Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Motion_Blur válasza FRENK1988 (#48) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Értem. Akkor még olcsón megúsztad, mert le is veheti a rendszámot. Újra forgalomba helyezni + levizsgáztatni meg kb. 80 rugó.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#52) FRENK1988 válasza Polllen (#50) üzenetére


FRENK1988
veterán

Mert elvittem a kocsit egy vizsgaállomásra ahol be lett szépen állítva és amig közlekedtem vele senki még egy fénykürttel sem jelezte hogy vakitok
Más: Azokat miért nem sexuálják meg akinek régi izzós lámpájuk miatt majdnem árkot fogtam, és nem ez az egyetlen példa
Motion_Blur: Erre meg akkor jöttem rá mikor a szaki bácsival mérettem be a 4k xenont h jól jártam mert akkor nem csak fényerő mérés lenne:D

[ Szerkesztve ]

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#53) Polllen válasza FRENK1988 (#52) üzenetére


Polllen
nagyúr

"automata szintszabályzás és ablakmosó nincs benne"

Jogos volt a büntetés? :U Ha a rendőr bunkesz lett volna és azért a kedves megjegyzések, ok, de ugye nem erről van szó... :U

Az a másik példa, hogy is volt pontosan, lemaradtam...

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#54) Klemens


Klemens
őstag

A Xenon egyáltalán nincs tiltva. Viszont ahhoz, hogy a gépjárműbe beszereltesd, ahhoz különböző követelmények vannak megszabva.
Közéjük tartozik, hogy a gépjárműnek rendelkeznie kell nagynyomású fényszórómosóval, autómatikus fényszórómagasság allítóval (itt nem arra gondolok, amit te állítaszsaját kezűlek a műszerfalról), aztán van még 1 követelmény, de arra már nem emlékszem. :D
Tehát nincs betiltva, csak követelményei vannak.
Lehet ezeket már más leírta, nem olvastam a hsz-eket. :)

[ Szerkesztve ]

"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"

(#55) FRENK1988 válasza Polllen (#53) üzenetére


FRENK1988
veterán

Akinek rendesen be van állítva és nem sajnált rá még pár ezrest h nyugodt legyen és ne vakitson senkit azt megbüntetik, de akinek még a régi fajta izzójával tompitottal ugy vakít h majdnem árkot fogok az nem baj.
Nem azt mondom h nem volt jogos csak azt, hogy "ha megdöglött a lovam dögöljön meg a szomszédé is"
Klemens: Persze. Ez mind igaz, csak sajna nem minden esetben e miatt döntenek a rend erős és megvesztegethetetlen őrei

[ Szerkesztve ]

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#56) Polllen válasza FRENK1988 (#55) üzenetére


Polllen
nagyúr

A régi fajta alatt a normál halogén izzókat érted? Nyilván ha fosul van beállítva, az is szépen tud vakítani, de ugye az első posztomban benne volt mennyire utálom azt (is), tőlem azt is bírságolhatják(-nák).

Viszont a faxán beállított xenon izzócskáid meg ha kicsit megül a kocsid feneke még inkább ki fogja szúrni a szemem, nem véletlen írtak elő néhány technikai feltételt. ;) Szóval akkor már inkább a halogén... :P

[ Szerkesztve ]

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#57) FRENK1988 válasza Polllen (#56) üzenetére


FRENK1988
veterán

igen azt értem. Na akkor nem vagyok egyedül ebből a szempontból.
A manuális magasságállító mire van?

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#58) Polllen válasza FRENK1988 (#57) üzenetére


Polllen
nagyúr

Arra, hogy kedved szerint beállítsd a lámpácskáid. Ellenben nem ide tartozik, mert nem ezt írták elő... :U Ezt tartsd be vagy ne használd.
Ha olyan dologról lenne szó, amivel másokat nem tudsz zavarni/veszélyeztetni, éppen nem érdekelne, hogy milyen szabályt szegsz meg... ;] (Pl. valaki mennyire sötétíti túl a szélvédőit, mert az bikicsunáj) De ugye a kis xenon izzóiddal sokkal jobban tudsz vakítani, mint egy halogénnel tennéd... :U Azért van ez a sok előírás valószínűleg, hogy csökkentsék a kockázatát annak, hogy a többiekkel baxol ki az erősebb izzóiddal.

Kicsit kérdésed olyan irányba próbálja meg terelni a beszélgetést, hogy hö minek rá automatikus szabályozó, majd én azt tudom tekergetni hö... (a mosóról nem is beszélve)

Nem kell ezt ennyire túlragozni.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#59) FRENK1988 válasza Polllen (#58) üzenetére


FRENK1988
veterán

azért terelem erre mert végül is ezek miatt szedették ki a Xenont a kocsiból.

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#60) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

én kiszedettem, anyagilag most nekem nem éri meg a rizikót..

veszek majd osram nightbreaker-t vagy valami +50%-os fényerejű izzót, mert a sima stock h4 egy kalap szar..

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#61) Bubee82 válasza Motion_Blur (#60) üzenetére


Bubee82
őstag

Én olyat vettem (Nightbreaker) és meg voltam vele elégedve.

(#62) Raucher válasza FRENK1988 (#59) üzenetére


Raucher
tag

azért terelem erre mert végül is ezek miatt szedették ki a Xenont a kocsiból.

