Hirdetés

2024. május 6., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) janixusz


janixusz
csendes tag

Az 540hz-en kívül vajon tudja bármi indokolni ezt az árat az adott monitor esetében? Szép dolog, hogy fejlődünk, de ez durva :N

(#2) Navaren


Navaren
aktív tag

Köszi a tesztet.
Mekkora őrületes parasztvakítás ez az 540Hz is. Atyaisten.
De jó, hogy nem léteztek ezek még akkor, amikor korban én voltam a célközönsége a gAmEr cuccoknak, és én csak egerekre meg egérpadokra tudtam teljesen teleslegesen pénzt elverni.

iBalu // Ordo Ab Chao //

(#3) pigatt


pigatt
őstag

Szépen lassan visszaérünk a CRT hátlap mérethez. :)

i9 / 4080 / 32"

(#4) Sz.L. válasza pigatt (#3) üzenetére


Sz.L.
aktív tag

A beépített RGB majd segít messziről megkülönböztetni a két technológiát. :DDD

Üzleti megbízhatóságom adott: Több, mint 15 év PH tagság + régi és új rendszerben csak pozitív értékelések! (Nincs több HSZ, csak PM/PÜ.)

(#5) VoltanIgor


VoltanIgor
tag

Hát nemtom... Személy szerint én már a 80-100 és 100-140 közötti fps-ben sem látom a különbséget, legfeljebb nagyon-nagyon odafigyelve, és minimálisan.
Persze tudom, mindig van valaki, aki erre azt mondja, hogy vakegér vagyok, mert ő bizony látja, hát a fene tudja.

A játékokat is 75-80 fps-re korlátozom, mert az nekem bőven elég, és kényelmesen siklik a rendszer, nincs agyonizzasztva.

Ez a szint már csak parasztvakítás, szerintem.

(#6) PTM válasza VoltanIgor (#5) üzenetére


PTM
junior tag

A framerate növekedésével az input lag is csökken, azzal együtt ez a monitor persze egy rétegtermék. Az ASUS is kfejezetten e-sport célra írja a termékoldalon.

[ Szerkesztve ]

(#7) VoltanIgor válasza PTM (#6) üzenetére


VoltanIgor
tag

Persze, de sztem ami input lag különbség lehet egy 240 Hz-es, és egy 540 Hz-es megoldásnál, ahhoz már kb. Terminatornak kell lenni, hogy kihasználd. Mindegy, nem értek hozzá, szóval... :)

(#8) Synthwave válasza Navaren (#2) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Őrületesen nem az, csak még drága, de mindegy.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#9) deathcrow42 válasza PTM (#6) üzenetére


deathcrow42
tag

Magyarországon szerintem van maximum pár tucat ember, akinél a 540Hz monitor jelent bármiféle különbséget a 240Hz-hez képest :D

Ex frostshock.eu szerkesztő :)

(#10) Lamonso


Lamonso
kezdő

Hol van már a 144Hz :(

(#11) Synthwave válasza Lamonso (#10) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Milliók asztalán, többek közt itt is három.

Bizony. Milyen szörnyű, hogy fejlődik a technológia.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#12) Lamonso válasza Synthwave (#11) üzenetére


Lamonso
kezdő

A fejlődés még nem is lenne gond :D de a tempója "halálos"

(#13) CapriBoy válasza pigatt (#3) üzenetére

+1

(#14) CapriBoy válasza janixusz (#1) üzenetére

Valóban brutál ár, de hát a prémium szegmens az ilyen. (ettől függetlenül szerintem is drága)

(#15) SuperSulc válasza VoltanIgor (#5) üzenetére


SuperSulc
csendes tag

Fontos hogy mekkora az adott monitorny.
17-22" monitorjaimon kiváló volt a 60Hz, de sok éve vettem egy Philips 4k monitort, majd egy méter, na ott elugrik a szemem elől az egérkurzor, oda kellene a jobb refresh rate.

Majd ha ez kirohad, a következő szerintem 120/144Hz lesz.

