Hirdetés

2024. június 18., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) hackeeeee


hackeeeee
Jómunkásember

Höhö. :) Régi szép idők.

Nem is tudtam, hogy volt az ATI-nak is annak idején 2 gpu-s megoldása. Jó tudni. :)

A Voodoo-t nem kell bemutatni senkinek sem, a 16mb-s Voodoo 3000-res karim nagyon sokáig tette a dolgát. Kíváncsi lettem volna mi lesz belőlük, ha nem vásárolta volna őket fel az nVIDIA.

Köszi az írást. :R

Véleményem szubjektív...

(#2) CsíkosMókus


CsíkosMókus
aktív tag

Gyönyörű írás!
Amikor én a V5 5500 AGP-vel kísérleteztem (dual P3 866 gépben!! scsi raid0 mellett!! éljen a dual), én is az AmigaMerlin drivert találtam a legjobbnak, vagyis inkább az volt az egyetlen, amivel hajlandó volt 3d-s megjelenítésre a cucc.

(#3) pointer4


pointer4
tag

Remek írás :R
Lehet átsiklottam felette, de melyik évben jelentek meg ?

(#4) bacsis


bacsis
Közösségépítő

Nagyon élvezetes volt számomra a teszt, Köszönöm, hogy megoszottad velünk az eredményeket :R

(#5) Phobos


Phobos
aktív tag

ha valakinek sok ideje van..

Nem lesz hazája senki másnak, Erdély örökre Erdély marad.

(#6) KillHates


KillHates
nagyúr

Nagyon jó írás! :C Kellemeset nosztalgiáztam :K . Köcce! :R

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7) KillHates válasza bacsis (#4) üzenetére


KillHates
nagyúr

Bázz! Mikor megláttam a címet azt hittem te írtad. Fel kell kötnöd a gatyádat, itt a konkurencia :D

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#8) szente


szente
addikt

hali
talán te tudsz nekem segíteni.van egy asus 3dpv264 gt/pro vga-m és szeretnék bele életet lehelni xp alatt.annyi lenne a lényeg,hogy a tv kimenet működjön rajta.az xp sima rage 2-nek ismeri fel.kipróbáltam már egy csomó drivert,de semmi.van rá valami ötleted?köszi
üdv

(#9) lezso6


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Nagyon jó kis írás! Gratula! :R

Amúgy nem lehet, hogy CPU limit van a dologban és azért olyan egyformák az eredmények alacsonyabb felbontásokon? Lehet, hogy esetleg egy P4-gyel vagy erősebb P3-mal mások lennének az eredmények.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#10) CSZSG


CSZSG
csendes tag

Szuper teszt! :C

(#11) juliabrilke


juliabrilke
addikt

Köszi!

Nem láttam még ilyen csodákat.

(#12) D1Rect


D1Rect
félisten

:D Ez milyen poén. Köszi a tesztet. :R
Annyit tennék hozzá, hogy legközelebb a grafikonokat lehetne picit egyedibbé tenni.

"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."

(#13) hackeeeee válasza lezso6 (#9) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Hát a fene se tudja, nem olyan hűdenagyon bikásak ezek, de azért van bennük erő. Annó, amikor ezek voltak, akkor ilyesmi procik voltak a sztárok, és ezek ki is hozták belőlük a kellő teljesítményt.

Annak idején én a 3000-res Voodoo-t egy 900mhz-s cerkával hajtottam. :D És emléxek, hogy milyen ritkaságnak számított az 5500-as.... Az áráról nem is beszélve. :DD

[ Szerkesztve ]

Véleményem szubjektív...

(#14) CsíkosMókus válasza KillHates (#7) üzenetére


CsíkosMókus
aktív tag

Én is azt gondoltam a cím láttán. :)

Nekem volt két 5500-asom, az egyikre kék Zalman chipsethűtőket tettem, ment passzívban gyönyörűen. Semmi értelme nem volt, egy akkori gf2mx megette reggelire, de a feeling, az hatalmas. Egyedi darabok!

[ Szerkesztve ]

(#15) lezso6 válasza hackeeeee (#13) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

De azt se felejtsük el, hogy ezek a netburst celeronok is ipari hulladékok.
A p3-as celeronok is elverik őket. :U

Amúgy anno és csak voodooról max álmodni tudtam. Emléxem, hogy anno (10 éves voltam :D ) 30k volt egy Voodoo3, úgyhogy inkább megelégedtem a 4 megás S3 triómmal. :D

Aztán később kaptam egy savage4-et. Voodoo korszak sajnos nálam kimaradt. :O

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#16) gabi81


gabi81
tag

jó kis cikk.
nekem sajna anno csak egy pci-os voodoo 3 2000-re tellett de az is nagyon jó teljesítményre volt képes egy 350-es k6-2 társaságában :D

just believe in yourself

(#17) 14adam


14adam
addikt

hirtelen azt hittem,hogy egy Bacsis féle teszt,de ezt is nagyon élvezetes volt olvasni :R

(#18) Mr. Bond


Mr. Bond
csendes tag

Nagyszerű idők nagyszerű kártyái egy nagyszerű tesztben!

