2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

LEGO 10177 - A végtelenbe és tovább

"Az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó" - hangzik a mondás, de mivel az élet olyan, amilyen, így...

[ ÚJ TESZT ]

Bemutatás - Történelem

"Az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó" - hangzik a mondás, de mivel az élet olyan, amilyen, így ismételten keresztül lettek húzva a számításaim a Tantive, valamint a Camper kivilágítását illetően. De "ami késik, nem múlik", hogy ismét egy örökbecsű közhellyel éljek, így legközelebb már tényleg nem ússzátok meg a Technic sessiont.

Addig is be kell érjük/érjétek egy újabb gyöngyszemmel a LEGO történetéből, mégpedig a 10177-es Dreamlinerrel. Kezdésnek ismét a száraz tények, némi background story, aztán egy kis történelem a téma iránt fogékonyabbaknak, és az összerakás dokumentációja.

A háttértörténet már a szokásos, ebay-turkálás közben akadtam rá erre a gyöngyszemre. Már nézegettem régebben is, de akkor még más volt a koncepció, és nem is annyira fogott meg. Most viszont sikerült találnom egy jó állapotú készletet, jó árban, ami kb. egy kisebb csodával ér fel, mivel 2006 óta nem gyártják, és a gyűjtői, első kiadású Falconból többet talál az ember, mint ebből, ami picit vicces dolog. Így pár kattintás után már csak a postást kellet várjam, aki viszonylag hamar jött is.

Felnyitáskor ért az első kellemes meglepetés, a manual megléte. Ugyanis eredetileg ennek meglétét nem tudta garantálni a tulaj, gondoltam is, hogy ennek hiánya a "szőrszálhasogató-mindenbaj-mérnempiros" típusú embereknek ez csak olaj lesz a tűzre az eladáskor. De szerencsére megvolt, viszont kb. a teljes farok hiányzott, valamint pár apróság a szárnyról. Valamit valamiért, így a hiányzó elemek egy részét itthonról, a maradékot pedig a LEGO-tól szereztem be.

Érdekességképpen megemlíteném, hogy az alkatrészek válogatásnál derült ki, hogy a LEGO rendszerében is van némi porszem, mivel készletszám alapján megvolt minden hiányzó elem az adott készletnél, aktív státuszban is voltak - ergo rendelhetőek -, örültem is. Erre fel rendelés után kaptam a levelet, hogy sajnos nem tudják küldeni, mert 2006 óta nem gyártják a szettet... akkor miért lehet még mindig kiválasztani? Ez azonban nem szegte kedvem, és feltaláltam magam, mivel semmi spéci elem nem hiányzott, a 'Pick a Brick' részről összegubiztam az elemeket a meglévő manual alapján. Természetesen addig összeraktam a madárkát, a farok rész külön elem, így ki lehetett hagyni azt.

A készlet főbb ismérvei:
• Limitált, gyűjtői kiadás
• USA gyártási ciklus 2007. október - 2009. június
• 1197 elem
• méretek: fesztáv 69 cm, hossz 66 cm
• választható szín: kék-fehér

Következzen egy kis típus-történelem az arra fogékonyaknak és a repülés szerelmeseinek:

A Boeing 787 Dreamliner (fejlesztési nevén 7E7 vagy Y2) a Boeing Commercial Airplanes legújabb hosszútávú, közepes méretű, széles törzsű két hajtóműves utasszállító repülőgépe, melyet az Amerikai Egyesült Államokban terveztek és gyártanak. A Boeing a Yellowstone Project keretében több korábbi gyártmányát, a Boeing 757, Boeing 767 és a Boeing 777–200 típusokat tervezi leváltani egyetlen géppel, konkurenciát állítva ezzel az Airbus A330-nak.

Eredetileg a Sonic Cruiserrel tervezték ezt, de a 2001. szeptember 11-ei terrortámadás után a légitársaságok olcsóbban üzemeltethető repülőgépeket szerettek volna vásárolni, az alacsony árakkal visszahódítva az elbátortalanodott utasokat, ezért a Sonic Cruiser fejlesztését leállították, és egy konvencionálisabb repülőgép fejlesztésébe fogtak. A korszerű hajtóművek kevesebbet fogyasztanak, a nagy mennyiségű kompozit anyag miatt a repülőgép szerkezete könnyebb lesz, így olcsóbbá válik az üzemeltetés, és csökken a káros-anyag-kibocsátás.

A repülőgépen a megszokottnál nagyobb ablakok vannak, a kabinbelső is eltér majd a megszokottól. Fejlesztése jelentős késésben van, emiatt 2009 elejéig 33 gép megrendelését mondták vissza. Az Airbus a repülőgép fejlesztésének hírére kezdte meg az Airbus A350 tervezését, amelyet konkurenciájának szán. Ezen a gépen már lesz zuhanyzó is. Érdekessége, hogy a készülék mindössze 1,5 liter vizet használ el.

Funkció: széles törzsű utasszállító repülőgép
Gyártó: Boeing
Gyártási darabszám: 15
Ár 787-8: 185.2 millió USD (2010), 787-9: 218.1 millió USD (2010)
Kapacitás: 210-333 fő
Személyzet: 2 fő
Típusváltozatok: 787-3, 787-8, 787-9
Első felszállás: 2009. december 15.
Szolgálatba állítás: 2011. október 26.

Bővebb információ a csajomtól, mindenki Viktóriájától, illetve egy kép az eredeti masináról.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.