Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  OS, alkalmazások  »  Blender 3D

Hozzászólások

(#251) height


height
aktív tag

Hát így áll most :) de most mit akar ? manuálisan kell telepitsem a plugineket, talán..... de honnan.... ? :)) :))

[ Szerkesztve ]

(#252) DrojDtroll válasza height (#250) üzenetére


DrojDtroll
addikt

milyen pluginről is van pontosan szó?

próbáltad már amit ír?

rámenteni a beállításokra?

[ Szerkesztve ]

(#253) height válasza DrojDtroll (#252) üzenetére


height
aktív tag

Köszönöm!!! Sikerült!!! :R :C

(#254) DrojDtroll válasza height (#253) üzenetére


DrojDtroll
addikt

nagyszerű

:)

(#255) Sonja


Sonja
veterán

Blender Cycles: OpenCL now is on par with CUDA

Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!

(#256) gyulank


gyulank
addikt

Sziasztok! Szeretnék tervezni egy tartót méretarányosan, legalább téglatesteket szeretnék csinálni, meg lemezeket hajtogatni! De nem tudom, hogy adjam meg a dobozméreteket mm-ben. Ha ez meg lenne, akkor már csak a lemez csinálás, és egyes részeinek hajtogatása konkrét szögben lenne a kérdésem, szerintem több nem kell hozzá, esetleg még, hogy valamiket csoportosítsak, hogy egyszerre mozogjanak.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#257) Bici


Bici
félisten

Sziasztok!

Mostanában kezdek 3dsMax-ról Blenderre áttérni a hobbi projectjeimmel.
Az a kérdésem, hogy a hálózati render műxik bármilyen render motorral?
Illetve ilyenkor a kiszámolt frame-eket a távoli renderelő gép tárolja, vagy mindig visszaküldi arra a gépre, ahonnan inditom a rendert?
Még nem volt alkalmam kipróbálni, mivel a távoli gép még nincs meg, ezért kérdezősködöm. Ettől is függ, hogy rakok-e bele értelmes méretű winyót.

Kössz előre is!

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#258) savior


savior
őstag

Helló.
Olyan problémám lenne, hogy csináltam egy zöld üveget benne borral, és a bor(meg ha mást rakok bele, akkor az is) fekete színű.
[link]
Mit kell állítani, hogy a pirosas szín átüssön?

[ Szerkesztve ]

https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home

(#259) Bici


Bici
félisten

Sziasztok!

Erdeklodnek, hogy karakter csontozashoz, illetve animaciohoz mennyi RAM-ra ven szuksegem.
Jelenleg 8GB van, amibol lejon 1GB az IGP-nek, es a kerdes, hogy feltetlenul kell-e bovitenem? :U
High poly modelleken fogok dolgozni leginkabb.

Kossz!

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#260) R̲e̲m̲


R̲e̲m̲
senior tag

Halihó
Nem egészen blender, de lehet tudtok segíteni
Iray rendernél hogyan lehet megszüntetni a "kiégett" pixeleket? csak sötét témánál jön elő, normális fénybeállításnál tiszta
mellékeltem egy tesztképet, azon látszik rendesen...

Bici!
hálózati rendert én csak iray-el használtam, annál a szerveren maradminden, a kész képet/videót meg az irayserver webes felületétől tudod leszedni

[ Szerkesztve ]

(#261) R̲e̲m̲


R̲e̲m̲
senior tag

megoldódott, kevés volt az iteráció.. ez a kép ~100 után jött ki, de render quality 2-vel ca.1000 kör után már szinte egyáltalán nincs. :DD

(#262) DrojDtroll válasza R̲e̲m̲ (#261) üzenetére


DrojDtroll
addikt

láthatunk így is egy képet?

(#263) R̲e̲m̲ válasza DrojDtroll (#262) üzenetére


R̲e̲m̲
senior tag

ez így ~1500 it, 6 óra

egy gtx680-on renderelek, néha nagyon kevésnek bizonyul az 1536 cuda

[ Szerkesztve ]

(#264) savior


savior
őstag

Állítólag 12-én jön a 2.8 béta.

https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home

(#265) DrojDtroll válasza savior (#264) üzenetére


DrojDtroll
addikt

Azt lehet tudni, hogy mit ígérnek bele?