(#16) CRTs válasza Sz.L. (#4) üzenetére


CRTs
tag

:DDD
más:
mindenkikedvence nvidia 16000hz-el jött vr-hez úgyhogy ha az 540herc az parasztvakítás akkor az nv meg 2lépcsős fúziósbomba (jól ki is irtotta a gaminget) xD

[ Szerkesztve ]

(#17) Komplikato


Komplikato
veterán

Tudom, hogy OLED ügyileg fel KELL emlegetni a beégést, de ... ilyen sok pénzért már kapni jópofa OLED megoldást, ami "csak" 240Hz-es, de 0.01-0.02ms. Nem sokan vesznek azért egy RTX4090 vagy RX7900XTX kártyát, hogy low grafikán fusson az eSport játékuk 540 FPS-el. Így csak arra tippelek, hogy ha ezt el akarják adni, akkor maradnak a naiv hülyék. Én anno vettem egy 240Hz-es monitort, persze tök feleslegesen. Más kérdés, hogy a kinézete miatt esett rá a választás, mert bőven elég lett volna egy 144-165 Hz-es is.

OFF: Érdekesen néz ki, hogy az olcsó kategóriába mostanában ilyen 100Hz-es VA panelek bukkantak fel 1920x1080/24", meg 3440x1440/34" méretben. Ez valami raktár söprés eredménye?

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#18) CRTs válasza Komplikato (#17) üzenetére


CRTs
tag

hogyha LCD-ben lenne rendes háttérfény és nem a hz-et nyomnák akkor ott is lenne 0.01.
Most tesztelték az oledeket 10ből 10 beégett úgyhogy nem hencegnék vele hogy kényszerességből mondják hogy beég.
És jobb motion mode-ot tudna 60hz-en mint az oled. De tökmindegy mert ezekre a játékokra már akkor se lennék kíváncsi ha 60 lenne, e-sporthoz meg gyomor kell.

Ja meg aki normálisabb mérnök volt displayben már rég elhúzott wearable-zni ahol meg ilyen állatságok mennek hogy 1kg-os display úgyhogy nem is nehéz érvényesülni. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#19) Komplikato válasza CRTs (#18) üzenetére


Komplikato
veterán

A jó öreg 120Hz-es CRT-met szerettem, de nem azért halt meg, mert megöregedett az elektronika vagy a diamontron képcső ... szétporladt a burkolata és mindenhol is kontaktos lett. Hiányzik kicsit, ahogy beleég a röntgen képem a székembe tőle. ;]

Érdekes, hogy állandó téma most az OLED, régebben a plazmák béégése. De senki nem beszél az SPVA kijelzők és tévék beégéséről, pedig hááááát ...

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#20) CRTs válasza Komplikato (#19) üzenetére


CRTs
tag

"beleég a röntgen képem a székembe"
Újabb bizonyíték hogy a CRT az mindig is projektor akart lenni, ti meg kimaradtatok a >100"-es jóból xD

Na majd wearable-ben lehet lesz valami hasonló xD

(#22) Synthwave válasza Komplikato (#17) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Na, ez nem azoknak szól, akik inkább 240 Hz-es OLED-et vennének, hanem azoknak, akik 240/280/360 Hz-ről lépnének előre...

"akkor maradnak a naiv hülyék."

És azok, akik sokszáz FPS-sel játszanak eSport játékokat, és nem szégyellnek perkálni némi kézzelfogható előnyért.

Komolyan nem tudom, miért ennyire nehéz sokaknak elvonatkoztatni a saját igényeiktől, anélkül, hogy egyáltalán tudnák, hogy mit hordanak le a sárga földig...

--------------------------------------------------------------------------------

(#18) CRTs: "e-sporthoz meg gyomor kell."

Inkább skill.

;]

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#23) Komplikato válasza Synthwave (#22) üzenetére


