Még ne vegyél aksit.
Egy elektromos bevizsgálást nem úszol meg. Valahol letestel egy vezeték, magyarul rövidre zárja az áramkört. Alattomos hiba, mert a rázkódástól hol megszakad a testelés, hol szopja az áramot.
Nyugi, te is meg tudod csinálni.
Ha van ampermérőd, ráfogod az egyik kábelt az akkusarura, a másikat az akkukábelre, amelyet onnan leszedtél. A másik kábel marad a helyén. Minden fogyasztó legyen kikapcsolva. Ha a műszer fogyasztást mutat, akkor jön az aprólékos meló. Fogod tovább a madzagot, valaki pedig mozgatja a kábelkötegeket fülétől a farkáig. Ahol elkezd ugrálni a műszer mutatója, ott a bibi. Gondosan át kell nézni a madzagokat, lehet, hogy valamelyiket kidörzsölte a fém.
Ha nem jelez fogyasztást a műszer, akkor is végig kell menni a kábelezésen, megmozgatni mindet, mert lehet, hogy éppen sunyít az alattomos hiba.
A helyedben megnézném a fékgombát, nem véletlenül világított a lámpád parkoló helyzetben. Lehet, hogy a kábelpapucs eleresztett pár eret a kábelből, és azok garázdálkodnak. Mikor világított a lámpa, akkor pont a másik pólushoz ért(ek), most meg letestelnek.
Ha nem boldogulsz, jöhet a villanyossági szerelő.
[ Szerkesztve ]
Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)