(#266) savior válasza DrojDtroll (#265) üzenetére


savior
őstag

[link]

Bekerül az Eevee grafikus megjelenítő, így szerkesztés közben és rendernél is szépségre és gyorsaságra lehet számítani.
Feljavított animáció késztítés.
Felturbózott 2d rajzolási lehetőségek.
Jobb layer kezelés.
Átalakított kezelőfelület.

Ezek a főbb pontok.

[ Szerkesztve ]

https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home

(#267) savior


savior
őstag

Csak az alpha 2 érkezett, nem pedig a béta.

https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home

(#268) kuyarashi


kuyarashi
őstag

Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni. Blenderrel készítettem két alkatrészt, amit 3D nyomtatóval szeretnék majd kinyomtattatni.
● Az egyik egy tartó konzol, aminek az alapját Illustratorban rajzoltam meg, SVG-be exportáltam, majd importáltam Blenderbe, ott pedig adott magasságúra (40 mm) extrudáltam.

A problémám csak az, hogy nem tudom lekerekíteni azokat az éleket, melyek az SVG-ől származnak (pirossal jelöltem). Biztosan van rá megoldás, azon kívül, hogy rajzoljam meg Blenderben az alapot. (Blenderben kezdő vagyok és fontos a pontos méretezés.)

● A másik egy porvédő kupak, amit elejétől a végéig Blenderben terveztem meg.

Ezt csak lekerekíteni szeretném, hogy szabályos, kör formája legyen, mivel egy esztergált csőbe menne a nyomtatott darab. Ezt sikerült is megtennem (a Subdivision > View és Render értékét 2-re állítottam, majd rányomtam a Shading > Smooth opcióra), de mivel az alsó és a felső rész külön darabból áll, így külön is kerekíti őket a program és találkozásuknál anyaghiány alakul ki, amit szeretnék elkerülni. Összeolvasztásuk nem igen megy, mert eltérő technikával készítettem őket.

Van ötletetek?

[ Szerkesztve ]

iNEO DSGN • (csillagászati maszkok, alkalmi faldekorációk, exkluzív termékek) • https://ineodsgn.hu/

(#269) gyulank


gyulank
addikt

A rendszerhasználatát ismeri valaki? Az új Blenderről azt írják minimum OpenGL 3.3, a Blenderkuckón egy tíz éve lefordított szövegben azt írják, hogy a renderelés csak a processzortól függ, a videókártyát nem tudja kihasználni az akkori jelenlegi. Azóta ez változott?

[ Szerkesztve ]

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#270) DrojDtroll válasza gyulank (#269) üzenetére


DrojDtroll
addikt

CUDA és OpenCL render van gpu-hoz.

(#271) gyulank válasza DrojDtroll (#270) üzenetére


gyulank
addikt

Emiatt kérdezem.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#272) gyulank


gyulank
addikt

Reális domborzati térkép modellt le lehet szedni valami térképből valahogy? Mondjuk az É-i középhegységről?

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#273) DrojDtroll


DrojDtroll
addikt

(#274) gyulank


gyulank
addikt

Vettem egy RX580-as videókártyát, de a Blender azt írja a Blender Preferences>General-ban a Cycles Compute Devices menüben, hogy No compatible GPUs found. Pedig OpenCL-es kártya. Miért van ez?

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#275) kusztax


kusztax
tag

Helló!
Egy tök amatőr kezdő vagyok, és megakadtam, segítségre szorulok. Kihez fordulnék, ha nem hozzátok? :) Végignéztem már kb. 5 órányi anyagot a neten, de sehol nem találtam azt, amit szeretnék.

Elkészítettem egy 3D-s alakzatot egy "Plane"-ből kiindulva.Viszont a széleit le szeretném kerekíteni / meg szeretném hajlítani anélkül hogy a mostani sarokpontok elmozdulnának. Egy tervrajz szélei szerint megyek.

