Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gerner1
- sziku69: Szólánc.
-
LOGOUT
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
Ha klasszikus telét szeretnél, akkor a Classic Vibe széria elég jó.
Eredetileg 50's verziót akartam belőle, kipróbáltam minden színben egymás után egy hangszerboltban, és kiderült, hogy hiába ugyanaz papíron, a rózsafa fogólapos 60's-nek más a nyakprofilja, így végül azt vettem (2014-es gyártás, made in china).
Amúgy szerintem kicsit kényelmetlen a klasszikus, haskivágás nélküli testforma, úgyhogy ha sokat tervezed használni, akkor egy modernebb kivitellel lehet jobban jársz.Ha többet is rászánnál, akkor a Fender Baja Tele volt egy időben az ár-érték arány király, bár én sose próbáltam, az utóbbi időben 300k körül láttam őket.
Persze ezek még nem nitrósak, nitrósból szerintem a Highway One lesz a belépő, 400-450 körül futnak most már, és nagyon ritka belőle a tele. -
Moleman
addikt
válasz
szacsee #62433 üzenetére
Érdemes többet kipróbálni, mert sok benne a szubjektív tényező.
Mikor 8 éve magamnak kerestem akusztikot, végül egy fulltömör Sigmát választottam, és azóta majdnem vettem még egy tömör fedlapos Sigmát, csak lekéstem róla. De jó lehet a Dowina, Yamaha, Cort, Seagull is.
Kiegyensúlyozott hangja általában a mahagóni hátúaknak van, ezek jellemzően olcsóbbak is, mint a rózsafa hátúak.Ha már több gitár megfordult a kezedben, és bízol magadban, a használtpiac is tartogathat meglepetéseket, több tömörfedlapos Samick és Ibanez akusztikot is vettem már 32-42 ezer között, amik simán felveszik a versenyt a bolti 200 ezresekkel.
-
Goose-T
veterán
válasz
Blindmouse_ #62341 üzenetére
De ez historikus modell újrakiadása, az eredeti modell idején pedig még nem alakult ki teljesen a modellszámozási metodológia. Az RG565 alapból fordított fejes volt, az RG565R nevében az utolsó R betű pedig a rózsafa fogólapra utal.
-
Goose-T
veterán
Ha már szóba került a Libamez, írok egy kicsit a legújabb szerzeményemről, az RGIT20FE-NTF-ről-
Amikor megvettem, szinte játszhatatlan volt. Ha nem hozzáértőhöz kerül, valószínűleg anyázva követelte volna vissza a pénzét az eladótól.
Lehet, hogy nem véletlenül adott még egy 80 ezres keménytokot is hozzá, hogy azzal vegye elejét a reklamációnak.
Nézzük:
1. Amikor először bedugtam, alig adott ki hangot a gitár, azt is szarul. (Raktam bele elemet.) Feltártam az elektronikáját, és azt vettem észre, hogy az egyik pickup vezetéke be volt szorulva a hangerőpoti egyik füle és a fa közé, és az idők során az éles potméterfül a vezeték szigetelését kiszakította valahogy. A lényeg az, hogy valami összeért valamivel, és nagyon lecsökkentette a jelet. Nem álltam le elemezni, csak kiszabadítottam a vezetéket, körbetekertem szigszalaggal, és utána meg is javult.
2. A bundok korrodáltak voltak, de nem voltak megkopva. Dremellel, filckoronggal és Turtle Waxszal szépen felpolíroztam mindet. Most már csillognak, mint Salamon töke.
3. A fogólap csontszáraz volt, lemostam alkohollal, aztán beolajoztam. Szép sötét lett, mégiscsak ébenfa, nem ám valami gagyi rózsafa vagy ilyesmi.
4. A felsőnyereg vagy rettentő szarul volt gyárilag bevágva, vagy valamikor cserélték rajta, mert elég sok ragasztó ott volt megfolyva alatt, ami eltartotta a pálcaállító csavar fedelét is. Legalább fél milliméter magasan voltak a húrok az első bund fölött, ha hozzáfogtam őket a második bundhoz. Hiába állítjuk a húrlábnál alacsonyra a magasságot, ha a felsőnyeregnél ilyen magasan vannak a húrok, akkor nagy lesz a húrnyomás. Orvosoltam kb. fél óra alatt, frankó lett.
5. A 16. bund rettentően kiállt, a vékony E és a H húr útjában volt. Próbáltam beverni kalapáccsal, de nem ment beljebb. Úgyhogy fogtam, és lecsiszoltam a fölösleget.
Ennyi javítgatás után ultrakirály kis gityó lett, frankó alacsonyra be tudtam állítani az actiont. A hangja sem rossz, bár az EMG 81-60 és a kőris szerintem nem a legjobb kombó standard hangoláshoz. Pont ugyanúgy hiányzik a basszusa, mint a régi RG421AHM-emnek, az is kőris volt. Az EMG 81-ben pedig eleve vágják a basszust, hogy feszesebb legyen a hangja. Itt annyival próbáltak javítani a helyzeten, hogy a szokásos pozíció helyett gyárilag fél centivel távolabb rakták a bridge pickupot a húrlábtól, hogy ne legyen olyan harsány a hangja, így jó orrhangú, középorientált lett. Nem rossz egyébként, egyedi. Majd kipróbálom, hogy bandában, mixben hogy állja meg a helyét.
Kíváncsi vagyok, ennyi javítás mennyibe került volna egy hangszerésznél, bár szerintem még úgy is megérte volna az árát, mert egyébként olyan, mint az új. Az ára még B-stockosan is 1000 euró fölött volt újonnan. Más oldalt már nem találtam, ahol árral listázták volna.
-
cucka
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del #61364 üzenetére
Régen a pau ferro egy drága extra volt, nem pedig olcsó rózsafa-pótlék.
Minden annyit ér amennyiért megveszik.
Amúgy ennek az egész nyaka pau ferro, a test meg koa, azért ilyet ritkán látsz. Sztem csak az a fadarab, amiből a testet csinálták többe került beszerzési áron, mint egy jobb squier gitár.#61365X2N
Gilmournak meg Lukathernek jó volt annak idején az EMG, de hát mit értenek ők hozzá. -
Goose-T
veterán
Esetleg azt lehet mondani, hogy a gyártók bizonyos prominens modelljeinek van egy jellegzetes hangja, amit akár meg is lehet ismerni, főleg ha előtte el is mondják, hogy milyen gitár szól.
A gyártók meg sokszor erre építik a marketingjüket, hogy "most olcsóbban is megkapod a jellegzetes Jackson/Gibson/Ibanez/Fender hangzást". Persze ez csak az ikonikos státuszt elért hangszerekkel lehet megcsinálni, pl. Gibson Les Paul, Fender Stratocaster/Telecaster, Ibanez RG550, Jackson Randy Rhoads stb. Arra építenek, hogy az egyszerű emberek ezeknek a hangzását keresik a márkánál.
Egyébként ha különböző superstratokat ugyanolyan pickuppal rákötsz ugyanarra az erősítőre, nem sok különbséget fogsz észrevenni. Leginkább a menzúra (bár superstratoknál ez szinte mindig 25,5") és a pickup-híd távolság fogja befolyásolni a hangzást. Utána a fogólap anyaga, pl. a juhar fogólapnak van egy metsző hangja, ami elég felismerhető, a rózsafa lágyabb hangzású. A többi tényező (test faanyaga, hardverek, festékvastagság) hatása a hangra már minimális.
-
Goose-T
veterán
A DiMarzio Evolution helyett betettem a rikító Ibanezembe a D-Activator X-et, amit a másik Ibimből kiszedtem, mert túl buffogós, nehezen érthető hangja volt. Az egy mahagóni testű, rózsafa fogólapos gitár, amibe beletettem, az pedig hárs testű és juhar fogólapos. Az Evolution egyszerűen túl harsány volt benne, már-már fülsértő. Szólózáshoz jó volt mondjuk, mert mindenen átszólt. A lényeg az, hogy ebben a gitárban sokkal jobban működik a D-Activator X, szuperkirály hangja lett. Éles, modern attack, utána pedig vastag, masszív hang. A másik gitárnál az attack hiányzott, amiatt volt nehezen érthető a hangja, de ennél megjött.
-
freelanced
addikt
válasz
Goose-T #58014 üzenetére
Köszönöm a választ mindenkinek, jó ötletek jöttek, megnézem őket mindenképp.
Közben becsatolom, hogy én miken filóztam, bár kizárólag használtan, kb ezeket gyűjtöttem össze a mostani trendek alapján:
Strymon Iridium - Három erősitőt ölel fel lényegében, főleg az egyszerűség miatt, de metálra kevés, szóval maximum pedállal lenne jó nekem, ami megint azt jelenti, hogy veszek valamit ami nem szolgál ki tökéletesen és mókolni kell, hogy elég legyen, ezt igyekszem elkerülni, főleg az elején, aztán előbb utóbb kevésbé lehetséges, de szerintem inkább játsszon az ember mintsem vásárolgasson. Mindenesetre az alábbi UA pedáloknál jobb ajánlat, legalább három népszerű erősitőt ölel fel.
UA Ruby / Dream 65 - Az új árukra jobb ha rá sem néztek, használtan ha talál az ember emészthetőbb, ha simán azt nézem, hogy állitásuk szerint hozza a modellezett erősitőt elég magas szinten, cserébe egy erősitőt ölel fel, viszont kicsi, kompakt. Ellenben még a használt ára is húzós, és úgy látnám értelmesnek egyedül, azért cserébe amit kinál, a fentire is igaz ez, ha tényleg 99%-ban hozná az erősitőt (Super Reverb azt hiszem, vagy valamelyik hasonló Fender a Dream pl.) Az erősitővel összemérve nem is olyan borzasztó ár, de meg kéne ezeket hallgatnom mert szörnyen szkeptikus vagyok, hogy egyáltalán megközeliti-e. Nem tartom lehetetlennek, de meg van a véleményem, szimplán azok alapján amit eddig hallottam.