Komplikato
veterán

A "naiv hülyék" csoport, és ez szerintem a szövegből is kiderül, pont nem azokra vonatkoznak, akik ARRA veszik a monitort, amire ki van találva.
Ebbe a csoportba azok tartoznak, akik mindenből is megveszik azt, amire nagyobb számokat írtak. Hogy utána SOHA ne használják ki. Lásd tutnig ram dupla, tripla áron, de alap órajelen. Vagy olyan anti userek, akik megvesznek egy bármilyen (120, 144, 540Hz) monitort, de 60Hz-en használják, mert még a videókártya beállítást sem találták meg meg soha.
Szóval nem az én igényeimről volt szó és nem is pro-gamerek fikázásáról.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#24) janixusz válasza CapriBoy (#14) üzenetére


janixusz
csendes tag

Asus ROG Swift OLED PG32UCDM jövőre viszont ha kapható lesz, hatalmasat fog szólni a bitang ár ellenére szerintem, még ha nem is itthon. De ott az 540 hz-en kívül már szinte minden van, és azért 240hz-én el lehet majd ott is pötyögni, csak legyen az embernek gépe is mellé. Bár ahogy fejlődik a technika valószínűleg a 4K sem lesz olyan sok idő múlva probléma játék terén 😁

[ Szerkesztve ]

(#25) DonToni válasza Synthwave (#22) üzenetére


DonToni
aktív tag

"És azok, akik sokszáz FPS-sel játszanak eSport játékokat, és nem szégyellnek perkálni némi kézzelfogható előnyért."

Valaki nálam okosabb, vezesse már le, hogy mondjuk 240 és 540Hz -en hány milliszekundum a reakcióidő egy embernél...?! Mert ha ez az "előny" valid, akkor azt mondom oké... (azt már meg sem merem pendíteni, hogy hány játéknál és milyen konfiggal lehet ezt az fps számot fixen elérni...)

-Anti-

(#26) Synthwave válasza DonToni (#25) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Semmi köze a reakcióidődhöz vagy az input laghoz. Ha megvan a frame rate, az egész sokkal jobban folyik, sokkal jobban "térben van", plusz a mozgási elmosódás is jóval kevesebb, így a gyorsan mozgó dolgokat élesebben látod.

Persze az input lag is kevesebb, de az elhanyagolható.

"azt már meg sem merem pendíteni, hogy hány játéknál és milyen konfiggal lehet ezt az fps számot fixen elérni..."

Megkérdezheted. Itt egy R7 2700 @ 3,5 GHz + 16 GB DDR4-3200 + GTX 950-nel jellemzően 700-3000 között van a frame rate OpenGL alól, WAD-tól függően.

DSDA-Doom @ 640 x 480, bár a felbontás nem igazán számít.
Ha Quakeworldözgetnék még, ott fix 1000-rel játszanék.

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#27) Synthwave válasza Synthwave (#26) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

De erőművel modernebb eSport címekben is el lehet érni a sok száz fps-t. Aki 3 kilóért vesz 24 hüvelykes TN-t, annak valszeg. a gépe is megvan hozzá, és okkal veszi.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#28) Egon válasza Synthwave (#26) üzenetére


Egon
nagyúr

Azért van annak valami diszkrét bája, hogy technikai fejlődésre hivatkozol a képfrissítés vonatkozásában, miközben durván low felbontáson játszol egy olyan randa textúrájú játékkal, amitől a többség már 20 évvel ezelőtt is hányingert kapott volna... ;]

Mindketten tudjuk jól, hogy egyrészt a 360 Hz és az 540 Hz között különbséget (sőt, jó eséllyel ugyanez a helyzet a 240 és a 360 Hz között is) vakteszten 100 emberből 99 nem képes érzékelni (a maradék egy pedig lottónyerteseket megszégyenítő eredményességgel tippel... ;] :P ), max. a placebo-hatás érvényesül vakteszt híján, másrészt ahogy a fényképezők megapixel értékét túltolták marketing okokból a mobilokon, úgy ezt is túl fogják tolni, mert egy szint felett mindenképp parasztvakítás (a kérdés csak az, hogy már elérték-e ezt a szintet, vagy "csak" a 2000 Hz-es monitorok fognak abba a kategóriába tartozni, ami már a minden bizonnyal páratlan képességeid számára sem lesz érzékelhető különbség, mondjuk az 1000 Hz-hez képest... ;] ).

