Hirdetés

2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) velizare


velizare
nagyúr

a képen lévő hölgy éppen főzni tanul vr segítséggel? :DDD

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#2) Teasüti


Teasüti
nagyúr

Hogy akarunk 120 fps-t mikor a friss 1080 teszt alatt látott eredmények siralmasak?
A minimum fps még a 90-et se éri el a többségben, míg a teszt szerint "a Full HD-t más, olcsóbb VGA is könnyedén kirázza a kisujjából (a GTX 1080 meg csak nevet rajta)."
Aha, látom... :U
Még csak most jutottunk 2016-ban el odáig, hogy egy 60 hz-es 1080p monitorhoz elegendő a teljesítmény az esetek többségében (nem mindenhol, pl egy tavalyi GTA 5 simán beszaggat rajta, meg az összes tesztben szereplő dx12-es játék).
És akkor hol van még a 3D...
Úgy látom a 90 hz is igen igen necces, hacsak nem vicc grafikával játszunk, mint a ratyi kis 8 bites demók.
A konzolok meg mire fel kacsintgatnak VR felé az is érdekes kérdés, mikor egy 260k-s VGA is vajmi kevés hozzá egy bitang vassal alatta. Azok meg még a 60 fps-t se tudják...

[ Szerkesztve ]

(#3) Reggie0 válasza Teasüti (#2) üzenetére


Reggie0
félisten

Talan ugy, hogy olyan jatekoknal amiket VR-re irnak, ott figyelembe veszik ezeket a szempontokat es nem terhelik feleslegesen tul a kartyat?

(#4) pomorski válasza velizare (#1) üzenetére


pomorski
őstag

Igen, hagymát pucúl.

(#5) Teasüti válasza Reggie0 (#3) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Ez mit jelent egy skálán, aminek az egyik vége a fotó realisztikus AAA, a másik vége a Nintendo Wii?

[ Szerkesztve ]

(#6) kikikirly válasza Teasüti (#5) üzenetére


kikikirly
senior tag

Szerintem 2 dologra gondolt:Az egyik hogy mindenhol a a leghatékonyabb eljárásokat fogják alkalmazni,ugyanis előfordul hogy egy effektet nem a legkissebb erőforrást igénylő eljárással készítenek el,ez nem mindig szándékos, hogy sokszor a költségek szabnak gátat.Van ennek egy szándékos formája is amikor a gépigényt akarják növelni,ezzel ösztönözve a játékosokat új hardver vásárlásra.
Jó megoldás ha kiaknázzák az új grafikus vezérlők tudását(DX12/Vulcan),vannak olyan játékok amik csak papíron DX12-esek,szóval lenne még hova fejlődni(lásd Quantom Breake,Rise of The Tomb Raider DX12).
Meg kellene találni az egyensúlyt a grafika és a teljesítmény között.Olyan grafikai elemek amelyek nem járulnak hozzá a látványhoz,vagy ha minimálisan de nagyon sok erőforrást igényel azokat hanyagolni kéne(Ismét szóba hoznám a Rise of The Tomb Raider teszelálását, nagyítóval se biztos hogy észreveszed különbséget:
http://prohardver.hu/teszt/milyen_vasat_rakjak_a_rise_of_the_tomb_raider_ala/grafikai_beallitasok_folytatas.html).

Ahogy te mondanád:a készítőknek meg kellene találni az arany közép utat a Fotorealisztikus grafika és a Nintedno WII látványvilága között.Az eddig megjelent VR játékok grafikája tényleg az 1999-es időket idézi,legalább is amiket én láttam.

[ Szerkesztve ]

(#7) Eclips21 válasza kikikirly (#6) üzenetére


Eclips21
őstag

A vr-nek a szorakoztatas a celja, az meg nem egyenlo azzal hogy "belepsz a matrixba" vicces es erdekes jatekok, fura elmenyekrol fog szolni jo par evig. Aztan majd elerunk addig hogy stereo 4k meg fotorealizmus.