Hallgatás nélküli konklúzió: Drága, keveset tud, ha azt tényleg nagyon jól lehet benne ráció, egyébként nem, az Iridiumra kicsit kevésbé igaz, de ott is kérdés, hogy mit hoz ennyiért, nem hallottam, igy nem nyilatkozom, de ott legalább több opció van, plusz lehet bármilyen Custom Cab-et betenni, ami megint csak előny.
Tonex Pedal - Az új őrület, tök jó maga az ötlet, meg az árazás is, ahhoz képest, hogy mit ad, főleg a fentiekkel összehasonlitva. Videók alapján elég jó hangokat lehet belőle előcsalni. Eddig minden rózsaszin köd, no de itt jön a fekete leves, egyrészt mivel profiler, igy nem olyan mint az erősitő amit használtak a felvétel elkészitéséhez, tehát sok mindent nem lehet állitani, ha lehet is sok minden nem úgy működik mintha az erősitőn állitanád (pl. gain). Cserébe valaki (és itt elég nagy a szórás, sok a hozzá nem értő, vannak Neuralról áthozott dolgok stb) megcsinált egy jobb esetben jó capture-t az ő erősitőjéről (itt lehetnek egzotikus dolgok, meg valljuk meg a népszerűbb erősitőknél még arról az 1-1 darab megvásárlásáról is csak álmodozunk vagy egy hosszabb projekt része, több vásárlása elég elképzelhetetlen a maga több ezer dolláros árával némelyik, a hangerőről stb nem is beszélve, no meg láda miegyéb. Nem épp az átlag embernek találták ki azokat.
Mindenesetre elviekben a legritkább erősitőktől a legújabbakig, ha valaki csinál egy jó capture-t vagy akár mi is csinálhatunk magunknak egy nekünk kedvelt erősitőről, akkor mint egy fotó, az adott állapot megörökitsére kerül, sokak szerint a lehető legjobb formában, és akkor az ember élvezheti. Itt ami előny az hátrány is, sokak szerint pont ezért tud nagyon közel lenni az igazihoz, cserébe nem nagyon testreszabható. Ez nálam vegyes, mert valahol az van bennem, hogy valós felhasználásnál, az első pár hét után az ember, legalábbis gyakorláshoz(most itt komolyabb zenészeket nem veszek figyelembe, aki felveszik, zenét szerez, bandában játszik, mert ott nyilván más a use case), nem igazán variálja a beállitást annyit, talál egy jót aztán azzal halad tovább. Azért egy adott erősitő capturenél van, hogy 20-30 fajta van, ilyen olyan beállitások, főleg a népszerűbbek, drive, hi-gain kategóriákon belül is, clean esetén meg edge of breakup és társai. Szóval azért van alternativa, és ha őszinte akarok lenni, jó esélyt látok, hogy ebben a húsz - harmincban simán benne van az is amit jó eséllyel belő egy gyakorló a használatának X éve alatt.
Másrészt viszont van egy eszköz ami limitálja az embert. Ez valahol jó mert nem esik a választások tömegének csapdájába, de közben rossz mert lehetősége sincs variálni. Maga az eszköz egyébként nekem nagyon tetszik abból a szempontból, hogy igy ha valaki ért hozzá felveheti akár a saját erősitőjét is, és az biztos olyan lesz ami neki tetszik. Aztán meg maga az eszköz kompakt, könnyű, interface-ként is szolgál, hangfal, fejhallgató mehet bele, más nem is kell hozzá, szóval csupa pozitiv, a szoftveres megoldáshoz képest vannak fizikai potik, ráadásul van benne beépitett noise gate, compressor és reverb is. Nem sok, de nem rossz, ezek elég hasznosak. Talán Tuner is van ha nem tévedek.
És tényleg pici, könnyű, elfér egy hátizsákban is, a gitárral és egy fülessel teljes értékű lehet kb bárhova. Plusz sok modellnél DI opció is elérhető, tehát ha FRFR megoldásra vagy fejhallgatóra kötjük betehetjük a nekünk tetsző cab simulationt ha pedig erősitőbe mennek vagy PA akkor ki lehet venni az IR-t és szépen működik vele is. Szóval valljuk meg a világ legnépszerűbb erősitő ezzel elérhetővé válnak, elég jó hanggal még a ritkábbak is, a potenciál szerintem óriási ezen az áron (Hasonló eszköz pl a Kemper, lényegesen többért, mondjuk jön olcsóbb de az is több), az új One pedáljukról nem beszélve, ami lényegében ugyan ezt tudja. Ami a gond, a nagy szórás, van ami nagyon jó, amik sokszor fizetősek, az eredeti amit ad a cég az azért kevésbé, és van egy weboldal ahova meg bárki feltehet bármit, itt meg nagyon válogatni kell, erősen keresgélős. Cserébe ha tetszik egy hangzás az ember csak letölti és használja, nem kell neki belőni a dolgokat, valahol könnyebb (kéne, hogy legyen). Szerintem alapvetően elég jó potenciálja van, arról nem is beszélve, hogy a hardver kb ingyen van ha azt nézzük mert a hozzá járó Amblitube 5 és Tonex Max önmagában kiteszi az árát, csak a szoftver. (Na de ugye ha közben meg nem használjuk a beépitett hangokat mert annyival jobb egy-egy netes ingyenes vagy épp vásárolt akkor hiába). Elvileg nem rosszak a beépitett hangjaik sem.
Ez csupa jó, de szerintem vannak hátrányok is, ezért vagyok dillemmában. Egyrészt nincsenek effektek, ez persze nem a világ, lehet külön pedált venni, sok megoldás van, valahol áthidalható és az ár jó, sokaknak van is otthon valami, szóval ez elengedhető lenne. Viszont ami engem zavar az a felület, és nem is feltétlenül csak az eszköz, de a szoftver. Szerintem abszolút tanulható, de cserébe nem túl felhasználóbarát, nem túl intuitiv, főleg ahhoz képest, hogy valahol egy egyszerű dologról beszélünk egy modellezővel ellentétben, legalább is, ami a usert illeti. Nem tetszik, hogy a hangokat nem lehet róla leszedni, vagy átváltani egy külön profilra ami üres, nekem átláthatóbb lenne csak az általam választott hangokkal. A külső capture importálás bonyolultnak tűnik, a felület kicsit kusza, össze vissza.
Szóval alapvetően nem a legjobb, kis tanulással azért elsajátitható, de az ember nem akar küzdeni a készülékével, én szeretem ha valami könnyen, egyszerűen megy, nem kell a neten keresgélni, agyalni, hogy akkor, hogy is kell. Értem én, hogy nem várható el, hogy nulla tanulással menjen, de szerintem lehetne ezt jobban is azért. Nekem főleg ez a két dolog ami lebeszélne róla, de ajánlom mindenki figyelmébe, főleg használtan.
Line 6 HX Stomp
A tonex-el ellentétben itt nem profilozásról van szó, hanem lényegében egy modellező eszközt kapunk, rengeteg funkcióval és modellel, van pár nagyobb testvére, ez lényegében a belépő kategória, árban húzósabb mint a Tonex, lényegében majdnem duplája. Itt ugyan elkerüljük, hogy bármit rá kelljen tenni, nem is nagyon lehet ha jól értettem, a cég mindent megoldott helyettünk, a legnépszerűbb erősitők benne vannak, igazából van minden ami kell Fender Twin Reverbtől kezdve Vox AC30, Marshall JC800, Mesa Boogie IV, Soldano SLO és minden is. Ha lehet hinni az infóknak elég szép hangja van, de a Tonex valamivel pontosabb, jobb, cserébe kevésbé testreszabható.
Mivel modellező lényegében az egész erősitőt modellezi, a felépitését, áramkörök stb, és emiatt az összes beállitás elérhető, mindent megtehetünk vele amit az erősitővel, nem köt minket egy-egy beállitás. Valahol kevésbé rugalmas mint a Tonex, máshol rugalmasabb, nézőpont kérdése. Alapvetően, hogy nem kell és nem lehet capture-t keresni hozzá valahogy könnyebbség, fix opciók vannak elérhetőek, viszont azokat a végtelenségig lehet szinte variálni, szóval ki-ki mondja meg melyik frusztrálóbb és a lehetőségek ilyen méretű tárháza mennyire kelti az emberben a választás paradoxonát az egész. Arról nem beszélve, hogy az ember a teljes láncot testre tudja szabni valamilyen értelemben, egész apró részletekig. Itt is állitható, kivehető, hozható saját IR, ők is adnak jó párat, szóval rengeteg opció van ha studió monitorra vagy fülesbe játszanánk, nagyon sok van a neten is, sok elég jó elérhető.
Plusz amiről itt nem beszéltem és hatalmas plusz, ezért is húzok jobban ebbe az irányba, azok az Effektek. Lévén, szinte az összes effekt ami az ember eszébe jut elérhető, persze kis túlzással. Gyanitom, hogy azért nem egyenlő az analóg, jobb digitális effektekkel a hangzás teljesen, de mennyi is egy effekt? Legalább 30 körül mozognak, a jobbak simán vannak száz felett is, szóval megint csak kompromisszum, de a pénztárcánk megköszöni. (Ha jól rémlik ezek a számok: 72 amplifier models, 194 effects, 37 speaker cab models, and 16 microphones). A kezelőfelület itt sem egyszerű, összességében nekem picit jobban kialakitottnak, átgondoltnak tűnik, de bőven bonyolultabb mint a Tonex, csak kicsit valahol jobb is, átláthatóbb, de ez is tanulós, nem is kicsit, szerintem egyszerűbb lehet megtanulni a Tonex-et ehhez képest, még a kézikönyv is hosszú. Ellenben ha egyszer megtanulja, és az ember együtt tud élni ezekkel a hangokkal amit lemodelleztek, rosszabb nem lesz a hangja soha, lehet, hogy jön ki jobb, de ezt tartani fogja, rendelkezésre áll majd az összes nagyobb ismert erősitő, az effektek nagy része amire szükségünk lehet, hangfalak, mikrofonok stb.
