Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) easy...rider


easy...rider
őstag

Aki szeretne még hozzátenni, megírná saját tapasztalatát, vagy ötleteit, az írjon nyugodtan ;)

(#2) easy...rider


easy...rider
őstag

Akinek kérdése lenne nyugodtan írhat, hátha tudok (tudunk) segíteni.

(#4) szili.tamas1 válasza easy...rider (#2) üzenetére


szili.tamas1
senior tag

Hasznos írás. A CN 22-t kifelejtetted? Meg is kapta a címzett akinek küldted?

Nem a méret a lényeg, hanem hogy jó nagy legyen.

(#5) poffsoft


poffsoft
addikt

Szép! :C

[ Szerkesztve ]

(#6) Flinter


Flinter
tag

Hello,

kösz az írást, igen hasznosnak tűnik, két kérdés azonban felmerül bennem - már akkor, ha VÁM-olták (ÁFÁ-zták) a készüléket:

- Ha visszakapod a nettó árát az üzlettől a Pay Pal-ra - mi lesz a kifizetett ÁFA-val + a vámkezelési díjjal? Legalább az ÁFÁ-t valahogy vissza lehet szerezni?

- Ha cserekészüléket kapsz, hogyan kerülheted el, hogy arra is fizess (még egyszer) ÁFÁ-t?

Kösz a válaszokat.

(#7) Flinter


Flinter
tag

Meg még egy kérdés eszembe jutott:

Ha nem konkértan az eredeti vásárló, hanem (a vásárlási adatok és dokumentumok birtokában [bár semmiféle fizikai dokumentumról nincs szó - hacsak nem az eredeti gyári és postai csomagolásról] ) egy 3-ik személy (pl. aki megvásárolta a terméket az eredeti vásárlótól) részére szükséges a garanciális javítás, az okozhat-e problémát? Vagyis hogy van-e tapasztalat arra vonatkozóan, hogy 3. személy intézkedhet-e az eredeti vásáró helyett?

(Hozzáteszem, hogy eddigi tapasztalataim szerint általában nem küldenek fizikai számlát a termékhez, csak az elektronikus tölthető le, illetv a PayPal tranzakciós bizonylat. Tételezzük fel, hogy minkét ilyen eleKtronikus dokumentum, illetve az eredeti postaiu csomagolás [ragszámmal, feladóval, címzettel, stb.] a 3. személy birtokában van.)

(#8) easy...rider


easy...rider
őstag

Sziasztok!

Rég jártam erre, válaszolok néhány kérdésre :)

szili.tamas1
Igen megérkezett, minden rendben ment. A bejegyzés végén láthatod mi lett végül.
Milyen CN 22-re gondolsz?

poffsoft
THX :)

Flinter
Jó kérdések, ezeknek nem jártam utána. Szerintem igen körülményes visszakapni az ÁFÁ-t és a vámot, (igazából a 27% ÁFA amint te is tudod itt a jelentősebb, nem a 3% vám).

Amennyiben visszaküldöd javítani, akkor arról meg vannak a papírok és azzal igazolhatod hogy ezt te küldted ki javítani ezért nem behozott áruról van szó, így ne vámolják. Ha már egyszer vámolták akkor még egyszerűbb mert annak a papírjai is megvannak, szóval mondhatod hogy egyszer már fizetted az adókat, csak hibásat küldtek.

Ha te harmadik személy vagy, akkor ezt jó ha tudod igazolni egy adásvételivel, máskülönben biztos hogy nem fogják számításba venni.

Ezekről biztosat sajnos nem tudok. Nemrég írtak privátban hasonló üggyel kapcsolatban, ott javíttatás után visszaérkező készülék került vám ügyintézés alá, de aztán a végkifejletről nem írt a fórumtárs. Rákérdek most nála hogy mi lett végül.

(#9) poffsoft válasza easy...rider (#8) üzenetére


poffsoft
addikt

CN22, CN23 vámárú nyilatkozat.
Ez kell a külföldre postázáshoz (elvileg ennek másolatával bizonyíthatod, hogy a beérkező csomag pl. javításból visszaérkező árucikk...)
posta.hu ;)

[ Szerkesztve ]

(#10) easy...rider válasza poffsoft (#9) üzenetére


easy...rider
őstag

Nem töltöttem ilyesmit. Mikor visszaérkezett akkor nem vámolták, ezért nem volt problémám vele. Úgy tűnik most újra kell majd garanciáztatnom, akkor rákérdek a nyilatkozatokra.