(#8) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

Nem csak a frekit, a felbontást is adaptívvá kell tenni hosszútávon: a vakfoltja környékén az ember kb 8 és 16k közötti virtuális "világ" (szemüveg) részleteit is értelmezi, míg a perifériát egy 720p is kimaxolja. Ergo a képmező kb negyedét-nyolcadát kellene csak max felbontáson nyomatni/számoltatni, egy okos mechanizmus meg követné merre néz az ember. Frissítésre fordított a szitu, ott a perifériának 144fps is mond valamit - a vakfolt környéke beéri max 48körülivel.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#9) #16939776 válasza t72killer (#8) üzenetére


#16939776
törölt tag

Jobb ha problémás esetben csak a részletességet csökkentik, mert lassuló-gyorsuló render, ugyan úgy egyensúlyzavart/hányást okoz.

(#10) TOBYMACK


TOBYMACK
tag

Ezek a hírek nem tesznek jót a mostani VR hardvereknek.

Piszkos krumpli, törött mogyoró, zsákodba nem való, Te áldott Télapó!

(#11) Duddi válasza t72killer (#8) üzenetére


Duddi
aktív tag

Amit leírtál azt ez a kütyü tudja: https://www.kickstarter.com/projects/fove/fove-the-worlds-first-eye-tracking-virtual-reality
Nem csak a nagy gyártók csinálnak VR headseteket mint a facebook HTC Sony hanem boldog boldogtalan és a kicsik próbálnak olyat mutatni amit a nagyok nem. http://www.getfove.com/

(#12) t72killer válasza #16939776 (#9) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Jogos. A felbontáson is lehetne nyerni, jópár MP-t nem kéne kirajzolni, ha csak az éleslátó terület kap extra részletességet.

#11: gondolom ez a lényeg: "FOVE tracks a user's gaze and calculates where in 3D space a user is looking. This enables the graphics engine to adjust focus and allocate rendering resources accordingly.", tényleg nagyon ígéretes:R. Ezzel piacot lehet robbantani ha rendesen levédik. Jönnek a 4k-s szemüvegek, amikre a jelenlegi csúcs-VGA-kból is min 2db kéne (ugyebár 2x4k megjelenítés 60+fps-el), viszont ha csak a terület ~20%-a 4k-s, akkor elvileg kevesebb mint fele erőforrásnak elégnek kéne lenni.

Az a gond, hogy ez nem csak szemüveg kérdés, a vga-nak/grafikus API-nak is tudnia kell a szelektív felbontást, vagy már tudnak ilyet?:F

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#13) HussarF


HussarF
addikt

Miért, mik az ellenérvek az alkalmazásával kapcsolatban? Teljesen jó ötletnek tűnik. Az nV meg a laptopokban is megoldotta a G-Sync-et, nem kell aggódni, ha aktuális lesz, akkor meg fogja oldani a VR-ra is. Ahogy a dolgok alakulni szoktak, valószínűleg hamarabb, mint az AMD ;]

(#14) Duddi válasza t72killer (#12) üzenetére


Duddi
aktív tag

Igen az volt :) Szerintem ha szelektív felbontást nem is (mivel az képméret és arány változásával is járhatna) de szelektíven tud részletességet igazítani. Értem itt hogy a jelenet amit kirajzol ugyan úgy 1080 vagy 4k kivágásra készül de a fókuszponttól x távolságra lévő jelenet részletességet lehet butítani kevesebb poligon low res effektek és talán egy kevés motion blur hogy ne legyen feltűnő. ezzel szerintem lehet fps-t nyerni. Szerintem az sli nek és a crossfire nek van létjoguszultsága vr esetében mivel létezik megoldás arra hogy a jelenet egyik felét az egyik kártya a másikat a másik rendereli.

(#13) az ellenérv hogy "butított" grafikával is nehéz tartani VR ban a 90 fps-t a jelen állás szerint, és így nincs értelme olyan technológiát beletenni ami jelentősen drágíthatja (G-sync, 120 hertzes kijelző) amíg semmi nem képes meghajtani. Ahogy a cikk is írja a zöldeknek újra kéne tervezni a G-sync moduljukat amit ele kell építeni a kijelzőbe hogy működjön a változó frekvencia. Az ellenfelek esetében a kijelzőbe nem kell külön erre dedikált hardvert beépíteni így súlyban és árban is nagyon előtte van a VR piacon. Lehet hogy megoldják de az is lehet hogy áttérnek egy közös szabványra mind a zöldek mind a pirosak ami szerintem a legjobb megoldás lenne.