Ami miatt engem jobban meggyőzött és erre húz a szivem, az az a tény, hogy ha valaki képes együtt élni a hangjával és azzal, hogy biztos nem tökéletesen egyező, de elég jó, és elég közel áll, akkor egy olyan eszközt kap, amivel tizenévekig el lehet lenni egy hobbista számára, bármilyen műfajban megállja a helyét, és nem kell többet költeni. Emberfüggő, de nekem nyúlt egy kis biztonságot a tény, hogy ezzel le is állithatja a költekezési mániát az illető és nem azon kell agyalnia, hogy úh, de jó lenne egy ilyen effekt, egy olyan pedál, egy új erősitő. Szerintem, és ez persze részben igaz, de valahol ideális lenne, és most kövezzetek meg, ha az ember gitározása, gitározásból állna és nem vásárlásból. A hangszerekkel kivételt teszek persze, meg értem azt is, hogy egy-egy eredeti erősitő vétele is lázba hoz mindenkit, de sokszor nem logikus döntés se anyagilag se semmi.
Arról nem is beszélve, hogy a Tonex mellett ez is megállja a helyét otthon, vélhetően az egyik legjobb hangzás lesz szobába és otthonra fülesen, kis hangerőn a többi opcióhoz képest (Pl. Boss Katana), de használható koncerten is, leválthat egy egész láncot, el lehet vinni a barátodhoz, a nyaralásra vagy amit akarsz, és egy zacskó chips helyét foglalja az asztalodon. Ezt szerintem nem elhanyagolható, és ebben az árfekvésben nem igazán találtam bármi hasonló alternativát, főleg úgy, hogy tényleg sokak szerint hangzásban közel áll a Tonexhez meg az eredeti erősitők hangjához, de persze ezt ki ki döntse el maga. Továbbá mindkettőnél lehetőség, hogy ha annyira zavarja az embert a hang ami egy studió monitorból jön vagy fejhallgatóból, akkor be lehet kötni erősitőbe, be lehet kötni egy power amp és egy láda párba, és máris valódi erősitőhöz hasonló hangzást kapunk.
Szóval jelenleg nálam, és drágább dolgokat is figyelembe vettem ami a keretembe bőven nem férne bele (Quad Cortex, Kemper AxeFX, nagy Helix stb.) mindent megnézve, még mindig ez a kettő van a Top 3-as lista elején.
Ennek ellenére még vacillálok, agyalok, de ma kipróbáltam a HX Stomp-ot, és azt kell mondjam, elég meggyőző volt, főleg ha az ember olyan valamit keres ami kiszolgálja, ami kicsi, jól szól otthon és rugalmas lehetőségek terén. És mindent összeadva, ennek, ahhoz képest hogy mit nyújt, már hirtelen nem is annyira horror az ára.
Hosszúra sikeredett, de gondoltam, hogy hátha valakinek hasznosak majd a jövőben a tapasztalataim a kereső által, hozzáteszem ez saját vélemény, főleg videók, keresgélés meg kis hallgatózás után.
Ettől függetlenül szivesen meghallgatom, hogy mi erről a véleményetek, no meg ki milyen multi effektet venni jelenleg, kultúrált keretek között szivesen beszélgetnék is róla ha valakinek van véleménye, akár mellette, akár ellene.
Pl. Goose-T, mire gondoltál, te mit vennél? "Bármilyen modern modellezős multieffekt?"
Közben most, hogy egy fél könyv idekerült hozzátok
, megnézek pár videót az általatok ajánlott dolgokról, egyelőre még az információgyűjtés mellett vagyok, mert tényleg olyan valamit szeretnék amit megveszek és kiszolgál és nem kell keresgélnem meg költenem most erre egy darabig, csak játszanom, élveznem a zenét, tanulnom, na meg azt az egy eszközt betanulni, úgy, hogy az eszköz tudjon alkalmazkodni a változó körülményekhez (ha netán egyszer fellépnék valahol, ha lehet hangoskodni mégis, ha el akarom vinni stb. stb.)
Köszönöm ismét mindenkinek a véleményét.
Edit: tördeltem még kicsit mert szörnyen néz ki
-
Moleman
addikt
válasz
Goose-T #57160 üzenetére
De ez mitől függ valójában? Hogy melyik gitár mennyire tartja meg a beállítást, és melyik nem?
Ott az alsópolcos 22 éves akusztikom, valószínűleg 15 éve volt utoljára beállítva, mikor kapott egy piezot, soha nem kellett utánaállítani, a bundok se csíráztak ki, pedig hulladék rétegelt lemezből van az egész gitár, még a rózsafának hazudott fogólapról is lekopott a fekete festék és kikandikál az agathis.
Sose volt se párásítva, se páramentesítve, lakott 5 különböző lakásban, falon lógva, állványon, tokban, minden mindegy neki.
Mindeközben van több 5× drágább gitárom, amiket használtan vettem, és szúrnak a bundok végei. Kétlem, hogy gyárilag ilyen szarul lettek volna megmunkálva, valószínűleg idővel zsugorodott össze a fa.
Vagy csak ennyin múlik, hogy azokat a gitárokat "véletlenül" nem eléggé kiszárított fából csinálták, az olcsó akusztikkal meg pont szerencsém volt? Vagy fűtőtest mellett tárolták őket, vagy ilyesmi? -
cucka
addikt
Szerintem írd ki a hirdetésbe, hogy fából van. Az a biztos.
Ha amúgy jó a gitár, akkor tökmindegy, hogy égerfa-e vagy sem. Ha rossz a gitár, akkor szintén tökmindegy. Szerintem aki megveszi, az se fogja laborban bevizsgáltatni, hogy nem-e hazudtál a hirdetésbenAz hogy "éger" az biológiai értelemben egy nemzetség. Tartozik alá vagy 30 fajta növény. Az az éger, ami a kínai erdőben nő és amiből az SX gyártja a hangszert, az jó eséllyel nem ugyanaz a fajta éger, amiből Leo Fender kaliforniában a gitárjait csinálta.
De ha még ugyanolyan fajta, ott is van változatosság a súlyban, plusz az se mindegy, hogy milyen gyorsan nőtt a fa és hogy mennyi a nedvességtartalma, amikor gitárt csináltak belőle.
Lényeg - hiába méricskéled a súlyát, abból nem fog kiderülni.Ugyanígy, a 100 ezer forintos kínai gitár, ami mahagóniból van, az nem ugyanaz a fajta mahagóni, mint amiből a 2 milliós PRS gitárt készítik. De a juhar, rózsafa, stb. is mind mind nemzetségeket jelölnek, nem egyes növényfajtákat.
-
setup
tag
Talán potisapkát vettem, nem is tudom. Nem emlékszem már mit is vettem a neten és volt a kínai eladónak ilyen bundkészlete is és csak bedobtam a kosárba anno. Annyira nem volt tétel. Talán ezer forint vagy inkább csak párszáz, de tényleg valami jelképes összeg volt. Az első gitárom vettem vissza.
Igazából csak visszakértem, amikor ki akarták dobni.Értéktelen csehszlovák cucc, ami már akkor nagyon pontatlan volt, amikor eladtam.
Aztán biztos túlkoptak a bundjai, mert kihúzták őket a fogólapból. Úgy kaptam vissza, hogy a bundok helyére fehér trutyi van belekenve a rózsafa fogólapba. De az sem rendesen és aztán átlakkozva sincs vastagon.
Szóval most, ha felülről megnyomom a fehér valamit az új bund élével be tud szakadni, szóval könnyű lenne megfújni forró levegővel és kikotorni a bundok helyét újra normálisan, aztán felbundozni.
De az egész, hogy is mondjam. Érzelmi alapon csak, hogy megszólaljon. Pontosan tudom, hogy szar lesz akkor is, ha jól sikerül a bund, mert hát a saját bundjaival is szar volt :) Szóval sok értelme nincs.
Pénzt locsolni rá pláne hülyeség, de ha fillérekből tudnám, magamnak megcsinálnám poénból, hogy belenyomkodom az új bundokat, csak pech, hogy nem stimmel a rádiusz. Ez van. Akkor elengedem, ha kopácsolással csak elrontani lehet. -
Ba cy lus
addikt
válasz
arnyekxxx #55377 üzenetére
Azzal kezdtem, a Cannibal Corpse Metallica feldolgozásával, aztán folytattam a rózsaszín párducot előadó ürgével. Mégis általam előadva vársz példát, hát akkor ezt minek nevezzem, ha nem fütyiméregetésre való felhívásnak?
Ha valaki ebből nem érti, miért jó akár csak a sounddal variálni (a CC is leginkább csak ezt tette), azzal én nem tudok mit csinálni. Vagy mondjátok azt, hogy a CC-től szar a No Remorse, akkor megértem, de azt senki se mondta eddig. -
cucka
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del #55306 üzenetére
Nincs vele közvetlen tapasztalatom, de szerintem a műgyanta nem porózus. Meg az, hogy ez "fából" van, az nem olyan, mint egy darab fa, inkább gondolj rá úgy, hogy cellulózból van.
A babérral az a baj, hogy elég világos a színe, nem annyira szép fekete, mint egy válogatott ébenfa.
