2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

A TRON univerzum

"Mi rejlik odabent? Kódok, kódtöredékek? És mi van, ha ezek egyesülnek?"

[ ÚJ TESZT ]

TRON 2.0

TRON 2.0

És akkor elérkeztünk virtuális életem egyik leginkább becsben tartott játékprogramjához. Habár fanatikus FPS rajongó vagyok, mindig is megfogtak az olyan egyedülálló alkotások, melyek hordoztak magukban valamiféle különcséget, egyfajta bűbájt, amitől egyedibbé váltak. Ilyen volt például a Deus Ex, mely a maga korában, de számomra még most is, a játéktörténelem gyöngyszemét jelképezi. Akárcsak a TRON 2.0. Először irtó nehéz volt, és nagyon ott kellett lenni, hogy a rengeteg információt elolvassam, megértsem. Az Angol–Magyar szótár ebben az időszakban a számítógépasztalom állandó tartozéka volt. Aztán jött egy úriember, „cyber nevénRapid, aki vette a fáradságot, és lefordított mindent bitet, akarom mondani betűt a játékban, mindezt laza könnyedséggel, és egyben profizmussal, és ami még rátesz egy lapáttal, magyar ékezetekkel, melynek köszönhetően a játékot muszáj volt újrajátszanom. El kell ismernem, szívemnek melengető érzés volt immáron minden egyes információt megérteni, értelmezni, melyért igen hálás vagyok, és ha rajtam múlna, és létezne ilyen díj, akkor neki adnám a Játékmagyarítás Oscar-díját! Ha valaki még nem próbálta volna magyarul játszani a játékot, vagy csak most tenné először, annak melegen ajánlom a használatát, hiszen ez a játék nem az „ész nélkül menj előre, lőj halomra minden felbukkanó karaktert” elvet követi, mivel rengeteg hasznos, vagy csak háttér-információt tartalmaznak a programban feltűnő NPC-k, illetve maguk a főszereplők, a letölthető e-mailek, videó-fájlok. A program a film egyfajta folytatásának tekinthető, természetesen az alább bemutatásra kerülő „Alan Bradley – szálon”, és egyben előremutatás a következő filmhez is.

A játék kerettörténete, azaz előzménye a következő: fentiekből már tudjuk, hogy Flynn igazgatja az ENCOM vállalatot hűséges barátjával közösen, mely igen sikeres és egyben piacvezető az iparágban. Régi jó barátjának, Alan Bradley-nek a feladata, hogy Tron-t továbbfejlessze az esetlegesen később bekövetkező támadások kivédésére. A projekt jól halad, azonban egy idő után leállítják pénzhiányra való hivatkozással. A másik ok a program hibája, mely nem tud különbséget tenni jó és rossz felhasználó között. Eközben Bradley felesége is szerephez jut, az ő feladata a digitalizációs program újratervezése. Ezzel a programmal lehet hús-vér embert bedigitalizálni a bitek világába. Miután a felesége meghal, Alan Bradley megtervez magának egy programot, egy munkatársat, melyet Ma3a-nak nevez el, és vele együtt dolgozik tovább az egyre bonyolultabb projekten. És itt jön el a csavar a történetben, ugyanis mindenki azt várta volna, hozzáteszem: teljes joggal, hogy Flynn kerül előtérbe, de nem! Színre lép egy vállalat, az fCon, mely szerződést kíván kötni az ENCOM-mal, de nem titkolt célja a már általunk is ismert emberdigitalizáló-technológia megkaparintása. Úgy döntenek az egyre erőszakosabb cégnél, hogy Alan elrablása talán elősegíti a projekt gyorsabb előrehaladását, ezért hét lakat alatt őrizve kényszerítik a programkód fCon-ízű áttervezésére, és a Data Wraith, azaz Adathalászok megalkotására. Ezek segítségével kívánják átvenni az uralmat a világhálón az összes szerver felett. Hja, ebben a világban (is), akárcsak az emberekében, mindig akad valaki, aki a csúcsra akar jutni.

Természetesen Ma3a ezt nem nézi jó szemmel, s hogy kifejezze nemtetszését, egy hirtelen ötlettől vezérelve úgy dönt, itt az ideje egy felhasználót, egy valódi embert a virtuális világba gyömöszölnie. Nem kérdés, ki lesz a jelölt, Alan fia, Jet. A srác arra döbben rá, hogy a neve mostantól Jet v.1.0.0. ,továbbá testét furcsa neonruha fedi be, kezében pedig egy korongnak tűnő készítmény várja, hogy diszkosz módjára elhajigálja. Feladata nem lesz más, mint felderíteni elrabolt és fogvatartott édesapja tartózkodási helyét, akit a későbbiekben szintén bedigitalizálnak a komputer alkatrészeibe, és kiderítse, miben is settenkedik ez a titokzatos vállalat, az fCon.