(#11) jojoando válasza poffsoft (#9) üzenetére


jojoando
senior tag

Igen, is,. De garanciális javítást bizonyíthatod a javító által kiadott igazolással is,
melyet a Vám nak el kell fogadnia.
A felsorolt papírokat nem tudom ki adja ki, de a postások nem ismerik, épp ma kérdeztem egy 50-st taposót mit tud róla, de nem ismer olyat.
Link esetleg róla?

(#12) jojoando válasza jojoando (#11) üzenetére


jojoando
senior tag

Továbbá:
Amennyiben a kiviteli vámkezelés, kiléptetés tényét és az áru azonosságát okmányokkal,(Taric kód, gyári szám, típus) a visszaérkezés során a garancia tényét dokumentumokkal tudja igazolni, a behozatal során vámmentesen kezelhető az áru.

A vámkezelés során a garanciális javítás értéke azonban vámértéknek minősül és a vámterheket utána ki kell szabni a vámhatóságnak.

A fenti vámmentességhez kapcsolódó szabályozás a TANÁCS 1992. október 12-i 2913/92/EGK rendeletének 185-187. cikkén, valamint a BIZOTTSÁG 1993. július 2-i 2454/93/EGK rendeletnek 844-848 cikkén alapul.

Röviden ennyi! :D

(#13) kmisi99


kmisi99
addikt

Nekem is garanciás problémám van. A micro usb porton elengedett a forrasztás és lötyög mint a budi ajtó és csak akkor tölt ha picit lefele "feszítem a kábelt" de én félek visszaküldeni mert sajnos fizikai hiba amire teljesen lazán rávághaták, hogy biztos rángattad az usb kábelt te rontottad el. De ha itthon javíttatom az se 100% hogy javítható mert lehet, hogy a forrasztási pontok szakadtak fel.

Szóval patthelyzet, ha visszaküldöm 3000ft ba kerül és teljes nyugodt szívvel azt mondhatják az én hibám és azt írták ilyen esetben én fizetem a javítást ami rögtön lesz vagy 10k
De ha megbontom és ezzel vesztem a garanciát megforrasztatom egy műszerésszel akkor megvagyok 3000ft alatt, de ha az van, hogy a forrasz pontok felszakadtak akkor az megint csak zsebbenyúlós a dolog.

Szóval fogalmam nincs mit kéne. :O

(#14) easy...rider válasza kmisi99 (#13) üzenetére


easy...rider
őstag

Sajnos nem egyszerű :( Én szétszedtem már az enyémet úgy hogy nem látszik rajta. Óvatosan megoldható a dolog, csak nagyon figyelni kell a matricákra.

(#15) jojoando válasza easy...rider (#14) üzenetére


jojoando
senior tag

NO, azt nem szabad, ha garival küdöd vissza! Nemáááá

(#16) easy...rider válasza jojoando (#15) üzenetére


easy...rider
őstag

Nekem megvannak hozzá a szerszámok, meg mérnökinformatikus vagyok XD

(#17) jojoando válasza easy...rider (#16) üzenetére


jojoando
senior tag

Én meg vasutas, de ha egy mozdonyt szét tudok szedni, akkor ez tis!
Max. nem kalapáccsal állok neki meg vésővel! :D

(#18) poffsoft válasza jojoando (#12) üzenetére


poffsoft
addikt

nem egyszerű :)
CN22 és CN23 a postán kapható, a feladó ablaknál kell kérni.

[ Szerkesztve ]

(#19) jojoando válasza poffsoft (#18) üzenetére


jojoando
senior tag

Ha a hozzáértő postás nem mondja, hogy ehhez szükséges,
akkor mit vársz egy tudatlan ganéj pakolótól?
Állatokkal foglalkozom, ehhez nem értek! :D

(#20) poffsoft válasza jojoando (#19) üzenetére


poffsoft
addikt

Én is csak muszájból kupálódtam ki belőle néhány hete...
De spec. itt a postáskisasszony (vidéken!) még csak nem is vonta össze a szemöldökét, mikor benyögtem hogy: "Csókolom, CN22 és CN23 leszszíves" ;)

[ Szerkesztve ]

[ Szerkesztve ]

(#21) kmisi99 válasza easy...rider (#14) üzenetére


kmisi99
addikt

Egy matricát én is le tudok de egy kb 1-2mm átmérőjű van egy csavaron azt hogy a fenébe szedjem le?

(#22) jojoando válasza kmisi99 (#21) üzenetére


jojoando
senior tag

Szakad, mint a szűzhártya, mi a probléma avval? Direkt ilyen.
Nem lehet leszedni, mert abban a pillanatban darabokba.

(#23) easy...rider


easy...rider
őstag

Rákérdeztem fórumtársnál hogy akkor mi lett a végkimenetele a garanciáztatásának és válaszolt.