Be lehet festeni, pl. az én Fenderemen is festett rózsafa fogólap van, ami szép egységesen fekete. A baj ezzel, hogy sok év alatt a húrok kikoptatják a fogólap felső, festett rétegét, és akkor úgy fog kinézni mint a lepra. -
Moleman
addikt
A Martin is hasonló finomságokat gyárt/gyártott, szintén "richlite" fogólap, hozzá "stratabond" nyak... egy természetes fadarab nincs némely modelljükön.
És még csak nem is jó, ez a rétegelt nyak is tud tekeredni.
#55306 Ctrl+Alt~Del
Jó kérdés, nem tudjuk, hogy mennyire porózus a felülete. Mivel benne van fa, még ha fűrészpor formájában is, talán fel tudja venni az olajat, ha nincs lezárva. A lakkozott jávor fogólapokat emiatt nem kell olajozni, mert a lakk teljesen lezárja.Viszont pl a kínai Squier akusztikom rózsafának hazudott fogólapjáról lekopott a fekete festék és előbújt alóla valami trópusi fenyőszármazék.
Ő kifejezetten szereti a citromolajat, még ott is, ahol maradt rajta némi festék, valamennyire átereszti. Majd csinálok róla képet, hátha van köztünk botanikus.
-
X2N
őstag
Gondolom újonnan kellett, akkor már értem miért ezt vetted. Én kihagytam pár évet de ~2éve amikor elkezdtem megint gitározni tudtam hogy Vintage LP-t fogok venni (2011-est), mert ezek voltak anno a legolcsóbb jó LP kópiák long tenor nyakillesztéssel. 2010-2011-ben gyártott szériák koreában készültek, Gibson perrel fenyegette őket hogy változtassák meg a nyakillesztést, szóval gondolom nem sikerült rosszul a másolás. Még ~10 évvel ezelőtt volt egy Vintage V100AFD Paradise gitárom ami nagyon tetszett, így mindenképpen ebből a sorozatból akartam gitárt miután szétnéztem pár boltban az új gitárokon már nem igazán találtam olyat ami tetszett volna, (rózsafa fogólappal leálltak, vékonyabb a test, könnyű, üregelt stb.) meg sokkal drágább is volt. Persze ezeknél se mindegy milyen évjáratot néz az ember, Hangmesteren ezt írták:
A közelmúltban volt szerencsém néhány V-100 modellt alaposabban szemügyre venni. Eddig még nem volt módom arra, hogy több V-100-at egy időben és egy helyen összehasonlítsak, de most összejött és több, számomra igencsak érdekes felfedezést tettem.
Az alábbi évjáratú gitárokról van szó:
1./ 2011.
2./ 2013.
3./ 2015.Meglepődve tapasztaltam, hogy az 1. számú gitár nyak és test találkozása teljesen más, mint a 2. és 3. hangszeré. Az utóbbi kettőnél a test ívesen meg van marva, míg az 1.-nél úgy illeszkedik, mint az eredeti Les Pauloknál.
A másik érdekes dolog az volt, hogy az 1. gitár 4,2 kg. súlyú, megítélésem szerint tömör testű hangszer.
A 2. gitár 3,9 kg.-ot nyomott, és teljesen más volt a súlyelosztása, mint az 1.-nek. Kíváncsiságból lekaptam az elektronikatakaró fedelet, amikor is meglepődve tapasztaltam, hogy a test alsó része (ami ülő gitározásánál a combon fekszik), a jack aljzattól, egészen a pu. váltó kapcsolóig végig ki van marva, ez a rész teljesen üreges volt. Ahogy lámpával bevilágítottam, simán lehetett látni a top belső felét. Olyan érzést keltett, mintha a test valami olcsó fából lett volna félig-meddig kimarva, és elöl, meg hátul kapott volna egy-egy juharnak/mahagonynak látszó top-ot, vagy hátsó fedelet. Úgy tudom a legegyszerűbben leírni, mintha egy szendvics lett volna. Két kenyér között egy fasírt.
A 3. gitár takarófedele alatt normálisnak, tömörnek láttam a faanyagot. Két lyuk volt az elektronika üregbe fúrva, ezen jöttek be a pu. váltó és a pu.-k vezetékei. Itt nem volt semmiféle hosszanti üreg marva, csakis annyi bemarás volt, amennyi a potiknak és az elektronikának kellet. Ennek a súlya is 3,9 kg. volt.
További megállapításom az volt, hogy a 2. és 3. gitár teljes hossza kisebb, mint az 1. Végül megoldottam a dolgot. A méretbeli különbséget az adta, hogy a 2. és 3. gitárnak egész egyszerűen rövidebb lett a feje, közel 1 cm-el az 1. gitárhoz képest.
Végeztem egy másik tesztet is. Annak az volt a lényege, hogy egy sima LP. kemény tokba egymás után beletettem a gitárokat. Az 1. és 3. teste kb. egyformán passzolt a tokba, míg a 2. alig tudtam belegyűrni. A testen külön mérést nem végeztem, de egyértelmű volt, hogy a 2. gitárnak nagyobbra sikeredett a teste.
A hangbeli különbségekről most nem írok, mert annak úgy lenne értelme, ha pl. azonos típusú és méretű húrokkal lettek volna szerelve, stb..stb.
Év végül, ha minőség szerint kellene sorba állítani a hangszereket, akkor aranyérmes az 1., ezüst a 3., bronz a 2.
-
Ba cy lus
addikt
[link]
juhar vs rózsafa fogólapBevallom, utólag egy kicsit sajnálom, hogy Classic Vibe stratoból nem az 50-es évekbelit vettem, merthogy bár állítólag a pickup is különbözik, én ezt a fogólapbeli különbséget vélem hallani azok között is ([link]). Persze főleg a tiszta hangzásnál jön ki. Egyszerűen zseniális a juharfa fogólaposnak az az édeskés közepe!
-
X2N
őstag
Ilyen gitárjaim voltak eddig:
Ibanez RG170DX indonéz fekete, pontberakásos fogólap, 22bund már nem tudom mikori de kb 2003-2004 első gitárEpiphone SG Special II olcsó sg-nem tetszett a fogólap, fejnehéz, csavarozott nyak
Ibanez SAS36FM első komolyabb gitárom, sajnos a hangszedők ugyanolyan rosszak mint a 170DX-en.
Ibanez rg370 DX ki kellett próbálni a floydot, konklózió olcsó floydos gitárt nem veszünk...hangszedők tipikus ibanez, nem jó.
Vintage V100 AFD korea állat gitár volt viszont a bundok nem voltak szépen megcsinálva, egy újrabundozás ráfért volna. Jó hangszedők.
Eladtam a gitárokat, volt pár év kihagyás.
Vintage V100 2011 korea
Ez jött velem szembe használtpiacon elsőre ~2éve, kulcsok cserélve gotoh-ra, görgős schaller húrláb az előző tulaj által, egy ideig rühelltem mert a G húr állandóan hangolódott, kis reszelgetés és állítgatás után most már tartja a hangolást, most top wrap-al van beállítva tényleg érezhetően jobb nyújtani. Még a régi koreai szériás darab, long tenor nyakillesztéssel, Dög nehéz, hozza a LP hangot, jó hangszedők, elnézve a mostani kínálatot LP-gitárokból és hogy már nem lehet rózsafa fogólapos gitárokat már venni, marad.Ibanez RG550 Japán Desert Yellow
Pont az Ukrán háború előtt vettem, elég jó áron, ilyen áron nem lehet japánban készült gitárt kapni original Edge-el, úgyhogy megvettem. A gitár hibátlan volt, bundok hibátlanok, gyárilag behangolva érkezett 1 év alatt ha 2x kellett hangolni. Tremoló hibátlan. A hangszedő viszont csalódás. a nyak elég vékony, gyakorlatilag 0 rádiusz.Harley Benton DC-Custom Line fehér Indonéz 2023
Ő lenne a legújabb áldozat, de hogy miért...használtam felváltva az RG550-est és a V100-at egy évig, úgy vettem észre nekem jobban fekszik a rövidebb menzúra és a keskenyebb nyak, és ha van a fogólapnak egy kis rádiusza,(kicsi a kezem, nincsenek hosszú ujaim) a LP-nél az a baj hogy nehéz, és nincsenek az oldalán bevágások, bevág a gyomrodba és még farrnehéz is, kényelmetlen hosszútávon gitározni ülve feltett lábbal. Elkezdtem nézegetni gitárokat, megint.
Ezek voltak a szempontok:
-ragasztott nyak
-normális hangszedő
-egyszerű kezelhetőség(hangerő+tone)
-24 bund mivel amúgy is a LP mellé kell
-grafit nyereg
-normális kulcsok
-ne piros/fekete, legyen fehér ha lehet, Buckethead rulz.
Mi lehet jó LP alternatíva, és egyből SG jött szembe, megnéztem a kínálatot de egyből rosszul lettem milyen árakon vannak most az új Epiphone-ok, meg a használt Vintage VS6. 180e alatt nincs normális...
Thomann-on láttam ezeket a gitárokat, elképesztő hogy hány féle változatot gyártanak, nem is értem hogy csinálják. Kicsit féltem mert tudtam hogy ezt ki kell fogni, de úgy voltam vele hogy ha rossz akkor úgyis visszaküldöm, régebben 10éve ezek nagyon lesajnált gitárok voltak. Megjött a gitár, 101eFt-ért, bontom ki a dobozból:
-húrok feketék(valami fekete por volt rajta, pár óra játék meg kézmosás után áttapadt a kezemre.-nyak hibátlan
-bundok hibátlanok, kb 90%-ban olyan jó mint egy Japán RG-nél.
-fogólapja roasted jatoba(ilyenem még sosem volt, nem egy rózsafa de nagyon hasonlít, ez elvileg világosabb lenne de a pörkölés miatt ilyen sötétebb lett, elvileg így kiszárítják a fogólapot teljesen)
-fogólapon a pozíció berakások fényesebbek voltak a Vintage LP-nél, nem tudom miért, majd húrcserénél letakarítom a fogólapot, és kap citromolajat az lehet visszahozza a fényét.