[ Szerkesztve ]

(#15) HussarF válasza Duddi (#14) üzenetére


HussarF
addikt

Miért, a laptopoknál milyen modult épít be az nV? Tudtommal semmilyet, ott is megoldották anélkül.

(#16) Duddi válasza HussarF (#15) üzenetére


Duddi
aktív tag

Ahogy nézem igen megoldották külön modul nélkül http://www.extremetech.com/extreme/216197-testing-mobile-g-sync-with-the-asus-g751jy-boutique-gamings-killer-feature
Ha jól értem a cikkben foglaltakat akkor laptopok esetében a G-sync az integrált display port tulajdonságait kihasználva egy speciális igényeknek megfelelő kijelző túlvezérlésével oldja meg a változó képfrissítést ám amennyire látom ez kicsit olyan mint a tükrök meg füst illúzió mivel amennyire értem a kijelző feszültségével játszva csalja be a hertz különbséget. ez jó eséllyel nem kivitelezhető más csatolókon keresztül illetve lehet a kábel hossz is akadályozná. de vannak itt nálam jártasabbak majd ők megmondják.

(#17) Reggie0 válasza Teasüti (#5) üzenetére


Reggie0
félisten

Kortet.

(#8) t72killer: Ez csak akkor lesz megvalosithato, ha koveti a szem mozgasat is. De amig barhova nezek ugyan az jelenik meg, addig nem lehet alacsonyabb minosegu teruleteket meghatarozni.

[ Szerkesztve ]

(#18) t72killer válasza Reggie0 (#17) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

[link] ;)

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#19) HussarF válasza Duddi (#16) üzenetére


HussarF
addikt

Csak azt akartam ezzel, hogy láthatóvá váljon, az a ferdítés, ami megy a PH-n az nV ellen. Nem teljesen korrekt dolog és aki innen tájékozódik nV fronton, az nagyon nem kapja meg a teljes képet. Látható, hogy a laptopok esetében is megoldották FPGA nélkül. Lehet, hogy a VR-nél ez a módszer egy az egyben nem használható, de egyáltalán nem féltem az nV-t elő fognak állni a megoldással.

[ Szerkesztve ]

(#20) Blindmouse válasza HussarF (#19) üzenetére


Blindmouse
senior tag

Pszt, halkan, mert le leszel szólva hogy nincs igazad.
Azt se nagyon hangoztassuk, hogy FPGA-ból ASIC-ot csinálni kábé akkora erőfeszítés, mint lefuttatni egy varázslót, és néhányszor Next-next finisht nyomni.

Nem lesz jó a NV a VR-re! Ne vegyétek!

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#21) Reggie0 válasza Blindmouse (#20) üzenetére


Reggie0
félisten

Azt se nagyon hangoztassuk, hogy FPGA-ból ASIC-ot csinálni kábé akkora erőfeszítés, mint lefuttatni egy varázslót, és néhányszor Next-next finisht nyomni.

Ez nagyon nem igaz. A next-next finish megoldasok ara kb. ugyan akkora mint az fpga (lasd hardcopy). Ha meg mar at kell rakni standard cell libre, akkor van vele munka boven. Attol, hogy van egy HDL kodod, meg nagyon messze vagy az ASIC-tol.

(#22) Duddi válasza HussarF (#19) üzenetére


Duddi
aktív tag

Én sem féltem őket ha úgy lesz hogy ez az irány a jövő kitalálnak valamit mert ott karnak ők is leni. Lehet hogy a PH NV ellen van valahogy bár ez nekem nem esett le annyira + mivel az átlago ember fejébe évek óta azt sulykolja mindenki hogy NV master race (és konkrétan kiröhögött az egyik zöld haver hogy miért AMD gépet állítok össze mert az egy minősíthetetlen kalap szar) így szerintem nem kell félteni az eladásait még ha úgy is döntenének hogy egy adag gőzölgő kutya piszkot fognak GPU nak hívni és egy szép névvel ellátni akkor is lesz aki megveszi mert az NV rossz nem lehet (jó cuccokat gyártanak ne kezdjetek sírni)

(#20) trollolo

(#23) Execᵀʰᵀˢ válasza Teasüti (#5) üzenetére


Execᵀʰᵀˢ
tag

(#24) Teasüti válasza Execᵀʰᵀˢ (#23) üzenetére


Teasüti
nagyúr

:N

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.