Na kb. így néz ki egy értelmes szakmai vita.
Előre bocsátom, hogy az alant olvashatóak a saját kis kutatásaim, tapasztalataim alapján vannak megfogalmazva, nem kőbe vésett dolgok, ha hülyeséget írok le, nyugodtan ki lehet javítani. ^^
A 100Hz esetén nem csak képkocka duplázás történik LCD TV-k esetén, hiszen a duplázásnak nincs értelme, az LCD technológia esetén a pixelek állapota csak akkor változik, ha az adott pixel színe, fényereje változik. Ha ezek egyike sem áll fent, akkor "nyugalmi" állapotban marad, nem csinál semmit. Ergo semmi különbsége nem lesz annak, ha egy 50Hz-es képből 100Hz-est csinálunk, a képduplázás csak annyit jelentene, hogy minden második képnél az elektronika realizálná, hogy semmit sem kell csinálnia.
A 100Hz bekapcsolása esetén a mozgás folyamatosabbá tétele a lényeg (számítógépesül: 30fps vs. 60fps ), ehhez az interpolálás elvét használják, tehát fogják az X és az X+1 képkockát, majd ezek közé mesterségesen újabb képkockát/képkockákat hoznak létre. A 100Hz-es LCD TV-ken általában megadható, hogy milyen szinten nyúljon bele a két kép közötti különbségekbe, az A656-os Samun pl. 4 állás van, kikapcsolva, alacsony, közepes, magas. Magas értéken néha már láthatóak számomra is azért grafikai anomáliák, ugyan kiszámolja az elektronika, hogy minek kéne lennie a két képkocka közötti állapotban, de túl merészen nyúl bele, és ezért inkább csak szétesik a mozgás tőle (pl. egy pattogó labda mozgása). Hangsúlyozom, hogy ez csak bizonyos esetekben figyelhető meg, de azért van ilyen probléma. Ezért hasznos, hogy ki lehet kapcsolni a 100Hz-et, ha valakit zavarnak ezek a jelenségek.
Bizonyos gyártók a 24p-s (másodpercenként 24 képkockás) videolejátszásnál, nevezetesen Blu-Ray (és anno HD-DVD) filmek eseténél alkalmazzák a képkocka duplázás elvét, nevezetesen például az LG LG6000-es szériájánál (a "Scarlet" TV) látni a 42"-os változattól a 24p lejátszásnál az 5:5 Pulldownt. A 24 képkockás filmeknél a folyamatos lejátszáshoz a képernyőnek 24, vagy 24-el osztható képfrissitési frekivel kell mennie. Az LG például úgy oldja meg, hogy minden páros és páratlan képkockát 5-5 frissítési fázisig jeleníti meg, így valójában 120Hz-en megy (ez van a kávára ragasztott reklámmatricán is). Az olcsóbb LG modellek, az LG3000 és az LG5000 esetén 3:2 pulldownt használnak, vagyis a páratlan képkockákat 60Hz-en 3 fázison keresztül mutatja, majd a páros képkockát két fázison keresztül (tehát a másodpercenkénti 24 képkocka váltogatása 3:2 arányú lesz a 60Hz-es megjelenítésnél, 3x12 (36) + 2x12 (24) = 60). Ennek a megoldásnak az a hibája, hogy az egyik képkocka 2/3-ad idővel többet tölt a képernyőn, mint a másik, így kissé gyors/lassú/gyors érzése van képváltásnál az embernek (már akinek feltűnik, mert sokaknak nem). A Sony W4000-es szériája nem 100/120Hz-es, ott valóban 24Hz-es képfrissitést használnak (24p True Cinema). Annak a technikai hátterét már nem ismerem, hogy miért nem éri meg az LG-nek valós 24Hz-es képfrissitést megoldani a panelnél. :S
Az A/D-D/A átalakítást azért nem értem, mert amennyire én tudom, csak akkor van A/D átalakítás "lapos" TV-k esetén, ha analóg jelet kap a TV, akár TV antennáról, akár kompozit, akár VGA, akár S-Video, akár SCART, akár komponens bementről. HDMI bement esetén alapból digitális jelet kap. A belső elektronika végig digitális jellel dolgozik, és a képernyő kezelése is digitális.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.