-van súlya, nem fejnehéz mint minden sg, majdnem LP súly, a test 4.5cm(Gibson 3.5cm)
-festés majdnem hibátlan, alsó szarvnál van egy nagyon pici hiba és egy hónap után észrevettem a nyak hátoldalán egy nagyon pici festék hibát ami ujjal alig érezhető
-hangszedők jók
-hevedertartó a felső szarvba lett befúrva ami pozitívum mert így kevésbe lesz fejnehéz mintha a nyakhoz lett volna befúrva.
-hangszedők felezhetők(push pull poti)
A nyak hátul a nyeregnél erősítve van, + anyag (nagy pozitívum a fejnél gyakran törő LP-SG-nél)
-Hangolást kiválóan tartja....talán a jó kulcsok + keskenyebb fej +laposabb húrszög illetve grafit nyereg hármasból eredően
-súlya miatt kiegyensúlyozott álva, ülve, oldala le van kerekítve.
24 bund miatt a nyaki hangszedő viszont máshogy fog szólni, ezt tudomásul kell venni, nem lesz annyira öblös a hangja mint a hagyományos 22bundos 2 hangszedős elrendezésnél, nem mondanám hogy ez feltétlen hátrány lenne...
-húrláb viszont rosszul lett megcsinálva,nem a peremes hardvert rakták bele hanem a perem nélkülit ami tremolós gitárba való, becsúszott a testbe 4mm mélyen. Leveleztem THoman-al ők azt mondták küldjem vissza, a javítés költségét is álták volna, végül elvittem hangszerészhez aki 5 perc alatt megcsinálta ingyen, innen is köszönet neki. kivágott 2db fadarabot amire felfekszik a hardver és már nem nyomódik bele a testbe.
Szóval ettől eltekintve van egy gityóm 100eFt-ért, ami meghazudtol sokszor ennnyibe kerülő gitárokat, normális hangszedőkkel, grafit nyereggel, ragasztott nyakkal, akár acél bundokkal(a kék változat 22 bundos és acél bundokkal szerelt még olcsóbb is 20eFt-al). Innentől kezdve el lehet gondolkozni hogy miért van a Gibson évek óta lejtmenetben... -
De, sajnos nagyon rosszul öregszik, hiába a felület kezelés. Mondom, a bullet sztratom olyan szar színűre öregedett, hogy öröm nézni. Ráadásul a test faanyagának illesztéseinél a vonalak baromira felerősödtek és elcsúnyultak, mintha a ragasztó is elszíneződött volna.
És nem, nem tartottam napon. Tatyóban volt legfőképp tárolva.re: #52882 emiki6
Mondom, nem értek a lovakhoznekem más jószágom van. De mint cucka is írta, valószínűleg kevesebb a problémás pont egy basszuson.
re: bigrob
Soft reset nem vesz motyót használtan, te ezt nem is tudtad?re: consono
A fekete az felkeményíti a hangot, a rózsaszín puhítja. A koptatónak nagyon nagy szerepe van a hangzásban. Ezért is van, hogy mikor még rajta van a gyári fólia akkor még jobban szól, ahogy leveszed azt, halott a gitár hangja, olyan lelketlenné válik. -
espista
senior tag
válasz
marcusa #52607 üzenetére
És ráadásul, ha ezt az egészet berakod egy zenekarba, kiteszed egy koncertre és még hozzáadsz egy kis morajlást a tömegből, akkor aztán végleg elveszik minden. Persze tudom, hogy van aki azt is meghallja 40.000 ember között, hogy a művész 9-es vagy 10-es húrokon játszik és bekötött szemmel is különbséget tud tenni a rózsafa fogólapos és juhar fogólapos gitár között... Persze egy jobban kinéző gitár is jobban szól. :-)
-
beteg
őstag
Tudnátok légyszi segíteni gitár beárazásban?
Nem akarom most eladni, de nagyon fontos lenne tudnom, hogy mi lehet jelenleg a reális piaci ára!
Ibanez SA160FM
Gyári szám alapján 2017-es Kínai.
Gyönyörű, nagyon megkímélt top. A hátán van néhány hajszál karc. A nyakrögzítő csavarokon és a húrlábon kevés rozsda.
Egyébként hibátlan, komoly hangja van. Vékony, gyors nyak, kellemes tapintással. Az egész gitár minőségi érzetet kelt.
Mahagóni test, 3 részből álló nyak, rózsafa fogólap. 22 bund, Quantum pickupok.Előre is nagyon köszi, ha tud valaki komolyan segíteni! (A vicceken most nem tudok nevetni.
)
-
Goose-T
veterán
válasz
Ctrl+Alt~Del #51441 üzenetére
A dolgot még bonyolítja, hogy a fa nem homogén anyag. A lényeg az, hogy a fizika felől közelítve be lehet látni, hogy a faanyag befolyásolja a hangzást.
Annyit biztosan tudok saját tapasztalatból, hogy ugyanazok a pickupok a mahagóni testű, rózsafa fogólapos Ibanez S521-ben homlokegyenest máshogy szóltak, mint a kőris testű, juhar fogólapos Ibanez RG421-AHM-ben. A menzúra, a hardver és az elektronika tök ugyanaz mindkét gitáron. Csak a test és a fogólap anyagában különböznek.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz
kutyek #51440 üzenetére
Ha két gitár testének anyaga különböző, de a sűrűség, ill. merevség (rugalmasságtani tényezők) kb. azonos
Kérdés, hogy mi számít "közel azonosnak". Az éger és a juhar vajon közel azonos-e? A mahagóni, a rózsafa? Vélelmezem, hogy nem.Hangszerészt kár erről megkérdezni, az hazudik ugye, a megmondóember tud mindent. Ja, nem.
-
Goose-T
veterán
Bekopogtatott ma egy dögös vörös egy csereügylet keretében.
A HB ST-20-amat cseréltem le némi ráfizetéssel erre az Ibanez S521-BBS-re. 2016-os gyártmány, így még rózsafa a fogólapja és mahagóni a teste. A gyári pickupjai ennek is ezek a Quantumnak nevezett cérnahangú kis vackok (semmi köze a régi Ibanez Quantum pickupokhoz), szerencsére a Sterling JP60-hoz adták a gyári pickupjait is, azokat pattintom hamarosan bele. Csak még szerezni kell hozzájuk M3-as csavaranyát, mert a Sterlingben a testhez voltak csavarozva, nincs a pickupok fülében menet, ki vannak tágítva a lyukak.
Úgyis elfogytak a piros gitárjaim éppen, megérkezett az utánpótlás.
-
Goose-T
veterán
válasz
consono #48800 üzenetére
Még mindig olcsóbb, mint az egy darab eladó a Reverben... Egyébként szinte ugyanaz, mint a mostani Vintera 60's, csak még rózsafa fogólappal gyártották annak idején, nem pau ferróval.
-
Goose-T
veterán
Na emberek. Az van, hogy egy beszámításos ügyletből hozzám került egy Harley Benton R457 és egy Ibanez GRG170DX. A HB-t majd meghirdetem, csak elviszi valaki 40-ért, na de ez az Ibanez!
Csak azért írok először nektek, hogy ha esetleg közületek, hozzám közel álló gitárbuzik közül lenne valaki, aki szert szeretne tenni egy elképesztő nyakú gitárra, az keressen meg! Gondoltam először nektek dobom be, mielőtt ráereszteném a piacra, mert pár nap múlva meghirdetem.
Szóval én is, a gitártanárom meg egy hozzám hasonlóan gitármániás haverom is csak lesett, amikor meglátta ennek az Ibaneznek a nyakát. Annyira szuperegyenes és pontos, hogy olyat még japán Ibanezeknél is ritkán látni. Ezt a Cor-Tek gyárban készítették 2004-ben Indonéziában, szerintem jó, ha ezerből egy sikerülhetett így. Mivel a gityó már betöltötte a 18-at, ez nem is fog változni. A fogólapja nagyon szép rózsafa, a teste hárs (nem agathis meg poplar, mint később lett). A hangolókulcsai is nagyon szépen járnak. Ennek a típusnak a gyártása 2004-ben indult, szóval ez még "beetető" minőségű.
Miért adom el? Rengeteg gitárom van, mindegyik hozzám nőtt, és az asszony szerint nem tarthatok meg ennyit. Szóval inkább eladom, mielőtt ezt is nagyon megszeretném. Ha megtartanám, utána olyan helyzetben lennék, mintha azon kéne gondolkoznom, hogy melyik ujjamat vágjam le.
Nem szaporítom tovább a szót, remélem nem számít annyira hirdetésnek, ha ilyen módon úgymond elővételi jogot biztosítok nektek, mielőtt meghirdetném rendesen.
Árat nem írok, de a mostani bolti árnál azért jelenősen olcsóbban odaadnám. Igazából egy ideális világban, ahol mindenki értene a gitárokhoz, ez többet érne, mint egy bolti új példány ugyanebből a típusból. Viszont ahogy a tuningot sem szokták megfizetni, úgy a kivételesen jól sikerült gitárokért sem adnak többet.
-
Goose-T
veterán
Na ki vett magának még egy gitárt?
Black friday, mi?
Samick Artist Series KP460. Tömör éger test, 24 bundos juhar nyak, rózsafa fogólap, Floyd Rose. Egész megkímélt állapotban van, nem árkosak a bundok és a fogólap, nem különösebben karcos a test sem. A húrok gatyák rajta, majd valamikor lecserélem, ha lesz rá időm. Addig itt egy videó egy KR660-ról, abban ugyanezek a pickupok vannak, csak díszesebb a gitár. Meg még egy zsizsik módban.