Visszafele jövet fennakadt a vámon így volt egy kis levelezése a NAV-val. Elmondta hogy javításra küldte a készüléket, mire a NAV kérte az ajánlott szelvényt. Elküldte és mellékelte még a weboldallal folytatott beszélgetés is, melyben benn volt az ajánlott levél azonosítója is. Őt idézve "dünnyögtek párat, majd rábólintottak" és a telefon tegnap került vissza hozzá. Nem kellett fizetnie szerencsére.

(#24) easy...rider válasza kmisi99 (#21) üzenetére


easy...rider
őstag

Egy nagyon pici tűnek a hegyével, óvatosan fel tudtam szedni. De ez már OFF totyik :P

(#25) Sedwick26


Sedwick26
tag

A feladásnál maradt pár kérdésem, amiben további segítségedet kérném.

A kínaiak kérték hogy az értéket és a csomag visszaküldési jogcímét is írjam rá (javítás, USD29.9).
Ezt hol tüntessem fel?

Valamint a feladással kapcsolatban kérdezném, hogy sima ajánlott, elsőbbségi levél az légi postával megy, vagy az EMS jelentené ezt?

Egy utolsó kérdésem volna. Még benne vagyok a 45 paypal napba, eddig igaz hogy jó pár email-be került de azt írták, ha minden benne van a csomagban, akkor visszafizetik az árat. Indítsak paypalon vitát? Valamint ehhez tartozó kérdés, hogy csak a telefon árát fizetik vissza szállítási költség nélkül ( kb 15000 volt a szállítás), vagy a teljes kifizetett összeget?

Segítségedet nagyon köszönöm.

(#26) easy...rider válasza Sedwick26 (#25) üzenetére


easy...rider
őstag

A magyar postánál az ilyen plusz infókat a feladó alá szokták írni, kb középtájra. (szóval bal oldalt függőlegesen középre)

Szerintem légipostával megy így is, úgy is. De emiatt nem kell aggódnod, ha elsőbbségivel kérd az elég lesz. Így is sajnos legalább 2 hét mire odaér.

Szerintem mindenképp indítsd el néhány nappal mielőtt lejárna és kérj teljes visszafizetést. (full refund) Ha lejárat előtt megoldódna és visszafizetik akkor persze nincs szükség vitára, de amíg nem "eszkalálod panasszá" addig ennek a funkciója csak annyi hogy meghosszabbítsa a 45 napot.

(#27) poffsoft válasza Sedwick26 (#25) üzenetére


poffsoft
addikt

De lehet, hogy a cn22 vagy cn23 nyomtatványra kellene ráírni (visszáru vagy egyéb:javítás)

[ Szerkesztve ]

(#28) easy...rider válasza poffsoft (#27) üzenetére


easy...rider
őstag

Privátban beszéltük hogy a telefont az EU-ból rendelte, ezért nincs szükség ezekre a nyomtatványokra. Szóavl annyira nem Kínai garanciáztatás, de egy Zopo telefonról van szó amúgy :)

(#29) btomi9


btomi9
aktív tag

Sziasztok!

Gondoltam, megírom a történetemet, ami váratlan fordulattal hepienddel ért véget :)

Mixeshoptól rendeltem március 17-én egy THL T200-as tepsitelefont. Sima SG postával, tréfa nélkül április 1-jén átvettem. Egy apró levegőbuborék volt a képernyő jobb alsó sarkában a gorilla glass-ban. Nem pixelhiba, nem is zavaró, más egyéb hibája nem volt a telefonnak. Nekem az üveg kávája borzasztó kényelmetlen volt telefonálás közben, ugyanis nincs szépen lekerekítve semmi, hanem szinte vágja a fülemet beszélgetés közben. Plusz, a full hd-hoz valószínű kevés a mali 450, kicsit laggol a menükben, vagy böngészés közben.

Mindezekre, és a 45 napos elállásra hivatkozva kezdeményeztem náluk a visszaküldés - pénzvisszafizetés ügyletet. Közben a váratlan happy end az lett, hogy apámnak megtetszett a telefon, és mondta, hogy ne küldjem vissza, kell neki, megvette tőlem :)

Mindenesetre bemásolom ide a levelezéseket, a kínaiak próbálnak a maguk módján terelni, lebeszélni a visszaküldésről, az utolsó levélben annyira google translate angollal kommunikálnak, hogy konkrétan kétféleképpen lehet értelmezni, amit írnak. Mivel innentől már nem akarom visszaküldeni, így a történet végét nem tudjuk meg, a következő lépésem a Paypal dispute lett volna. Még bőven benne vagyok az eredeti 45 napban amúgy is.

