezzel szórakoznak, hogy a másik üzletét rontsák??? Vagy ennyire "nemtörődöm" és tojik a másik fejére, még azt is megértettem volna, hogy ha dob egy üzenetet, hogy bocs, máshogy alakult, ez van, de ez a nulla felé konvergáló kommunikáció és utána meg szarok a másikra az rendesen fel tud bosszantani...
Na ez van, legalább kiírtam magamból...