Ami fura (?), hogy régen az agp-s Voodoo3 3000-m ért el 3000 pontot (16bit, ugye) 3DMark2000-ben default beállításokkal és egy 900-as T-Birddel. Ez pedig ugye nem sokkal kevesebb az ittenieknél. Talán a Cerka vékony egy kicsit?

[ Szerkesztve ]

Az Úr a hetedik napon megpihent. A nyolcadikon a videokártyája is beadta az unalmast...

(#19) TomBoy1986


TomBoy1986
veterán

Mindig nagyon szerettem volna egy ilyen Fury MAXX-et, mert annak idején a Radeonok előtt még a T&L hiányának ellenére is tudta tartani a lépést a GeForceokkal. Remek kis kártya volt, csak az ára nem volt túl baráti :(

Egy GPU-s üzemben a Fury Prok viszont nagyon gyengén muzsikáltak, szép ez az eredmény, amit így is ki tudtak hozni belőle :K

Mr. Bond:
Vagy csak VGA limit, vagy éppen Windows ME, vagy PCI... szóval sok oka lehetett. A CPU ebben a programban még szerencsére nem számított be az eredménybe, csak az hogy mennyire tudta a kártyát meghajtani. Amikor ezeket kiadták még a csúcs kb. a PIII 500MHz volt, szóval az Athlon 900-as ugyanolyan jó volt alájuk, mint ez a cerka.

[ Szerkesztve ]

AMD FX-6300 ; MSI 970A-G46 ; XFX RX-460 4GB ; CSX DDR3-1600 2x8GB ; WD 1TB ; CoolerMaster RealPower RS-520W

(#20) bacsis válasza Mr. Bond (#18) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

Celeron ide vagy oda egy 2gigás celó azért csúnya lenne, ha nem verne rá vagy 200%ot egy 900as Athlon-ra ;)

(#21) _Oscar válasza Mr. Bond (#18) üzenetére


_Oscar
aktív tag

Nem is kicsit kevés! Itt van egy régi cikk: [link], ahol az 1,4 GHz-en járatott PIII csúnyán megalázza a 2,1 GHz-en ketyegő P4-et. :Y

Chuck Norris vakon gépel érintőkijelzőn is...

(#22) Mr. Bond válasza TomBoy1986 (#19) üzenetére


Mr. Bond
csendes tag

A ME az benne lehet, én anno kb. 10 percig használtam :DDD
Azért a 900-as Athlon kb. egyidős a 3DMark 2000-rel, ha jól emlékszem, '99 végén jött ki pl a PIII Coppermine (733Mhz és felette) és az AMD 2000 tavaszán nyerte a versenyfutást az 1Ghz-s álomhatárért...

Amúgy is csak a régi gépemet akartam dícsérni :DD
És persze siratom is :O

Bacsis
Nincs az 200%. Bár ha csinálsz róluk egy tesztet, majd kiderül...

Az Úr a hetedik napon megpihent. A nyolcadikon a videokártyája is beadta az unalmast...

(#23) bacsis válasza Mr. Bond (#22) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

Ahogy kívánod :R
Mindjárt neki is látok :))

(#24) TomBoy1986 válasza bacsis (#23) üzenetére


TomBoy1986
veterán

Azon én is meglepődnék. Pláne ha Wilmatte magos cerkát teszel oda Thunderbird ellenében. :K

Mr. Bond:
Én nagyon sokáig használtam ME-t, mert ezen még minden futott, ami akkoriban kellett, nem kellett hozzá a driverek felpakolásánál a CD, mert feltette magának a telepítésnél szépen, tömörítve - ellenben a Win98-cal.

[ Szerkesztve ]

AMD FX-6300 ; MSI 970A-G46 ; XFX RX-460 4GB ; CSX DDR3-1600 2x8GB ; WD 1TB ; CoolerMaster RealPower RS-520W

(#25) bacsis válasza Mr. Bond (#22) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

Kicsit el kell napolnunk a tesztet mert az 1,5-ös Willamatte magos P4em nem tudtam életre kelteni :(

(#26) _Oscar válasza bacsis (#25) üzenetére


_Oscar
aktív tag

Van egy 1,6-osom ha kell. Nem 100, hogy működik, de van. :)

Chuck Norris vakon gépel érintőkijelzőn is...

(#27) waverider


waverider
senior tag

köszönjük, nagyon hasznos kis irás! csak igy tovább! :R

Informatikus csemete mondókája: ZIP ZIP csóka, vak vARJúcska. A Windows 2 dologtól akadhat ki: az egyik önmaga, a másik bármi más. Donald billentyűzetet használ, Mickey egeret. A WORD elszáll, az írás megmarad.