Itt kérdeztem meg a garit:

Welcome!
If you have any opinion or suggestion to our product or service, please feel free to contact us online at any moment! We will give you a detailed answer.
Presales 07:50:27
Hello, Can I help you?
I 07:50:49
hello, I ordered a smartphone, this one: ThL T200 MTK6592 Octa Core 6.0 Inch Gorilla Glass III FHD Screen 2GB RAM 32GB ROM 8MP/13MP Dual Camera NFC OTG SmartPhone
Presales 07:51:03
hello
I 07:51:07
I forgot to ask about the warranty. How much is the warranty for this product?
Presales 07:51:11
warratny 1 year
Presales 07:51:17
within 45days return back money back
I 07:51:41
okay, thank you. I chose SG post shipping, is there a tracking number in this case?
Presales 07:52:06
yes sg post also have it
I 07:52:16
okay, I found it in the email.
I 07:53:06
okay, that's all, thank you for your help
I 07:53:08
goodbye
Presales 07:53:58
ok
Presales 07:54:02
no problem

--------

Itt szóltam először, hogy visszaküldeném:

Welcome!
If you have any opinion or suggestion to our product or service, please feel free to contact us online at any moment! We will give you a detailed answer.
Aftersales 06:47:31
Hello, Can I help you?
I 06:47:38
Hello,
I 06:47:51
I have an Order #123456789
I 06:47:58
it is a THL T200 smartphone
Aftersales 06:48:03
ok
I 06:48:33
I ordered it on 17th March, and received it last week
I 06:49:14
It's very uncomfortable to hold, it has sharp edge, it's heavy, and working slow
I 06:49:24
and there is an air bubble in the gorilla glass screen
I 06:49:51
so unfortunately I want to send it back and request full refund
I 06:50:44
What recipient name and address can I send it to? And what value and content shall I write on the CN22 customs declaration form?
Aftersales 06:51:02
please wait , i am having dinner
I 06:51:11
Okay
Aftersales 06:51:13
you send email to : service@mixeshop.com
I 06:52:23
Okay, I will forward this conversation to service@mixeshop.com
Aftersales 06:52:52
ok
I 06:53:29
thank you, goodbye!
System Message 07:03:38
You did not answer for a long time, has been disconnected. If necessary, to call customer service again.

----

Az emailváltások időrendben:

Dear Seller,

I would like to return my product for full refund. What recipient name and address can I send it to? And what value and content shall I write on the CN22 customs declaration form?

Please find the chat log with the Aftersales below.

Best regards,
Tamas

----

hi friend,
what's mainly problem for ur phone?
Best Wishes
Happy Christmas and New Year
Mixeshop-Team
mixeshop
Email: service@mixeshop.com
Email:sales@mixeshop.com
www.mixeshop.com
www.yaoxincn.com

-----

Hello,

As I copied the chat log, my problems are these:

I 06:49:14
It's very uncomfortable to hold, it has sharp edge, it's heavy, and working slow
I 06:49:24
and there is an air bubble in the gorilla glass screen.

I asked your customer service about the return policy, and they said that in 45 days of receiving the shipment I can return the item to you if I'm not satisfied with it, and I will get full refund via Paypal.

I would like to return it, and get my money back. What is the return address, please?

Best regards,
Tamas

-----

hi friend,
if the weight of the phone was not affecting the use of ur phone ,that is ok.
for the problem of slowness,u can try to reflash it or restore to the factory setting.

Best Wishes
Happy Christmas and New Year
Mixeshop-Team
mixeshop
Email: service@mixeshop.com
Email:sales@mixeshop.com
www.mixeshop.com
www.yaoxincn.com

(#30) avirid


avirid
tag

Sziasztok!

Nagyon jó a cikk, sokat segíthet elkerülni a buktatókat. Sajnos nekem sikerült belefutnom egy olyan problémába, amire a legkevésbé sem számítottam és sajnos nem voltak lehetőségeim hogy jól jöjjek ki belőle.

2013 nyár végén rendeltünk 2db Lenovo S750 telefont a Minideal-ről (páromnak és nekem). A telefonokhoz 1 év garancia jár, de reméltük sosem lesz szükség rá. Az egyik telefon esetében sajnos meghibásodás történt, néha elnémult az előlapi hangszóró, azaz nem hallottam a vonal másik végén lévő hangját, de ő hallott engem. Kihangosítva jól működött, tehát az előlapi hangszóróval lehetett baj. Egy hét múltán már teljesen megadta magát. Írtam a Minideal-nek, mi lenne a teendő, egyeztettünk, hogy a telefon garanciális és ők tudják intézni a garanciális javíttatást, mit küldjek el a csomagban, hova, hogyan stb. Nagyon segítőkészek voltak, ami megnyugtató volt, hamar fel is adtam a telefont. 3 héten belül meg is érkezett hozzájuk, továbbították a Lenovo szervizbe, ahonnan egy hét után visszadobták, hogy a garancia nem érvényes, mert a telefon szét volt szerelve. Nem értettem ezt az állítást, mert ilyen nem történt, sosem próbáltam szétszedni a telefont, még a G-betűs körmatrica is rajta volt némelyik csavaron. Még az általam telepített custom romot is letöröltem róla. Kértem, hogy ellenőrizzék újra, mert ez az állítás nem igaz, és kértem hogy javítsák meg garanciában. Újra visszadobták, hogy pedig szét volt szedve és nem garanciális, a hiba javításához alaplapot kell cserélni és 145 $-t utaljak, ha kérem a javítást. Nagyon felháborodtam és leveleztem velük pár hétig erről, de eredménytelenül. Természetesen a visszaküldést is nekem kellett kifizetnem.