Tehát egy videó sem mutatta, hogy egy meglévő "Face"-t hogyan tudok elhajítani kifelé. Próbáltam felszeletelni a Face-t, de kifelé nem tudtam kerekíteni.
Amiket próbáltam:
Smoot
Blend

Mutatom képeken is:
1. kép: A tervrajz képe látható a háttérben. Pirossal jelzem a 3D modell front view vonalát, amit hozzá szeretnék görbíteni a sárga nyillal jelzett tervrajzon található vonalhoz.

2. kép:
Itt a modell oldaláról mutatom. Sárga vonallal jelzem azt az egyenes vonalat, amit meg szeretnék görbíteni, piros vonallal, hogy most hogyan néz ki és kék vonallal, hogy mit szeretnék.

Természetesen úgy szeretném meggörbíteni, hogy a teljes Face görbüljön, így a másik vége is pontosan ugyanolyan legyen. Továbbá a másik oldalon is van egy pontosan ugyanilyen Face is, amit szintén ugyanígy szeretném görbíteni, akár a kettőt együtt (elég, ha kijelölöm mind a két felét?).

Előre is köszönöm a segítséget! (De egyszerűen tényleg nem találok sehol semmit erről.)

[ Szerkesztve ]

(#276) Ragnar_ válasza kusztax (#275) üzenetére


Ragnar_
addikt

A Legegyszerűbb ilyen rádiuszos lekerekítést ha kilelölöd az élet és Bevel (Ctrl+B) majd egérgörgővel kigörgeted, hogy hány szegmensre kerekítse, illetve a lekerekítés méretét is tudod változtatni
(De a kerekítést ugye csak smoth shadingnél fogod ívnek látni flat shadingnél mindig csak egy sokszög lesz , nem ív.)

Esetleg nézz meg egy Bevel tutorialt akkor szerintem egyértelmű lesz, hogy miről van szó.

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#277) kuyarashi válasza gyulank (#274) üzenetére


kuyarashi
őstag

Szerintem a Blender a CUDA-t támogatja. CUDA = NVidia.

iNEO DSGN • (csillagászati maszkok, alkalmi faldekorációk, exkluzív termékek) • https://ineodsgn.hu/

(#278) Ragnar_ válasza kusztax (#275) üzenetére


Ragnar_
addikt

(Itt én szerintem beszúrnék egy loopot a két sarokpont közé, ami ugye felezné a sárga szakaszt, majd kihúznám az élet oldalnézetből kb. oda mintha a két él (ami közé a lekerekítés kellene) metszéspontja lenne, és Bevel..)

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#279) Sonja


Sonja
veterán

(#280) Los Angeles


Los Angeles
csendes tag

Sziasztok!

Eladó egy 3D rendelésre felkészített gép, jó áron!

(#281) gyulank


gyulank
addikt

Van, vagy lesz magyar ismeretterjesztő a Blenderről? Már nem mondom úgy, hogy az új Blenderről, mert már az új se annyira új. De a régit meg nem tudom ki és miért használná, szóval az ahhoz tartozó ismeretekkel nem lehet használni az újat, mert nagyon sok dolog máshogy van.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#282) Ragnar_


Ragnar_
addikt

Külföldi tutorialokból nekem kellett jónéhány nap mire átálltam a 2.8-ra, de ha megvannak a fő funkciók utána már látod, hogy célszerűbb lett minden. Én mondjuk csak a Modelezés/Sculpt/ UV részt használom. (És érdemes többféle tutorialt is megnézni, mert minél többféle workflowt látsz annál jobban össze tudod állítani a sajátodat. Szerintem.)

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#283) gyulank válasza Ragnar_ (#282) üzenetére


gyulank
addikt

Én nem átállni akarok, a régit sem tudom használni. Már évek óta új van. Magyar összefoglalót akarok, az alapokkal kezdve, amivel mondjuk tudok méretarányosan építeni mondjuk szögvasból lugas tartót, vagy valamit. Tudom illeszteni a dolgokat, változtatni a kamerát, esetleg mozgatni videóban valami körül. Aki tudja annak ezek semmik. De biztosabb lenne az infószerzés, egy összefoglalóból, mint több napos nem magyar videóból, amiben vagy megmondják egyszer amire kíváncsi vagyok, ami épp kéne, vagy nem, meg vagy megértem, vagy nem.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#284) Ragnar_ válasza gyulank (#283) üzenetére