Érdemes pár mondatot a játék látványvilágának szentelni. Magát a programot a Monolith vette a szárnyai alá, innen már tudjuk is, hogy nem épp egy igénytelen fércművet piacra dobó cégről van szó. Nos, a grafikai megjelenítésért a Lichtech Jupiter névre hallgató grafikus motorja felel, mely már ismerős lehet mindazoknak, akik játszottak a No One Lives Forever második részével, és csak annyi a különbség, hogy az abban a játékban szereplő motor továbbfejlesztett változata, Triton kódnévvel..Ezzel rögtön szembesülünk is, amint elindítjuk a játékot, hiszen egy olyan látványorgiában lesz részünk, mellyel korábban nem találkoztunk. A számítógép belseje, az adatfolyamok, vírusok és programok, azok viselkedése, kinézete még soha nem volt ábrázolva ilyen szinten! A pályákat tervező programozók igazi „kockák”, mosolyoghatunk el, hiszen úgy és olyan mértékben engedték szabadjára a fantáziájukat, mely szabadság igencsak elkélne a mai játékokban is. Mire kell gondolni? A pályák az alábbi helyszíneket takarják, ábrázolják: routerek, tűzfalak, partíciók, adatbuszok, egy PDA, gyors szerverek, hagyományos PC-k, és a játék vége felé pedig egy mainframe szerverbe is bekukkantunk. A programok élnek és beszélnek, valamelyiknek konkrét közölnivalója is akad, és muszáj lesz vele beszélni, különben nem léphetünk tovább, de lesznek olyan programok is, akik csak együttérzésüket, vagy éppen nemtetszésüket fejezik ki irányunkban, vagy éppen gratulálnak a legutolsó fénymotor versenyünkön szerzett jó eredményünkhöz.

Aki már olvasott a játékról, az fejből vágja, hogy a játék egy vérbeli FPS a virtuális világban. Ez rendben is van. Azonban nem szabad elsiklanunk egy igen fontos tényező mellett, nevezetesen, hogy a játékprogram rendelkezik egy igen erős RPG vonulattal is! Ennek figyelmen kívül hagyása, nem megfelelő kezelése hamar elveheti/elvette a kedvét sok játékostól. Miből is áll ez? – tehetitek fel a kérdést.

Nos, tömören, pár mondatban: mint már említettem, Jet v.1.0.0 verzióval kezdi digitális életét. Ez azonban nem marad örökre így, hacsak nem szeretnénk igen hamar kitörlődni eme világból. Előrehaladásunk folyamán lehetőségünk adódik szintlépésekre, verziószám módosításokra, melyeket aktívan kiegészítenek különböző rutinok rendszerünkbe való beépítése. Ez annyit tesz, hogy a képességeinket módosíthatjuk, és azokat a memóriánkba illeszthetjük, no nem mindet, hanem éppen azokat, melyeket az adott pálya megkövetel tőlünk. Három fokozatban lehet használni megszerzett képességeinket, nyilvánvalóan az Alfa lesz az alap, ezt fejleszthetjük Bétára, és a már-már isteni képességnek tűnő Arany szintre. Ilyen rutinokkal rendelkezhetünk, a teljesség igénye nélkül: víruskeresés, programkód – felismerés, a testünket körbevevő neonruha védekezési hatékonysága (fej-kéz-láb-torzó), a megszerzett fegyverek és az alapfegyver, a diszk (korong) fejlesztése, távcső használata. Mindeközben beágyazott szubrutinjainkat, szám szerint ötöt, fejleszthetünk folyamatosan a verziószám megváltozásakor, egy skálán növelhetjük életerőnket, energiapajzsunkat, a processzorunk gyorsaságát, fegyvereink hatásfokát, és az átviteli sebességet. És ha valakinek mindez nem lenne elég, alkalmunk nyílik, és kötelező is lesz a saját memóriánkat vírusmentesíteni, a töredezett fájlokat egyesíteni, az ismeretlen rutinokat felismertetni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • FALLOUT

    "A világvége az emberiség által generált folyamat, nem pedig egy dátum."

  • Hobbit 2, avagy könyvből filmet

    Szubjektív élménybeszámoló és elemzés Peter Jackson legújabb filmjéről, a Hobbit 2. részéről. SPOILER!

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.