Ezután arra gondoltam, hogy ne hozzám küldjék vissza a telefont, hanem megadtam egy Dublinban dolgozó ismerősöm címét, aki odakint dolgozik egy mobiltelefon-szervizeléssel foglalkozó független cégnél. Ő ösztönzött rá, hogy ennyit még áldozzak a dologra, mert nagyon kevés esélyt látott rá, hogy alaplapcserés legyen egy ilyen hibától. Eltelt megint 3 hét, odaért a telefon. Pár nap múlva kapom az üzenetet, hogy kész a telefon. Kérdezem mi volt vele: szétszedte, a garanciamatrica rajta volt a csavaron, a Lenovo szervizben szét sem szedték a telefont... Amikor szétszedte látta, hogy a hangszóró kicsit ki volt mozdulva a helyéről. Kimérte műszerrel a hangszórót, jó volt, kimérte a többi egységet is, azok is jók voltak. Összerakta és működött. Még alkatrészt sem kellett cserélni, csak ennyit kellett volna a Lenovonak is csinálnia, de egyszerűen nem akarták megcsinálni, átverés volt az egész, a lehúzásra játszottak! Emiatt nagyon negatív lett a Lenovo szervizéről a véleményem, holott a telefont szeretem, de ez most alaposan beárnyékolja a márkáról eddig alkotott véleményemet is. Nem tudom hogyan járhattam volna el körültekintőbben úgy, hogy érvényesíteni tudjam a garanciához való jogomat, de ha vannak erre valakinek ötletei, szívesen tanulnék belőle, illetve nyilván másoknak is hasznos lehet.

(#31) easy...rider válasza avirid (#30) üzenetére


easy...rider
őstag

Sajnos azt is számításba kell venni hogy lehet a Minideal nem küldte tovább. :(

Remélem mások nagyobb sikerrel járnak garanciáztatás trén.

Nekem most olyan bajom van hogy a kijelzőn megjelent 2 db 3-3mm átmérőjű kör, amik világosabb színűek mint a kijelző többi része. Nem halott pixelek, csak ott mintha erősebb lenne a háttérvilágítás. Szerencsére nem látszik csak akkor ha homogén képet nézek, de azért zavar mert tudom hogy ott vannak :D
Attól tartok ennyiért nem cserélnék a kijelzőt, aztán csak a pénz menne el a postára. :(

[ Szerkesztve ]

(#32) Cyborg


Cyborg
őstag

Köszi, jó cikk, el is mentem magamnak, remélem soha nem kell használnom majd:)

(#33) BenDos


BenDos
újonc

Hello. Nekem is van egy kis rövid történetem melynek még nincs vége...
3 hónappal ezelőtt rendeltem tesómnak egy m-horse n9000w-t, potom pénzért volt, gyorsított szállítással kb 5 nap alatt megérkezett, hibátlanul működik semmi probléma vele! Gondoltam egyet, hogy ha tesómnak is ilyen jól eltudtam intézni, akkor saját magamnak is. Rendeltem is magamnak egy Elephone P8at, 1 hónappal ezelött. Gyorsított szállítást jelöltem be, ergo 2-7 nap alatt meg KELLETT VOLNA ÉRKEZNIE! De nem érkezett meg még a mai napig sem. Vélemény? Ha írok a webshopnak, hogy nem érkezett meg akkor mit tudnak tenni? Újraküldik a terméket? És a webshop ahova írok (etowalk), ők honnan tudják, hogy a termék nem érkezett meg nekem? Gyorsított szállításnál ugyebár a DHL express szállít, a DHL elszokta küldeni nekik az átvételkor aláírt papírt? Vagy ez hülyeség, hogy 1-2 lapot elküldenek minden egyes alkalommal kínába/hong kongba?!
Reménykedem abban, hogy újrafogják küldeni a terméket!