Nem, nem ezek miatt.
A járművön bármely változtatást engedélyeztetni kell a Nemzeti Közlekedési Hatósággal. (Közlekedési (Fő)felügyelet.) Tervet kell készíteni az átalakításról. Amennyiben minden előírásnak megfelel, engedélyezik az átalakítást. Ezen engedély, és az engedélyben leírt további kötelezettségek betartásával megvalósítható az átalakítás.

Az intézkedő rendőr nem tekintendő közlekedési szakértőnek. Ha egy engedély nélküli változtatást fedez fel, nincs mérlegelési lehetősége. Az engedély birtokában csak jó utat tud kívánni az intézkedő rendőr. Engedély nélkül, csak a változtatás megszüntetését tudja kezdeményezni.

Persze ez bonyolult és költséges eljárás. De csak így biztosítható, hogy bármely a járművön elvégzett módosítás, ne tegye ön- és közveszélyessé a járművet.

(Vannak tipikus módosítások, pl. utánfutó vonószerkezet, ahol a gyártó előre engedélyezteti az átalakítást.)

Tisztán emlékszem minden előző életemre, ezért nem hiszek a reinkarnációban!

(#63) Motion_Blur válasza Bubee82 (#61) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Sikerült kerítenem holnapra Philips NightGuide-ot, kíváncsi vagyok, főleg az élettartamra.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#64) FRENK1988


FRENK1988
veterán

Na meg van oldva a Xenon problémám. Megvettem egy 4300k-s slimline Xenon szettet és olyan (közelről illetve távolról) mintha halogén izzó lenne benne:)

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#65) Gamer1988


Gamer1988
csendes tag

Sziasztok... Tudom régi topik de azért írok... Szóval... Szerintem el kéne rugaszkodni ettől a sufnituning témától, mert nem csak velük van gond, biztos találkoztatok már Q7-el és társaival, borzalmasan vakítanak, pedig elvileg azokban minden szabvány?! Az automata magasságállító pedig nem a magyar utakra készült, ha be is állítja a fényszórót de nem tudja rendesen követni az út egyenletlenségét, bukkanókat stb, én is inkább a manuálisat részesítem előnyben, mert szerintem az automata inkább csak kényelmi extra, hogy még egy dologhoz ne kelljen nyúlni... Ködben esőben pedig csak 6000k-tól nagyobbak viselkednek rosszul... a lényeg itt is a normális beállításon van, tény, hogy sokan szartak bele, és belettették a xenont azt cső, az ilyen sufnituningosokat én sem csipázom, de én tuti szereltetni fogok az autómba utólagos xenont, de mindent megveszek hozzá, lámpamosót és szintezőt is, és rendesen be lesz állítva, sokat járok este és szükségem van a több fényre... Amúgy ez a "törvény" csak adoptálva lett az eu-ból, és nem vizsgálták meg a magyar viszonyokat... Amúgy szerintem ha éjjel mész mondjuk csak hatvannal és későn veszed észre részeg jancsi bácsit, és elütöd, lehet megbánod, hogy nem cserélted komolyabbra a pilácsod... Ez az én véleményem... Minnél előbb veszel észre valamit annál jobb, de a törvénnyel nem kekeckedek, betartom és kész...

"Csak a puffin adhat erőt és mindent lebíró akaratot!"

(#66) pubwart válasza geri| (#20) üzenetére


pubwart
aktív tag

Ez egy korrekt összefoglaló.

Egy dolgot még hozzátennék. Az ablakmosónak igazából van még egy extra funkciója is, ami fontosabb mint a mosás. A xenon lámpa nem termel hőt ennek megfelelően télen a ráfagyott / ráesett hó nem olvad le a lámpáról ami nagyban akadályozza a fény vetítését és az lámpamosó a jég feloldására is használható.

Ezen felül az én véleményem az, hogy a rendőrnek totálisan igaza van. Ha a kocsi nem "xenon" képes vagy buher, akkor nem kell eröltetni a dolgot, mert semmi értelme nincs. A szabály az szabály. Ráadásul is másokat is idegesítesz és veszélyeztetsz egyszerre. És valljuk be, a LED meg a Xenon meg a (BiXenon) azért kell, mert kurvára menő, meg jól hangzik, meg a fosból is A8-ast csinál. Pedig nem. Sőt. Én szívem szerint ezt sokkal keményebben szankcionálnám. És az egy még extra is, hogy a xenon annyira nagy extrát nem is hoz a fényerőhöz és a jobb láthatósághoz.

Nekem van LED meg Xenon is gyárilag a VW Polo GTI-hoz, került is egy kisebb vagyonba, de annyi kis millió funkciója van, hogy csak na, minden fillért meg ért, az tuti, imádom is.

Az EU-s szabályokról csak annyit, hogy ha bent van a kulcs a VW-ben akkor onnantól kezdve égnek a LED-ek megállás és kérdés nélkül. A sok EU-s szabályról meg annyit, hogy ezek csak ott léteznek. A gyári Xenon-os Amerika / Ázsiai / Japán / Ausztrál kocsikban nincs se automatikus szintállítás se pedig lámpamosó. Semmi se. Ízzó + vetítőlencse és csókolom

Where you go how is up to you

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.