(#28) bacsis válasza _Oscar (#26) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

elfogadom :R

(#29) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog

Az Ati-nál engem az lepett meg, hogy milyen egyenletes teljesítményt nyújtott.

Amúgy szívesen láttam volna játékokkal is tesztet, de így is érdekes olvasmány volt.

Mutogatni való hater díszpinty

(#30) FoxiestFox


FoxiestFox
félisten

Egyszer szerzek egy Voodoo 5-öst.... Voodoo 3-am volt, Quake 3 szépen ment vele. :)
Szép idők voltak.

(#31) Badman 4ever


Badman 4ever
őstag

Nagyon jó kis teszt volt ez köszönöm... :R
Nálam van most szolgáltaba két kis Compaq, amikben ATI Rage Pro Turbo AGP 2X van alaplapra integrálva. Azokon csak a 3DMark2000 futott el és valami 300 pontot adott egy 400-as PII-vel és 700 pontot egy 850-es PIII-mal. :)

Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!

(#32) Oti86


Oti86
tag

Köszönöm mindenkinek a dícsérő szavakat :R Igyekeztem igényesen összehozni az írást

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#33) Oti86 válasza pointer4 (#3) üzenetére


Oti86
tag

Pontos infóim a Voodoo Voodoo5-ről vannak, amit 1999 novemberében kezdtek el fejleszteni, és 2000 júniusában jelent meg a piacon. ATI Fury MAXX-ról sajnos nincs sok infóm. Az tutti, hogy az enyémet 2000-ben gyártották.

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#34) Oti86 válasza D1Rect (#12) üzenetére


Oti86
tag

Hát, igen, de sajnos nem vagyok egy Word mágus, az is csoda, hogy sikerült rájönnöm, hogy hogy kell megcsinálni, hogy kiírja az értékeket alá :) meg a mérettel nem vagyok elégedett, alig látszanak a számok, de nem sikerült kinagyítanom (mármint hogy itt a PH oldalon nagyobb legyen) :DDD

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#35) kovsol


kovsol
titán

nekem Ati karim volt akkoriban :)
egy ATI Xpert 2000 pro 16MB kari boldog tulajdonosa voltam és nagyon meg is voltam elégedve a cuccal, mellé egy P3 700Mhz procit szereztem be

May the Force be with you!

(#36) Oti86 válasza TomBoy1986 (#19) üzenetére


Oti86
tag

Nem hinném én se, hogy CPU limitről lenne szó (+20000 pont kb 99-ben, ha azt is hozzáadjuk :) ) TUA P3 alatt is hasonló eredmények születtek volna szerintem. A Win Me, viszont lehet nem a legjobb választás volt, 98, talán ígéretesebb lett volna, de ezt dobta agép :DDD A PCI és az AGP közötti különbség viszont meglepett. Valaki tudja mi lehet az oka? :U

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#37) Oti86 válasza _Oscar (#21) üzenetére


Oti86
tag

Hát igen, viszont azt is hozzá kell tenni, hogy ez a proci, amit használtam valóban nem egy világverő. 20x100-as :D ( A lap még SDRAM-ot is kezel :DD ) de azért csak kihajt egy Voodoo5-öt :)

[ Szerkesztve ]

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#38) TomBoy1986 válasza Oti86 (#36) üzenetére


TomBoy1986
veterán

Valószínűleg a busz adatáteresztő-képessége. Ugyanis a PCI slot mindössze 133MB/s-os adatátviteli sebességre képes, míg már az alap 1x-es AGP port is 266MB/s-esre. Ezek a kártyák pedig legnagyobb valószínűséggel minimum a 2x-eset támogatták, azaz 533MB/s-ot kapott csak a kártya.

Ellenben a PCI sávszélesség legjobb tudomásom szerint (mivel busz), ezért megoszlik az összes PCI eszköz között. A különbség szerintem ebből fakad.

Utánanéztem, valóban 99-ben jelentek meg ezek, úgyhogy jól saccoltam az akkori csúcsprocesszorokat: [link]

Az első Slot A-s Athlonokkal együtt léteztek.

[ Szerkesztve ]

AMD FX-6300 ; MSI 970A-G46 ; XFX RX-460 4GB ; CSX DDR3-1600 2x8GB ; WD 1TB ; CoolerMaster RealPower RS-520W

(#39) zeg


zeg
senior tag

A mac-es változatra fellehetett buherálni a pc-s firmware/biost úgy, hogy menjen a dvi. Emlékeim szerint a MAC-es vudun valami eszement DVI volt és csak ősöreg vackokkal volt beizzítható. Ilyen barmolást igazi gyűjtő nem végez.
A 3dfx olyasmit tud amit sem a Rage Maxx, sem pedig a hírös Kyro. Amitől különlegesek és egyediek, az a Glide.