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#29) PuMbA válasza DonToni (#25) üzenetére


PuMbA
titán

Why Higher Refresh Rates Matter - 30Hz vs 60Hz vs 120Hz vs 240Hz vs 540Hz

Ezt nézze meg mindenki, aki nem érti, hogy miért kell :) Az LCD és OLED kijelzők sample and hold technológiára alapulnak, azaz a CRT-hez vagy Plazmához képest jóval nagyobb frissítési frekvenciára van szükségük, hogy ugyanazt a képélességet hozzák elmosódás nélkül és ezáltal mi emberek pontosabban tudjuk követni a képernyőn lévő dolgokat a szemünkkel és ezáltal jobban tudjunk célozni. A képernyőn nagyon gyorsan mozgó objektumok esetén így néz ki a dolog:

[ Szerkesztve ]

(#30) PuMbA válasza PuMbA (#29) üzenetére


PuMbA
titán

Jelenleg körülbelül 1000Hz köré taksálják LCD esetén azt a tudást, amit egy 100+Hz-es CRT monitor tudott folyamatosság érzésben és mozgásélességben.

[ Szerkesztve ]

(#31) Navaren válasza Synthwave (#8) üzenetére


Navaren
aktív tag

Nem azt mondom, hogy egyáltalán nem lesz/lehet akár mérhető előnye is annak, ha valaki 540Hz-en, játszik, hanem azt, hogy zseniális, ahogy az ún. 'gamer' hardver - kategóriában éppen mikor mit találnak aki, amik kapcsán a hc (pro, vagy nem pro, mindegy) játékos hirtelen azonnal tudja, mit kell menni és frissíteni a konfigjában :).

Az én generációm pl. a Counter-Strike 1.6-ot tolta versenyszerűen a kétezres évek közepéig, és bár akkor is kerültük az alacsony frekis CRT monitorokat (bár egészen más okból, ott tényleg konkrétan rossz volt nem hogy bámulni, de ránézni is az alacsony frekvencián villógó cuccokra, az akkori, gyerekcipős LCD-t pedig kollektívan kerültük, mint a pestist, ha lehetett), akkor még nagyon az elején járt ez az egész gamer-mizéria mint HW kategória, elsősorban egereket, egérpadkokat, füleseket nyomott le az ipar a torkunkon, hogy így 2000 dpi, meg úgy 1000Hz, lézer meg infra az elavult optikai szenzor helyett, mert hát ezekkel ugye mindenki azonnal sokkal jobban fog lőni.
Megjött talán az első mechanikus bill. amit láttunk (talán SteelKeys vagy mi volt a neve), aminek a csodájára jártunk a Pixel-ben, állandóan új fülesek jelentek meg, szóval mindig megjelent valami, ami hirtelen lehetetlen specifikációkat villantott, és amire szerencsétlen gamer pénzt tudott költeni, mázlinkra motyónként legfeljebb csak pár tízezret, nem félmilliókat.
A vicc az, hogy egyébként évente 3-4 perifériacserés kísérlet után is kb. mindig visszatértünk a jó öreg, jól bevált MS 1.1A, MS 3.0, Logitech MX510-518, stb szériákhoz.

Értem én, hogy ez is ipar, ez is biznisz, és a ROG úthenger úgyis letarol és bebizonyítja, hogy 540Hz helyett ugyan lehet 280, neadjisten 144Hz-en is élni (és digitálisan ölni, hehe), csak éppen minek, kommentemmel mindösszesen a gamer-PR kreativitásának zsenialitása előtt tisztelegtem.

[ Szerkesztve ]

iBalu // Ordo Ab Chao //

(#32) nubreed válasza Navaren (#2) üzenetére


nubreed
veterán

Jönnek majd a sas szeműek és megmagyarázzák, hogy ők látják a különbséget 144 és az 540 hz között és éppen ezért hatalmas szükség van rá. Mert cs2 -ben meg a többi kompetetív fps -ben ez kell a győzelemhez. Ergo, mi vagyunk rosszul bekötve és vagyunk vakok.

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#33) CRTs


CRTs
tag

Már próbáltam utalni rá hogy kis képátlón eleve vicc a gaming, hz ide oda (input lag is utólag rossz). És csak szimesek jutottak el odáig ami a VR-ben alap hogy nincs különálló ingame fov meg display fov.

Aki ezeket az autójáték fov calculator-okat elkezdi nézegetni az rájöhet hogy síkképernyőn mindig különálló fov lesz, nagy curved screen meg nem lesz úgyhogy gaming az vagy wearablen lesz vagy nem lesz (normális). Idén 7000 gamedev munkahely szűnt meg(?) amit nem fognak microtranzakciókkal visszahozni szerintem.. Szerintem ilyen monitorozós cégek mehetnek is.