(#34) aytukabozs válasza BenDos (#33) üzenetére


aytukabozs
addikt

Ez a 21. század, úgy rémlik van ilyen hogy e-mail, meg regisztrált küldemény, stb.. :D

Ha DHL-lel rendeltél akkor te is, és a feladó is pontosan követni tudja hogy épp hol jár a csomag, a rendeléskor vagy azt követően kapott Tracking Number/Követési szám alapján.
(Értsd ha, és amikor átvetted akkor arról PONTOS infójuk van.)
Ha egy hónappal ezelőtt rendeltél akkor már nem sok időd van hátra a vásárlóvédelemből (mert remélem PayPallal fizettél).

Ha a TN-ből nem derül ki semmi, azaz még nem adták fel (furcsa lenne), akkor először a rendeléskor kapott visszaigazolásra válaszolva kérdezz rá a boltra hogy mifene van.

Ha nem válaszolnak, akkor dispute indítás a PayPalnál, szűk két heted maradt, én nem ülnék tovább a babérjaimon...

Amúgy az eseted inkább ebbe a topicba való!

Hsz TÖRLÉS ITT >>> http://goo.gl/uBK2Xa

(#35) BenDos


BenDos
újonc

Ezt valaki számolja már ki nekem légyszíves, mert nekem valamiért "letiltották" a kalkulátort!
Honnan: Hong Kong
Hova: Hungary
Cell Phones
Ár: 231,48 $
Szállítási költs: 42 $
Biztosítás: 6 $
Előre is nagyon szépen köszönöm!
Gondolom ha két telefont rendelek, akkor mind a kettőre kell vámot fizetnem :S

(#36) aytukabozs válasza BenDos (#35) üzenetére


aytukabozs
addikt

Továbbra is rossz topicban vagy,
az igazság odaát van ahogy Mulder ügynök mondaná. :D

[ Szerkesztve ]

Hsz TÖRLÉS ITT >>> http://goo.gl/uBK2Xa

(#37) NOBODY


NOBODY
tag

Nos én is leírom a kálváriámat.
Decemberi érkezésű Lenovo A766 a tárgy, aminek a kijelzője úgy hibásodott meg kb. 4 hónap múlva, hogy középen (szigorúan középen) elkezdett csíkozni. Nem lett leejtve, stb., egyszerűen egy reggeli bekapcsolás után ezt produkálta.
Írtam az eladónak, hogy 1 év gari, stb. Válaszolt, hogy LCD-re nincs gari, hiába emeltem ki, hogy nem történt a készülékkel semmi. Mondta, hogy OK, küldjem vissza, ha úgy van, akkor garanciában kicserélik.
Nos, nem lett úgy, 24 USD-m bánta a cserét, amiben a vissza posta költsége is benne volt.
Kiküldéskor természetesen lepecsételtettem a postán a kiviteli vámárú nyilatkozatot (amin feltüntettem a készülék pontos tipusát, S/N-t és hogy javítás), hogy ne legyen gondom visszafelé a vámon. Nem is lett, elfogadták a papírokat és kiadták a készüléket.
Innen kezdődtek a gondok: az LCD valóban kicserélésre került, viszont bármilyen SIM kártyát tettem bele, nem volt hálózat.
Millió ROM, SIM Lock ellenőrzés, új IMEI, stb., semmi sem használt.
Ezután gondoltam egyet és szétszedtem... A látványtól leesett az állam:
Nem volt visszatéve a fólia antenna és a fő panel közti átvezető kábel egyik vége!
Visszapattintottam a csatit, hibátlanul működik...
Ezek után úgy gondolom, hogy a trehánysága (és főként a lenyúlt 1 év gari) miatt megérdemli az eladó, hogy ideírjam a nevét:
AliExpress, BlackPeach Digital Ltd. (korábban EBE Digital Store).

Tanulság: 1 év gari nem 1 év gari, lehet itthon olcsóbban lehet megjavíttatni, mint visszaküldve...

(#38) easy...rider válasza NOBODY (#37) üzenetére


easy...rider
őstag

Szerintem nem jártál rosszul azzal a 24 dolcsival. Itthon titi 50-nél kezdődött volna. De a postázást is bele kell számolni, szóval lehet csak kicsit jöttél ki olcsóbban mintha bevitted volna egy szervizbe. Szerintem egész jól jártál, persze az lett volna a tiszta ha cserélik ingyen.

Milyen papírokat töltöttél ki feladáskor?

(#39) Bubu Kapitány válasza NOBODY (#37) üzenetére


Bubu Kapitány
tag

Postosan hogyan is néz ki ez a „kiviteli vámáru nyilatkozat” és hol lehet beszerezni?