Az openGL-es és direct3d-s cuccok számomra értéktelenek, ezekből mindig jönnek gyorsabb kártyák. Mit tud a mára viccesen lassú ati maxx vagy a kyro amit a legújabb pciexpresszes DVI-os csoda nem?
A másik fínomság az S3 (MeTal), öröm volt nézni ahogy Unrealban alázta a Savage2K az összes directX-es nvidia/Ati/Matrox vackot. Sajnálom hogy a feledésbe merült :(

3dfx cuccokat keresek megvételre

(#40) fzr1000


fzr1000
tag

Épp tegnap vettem egy AGP-s Voodoo 5 5500-at, majd hétvégén kipróbálom mit mutat egy XP 2400+ procival, és nekifogok végigjátszani a Myth 1-2-3-at... :)

(#41) Fecogame


Fecogame
veterán

Mi ez a retró a PH!-n? :D

Már mindenki elővette a régi cuccait. Mondjuk, nem mintha baj lenne, nekem is van pár ;)

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#42) Badman 4ever válasza Fecogame (#41) üzenetére


Badman 4ever
őstag

PrOldhardver...kell a népnek, hogy ne csak GTX295-öt meg kórájszevent kapjon. :)

Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!

(#43) jaffa888 válasza KillHates (#6) üzenetére


jaffa888
csendes tag

A régi jó 3dfx-ek azért kár,hogy az nV anno megvette,kiélezett lehetett voln a verseny!

Disco's Hit...

(#44) Dr. Romano válasza jaffa888 (#43) üzenetére


Dr. Romano
veterán

Megvette, mert anyagilag rosszul állt a 3dfx. Méghozzá a hülye üzleti stratégiájuk miatt. A chipeket és a kártyákat is ők gyártották, nem adták ki külső cégeknek és emiatt rengeteg volt a költség és drágák is voltak.

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#45) TomBoy1986 válasza zeg (#39) üzenetére


TomBoy1986
veterán

Sokra mész a Glideal, amikor csak legfeljebb a hőskor játékai támogatják. Nem véletlen, hogy kénytelen volt a 3Dfx is kiadni DirectX kompatibilis meghajtókat, különben még annyin se vették volna a kártyáikat mint amúgy.

Arról már ne is beszéljünk inkább, hogy a korabeli kártyákkal összehasonlítva a 3Dfx termékeinek iszonyatosan rossz minőségű volt a 3D-s képe. Szürkés, elmosott... hát csak a sz@r jut eszembe, mint jelző, amivel illetni lehet... Ezt még tetézte, hogy közük nem volt a Voodoo 3-aknak sem még a 32bites megjelenítéshez... ami pedig a többi gyártónál már jóval korábban megjelent (akár a TNT 1-et nézzük, akár a Rage 128-at, akár a G400-at).

AMD FX-6300 ; MSI 970A-G46 ; XFX RX-460 4GB ; CSX DDR3-1600 2x8GB ; WD 1TB ; CoolerMaster RealPower RS-520W

(#46) zeg válasza TomBoy1986 (#45) üzenetére


zeg
senior tag

Nem egy ócska öreg kártyával szándékozom a legújabb játékokkal játszani, nosztalgiázáshoz meg minek a direct3D-re gyúrni?
A harmatgyenge TNT2-nek vagy a Rage-nek minek a 32bit? Hogy lehessen 3dmark alatt mellet döngetni? A 3dfx játékosoknak készített olcsó kártyákat, profi kategóriában voltak sokkal jobbak, sokkal drágábban.
Képminőség: szerintem nem ugyanaz a 3dfx kártyánk volt. Bármikor odatennék egy Diamond Banshee-t egy Rage mellé, vagy egy voodoo5-öt a matrox g400 mellé:) (Az pedig nem érdekel hogy százezerXszázezres felbontásban jobb a matrox, mert játék használhatatlan volt ekkora felbontásban ezekkel az ősi 3d kártyákkal:)

[ Szerkesztve ]

3dfx cuccokat keresek megvételre

(#47) LackoMester


LackoMester
addikt

hú wazze a cimbimnek még vannak ilyen kártyái,söt...
csak Ö túl lusta,h.ilyen tesztet végig nyomjon.. :(
gratula a teszthez,nagyon érdekes volt :R

ott a kisértet a ganéná.... by: Bendegúz

(#48) CsíkosMókus válasza zeg (#46) üzenetére


CsíkosMókus
aktív tag

Ott volt olcsó kártyának a TNT2 árban futó Voodoo4 4500 és Voodoo5 5500, milyen szépen be is égtek velük. :)
A 3dfx sose volt olcsóbb, mint a többiek.