[ Szerkesztve ]

(#34) PuMbA válasza nubreed (#32) üzenetére


PuMbA
titán

Bárki által látható a különbség és nem csak kompetitív fps-ben, lásd a 3 hozzászólással feletted lévő videót :) Kérdés csak az, hogy hány Hz-ig érdemes elmenni, mitől lesz a látható és észlelhető különbség elenyésző.

[ Szerkesztve ]

(#35) CRTs válasza PuMbA (#34) üzenetére


CRTs
tag

"kompetetív fps" eufemizmus...
...ha neked ingame setting 100 fov, amiből te látsz 50-60-at monitoron, 30-at tévén akkor neked már eleve lőttek a nagyfelbontásnak

az meg milyen shooter amihez nem kell nagyfelbontás, röhej...
Erre mondják hogy " twitch shooter " kb azt jelenti hogy agyatlan reflexjáték.

(#36) Synthwave válasza Egon (#28) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Nem, ezeket csak te hiszed.

Anélkül, hogy a kettő közül bármelyikben is jobban elméyedtél volna.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#37) toronyhaz


toronyhaz
aktív tag

Aknakeresőhöz :U

(#38) Synthwave válasza Navaren (#31) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

(#31) Navaren: "amik kapcsán a hc (pro, vagy nem pro, mindegy) játékos hirtelen azonnal tudja, mit kell menni és frissíteni a konfigjában"

Szerintem semmi furcsa nincs abban, ha valaki képben van azzal, amit csinál, és egy új eszköz megjelenésekor azonnal felismeri a benne rejlő potenciált. Inkább törvényszerűnek mondanám.

"Az én generációm..."

Az az én generációm is. Relatíve sokat CS-zgettem én is, sok egyéb FPS-sel egyetemben, de a világom inkább az arena cuccok (meg az első Modern Warfare). Kvékekbe beleraktam egy egészséges 8000+ órát, a Quake Live-ot már versenyszerűen is játszottam európai viszonylatban, relatíve sikeresen (div1 TDM, top-tier FFA, div2 CTF stb.). Ezért is nyomtam 2016-ig CRT-n. Az első LCD-m, ami még mindig használatban van <3, 144 Hz-es volt (az évek alatt jött mellé még kettő ugyanilyen; betáraztam :DDD).

Az utóbbi 4-5 évben meg 99 százalékban klasszik Doom, 2 éve kizárólag DSDA-Doom alól, complevelekkel. Slaughter, speedrun, 3rd party WAD-ok, ilyesmi. :D A kompetitív feszkó már nem hiányzik, a régi kvéjkes sensimhez már nem passzol a kezem állapota, úgyhogy váltottam, bár a game '95 óta a szívem egyik csücskében van; az első multiplayer élményem is ehhez köthető (E1M1 4-player DM, billentyűzet only). Advanced movement van itt is, és a magasabb skill lépcsőkön fontosabb a meta ismerete ("combat geometry"), illetve a fizika megfelelő kihasználása, mint a törtmásodperces reakciók, szóval logikus volt az átnyergelés.

"A vicc az, hogy egyébként évente 3-4 perifériacserés kísérlet után is kb. mindig visszatértünk a jó öreg, jól bevált MS 1.1A, MS 3.0, Logitech MX510-518, stb szériákhoz."

Most már biztos nem térnél vissza. ;) Ahogy én sem, pedig a lehetőség adott: a polcon egyebek mellett akad MS 1.1/3.0 SteelSeries Edition, meg egy MX500 is, de már csak relikviák. : >

Egyébként a klasszikus vonalról a Logitech MX300, a Razer Salmosa, a Ninox Aurora és persze a WMO 1.1a favorit, már akkor is messziről kerültem a nehéz cuccokat. Egy Salmosát kéne még szerezni a nosztalgia végett.