Ha csomagként adom fel, ahhoz van a CN23-as nyomtatvány, de ha „elsőbbségi levélként” postázom, ahhoz (tudtommal) nincs semmi vámpapír. Legalábbis a postán lövésük sem volt róla, hogy levélhez mi kell.

Az élet szép, csak dolgozni ne kéne!

(#40) NOBODY válasza easy...rider (#38) üzenetére


NOBODY
tag

Igazából nem az összeg az, ami miatt morcos vagyok, hanem az eljárás miatt.
Amikor ott a teló, nyilván nem fogod rá azt mondani, hogy ne csinálják meg.

CN23-at innen:
http://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomtatvanyok_urlapok

@ Bubu Kapitány is:
Ajánlott levélként ment. Ajánlott blankettát töltöttem ki, meg a CN23-at angolul, hogy a kínainak is jó legyen.
Erre a megjegyzésbe beírtam, hogy javítás/repair, a teló IMEI számát és a behozatali vámhatározat számát. Ezt a feladáskor a kisasszonnyal lepecsételtettem, visszafelé pedig beküldtem a vámosoknak.
Visszafelé felbontották a csomagot, gondolom megnézték az adatokat és 0,- Ft-ért kiadták.

(#41) Bubu Kapitány válasza NOBODY (#40) üzenetére


Bubu Kapitány
tag

Köszi, tarsolyomban tartom. Jobb, ha az ember képzi magát, mert a postás hölgyek nem tudják mi a menete egy levélnek a vámon keresztül.

Az az érdekes, hogy mikor feladtam ajánlott levélként a telefont a CN23-at nem fogadták el tőlem, mondván az csomaghoz van. Így nekem csak az ajánlott szelvény volt plusz a tértivevény. Ha visszajön, valszeg gondom lesz vele a vámnál. :((

Az élet szép, csak dolgozni ne kéne!

(#42) NOBODY válasza Bubu Kapitány (#41) üzenetére


NOBODY
tag

Velem is vitatkozott, de én ezt az oldalt nyomtattam ki és toltam a 'hőgy' orra alá: [link]

"A vámeljárás alá eső (EU-n kívülre feladott) nemzetközi levélpostai küldeményeket Vámjelző cédulának (CN22) és/vagy Vámáru-nyilatkozatnak (CN23) kell kísérnie, amelyet a feladónak kell kiállítania."

Mivel a behozatalkor volt vámeljárás, innentől nem kérdés...

(#43) Bubu Kapitány válasza NOBODY (#42) üzenetére


Bubu Kapitány
tag

Köszi. Most már ezt is tudom.

Majd meglátom, hogy ha visszajön a cucc, mi lesz vele. Én csak a telefon küldtem, az akkumulátor, füles, stb. nálam maradt.

[ Szerkesztve ]

Az élet szép, csak dolgozni ne kéne!

(#44) flegga92


flegga92
senior tag

Sziasztok!

Egyik ismerősömnek rendeltem telefont a Minidealről, de elromlott sajnos. Kértem tőlük kitöltött RMA papírt, hogy ne legyen gond vissza a áfával, de azt sem tudják, hogy mi fán terem még én küldtem nekik formanyomtatványt... azt ígérték e-mailben küldik, de nem tették meg. Szükséges e ez hozzá vagy elég a CN22 CN23?

(#45) easy...rider válasza flegga92 (#44) üzenetére


easy...rider
őstag

Nehany hozzaszolassal fentebb volt rola pont szo, hogy elegendo ez a nyomtatvany. Nem kell a minidealtol semmi. De van akinek az ajanlott szelvenyt is elfogadtak, de a legtutibb a formanyomtatvany.

(#46) aytukabozs válasza flegga92 (#44) üzenetére


aytukabozs
addikt

Ha áfázták befele jövet akkor a vámhatározat is megteszi...
A CN22 amúgy egypéldányos és a küldeményre kerül, tehát le kell fotózd ha bármit igazolni akarsz vele a NAV-nak.

[ Szerkesztve ]

Hsz TÖRLÉS ITT >>> http://goo.gl/uBK2Xa

(#47) flegga92 válasza aytukabozs (#46) üzenetére


flegga92
senior tag

Köszönöm a segítséget!

(#48) jack38


jack38
csendes tag

Sziasztok!

Gondoltam megosztom én is a tapasztalataimat a gariztatással kapcsolatban.

Sok telefont rendeltem már Kínából magamnak, ismerősöknek, de hálistennek eddig csak 2nek volt olyan problémája, amit nem tudtam orvosolni.