Ragnar_
addikt

Ha nem akarsz animálni, textúrázni, UV-zni, meg renderelni, csak méretarányosan műszaki rajzolni, szerintem a Google sketchup is elég lehet, az egyszerűbben kezelhető. Ha nem próbáltad még érdemes lehet tenni vele egy próbát. Rémlik, hogy láttam már magyar nyelvű Béender tutorialokat, de én többnyire angol nyelvűekből tájékozódok, és Youtube lefordítja automatikus fordítással. Én pl. nagyjából értettem a koreai tutorialt angolra fordítva, szóval van rá esély, hogy automatikus fordítás magyarra is működhet.

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#285) gyulank válasza Ragnar_ (#284) üzenetére


gyulank
addikt

Mindent akarok.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#286) Ragnar_ válasza gyulank (#285) üzenetére


Ragnar_
addikt

Akkor szerintem az alapoktól valamelyik ingyenes Youtube tutorial széria automatikus magyarra fordítással. Érdemes a modelezéssel kezdeni, aztán a többi. Ja és legalább 2.8-al érdemes kezdeni, mert elég sokat változott a 2.7x verzióhoz képest, de célszerű az aktuális legújabbal szerintem.

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#287) Tidzsimon válasza gyulank (#285) üzenetére


Tidzsimon
őstag

Alapnak jó ez a sorozat, de angol nélkül nem fogsz messzire jutni.
https://www.youtube.com/watch?v=G8zrru587Yc&list=PLQxmIlxezo1bQ-lMImfxW1dNb_EjPLZ6b

A legjobb sütemény a sült oldalas.

(#288) RubbishBin


RubbishBin
senior tag

Sziasztok!
Motion Trackingnél mi az ajánlatosabb? 1080p/60, vagy 4k/30? Mármint a nyersanyagra gondolok. Kitaláltam magamnak egy projectet, holnap rögzíteném hozzá az anyagot, de nem igazán vagyok benne az MT-ben.

[ Szerkesztve ]

Mehetsz a bicómmal, de ne válts vele!

(#289) gyulank válasza RubbishBin (#288) üzenetére


gyulank
addikt

Én se, de attól függ. Ha neked kell kockánként körberajzolni, akkor az élesebbet könnyebb, a 30 meg kevesebb. Ha magától követi, akkor is jobb a nagyobb felbontás, gondolom könnyebb kijelölnie. Aztán a követés az úgyis csak egy adathalmaz, ami képkockaszámtól függetlenül mozog, de viszont, ha a videón látszódnia is kell valaminek, nem csak azért van, hogy lekövesse valami, akkor a nagyobb képsebesség jobb. Gondolom én.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#290) gyulank


gyulank
addikt

Miért nem passzol a hang? Ha a prodzsektben megnéztem mindent, hogy hol van, kiírja időben is, csinálok egy olyan hosszú hangot, berakom, és rövidebb.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#291) nexwo


nexwo
őstag

Valamiért ritka itt a bejegyzés, gondolom mindenki a millás 3D Max-ot tolja, Valaki próbálta az Ubuntu Stúdiót?

Ez a konfigom:
GigaByte GP-P550B 550W tápegység
GIGABYTE B550M DS3H alaplap
AMD Ryzen 9 3900X
Kingston 2x8GB 3200MHz DDR4 HyperX Fury
És a poén: Sapphire RX 550 Pulse 2GB GDDR5

Állítólag gyorsabb a linux mint a Windows ezért ha megjön a konfig akkor azt raknék fel, de kérdés melyiket...
Illetve puzzle milyen videokártya illik a képbe? (ha normalizálódnak az árak...)

Megéri a 2.90 vagy még egyenlőre 2.83?

Cuccok: https://de.pcpartpicker.com/list/CFbYZJ

(#292) 30z.Samu


30z.Samu
félisten

Sziasztok!