-
Eastman
addikt
válasz
espista #45283 üzenetére
A kínai Epi-k jobb minőségben vannak elkészítve, mint az amerikai Gibsonok. Részegen, félálomban, hozzáértés nélkül, szebben lakkozok, mint azok.
Az Árkádiában rákérdeztem arra, hogy miért nincs már annyi Gibson náluk, mint 5-10 éve. (Konkrétan 2 db volt akkor.) Ugyan erről számoltak be, csak nem ilyen úriasan.
Mínusz rózsafa, mínusz mahagóni.
(Engem meg névtelen üzikben savaznak ismeretlenek, hogy drágán adom a 2010-es Gibson LP-m. Oké.)
-
válasz
espista #45116 üzenetére
Mi nyírtunk ki hi-fi hangszórókat szépen. Nem szerették a metalzone-t meg a ds-e-et. Melegen ajánlott valami hangszóró szimuláció mielőtt kimegy a hang egy hagyományos, már kész zenére készített hangszóróra.
re: beteg
Ez mind jó meg minden, de nagyon kevés ember van ezzel így.
Nekem is herótom volt a Fender 10w-os kiskombójától, de pl egy hasonló Orange-al már tökre megvagyok. Hallani hallom, hogy szar, de ez nem jelenti azt, hogy otthon ne lenne elég, vagy ne lenne megfelelő prüntyögésre/gyakorlásra.
Mondom úgy, hogy én meg annak ellenére, hogy nem vagyok jó muzsikus, a hangszerre vagyok háklis nagyon. Hallom az intonációs hibákat azonnal.Picit más: Pl most nézegetek Ernie Ball string theory videókat és lefagyok mikor egyes nagy nevű zenészek kezében intonáció hibás gitárok szólalnak meg. Tudom hogy ez nem gáz, azt is, hogy nincs tökéletes intonáció már a gitár kialakítása miatt se, csak vágja a fülemet. Mindannak ellenére vágja a fülemet, hogy ha a tizedével tudnék gitározni ezeknek az embereknek már akkor oltári boldog lennék. Amúgy meg, az is igaz, hogy egy full mixben nem hallanám, csak mikor egy gitár egymagában megszólal.
Röhögök is, mikor Ernie Ball vidiben a húrok intonációs képességét ecsetelik és közben tisztán hallod, hogy nem jó a dolog. Pont ezért hagytam ott őket. Illetve az is jó, hogy ezen zenészek nagy része azt mondja azért választotta mert rózsaszín a csomag, meg hogy sose használt azóta mást mert tökéletes. Ha nem használtál mást, akkor honnan tudod, hogy tökéletes? De ez már más. Nem is ez a része érdekel ezeknek az anyagoknak.Ja igen és multit kombóra úgy érdemes kötni, hogy lekapcsolod a hangláda szimulációt, vagy a hangszóró szimet.
-
Goose-T
veterán
válasz
Alexios #44326 üzenetére
Nem mondtam, hogy baj, csak megállapítottam a tényt, miszerint tényleg jóval kevesebb a gitárokon a rózsafa, mint mondjuk 10 éve volt.
Biodiverzitás szempontjából ez még jó hír is, mert legalább nem egy fafajtát tenyésztenek túl és pusztítanak szelektíven, hanem sokfajtát. Vagyis mindegyikből egy keveset, hiszen hirtelen rengeteg rózsafa-helyettesítő jelent meg: pau ferro, jatoba, amarant, indiai babérfa, új-zélandi fenyő. A "roseacer" elnevezésű cuccot kihagynám, az csak sötétbarnára sült juhar.
-
Goose-T
veterán
-
Goose-T
veterán
válasz
fattyu #44323 üzenetére
Gyorsan megnéztem a Thomann kínálatát, lehet szűrni rózsafa fogólapra. A készleten lévő elektromos gitárok nagyjából 10%-a rózsafa fogólapos a 300 ezer alatti kategóriában. 300 ezer fölött ez az arány felmegy 30%-ra. Azért régen ez nem így volt. Biztos vagyok benne, hogy már nem fog nagyon visszaszivárogni az alsó kategóriákba így, hogy felfedeztek egy csomó alternatívát.
-
fattyu
veterán
válasz
Goose-T #44322 üzenetére
azért ez nem ilyen egyszerű
A pau ferro mint rózsafa pótló az egy évnyi cites tiltás miatt van
Aztán ugye visszavonták hogy ja hangszert lehet belőle bútort nem mert picit más a volumen ami kárt okoz.De ki kellett építeni az ellátást pótlást. Vissza fog az szivárogni de amit lekötöttek anyagban szerződésben azt nem fogják eldobni.
Fendernél most és amennyiben marad ez, ami nem kizárt az nettó termékpozícionálás. Más gyártóknál azért vissza is szivárgott a rózsa nem csak a drága high endbe.
-
Goose-T
veterán
válasz
Alexios #44321 üzenetére
Pedig bizony, hogy küzdenek a fahiánnyal. A mocsári kőris például kifogyóban van, bár ez inkább a telecastereket érinti. Érdekes látni azt is, hogy már a mexikói Fendereknél is hódít a pau ferro a rózsafa helyett. Ráadásul nem csak a legolcsóbb Playereknél, hanem a jóval drágább Vinteráknál is. Ahhoz képest, hogy tíz éve még a legolcsóbb strat copyn is rózsafa fogólap volt, ez jelentős visszaszorulás. Az amerikai Fenderekhez még biztos lesz sokáig alapanyag, de simán lehet, hogy egyre drágábbak lesznek, és csökkentik a volument is (közben a mexikóit még jobban felfuttatják).
Szerk.: Squierből már évek óta nem kapsz rózsafa fogólaposat. Meg nagyjából úgy semmilyen olcsóbb gitárból. Egy barátom most vett 420 ezerért egy Lakland basszusgitárt, és nem átallottak annyi pénzért indiai babérfa fogólapot tenni rá (indian laurel).
-
Eastman
addikt
A rózsafának funkciója* is van, és nem csak esztétikai értelemben.
Jaa, és egyre kevesebb van belőle a bolygónkon, "új" meg majd kb. háromszáz év múlva lesz belőle, HA erről MA gondoskodnának a hangszergyárak. (Jellemzően nem.)
-
Rejtj
újonc
ham_
Ebben teljesen igazad van. Persze félre ne értsd, nem ezért gondolkodtam el a gitár készíttetésen, hanem mert nincs olyan állapotú a magyar piacon. Ha lenne, akkor nem is gondolkodnék el ilyenen.De abban abszolút igazad van, hogy szebb egy sötét, rózsafa fogólappal.
arnyekxxx
Egyrészt mert Swamp Ash hívő vagyokill. az idők alatt gyűjtött infók alapján minél régebbi Ibanezeket érdemes választani, mivel elvileg akkor még magasabb minőséget képviselt a márka mint manapság. Persze hogy ez utóbbi mennyire igaz nem tudom mert nem volt a kezembe sok régi Ibanez ezen a gitáron kívül de igyekszem elfogadni a véleményét a tapasztaltabbaknak.
-
Rejtj
újonc
válasz
Goose-T #43319 üzenetére
Eastman
Köszönöm a honlap ajánlást, nagyon sokat segít. ELVILEG 465$ lenne, de ez csak a test, 900$-1000$ a körülbelüli hardverrel együtt, amit beletetetnék.
Kemotox
Igen láttam. Most is éppen van a GSFanaticon de az állapota miatt nem hoztam el végül. (persze nyilván aki szereti ezt a fajta ,,patinát")
Goose-T
Persze, ez az a bizonyos gitár. https://ibanez.fandom.com/wiki/RGT220A
Ennél az egyetlen ami nem tetszik de megtudnék békélni vele, hogy rózsafa a fogólap.
(A testen átmenő nyak nekem annyira nem lényeges.)
Carlos Pedre
Jogos meglátás, de az "álom" gitár sem a legolcsóbb kategória és ezért érdeklődöm, hogy tisztábban lássam a lehetőségeimet. -
espista
senior tag
válasz
Zoli133 #42808 üzenetére
A 200-as kicsi, de használható méret. Nekem 46-os lábam van, de elférek rajta. Én próbáltam saját hangot beállítani, de mindig szörnyű lett a végeredmény.
Maradtam a gyári preseteknél. Karácsonyig kitart, utána úgy is jön a podGo...
Én mindig fenntartásokkal kezelem az ilyen összehasonlító videókat. Az ok, hogy steril körülmények között egy hangyaf@sznyi különbséget észreveszi az ember, de a gitárnak nem az a természetes közege. Próbán ott van a többi hangszer, koncerten meg még a közönség is beleordít (jó esetben), na ott szerintem ember nem hallja meg a differenciát. Pont ilyen hülyeséggel zargatott egy érdeklődő is, hogy a rózsafa fogólapos gitároknak szebb hangjuk van, mint a kihatnak meg a pau ferrosnak. Hogy ő hallja... Adjam neki oda olcsón az én pau ferro-s stratomat, mert olyat komoly zenész nem vesz a kezébe. Persze az enyém juhar volt, de mindegy. -
Moleman
addikt
válasz
freelanced #40424 üzenetére
Első körben menj el valami komolyabb hangszerboltba (akár külföldön), vagy majd a Music Expora, és próbálj ki sokat, mert katalógus alapján nehéz megtalálni a tökéletes gitárt. Én annak idején a Cortokkal szemeztem, de nem volt kényelmes nekem a nyakuk, hiába szóltak szépen. 200 ezer környékén már lehet kapni fulltömör gitárokat is kis szerencsével, bár a legtöbb még csak tömörfedlapos lesz.
Pár éve kerestem komolyabb dreadnought gitárt, élőben szimpatikusak voltak a Yamahák és a Sigmák, de a Dowina felé is húztam látatlanban. Aztán felülírt mindent, mikor találtam egy fulltömör rózsafa hátú Sigmát 140-ért.