(#49) zeg válasza CsíkosMókus (#48) üzenetére


zeg
senior tag

Ezért nem a többi játékos kártyához hasonlítottam(legalábbis a rage maxx, ami csak win98 alatt volt hajlandó 2 chipes üzemmódban működni mert Ati-nál letojták ezt az elcseszett kártyát, nagyon távol van bármiféle profi cucctól) :)
A beégés oka a 3dfx töketlenségének, és az nvidia marketinggépezetének köszönhető.
Emlékeztek még arra mekkora fikázás ment anno a plusz tápcsati miatt? Most meg kiég a vezeték a falból, annyit zabálnak a mai szörnyetegek.:)
És a 32 bites őrületre? Ugyan kinek volt anno pénze profi 22"-os monitorra? Az átlag 15-17''-on tolta 1024-ben, annak meg aztán kellett a felbontás a sok ram meg a 32bites színmélység:D

3dfx cuccokat keresek megvételre

(#50) CsíkosMókus válasza zeg (#49) üzenetére


CsíkosMókus
aktív tag

A VSA100 körüli tökölődés-áttervezés volt a kudarc oka.
A Voodoo3 kört elvesztették a TNT2-vel szemben, a GF256 mellé kellett volna odatenni egy ütős vetélytársat. Ehelyett kihozták a fantasztikus újítást, a 32 bitet tudó V4/V5 párost. Egy generáció lemaradásban voltak, pedig korábban mekkora cég volt!
(ugyanez játszódik le most az AMD-vel, de már csak nagyon halkan merem mondani)

[ Szerkesztve ]

(#51) FoxiestFox válasza CsíkosMókus (#50) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Mi is játszódik le az AMD-vel?

(#52) Habraki


Habraki
csendes tag

Emléxem én is , arra is ,h csalodás volt a kari..

(#53) CsíkosMókus válasza FoxiestFox (#51) üzenetére


CsíkosMókus
aktív tag

Egy generáció lemaradás.

(#54) TomBoy1986 válasza zeg (#49) üzenetére


TomBoy1986
veterán

Áruld már el mi köze a 32 bites színmélységnek a 22"-os monitorhoz?

A 3Dfx egyébként tényleg egy akkora bukás lett, amilyet azelőtt még nem látott senki. Hogy egy ekkora teljesítménybeli előnyt hogyan lehetett nullává varázsolni az elképesztő.

"Emlékeztek még arra mekkora fikázás ment anno a plusz tápcsati miatt? Most meg kiég a vezeték a falból, annyit zabálnak a mai szörnyetegek."

A gépekben általában max. 200W-os tápegységek üzemeltek. AT vagy ATX. Egyetlen másik kártyának sem volt szüksége kiegészítő tápegységre. De még azzal sem lett volna gond, ha hozta volna azt a teljesítményt, amit a fogyasztás alapján elvárhattunk volna, ámbátor erre megint képtelen volt.

Nem tudom te milyen nvidia marketinggépezetről beszélsz, mert én akkoriban elég sok újságot vettem, de a 3Dfx reklámok elképesztő dömpingjével találkoztam folyamatosan...

Amúgy elárulod, hogy mégis hol kellett volna 99-ben ennek a kártyának még működnie (Fury Maxx)? Win95-ön? Netán NT-n? Az összes játék Win98-ra született, mindenki ezt használta, mert a 95 után megváltás volt, az NT-n meg semmi sem működött. Szóval mégis mi volt a gond azzal, hogy 98-ban ez hibátlanul működött?

CsíkosMókus

Olyan frankó volna, ha nem minden topic az AMD utálatoddal lenne tele. Nagyon unalmas és legfőképpen azért, mert sületlenségeket mondasz erről folyamatosan.

Vegyél már egy i7-et aztán legyél boldog, hogy baromi jó vásárt csináltál ;)

[ Szerkesztve ]

AMD FX-6300 ; MSI 970A-G46 ; XFX RX-460 4GB ; CSX DDR3-1600 2x8GB ; WD 1TB ; CoolerMaster RealPower RS-520W

(#55) CsíkosMókus válasza TomBoy1986 (#54) üzenetére


CsíkosMókus
aktív tag

Phenom2-t veszek :)
Egy dolog a csúcskategória, egy másik meg az hogy kétszer annyit nem ér.

(#56) Vasinger!


Vasinger!
nagyúr

Jóóó kis isa foglalat :D

(#57) Whaazzup


Whaazzup
senior tag

Kár hogy már nincs. :O

Boxer, imádom. Intelligencia minta képe.//////------ezzel gyorsabb--06204489764

(#58) Oti86


Oti86
tag

Azért azt hozzá kell tenni, hogy a Voodoo3 még nem volt olyan rossz kártya a hiányosságai ellenére. Nagyon gyors volt, és az akkori játékok többsége még nem nagyon tudott mit kezdeni a 32-bittel, vagy épp a gép nem bírt vele egyszerűren, ezért gyakran inkább jó marketingfogás volt a 32bit. persze aztán változtak az idők. Ráadásul a V3 az eladások terén is vezetett [link]. A sok reklám és az igényes csomagolás (doboz) is szerepet játszott ebben. Csak az OEM piacon voltak komoly problémák az eladással. Igazi katasztrófa a VSA-100 gyenge teljesítménye miat alakult ki. Úgyhogy nem lehet azt mondani hogy a 3dfx szar kártyákat gyártott volna. 16 bit mellett messze szebb színeket produkált a V3, mint a konkurencia termékei. V2-ről, V1-ről meg ne is beszéljünk :)