A mecha billencsekből akkoriban sajna kimaradtam, egy IBM SK-8820-szal ligáztam. Ahhoz képest, ami, nem volt rossz, csak balra hátrafelé strafe jumpolás közben nem tudtam fegyvert váltani vele, nemhogy még a guggolást is spamolni, de ettől függetlenül szerettem. Aztán 4 éve megvettem az első, belépőszintű mechámat (Genesis Thor 300), mára meg ott tartunk, hogy 10 billencs raktáron, Keychron Q8 main 3rd party kapcsolókkal, és a héten vett kupakszett került annyiba, mint anno a Genesis. :DDD Mondjuk nem is váltanék vissza, de az előre lépkedés graduális folyamat volt. Az ember jobban kiismeri a saját igényeit, és ha sok időt töltesz a képernyő előtt, szerintem nem éri meg a perifériákon spórolni.

-----------------------------------------------------------------------------

#35 CRTs: "Erre mondják hogy " twitch shooter " kb azt jelenti hogy agyatlan reflexjáték."

Low skillen minden az.

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#39) Synthwave válasza CRTs (#33) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

"Már próbáltam utalni rá hogy kis képátlón eleve vicc a gaming"

Kivéve, ha nem csak casual puttyogsz, ugye.

Minél kisebb a képátló, annál kevesebb dolog történik a perifériás látómeződben, és annál több van fókuszban, tehát a célkereszt közvetlen szomszédságában, az meg nem megoldás, ha távolabb ülsz a nagyobbtól.

Nem véletlenül nem látsz prókat 27 hüvelyknél nagyobbal, de inkább a 24 az elterjedt, bár a magam részéről tudnám díjazni, ha 22, netán 18,5 hüvelyken is lenne 100+ Hz opció, nem csak a hordozható halmazban.

Itt most nyilván elsősorban FPS-ekről beszélünk, bár mondjuk egy MOBA-ban sem hiszem, hogy túl kellemes a hodály monitor, ha az ember nem csak a cimborákkal funolgat.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#40) bozont


bozont
veterán

Ez egy nagyon jó videó a témáról szerintem. Érdemes megnézni a skeptikusoknak is. Azt nem vitatja senki hogy nem a "nagy hertztől" lesz jó játékos bárki is, de mindenképpen ad némi előnyt.

(#41) MADKING


MADKING
tag

8 bit, E-TN LED LCD
1920x1080
célkereszt, FPS számláló
kb. 425 000 forint
ASUS tudja hogy kell eladni elavult tehnologiat
:))

(#42) vrob válasza PuMbA (#29) üzenetére


vrob
aktív tag

Szerintem a csatolt kép az megtévesztő lehet.
Azért nem fogunk motion blurt látni 60Hz-es LCD monitoron, mert az csak 60 Hz-es.
Sőt. A legélesebb képe lesz mind közül. Ilyen szempontból pont az ellenkezője igaz mint ami lejön a képről.

Persze, rátehet a program ilyen szép motion blurt, ha van elég erőforrás - vagy lehet eleve így felvéve egy videó vagy éppen film - de ennek semmi köze a monitor frekvenciához.

60 Hz-en egyszerűen kevesebb képkocka jelenik meg a gyors mozgásra, ami persze totál gáz egy fps gyors célzásnál. De ezt így nem lehet érzékeltetni.

Én 170 Hz-es kijelzőt használok.
Az az igazság, csak 120Hz-en használom, az már éppen elég "kamu folyamatosságot" ad nekem.
Fényképezővel kifotózva, vagy lassított felvételen látható hogy 60Hz felett az előző képkocka még látható, de már rajzolja a következőt.
Ez tök folyamatos érzést ad, de a kép élessége nagyon messze van a tökéletestől mozgás közben.
Az UFO teszt oldal segítségével szépen kimutatható, 60Hz felett az LCD-n milyen gyönyörűen erősödnek fel az artifactok különböző fajtái amiket az oldal láthatóvá tud tenni.

Amiket eddig láttam gyors LCD-ket (200ezres kategória) miközben gyorsak voltak, egyik sem volt teljesen éles.
Szerintem ezen az 540Hzes 500ezres monitor sem fog változtatni.
[240hz vs 144hz vs 60hz Comparison (Slow Motion)]

(#43) CRTs


CRTs
tag

"meg nem megoldás, ha távolabb ülsz a nagyobbtól."
Fordítva,
az az egyedüli megoldás ui. nem lehet megtéveszteni binokuláris látást azzal hogy közel teszed a képernyõt. Te arròl mindgégig tudni fogod hogy sík még ha elrévülten indoktrinálódva hiszed hogy "szabványos" meg high skill akkor is. VRbe épp ezen megy a szopássorozat xD, hogy 1.5-2 méterre tették a virtuális képet de nincs olyan hogy az egyszerre jó kōzelre is meg távolra is. Ezért pont olyan csak sztereo. De normális esetben a virtuális távolság megfelelne a látottaknak csak ilyet nehéz csinálni.