Azóta láttam egyszer egy szép zebrano Dowinát olcsón, azóta is bánom kicsit, hogy nem gazdagítottam vele a gyűjteményt, de úgysincs időm gitározni.Amúgy a különböző formákat is érdemes kipróbálni, következőnek én dreadnought helyett grand auditorium jellegűt vennék például, nagyon tetszett egy, amit próbáltam.
-
coolinggg
tag
Üdv mindenkinek!
Bocs ha ez nem gitárápolás topic ,de Titeket találtalak egyedül sietségemben, akik működtök is rendesen.
Nemrégiben birtokomba került egy igazán szép, világosbarna, szépen erezett rózsafa fogólapú gitár. Eddig csak sötét nyakú gitárom volt rózsafa nyakkal és azokat a hangszerész javaslatára Johnson & Johnson babolajjal ápoltam. Kítűnő is volt mindegyiknél. De ez a világosbarna most teljesen besötétedett! Szörnyű lett ahhoz képest amilyen volt. Tiszta letargiába estem!
Ismertek valamilyen szert és módot amivel vissza tudom állítani? Tudom hogy az idő és a gyakori gondos ápolás évek alatt segíthet, de most igen nehezen emésztem a dolgot. Jó lenne ha tudnátok valami okosságot! -
WolfheartGR
őstag
válasz
Plazmacucci #38898 üzenetére
A rózsaszín fantázia neve mi? Atompink? Asszonynak épp megtetszett...
-
brickm
őstag
válasz
bot1978 #36998 üzenetére
Segond, tegyél rongyot a nyak-test csatlakozáshoz nyomd le erősen és a fejet csavarjad felfelé kézzel. Lefog jönni. Csak óvatosan, hogy a testről a festéken le ne tépd.Hajszárítóval megmelegítheted, nem hiszem, hogy beragasztották volna, fenderből is elég nehezen jön ki a nyak, a pontos illesztés miatt megszorul....
A fretless bassz átlakaítást lehet nem fogja supportálni a cucc. A fretless gitároknak keményfa fogólapot szokunk alkalmazni, a húr(pláne basszernál) szanaszét rágja a rózsafát. Meg kb mindent.
A vasfa az igazi, meg az ében.
-
bigrob
őstag
válasz
V.Stryker #36126 üzenetére
Azt tudod, hogy drasztikus váltás lesz az SG humbijairól áttérni a single coilra ugye?
Nekem volt SQ telém SD szedőkkel, nem volt rossz de a HB 7 húrosom veri...
Én majd egy Feka Prézlit fogok még szerezni.Annyira nagy különbség szerintem nincs a linkelt kettő közt, a natúr színű nekem is jobban tetszik, viszont a másikon a híd szimpatikusabb a réz babákkal.
Fa: A TE-52 kőris, másik hárs, fogólap is más fából van. (én nem szeretem a rózsafát)
Hangszedő is Roswell lesz, a TE-70-nél elírás, képen is Wilkinson helyett Roswell van. A CST-ben nekem nagyon tetszik a humbi tesója.Ebből a 2-ből inkább a TE-52-t venném.
-
Goose-T
veterán
Az a 45K-s HB nagyon legalja. Persze nyilván megfelel a célnak, de anyagminőségben, hangzásban biztos elmarad a többi három gitártól, amik itt most szóba jöttek. A többi három gitárszett meg nagyjából ugyanazt tudja ugyanannyiért, apró különbséggekkel:
1. A HB-hez több cuccot adnak, mint a Squierhez, és nagyobb ládát, mint az SX-hez.
2. Az SX-nek van egyedül igazi rózsafából a fogólapja, és azon vannak a legkönnyebben lecserélhető hangolókulcsok, szerintem alapból is jobbak, mint a másik kettőn.
3. A Squier pont úgy néz ki, mint egy Fender, csak más a felirat rajta.Ha hangerő kell, akkor HB; ha minőség, akkor SX; ha kinézet, akkor Squier. Még egyszer hangsúlyozom, hogy biztos nincsenek jelentős különbségek közöttük, ezek nüansznyi dolgok a gyakorlati életben.
-
Eastman
addikt
Aki ért a fához és a hangszerekhez, az a kettő közül a japót viszi. Hasonlóan az olaj árához (mivel állítólag fogy a mennyisége) a jó faanyag is ritkul. Főleg a természetes és gondosan válogatott maha, rózsafa, stb. Irgalmatlan mennyiséget felvesz a hangszeripar (is). Mára - mást nem tehetnek - termesztik őket, de el tudod képzelni, hogy egy gitártestnyi csomómentes deszkához milyen átmérőjű fának kell nőnie. A múlt századi, válogatott anyagokból precízen elkészített gitárok (aka japán) egyre drágábbak lesznek. Röviden; mert húsz év múlva olyan fákat már nem találsz mint azok voltak. + a vintage gitárok egyre inkább száradnak, ami megint jó a hangszernek.
A gyárak nem azért kísérleteznek új fafajokkal, mert ezirányba fejlesztenek, hanem mert szükséges. ...mivel a jó tulajdonságú faanyagokból egy napon már nem lesz elegendő a Földön. (Most arról beszélgetünk, hogy mely hangszerek értékállóak, de ez jó esetben együtt is jár a jó hangzással.)
-
MATEO6600
őstag
Hi!
Otthonilag mivel tisztítanátok a rózsa fogólapot, ha semmilyen spéci vegyszeretek nincs hozzá?
Egy nedves törlőkendőre gondoltam első körben. -
-
-
Goose-T
veterán
válasz
Goose-T #33015 üzenetére
Na emberek, rendeltem is egy Cort KX5-WP-t, nagy kaland volt. Éppen Budán jártam munkaügyben, és volt egy kis szabadidőm. Körülnéztem, van-e a közelben hangszerbolt, és volt egy. Bementem, hátha ki tudok próbálni egy KX5-öt. Sajnos nem volt, volt helyette KX100, az utódja, azt mondták, hogy a KX5-nek vége, nem gyártják tovább. Sajnos sok szempontból gagyibb a KX5-nél, lássuk:
1. Rózsafa helyett jatoba fogólap, állítólag védelem alá került a rózsafa, szóval mostantól ez jön a budget gitároknál, az új Squierek is ezzel jönnek már.
2. Testen átmenő húrozás helyett gagyi felszíni hardtail bridge.
3. Nem felezhetőek a pickupok.
4. Nincs fehér színben, és nincs külön színezve a szegélye, így nagyon hétköznapi a kinézete.
Mondtam, hogy ez nekem nem pálya, én KX5-öst szerettem volna. A boltos srác nagykeres is, így elkezdett telefonálgatni az ügyfeleinek, és az egyik boltban még talált egy darab KX5-WP-t, amit meg is rendelt nekem. Kérdezgetett több helyen, de sehol nem volt már. Úgy nézem, a Muziker szlovák boltjaiban még van összesen 3db, szóval ha valaki ilyet akar venni, akkor gyorsan rendeljen. A magyarországi vámraktárban nulla darab van belőle, és nem is lesz már több.
-
Goose-T
veterán
válasz
Bobrooney #32946 üzenetére
Hú, de el van rejtve. Biztos visszamaradt készlet valami hasonló próbálkozásból, mint a milyen a Medgyesi volt annak idején. Érdekes, hogy még a leírás is illik rá, csak a kép nem stimmel: "Rózsafa fogólap, 24 bund, 2 humbucker 1 single coil hangszedő, Floyd Rose tremolo, 1 hangerő 1 tónus, 5 állású pick-up kapcsoló, Króm hardware, Szín:Zöld, piros virágmintás".
-
Mit gondoltok egy Evolution feldobná a soundot a gyári szedő helyett? Az a baj csak rózsaszín jöhet szóba ami itthon nem van
-
-
cucka
addikt
Igen, szerintem is így van. Meg amire még érdemes gondolni, hogy lehet, hangban nem számít nagyon sokat az elektromos gitár anyaga, de a játékérzetben igen. (Súly, tapintás, vagy ahogy rezeg a hangszer amikor megpengeted).
A veszélyeztetett fákat kb. már elkezdték lecserélni, pl. a standard Fendereken már pau ferro-t használnak rózsafa helyett. De van egy csomó nem veszélyeztetett fafajta, ami teljesen alkalmas hangszer készítésre. Vagy új eljárások is jöhetnek, pl nemrég kezdtek el roasted maple-t használni, ami közönséges juharfa, amit géppel kiszárítanak. Szóval szinte biztos, hogy marad a fa, mint alapanyag. -
#96302336
törölt tag
válasz
brickm #31567 üzenetére
Nekem a tele fejforma jobban bejön, olyan elegánsan minimál. Sunburst, egész sötétből a közép barnába hajlóan, rózsafa fogólap, és egy szép nagyon sötét fa koptató lenne az ideális nekem. Egy szép pirográfiával a koptatón. Mindezt 24 bundos kivitelben.
Valami hasonló, csak balos, és sunburt és fa koptató: És igen, fix húrlábbal. -
brickm
őstag
Sziasztok!
Időközben nálam itt az új családtag, aki most boldogítja a mindennapjaimat.
Pláne, hogy ez csak akkor visít, amikor én akarom.
A képek nem teljesen adják vissza a fényét, mivel elég komor sötét az idő sajnos.Tömege 5,1 kg teljesen tömör test.
Sok A-s juhar top. az összes üreg árnyékolt, biztosítva a zajmentes működést, ami kifejezetten fontos a hangszedők paraméterei miatt.
Átmenő nyak, eredeti 59-es LP standard nyak és fej szögekkel döntve(a korábbiLP-m kisebb döntést kapott)
A fogólap berakása marhacsont, trapézra reszelve(jó büdös volt...) A nut is marhacsont, az is büdös volt. Annak a finomhangolása még folyamatban van, reszelgetem lefelé szépen, azért nincs levágva a húr sem még.