[ Szerkesztve ]

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#59) Oti86 válasza Vasinger! (#56) üzenetére


Oti86
tag

Azért az ISA foglalat kicsit régi, arra nem is nagyon terveztek videókártyákat, vagyis inkább csak monitorvezérlőnek lehetett nevezni őket, mert 3D-t nem nagyon tudtak akkoriban :) Talán a Trident járt az élen ISA terén, és dobott a piacra ISA-s videókártyát. :)

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#60) zeg válasza TomBoy1986 (#54) üzenetére


zeg
senior tag

A Fury Maxx-nak illett volna NT/2000 vonalon működnie mindkét rage csippel, de ATI-nál le se sza......talán nem véletlenül. Mennyi drájver volt hozzá? Kettő vagy három? :DD

Minek 32bit egy TNT2-nek? Hogy elinduljon a 3dmark ilyen üzemmódban? Merthogy nagyobb felbontásban(ahol előjött a képminőség) szenvedett a TNT2 még 16 biten is, nemhogy 32 biten. Emlékeim szerint(majd valaki javít ha tévedek) a voodoo3 24 bitet tudott,ennyi miért nem volt elegendő a desktophoz?A TNT2 idejében úgy hiányzott játékok alá a 32 bit, mint integrált intelX3100 garfikának a directX10 (najó, talán a vista effektek miatt van értelme)

A VSA100 korában az AT már halott volt. Egy akkori 200-as tápnak nevetve el kellett volna bírnia a voodoo5-öt péhármastul, csakhogy akkoriban mindenki a tápon spórolt(ismerős a Vargáné és Tsa ?).(nálam egy 145W-os Astec(márkás minőségi táp) 1.4-es Tuával, PCI-os V5-tel, 40-es vinyóval, másfél giga ECC SDrammal hűvösen, csendben végezte a dolgát)

Ha bekapcsoltad a v5-ön a 2X FSAA-t, akkor igencsak ütős kártya volt, és ezt olyan minőségben tette, hogy a geforce csak homályos próbálkozás volt mellette:)
A 3dfx elsősorban magának köszönheti a bukását(és az NVIDIA okos marketingeseinek), de ettől még olyasmit tudott amit senki más azóta sem(Glide). Ettől különlegesek a 3dfx kártyák. A rage MAXX-ban annyi az érdekes hogy kevés van belőle. Ezzel ki is fújt az összes fícsör amit ez a kártya egy mai pl. 8800GT-vel szemben fel tud mutatni:)

3dfx cuccokat keresek megvételre

(#61) zeg válasza Oti86 (#58) üzenetére


zeg
senior tag

Erről beszélek. A TNT2, meg a játékok 32 biten egy nagy marketingduma volt amit sokan gyönyörűen bakajáltak:)
A VSA100 meg jól elkésett, kicsit el voltak szállva akkoriban maguktól ott a 3dfx-nél:) Ennek ellenére a V5 még lehetett volna sikeres, de addigra már végük volt:)

3dfx cuccokat keresek megvételre

(#62) Oti86 válasza zeg (#61) üzenetére


Oti86
tag

Így van, a 32bit taktikát később az FX kártyáknál is ellőték, hogy tudják a DirectX9-et. :DDD Csak mire ment vele az ember, főleg egy FX5200-zal? Elindult valóban a DX9-es játék, de hogy hogyan futott rajta, az más kérdés :)

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#63) TomBoy1986 válasza zeg (#61) üzenetére


TomBoy1986
veterán

Majd egyszer, ha lesz időd, akkor vegyél elő egy korabeli játékot és nézd meg - pl. ég felé fordulva - hogy mi is a különbség 16 bit és 32 bit között. 24 bites beállítás egyik általam ismert játékban sem volt. És míg te folyamatosan 2D-s képről beszélsz, addig én 3D-sről.

AMD FX-6300 ; MSI 970A-G46 ; XFX RX-460 4GB ; CSX DDR3-1600 2x8GB ; WD 1TB ; CoolerMaster RealPower RS-520W

(#64) Oti86 válasza TomBoy1986 (#63) üzenetére


Oti86
tag

Szerintem nem is arról van szó, hogy van-e különbség 16 ill. 32 bit között, mert egyértelmű, hogy a 32 bitnek szebb a színvilága, hanem arról, hogy azért a 32-bithez kell teljesítmény is, nem is olyan kevés, amit a V3 ellenfelei se nagyon (meg az akkori gépek többsége se) tudott kihozni magából, és így érdemesebb volt nagyobb felbontás mellett 16bit-en játszani, mint kisebb felbontáson 32-bit-tel. 16 bit mellett meg verhetetlen a Voodoo3, mint ahogy sebbességben is :)

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#65) CsíkosMókus válasza zeg (#60) üzenetére


CsíkosMókus
aktív tag

Annyira süt rólad, hogy elvakult rajongó vagy, hogy nem érdemes veled vitatkozni.
24 bit soha sehol nem volt jelen, 16 volt és 32.

(#66) zeg válasza CsíkosMókus (#65) üzenetére


zeg
senior tag

Használd a guglit, a V3 desktopon tudott 32 bitet, glide alatt 24 bitet(lásd Unreal), direct3d alatt meg 16bitet biztosan. Igazad van, tényleg nem érdemes vitatkozni, volt TNT2-őm és én is bevettem a 32 bites maszlagot meg a hiperszuper képminőséget, amikor brutto 28 ezres V3 2K idején egy ócska 17"-os Adi Provista 5PM LR 'golyó' monitor (1024X768 85Hz) is brutto 83 ezer volt. Nyílván akinek volt legalább 150 ezre az akkori fizetések mellett 19"-os monitorra, annak tényleg lehetett egy hajszálnyival gyengébb képminőségű 1280x felett az STB V3 mint egy Diamond TNT2, ez a probléma aztán hű de sokakat érinthetett akkoriban;] :D

3dfx cuccokat keresek megvételre

(#67) zeg válasza TomBoy1986 (#63) üzenetére


zeg
senior tag

Majd egyszer vegyél elő a TNT2 idejéből származó játékot ami nagy valószínűséggel támogatta a Glide-ot, aztán felejtsd el a 32biten szaggató direct3d égboltot:)

3dfx cuccokat keresek megvételre

(#68) TomBoy1986 válasza zeg (#67) üzenetére


TomBoy1986
veterán

Azt azért remélem tudod, hogy ami a Glideot támogatta, az a DirectX és OpenGL közül is támogatott valamit... Egyetlen kivétel volt ez alól a SpecOps sorozat.

És nem véletlenül halt ki a Glide... na kitalálod? Mert senki más nem támogatta, azaz sem az ATI, sem az NV, sem az S3, sem a PowerVR, sem a Matrox. Ellenben a fentiek mind támogatták a DirectX-et és az OpenGL-t. Ez ugye azt jelenti, hogy a programozónak csak DX-ben vagy OpenGL-ben kellett megírnia a programot, s akkor az összes gyártó támogatta. Míg ha Glideban írta, akkor egy vagon bevételtől elesett, mert a fenti gyártók kártyáinak egyikén sem futott.

A Glide a Voodoo 1 érában volt nagy szám, de mihelyt létrejött a fenti két szabvány nagyon gyorsan a a süllyesztőbe került.

És tudod... valahogy kibírtam a SpecOpsok nélkül...

De ahogy most jobban elnézem ezt a baszottnagy okosságot, amit ide írtál... megeshet, hogy válaszolni is kár volt.

Monitor téma:
'98-ban vásárolt 15"-os LG monitorom volt 2004-ig és képzeld csak... simán tudta az 1280x1024-et :W
StudioWorks 57i, ha utána akarsz nézni.

És még két apróság, ami miatt az általad agyonistenített V3 rosszabb volt a TNT2-nél is:
- V3 max. textúramérete 256x256, míg a TNT2-é 2048x2048
- V3 nem támogatta az AGP-n keresztüli renderelést, míg a TNT2 természetesen igen

[ Szerkesztve ]

AMD FX-6300 ; MSI 970A-G46 ; XFX RX-460 4GB ; CSX DDR3-1600 2x8GB ; WD 1TB ; CoolerMaster RealPower RS-520W

(#69) TomBoy1986 válasza zeg (#67) üzenetére


TomBoy1986
veterán

Ja igen... ha véletlen tudsz még olyan játékot, ami csak Glideon megy, akkor ne habozz felsorolni...

A cégek felsorolásából meg csak kimaradt a főszervező Microsoft.

[ Szerkesztve ]

AMD FX-6300 ; MSI 970A-G46 ; XFX RX-460 4GB ; CSX DDR3-1600 2x8GB ; WD 1TB ; CoolerMaster RealPower RS-520W

(#70) zeg válasza TomBoy1986 (#68) üzenetére


zeg
senior tag

Indíts talán el egy Unreal1-et Glide-on, aztán írd fel egy papírra a textúraméretes okosságokat, mert másra nem jók:)
Tudott az LG 1280-at..gondolom milyen frekivel meg felbontással vitte, a Te szemed csesződött tőle nem az enyém...:) Itt van előttem egy LG 520Si hááát.. :DD
Amíg ment a 3dfx szekér addig a glide is ment(hol érdekel engem a játékkészítők kínlódása?), aztán hogy kihalt meg hogy miért, a 3dfx halála miatt nem érdekel.