Az egyik a geekbuyingtól rendelt jiake i9500w volt, aminek kb. 3 hónap használat után elkezdett érzéketlen lenni az érintőképernyője. Ami azt jelentette, hogy néha bizonyos pontokon érzékelt vmi, de a legtöbb helyen nem. Megpróbáltam új firmwarét felrakni rá, de nem oldotta meg a problémát. Találtam is róla egy youtube videót, ahol a srác írta, hogy visszaküldte és cserélték a teló. Erre írtam is rögtön a geekbuyingosoknak a youtube linkkel, hogy ez a probléma. Erre ők küldtek egy firmware linket, hogy ezt tegyem fel rá 4-5x egymás után, és tuti jó lesz. Meg a szokásos dolog, csináljak factory resetet, stb. Persze, nem javult meg, így nagy nehezen belementek, hogy oké, akkor küldjem vissza.

Easy…rider leírása alapján (amit nagyon köszi :R ) beleraktam 2 bélelt borítékba a kinyomtatott teljes emailozásunkkal együtt, jól leragasztottam mindenhol és ajánlott levélként elsőbbségivel feladtam 2090 Ft-ért a megadott címre május 17-én (CN22 nélkül).
A teló 05.21-én érkezett meg Kínába, és 06.02-án vették át, majd írtak egy emailt, hogy elküldték a szervizbe. Én meg vártam és kb. 2 hetente írtam nekik, hogy van-e már vmi hír a telóról. Ők mindig nyugtattak, hogy sürgetik a szervizt, és nem sokára készen lesz.
Aztán 07.23-án egyszer csak kapok egy emailt, hogy postázták a megjavított telefont (Singaposttal), ami 08.04-én érkezett meg Magyarországra. Kezdtem aggódni, hogy tuti elkezdek majd vacakolni a vámon, mire tegnap (08.06-án) csönget a postás, hogy csomagot hozott kínából…
Kicsit sokáig tartott, de most működik tökéletesen. Viszont az nem tudom megállapítani, hogy ugyanazt a telót küldték-e vissza, vagy cserélték a kijelzőt, vagy a teljes telót.

A másik egy Thl t100s a minidealtől, aminek pár hónap után tönkre ment a gsm antennája, vagyis egyik sim-en sem fogott jelet. Itt is próbálkoztam többféle firmware-el, simkártyákkal, de semmi. Írtam a minidealnek, hogy mi van, amire ők egyből azt írták, hogy itt a cím küldjem vissza, ha akarom, és megcsinálják.
Hasonló módon, mint az előzőt 06.18-án adtam fel, csak itt már CN22-vel, mivel a postás néni figyelmeztetett (persze, csak lefotózni felejtettem el… :(( ). Ezt 07.08-án vették át Kínában, és 08.01-én már jött is az email, hogy megcsinálták a telót és küldik vissza (ezt is singával). Ez még nem érkezett meg, a trackerchecker szerint 08.03-án küldték el a célországba.
Remélem, ezzel sem fognak szívózni a vámon…

Szóval, az én eddigi gariztatási tapasztalataim pozitívak, persze, tudom, mindig vannak negatív tapasztalatok is, de szerintem, ha vki megbízható oldalról rendel, az eladó elég kommunikatív, és nem user error a teló baja, akkor kicsi az esélye a problémának.

(#49) Bubu Kapitány


Bubu Kapitány
tag

Hali,

Csak pár mondat lezárásként.

Bő két hónap után visszajött a készülék. A vámosok rákérdeztek, hogy igazoljam a vételt. Leírtam nekik, hogy gariban volt kint, azért nincs a készülékhez akku, füles stb. Meg elküldtem nekik a kitöltött feladóvevényt, amivel kiment a telefon. Pár nap múlva megjött a készülék, egy nagy pecséttel, hogy vámmentes. (Persze ha valaki gariztat, legjobb a CN23-at használni.)

A Minideal-esekre sem lehet panasz, korrektül válaszoltak minden emailre. Nem kellett üldöznöm őket, hogy hogyan áll a készülék, meg mikor küldik vissza. Maguktól postázták (SG post).

Szóval eddig igen pozitív a dolog (feltéve, hogy valamit tényleg csináltak a telefonon.)

Üdv, Bubu

[ Szerkesztve ]

Az élet szép, csak dolgozni ne kéne!

(#50) easy...rider


easy...rider
őstag

Sziasztok!

Örülök hogy sikeresen alakul itt azért másoknak a garanciáztatás. :)
Én is küldtem nemrég TmallBox-nak egy Jiayu G4-et, elvileg javították, visszaküldték, meg is érkezett 2 napja, csak én most külföldön ( pontosabban Erdélyben :U ) vagyok, szóval majd jövő héten kerül kezembe a készülék.

Ekkor majd kiegészítem, meg frissítem is a kis irományt, csak eddig nem volt minek a kapcsán frissíteni.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.