Elkezdtem foglalkozni ezzel a programmal. Tudom elég banális kérdés, de hova menti a renderelt videókat? Nem találom sehol. :F :B

Szerk.: Megvan, csak a szemem bökte ki. :B

[ Szerkesztve ]

Sic Parvis Magna

(#293) tvamos


tvamos
nagyúr

Szeretnem megtanulni a Blendert egy kicsit, hogy nyomtatashoz 3D modeleket keszitsek. (Mert ingyen van.) Eddig Catiat, meg FreeCADet hasznaltam, de most nem dobozt, meg fogaskereket kell csinalni, hanem a gyerek akar figurakat...
Tudnatok nekem ajanlani "hogyan kezdjem" videokat? A gyermek 15 eves, azt szeretnem, ha o is megszeretne a dolgot, amennyire / amennyiben lehetseges.

ui. Azt hallottam / olvastam, hogy a Blender aranylag jol megbirkozik stl-ek importalasaval is, az sokat segitene, ha valamit modositani akarunk letoltott dolgokon. (A FreeCAD ezt nem csinalja tul jol.)

[ Szerkesztve ]

"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János

(#294) nexwo


nexwo
őstag

Remélem sikerül feldobnom majd ezt a topikot!

Windows vs Linux [link]
Saját tapasztalat: igen a linux gyorsabb akár 2x, de csak azoknak ajánlom akik hajlandóak kicsit a rendszerhez is érteni nem csak a Blenderhez mert, Radeon Pro driver telepítése közben gondokba ütköztem amire lett megoldás [link]. Egyéb nem Blenderes okok miatt végül de nem véglegesen Windows Pro-t használok (3ds Max, stb.)

Tutoriál:
Mázli, hogy van internet és bátorkodok ajánlani egy egyszerű példát [link]
(Igyekszem majd magam is gyártani példákat!)

Gépigény:
Én speciel ezt néztem: [link] de ne vegyünk elhamarkodottan új gépet, hivatalos: [link]

[ Szerkesztve ]

Cuccok: https://de.pcpartpicker.com/list/CFbYZJ

(#295) nexwo válasza nexwo (#294) üzenetére


nexwo
őstag

Nem tudom volt-e róla szó de:
nvidia terén érdemes a studios drivert használni [link]
Az AMD viszont külön plugint is készített a Blenderhez [link]

[ Szerkesztve ]

Cuccok: https://de.pcpartpicker.com/list/CFbYZJ

(#296) nexwo válasza nexwo (#295) üzenetére


nexwo
őstag

AZ újabb 30-as nvidia kártyákhoz a Blender 2.91 ajánlott (2.83lts verzióban nekem a CUDA nem működött)

Cuccok: https://de.pcpartpicker.com/list/CFbYZJ

(#297) nexwo válasza nexwo (#296) üzenetére


nexwo
őstag

OptiX-ot használok és Optix Denoiser, mert bámulatosan lerövidíti a renderelést és nem romlik a minőség.
Hasznos video a folyadékokhoz: [link]
Az én videóm (ami ajándék videó volt, ezt sietve csináltam ezért lett alacsonyabb a felbontás): [link]
Kép: [kép]

[ Szerkesztve ]

Cuccok: https://de.pcpartpicker.com/list/CFbYZJ

(#298) nexwo válasza nexwo (#297) üzenetére


nexwo
őstag

Hasznos video a folyadékokhoz: [link]

Cuccok: https://de.pcpartpicker.com/list/CFbYZJ

(#299) gyulank válasza nexwo (#294) üzenetére


gyulank
addikt

Annyit azért mondok, hogy hajnalban tettem fel az Ubuntu 21.04-et, és nem kellett semmivel kínlódnom, sem a kártyát, sem a CUDA toolkitet nem kellett telepíteni, és egyből kijelzi a processzor, meg a kártya lehetőséget is a blender, mint Windowson.

ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64

(#300) nexwo válasza gyulank (#299) üzenetére


nexwo
őstag

Nekem akkor még AMD kártyám volt, alapvetően nekem sem kellett volna ott sem, de a leírásban az szerepel, hogy használjuk a legújabb drivert, mert gyorsabb lehet és hibákat is javíthat, amit természetesen ajánlani tudok.

Cuccok: https://de.pcpartpicker.com/list/CFbYZJ

Útvonal

Fórumok  »  OS, alkalmazások  »  Blender 3D
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.