A szerelékek:
Schaller húrtartó, schaller híd, kluson delux vintage kulcsok, wilkinson extra jumbo nikkel bundok.
Ernie Ball RPS 11-48 húrok.
A hangszedők Seymour Duncan SH1 59 híd és nyak verziók, mind 4 vezetékes(mióta átvezetékeltem...). A potméterek CTS 2017es verzió, push pull, 500k(log). A hangszedők felezhetők, fázisfordíthatók, és egy plusz beállítás, egy állásban az egész hóbelevanc sorba köthető egymással, akármilyen beállításban.
Switchkraft 3állású kapcsoló és bevonatozott jack aljzat. Schaller strap lock
Traditional poti sipkák.
A kapcsoló alatti ABS műanyag nem lesz ferde, csak még nincs teljesen meghúzva az anya. Illetve a fejről hiányzik még egy rózsafa harang '59-es felirattal, épp szárad a festék rajta. Illetve lesz minden gitáromon egy egyedi logó, ami épp kszül, szóval még nincs rajta.A hangjáról: hát LP standard 59-es SD hangszedőkkel. Teljesen zajmentes, felezve se gerjed be, lehet vele zsonglőrködni elég rendesen, pláne ha szám közbe tekergeted meg kapcsolgatod. (Y)
A nyaki szedő a vezér szedő, ahhoz képes kapcsolódik minden ha nem sztandard humbucker üzemben üzemel. -
Moleman
addikt
válasz
Szten Márs #30168 üzenetére
A brazil már régebb óta tiltólistás, a többi fajra idén került korlátozás. Nem explicit tiltólista, csak brutális papírmunka kell a nemzetközi szállításához, így most már nem gyártanak semmilyen új gitárt rózsafával, mert nem éri meg. Ezért reménykedek, hogy megnő a kereslet utánuk a használtpiacon.
A nejlonra visszatérve, még azzal se feltétlen értek egyet, hogy kevésbé bántja az ujjad, attól is bibis volt.
Amúgy az utóbbi 10 évben az ismerőseimmel westernt szoktam vetetni kezdésnek, és 9-es húrokat teszek rá, annál ujjbarátabb dolog nem sok van. De ha valakiben nincs elég elhatározás, még az is meg tudja állítani sajnos.
(#30169) KisApám
A boltba járás abszolút javasolt, kipróbálni, kiválasztani, hogy mit szeretnél, viszont a vásárláskor én a GS felé terelnélek.Ilyen AD810 jellegű gitárokat sokszor 20 ezer alatt meg lehet kapni használtan, és ha addigra megtapogatod az újat, esetleg viszel magaddal valakit, aki ért hozzá, jó eséllyel ugyanolyan jót tudsz venni, mint a boltból, az új ár 2/3-áért.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
Moleman #30166 üzenetére
"de a rózsafa hát miatt reménykedem, hogy befektetésnek sem rossz, most, hogy korlátozták a kereskedelmét"
Én csak a brazil rózsafa kereskedelmének korlátozásáról tudok. Ez indiai rózsafa, legjobb tudomásom szerint itt nincsenek korlátozások. Persze tévedhetek. Esetleg tudsz róla valami anyagot, infót?
"én is nejlonon kezdtem, "mert azon kell""
Uhh, ez egy nagyon rossz beidegződés, és ahol csak lehet, ez ellen viszont szót szoktam emelni. Azért mondják, hogy azon "kell", mert hogy az puhább és kevésbé bántja az ujjbegyet. De amikor tizenegykét éves kislányok vígan megtanulnak fémhúroson játszani, akkor felnőtt férfiaknak is azt mondani, hogy kezdjenek nylonnal, nehogy a végén még bibis legyen a pici ujjacskájuk, hát az számomra több, mint értelmezhetetlen. És látok ilyet, nem kevésszer. Tévedés ne essék, nem ellened, vagy bárki ellen beszélek, akiket rádumáltak a nylonoson kezdésre, hanem azok ellen, akik képesek rádumálni másokat a nylonra, "azon kell kezdeni" felkiáltással. Egyszerűen agyament dolognak tartom. A "jajj, fájni fog az ujja" izén kívül meg nincs semmi, de abszolút semmi ok, hogy miért klasszikuson kezdjen valaki, ha úgy amúgy nem azon szeretne.
-
Moleman
addikt
válasz
FockeWulf #30159 üzenetére
&(#30164) Szten Márs
Köszi!Nagyon jóféle, sok akusztikot kipróbáltam bő 1 éve, ez fogott meg a legjobban. Nem is akartam ennyire minőségit, de jó áron adták, nem lehetett otthagyni.
Túl sokat nem játszom rajta, de a rózsafa hát miatt reménykedem, hogy befektetésnek sem rossz, most, hogy korlátozták a kereskedelmét.
(#30161) Plazmacucci
Peta hatása alatt én is nekiálltam héthúrosokat próbálgatni tavasszal, de pár perc után szóltam az eladónak, hogy inkább valami baritont keressünk.Egyéni preferencia kérdése, hogy mennyire tolerálod a szélesebb nyakat, nálam kiesett még a kívánságlistából is.
(#30165) Szten Márs
Teljesen igazad van, de én megértem az emberek általános ellenszenvét a nejlonnal szemben, én is nejlonon kezdtem, "mert azon kell", aztán 4 hónap után hatalmas megkönnyebbülés volt a western.
Most már vennék újra nejlont, csak a hangja miatt, valami keskeny nyakú Cort CEC-szériást. -
-
-
kemotox
addikt
Gyerek reakciók Gunsra
Nagyon aranyos, rendesen élvezik, kis 10-12 évesek. Csomóan felismerik, hogy jaaj apu ezt szokta hallgatniMeg aszongya az egyik mikor Rózsa Sanyi elkezd énekelni, hogy "úgy hangzik hosszú haja van"
Hát hatalmas.
Szerk.: Jaaaj erről eszembe jutott valami. Mi is 13 körül lehettünk, még általánosba történt. Átvittem haverhoz egy kis Guns-t, megmutatni. Welcome to the Jungle be, rákenról. Mikor a nyögdösős rész jött haver inkább kikapcsolta gyorsan, és ott vége is volt a dolognak, az ő zenéit kellett tovább hallgatni.
-
kemotox
addikt
válasz
Plazmacucci #27381 üzenetére
Koptató az buzis. Eltakarja a rózsaszínt
-
Zoli133
addikt
Van most valami új szabályozás rózsafa ügyben?
Most nézem anderton-on NAMM videókat és chapman stand bejárásnál eléggé kihangsúlyozták (legalábbis úgy éreztem), hogy már nem használnak rózsafát fogólapnak egyik gitáron se valami szabályozás miatt.
-
#20655360
törölt tag
válasz
Eastman #26041 üzenetére
Ill. nem is feltétlenül rossz minőségű faanyagról van szó, csak nem olyan szép a mintájuk, több darabból ragasztják össze a testet, nincs top. Ezért is fújják sztem 1 színűre ezeket az olcsó holmikat.
Rózsafából is több féle létezik.
Írtad a nyárfát. Lehet ebből van egy rakat feleslegük/olcsón tudják beszerezni és ezért születhetett meg ez a döntés.Ott van a Fender is pl. A Mexikói stratok teste ritkán 2, de inkább 3-5 darabból áll. Az amcsi modellek meg tudomásom szerint 2 darabból.
-
Eastman
addikt
válasz
#20655360 #26040 üzenetére
Ja, hát ez a nyárfa meglepő húzás. Azt viszont hallottam már, hogy fogytán a jó minőségű alapanyag. Környezetvédelmi okokból, stb. A kínai fenyőerdei Fender is ebből született. Talán kísérleteznek a hangszergyárak a jövőjüket biztosítva.
Eddig a Gibson nem nagyon vitte sikerre a Fender-pótlék konstrukcióit (jávor nyak-rózsa fogóval). Mit tudunk a promózott '17-es modellekről? Ragasztott a nyak?
-
Moleman
addikt
Ultexből még csak a sárgákat próbáltam, azoknak nem nagyon jött be a hangja, most viszont kipróbáltam az eredeti piros jazz 3-at, és nagyon tetszik. Eddig ő és az 1 millis tortex a nyerő villanygitárhoz. (Vettem egy klasszik rózsaszín delrint is, ő még nem került sorra, de kellemesen tapadósnak tűnik.)
-
cucka
addikt
válasz
Eastman #24424 üzenetére
Mutatok jobbat.
Itt egy dokumentumfilm egy hangszerészről, aki nagyon szép és drága basszusgitárokat gyárt. (Wyn márkanéven)
Na ő úgy magyarázza el a dolgot, hogy különböző méretű, formájú és fajtájú fadarabokat ejt le a földre.
[link]De itt a nagymester, Paul Reed Smith, aki egy másfél méteres rózsafa gerendát kocogtat.
[link] -
Valamiért a rózsaszín Ibanezem ára felment 1300 dollárra az ebay-en. 600-ért vettem
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 42C4 - 42" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Celsius H770 15.6" FHD IPS Xeon E3-1505M v6 M2200 32GB DDR4 512GB + 1TB HDD magyar vbill ujjlolv gar
- Honor 400 Lite,új 0 perces, 2év garival
- XPS 15 9500 15.6" 4K+ IPS érintő i7-10750H GTX 1650Ti 16GB DDR4 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Logitech g920 váltóval
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- Telefon felváráslás!! Samsung Galaxy S22/Samsung Galaxy S22+/Samsung Galaxy S22 Ultra
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Dell USB-C, Thunderbolt 3, TB3, TB4 dokkolók (K20A) WD19TB/ WD19TBS/ WD22TB4, (K16A) TB16/ TB18DC
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest