"Azért fáj a textúrákat médiumra rakni, mert a magas felbontású textúrákkal lehet a legnagyobb képminőségbeli javulást elérni, ráadásul GPU terén szinte ingyen."
Igen, a GPU-ban kvázi ingyen van, ugyanakkor videómemóriában drága. Én továbbra is azt mondom, jobb, ha van tényleg ultra textúra, amit majd 2 év múlva a 8GB-os videókártyáinkkkal ki tudunk majd használni (meg a kevesek pl. GTX Titan-al), mintha "kioptimalizálják", hogy ami eddig medium volt, mostantól az lesz az ultra is a játékban.
"...bizonyos alaplapokon a PCI-E busz gyakorlati teljesítménye erősen elmarad az elméletitől"
Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy túl sokat vártok a PCI-E-től és a streameléstől. Levezetem. Tegyük fel, hogy egyenletes 30FPS az, ami még folyamatos, azaz minden képkocka legfeljebb 33,3ms idő alatt (!!!!) elkészül, ez alá nem szeretnénk menni. Minél több az FPS, annál kevesebb ez az idő. Tehát, ha a user hirtelen elfordul, és a játéknak világossá válik, hogy kelleni fog még textúra (itt már eltet közben némi idő, de vegyük 0ms-nak) akkor 33ms van a GPU-hoz átmásolni az adatot (ez is kevesebb, mert a GPU-nak az adat beérkezése után azt fel is kéne használnia még 33,3ms-en belül). A PCI-E elméleti átviteli sebessége 15.754 GB/s. Azaz, 33,3ms alatt legfeljebb 0,524GB adat átvitelére van lehetőség! Ez az elméleti maximum, semmiféle késleltetéssel és egyéb számítási időigénnyel, vagy szűk keresztmetszettel nem számolva, hogy ne essen a képidő 33ms, azaz 30FPS alá. Ha 0,524GB-nál több plussz adat kellene a képkockához, mint ami a fedélzeti videómemóriában megtalálható, akkor olyanokat lehet csinálni, mint az ID tech 5-ben, hogy későn rakod be a textúrákat, objetumokat, vagy pedig jön az akadás. Mindkettő elég rossz, illúzióromboló élmény.
Arról nem is beszélve, hogy a 16GB/s sebesség csak akkor elérhető, ha a proci memóriavezérlője is képes a szükséges adatmennyiséget időre hozni, és a procin belül is időben eljut a PCI-E vezérlőbe a megfelelő sebességgel. Itt is lehetnek a platformon belül késletetések, szűk keresztmetszetek, mert azért játék közben ritkán terheletlen a proci.
Természetesen lehet minimalizálni a problémákat, ha a játék mindig karbantartja az adatokat a VRAM-ban, meg megpróbálhatja jósolni, mire lehet szükség, de ha bármikor is lehet egy jeleneten belül több adatra szükség, mint ami elfér a VRAM-ban, akkor már nem úszható meg valamelyik gond.
Nekem amúgy, amikor 280X-et lecseréltem a 290-re, a +1GB VRAM is fontos szempont volt, pont a jövőre nézve, és pont ezért, mert én nagyon utálom a VRAM-elfogyós, streamelgetve toldozgatott-foltozgatott "játékélményt", viszont szeretem a jóminőségű, éles textúrákat, meg úgy mindent maxra húzni.
[ Szerkesztve ]