(#44) Synthwave válasza MADKING (#41) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Ühümm.

Annyira "elavult", hogy még színekben is szépet ráver egyes IPS-ekre. Először nézd meg élőben, pls! ;)

Bár utána valószínűleg nem jönne ilyen komment.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#45) Synthwave válasza CRTs (#43) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Okkké.

Szerintem jobban járunk, ha nem keverjük a szezont a fazonnal.

Sok sikert a másfél méterről történő, szó szerinti pixelekre hunyorgásra, amiknek az eltalálására egzaktan kevesebb időd van egy másodpercnél! A magam részéről már így is kopaszodom, feszültségből sincs épp hiány az életemben, szóval inkább kihagyom a dolgot.

---------------------------------------------------------------

(#42) vrob: Pedig változtat.

Ez egy egész jó videó róla: [link]

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#46) Lavar


Lavar
aktív tag

Megnézném látom-e a hz különbséget a 144-esem és eközött.
Anno FHD 60-ról 75-re váltást is én spec megéreztem, asztalon nem, de fps játékokban igen.
1440p 144 hz-re meg két éve váltottam és ég és föld volt a különbség, még asztalon is, játékban pláne. Még megvolt a régi monitor mellette (75 hz), és borzasztó darabosnak tűnt utána. Persze, amíg nem láttam a 144-et, nem tűnt fel és nem hiányzott, de már nem mennék lentebb, ahogy 1440p-ről sem.
Erről már nem tervezek váltani egy jó darabig, max sok év múlva 4k 144+ hz, de ahhoz már bika hardver is kell. :)

[ Szerkesztve ]

(#47) MADKING válasza Synthwave (#44) üzenetére


MADKING
tag

Hat olvasd utana TN, VA, IPS valojaba mi is igazabol a kulombseg
Ahhoz hogy lehessen ossze hasonlitani a 3 tehnologiat oda kell tenni egymas melle
Egy magaban szep is lehet, "de kell a mihez kepest"
Azert is irtam a mit irtam, ez a velemenyem. :R

(#48) Komplikato


Komplikato
veterán

OFF: A visszatérő CRT nosztalgiához. Az értem, hogy a CRT késleltetése minimális volt, meg volt belőle 120Hz+, de olyan rohadt nagy utánahúzása is volt, hogy az semmivel sem lehet ma überelni. Ahhoz képest a vélt vagy valós után-húzás, motion blure lepkefing.
Anno a Summer Wras c. animében volt egy ilyen, hogy a világ sorsát eldöntő online csatához felhúztak a főhős házában egy NASA szintű szuper gépet, létező leggyorsabb optikai hálózattal és legújabb megjelenítővel ... erre a delikvens jelezte, hogy baromi gyorsan cseréljék ki neki CRT-re. Tehát volt benne valami, de ennyire nem volt jó, mint sokan emlékeznek rá. Tévedés jogát fenntartom.

[ Szerkesztve ]

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#49) CRTs


CRTs
tag

#45
Hát igen ez a lényeg hogy valós 100fov-hoz 6000pixel kell keresztbe, csak Carmack ezt mellôzte kifejteni és elhúzott mobil VRzni nektek meg itthagyta a twitcht. Ezt kell tudni kihozni. Ez az elôrelépés meg kétszámjegyû gramm. Jobbmonitorból már volt elég és ha tényleg olyan jó lenne akkor nem zárnának a studiok hanem nyitnának.

[ Szerkesztve ]

(#50) CRTs


CRTs
tag

#48
Az glow meg projektorban van külön csô aminek nincs az a P43 azt hssználták VR-re. Sony G70bôl volt VR változat. Ez a monitorosdi most tényleg szánalmas. Dehát mit várunk. xD

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.