3dfx cuccokat keresek megvételre

(#71) Zenador válasza TomBoy1986 (#68) üzenetére


Zenador
csendes tag

A 3dfx a Voodoo 3-at elsősorban Glide API-ra optimalizálta. Ez a stratégia érthető, hisz a 3dfx saját API-szabványa. Véleményem szerint a Glide-vonal erőltetése volt az egyik fő ok, amiért tönkrement a cég. De! Vizsgáljuk meg a dolgot a 3dfx szemszögéből és nézzük meg, hogy az akkori kor miről szólt. A kilencvenes évek végére a Microsoft egyre jobban nyomult a PC-s játékpiacon, itt is monopóliumot akart kialakítani. Ezt részben el is érte, hisz a mai PC-s játékok egyedüli API-ja a Direct 3D. Azokban az időkben azonban még ment a verseny az API-k között. Sajnos a Direct 3D-vel szemben a Glide veszített, de nem azért, mert szakmailag rosszabb volt a projekt, hanem a Microsoft anyagi hátterével a 3dfx nem bírt.

Egyszerűbben fogalmazva, az Nvidia benyalt a Microsoftnak és teljes mellszélességgel a Direct 3D-t támogatta. Valóban Direct 3D alatt lehetett látni a különbséget 16 és 32 bit között. Megjegyezném, hogy ehhez jó minőségű monitor kellett. 1998-ban 15 colos ADI Provista E40 monitorom volt, amely professzionális kategóriába tartozott. a 15 colos LG monitorodnál minden bizonnyal jobb volt, hisz akkoriban azt az LG monitort irodai munkára (félreértések elkerülése végett: Word, Excel futtatása) szánták és nem professzionális felhasználásra.

Az akkori monitoromon sem volt TÚL nagy különbség a két üzemmód között. Viszont, amikor V3-am volt, akkor Unreal-ban 24 biten és természetesen glide API használatával csodaszép színek voltak. És nem véletlen, hogy V3-nál Glide alatt sokkal kisebb volt a CPU-terhelés, mint Direct 3D alatt. A színmegjelenítést azonban nem kell túlmisztifikálni, mivel a kiváló minőségű crt monitorok is "csak" max. 7-8 millió színt tudnak megjeleníteni! Számold ki, hogy 32 biten hány színt lehet megjeleníteni...

Nyilván nem nehéz kitalálni, hogy a 24 bites színmélységgel is teljesen ki lehet használni egy crt-monitor színreprodukáló képességét.

Akkoriban sokkal fontosabb volt az, hogy a játékot melyik API-ra optimalizálták és a 3d-s chip is milyen API-val tudott maximális hatékonysággal működni. A színek "minősége" is főleg ennek tudható be. Jó példa erre az Unreal. Azt hiszem nem kell részleteznem, hogy akkoriban az Unreal igen jó mérce volt. Nem véletlen, hogy egyes dobozos V3-asokhoz gyárilag teljes verziós Unreal játékot csomagoltak.

Végül a textúraméret és az AGP-támogatás sem egyértelmű előny. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy JELENTŐSEN eltért a V3 és a TNT2 hardvere. A Voodoo 3 fejlesztésénél nehéz helyzetben volt a 3dfx. Látta a Microsoft nyomulását, nyilván a Dircet 3D kompatibilitást is be kellett építeni, de a kártya alapvetően a saját Glide API-ra épült. Ha a történelem máshogy alakult volna, és a Glide terjedt volna el a Dircet 3D helyett, akkor minden bizonnyal még most is létezne a 3dxf.

(#72) zeg válasza Zenador (#71) üzenetére


zeg
senior tag

Egy hozzászólásban szépen összegyűjtötted! Le a kalappal!

[ Szerkesztve ]

3dfx cuccokat keresek megvételre

(#73) Oti86 válasza Zenador (#71) üzenetére


Oti86
tag

:R Köszönjük, tényleg szépen összehoztál mindent ebben a témában :)

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#74) tpower


tpower
tag

Nekem is nagyon tetszett :D
Gratula hozzá
Ha valakit érdekel még pár ritkaság multi GPU terén akkor ajánlom ezt a linket:

http://forum.3dfx.cz/viewtopic.php?t=708

nagyon brutális dolgok vannak fent. :Y

Hali

Rühellem azokat, akik nem tudnak üzenetre válaszolni.....

(#75) scope2007


scope2007
addikt

köszi.. jó kis írás.
végigolvastam kíváncsiságból.. megérte :C

CUBE AIM SLX 29" + SEAT LEON 1P 2.0 PD-TDiiiiiiiiiiiiiiiiii

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.