"...a gyártó a költségek tekintetében megállapít egy fair ajánlott fogyasztói árat és leszerződik a kereskedőkkel, hogy annyiért adják"
Ez így mese.
A saját márkakereskedési hálózatában határozza meg az eladási árat.
A többi (nagy)kereskedőt kiszolgálja. legfeljebb javaslatot tesz az eladási árra.
"Ha pl. az Amazonon akarná egy bolt jelentősen többért árulni, ott bizony kivágnák, mint macskát a hidegre, mert a policyjükbe ütközik."
Ezt linkeld be hiteles forrásból. A gyakorlat nem erre utal. De szükség sincs rá. Ha a többi kereskedő áránál magasabb az ár, nem fog pörögni a készlet.
Ami valóban egységes áron kerül forgalomba, a terméken jelölik. Ilyenek például az újságok és időszakos kiadványok. Belépőjegyek, és hasonló termékek.
Amin nincs előre feltüntetve a kötött ár, az szabadáras termék. Ha tetszik, ha nem. A kifli, a tojás, a tej is szabadáras termék A szaláminak sincs kötött ára. Tudsz tévé gyártót mutatni, amelyik feltünteti a készülékeken a nettó eladási árat több valutanemben?
Ekkor még a szezonárakról nem is beszéltünk. Felénk az üzemanyag ára, azonos töltőállomáson 8-12 eurócentet ingadozik egy napon belül. Nem mindegy mikor megyek tankolni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!