Gyors bevezetés: naponta kétszer megjárom a Bót-Otthon távolságot, erre egy 50-es robogót használok. Ma kapott új gumit, mert az előző kicsit kopottas volt (nagyon-nagyon enyhén kifejezve). Erre befele jövet a település kezdetét jelző táblánál megáll. Motor bőg, hajtás nincs. Semmi gond, toljuk a maradék ~1,5 kilométert mint egy bolond, sík idegen.
Éppen csak beérek nyitásra, nyitom a kasszát, ütöm a váltót, nyitom a boltot, úgy nézek ki, mint aki beleesett a medencébe. Bejön egy idős hölgy fényképet nyomtatni, szkennelni. Miközben zajlik a folyamat, bejött két ember, és multitasking módban megkérdeztem, hogy miben tudok segíteni. Kértek két terméket, odaadtam nekik, beütöttem, fizettek, majd megkérdeztem a mellette állót, hogy miben tudok segíteni. Mondja, hogy együtt vannak, és előveszik a NAV-os igazolványukat, és bejelentik, hogy ez bizony egy próbavásárlás volt. Aki nem ismeri ezt az érzést, és csak annyit hall mindig, hogy "megb× a NAV", az valahogy így képzelje el: miközben felszáll a heréd a gyomrodba, kiver a víz, és elsápadsz, azon gondolkozol, hogy rendben van-e minden: pénztár, gép, blokkok, iratok, papírok, stb stb, aztán abban reménykedsz, hogy ne kelljen elővenned a vazelint. Holott a valóság teljesen más.
Kérdezik, hogy itt dolgozok-e, mondom nekik, hogy természetesen, be is vagyok jelentve, illetve mondtam nekik, hogy bármilyen irat, papír, engedély, szerződés, akármi kell, szóljanak, maximum 2 percen belül a rendelkezésükre bocsátom. Visszaadtam nekik a pénzt, odaadtam nekik amit kértek, leültek az asztalhoz, telefonálgattak, szöszmötöltek. Majd odajött az egyik NAV-os, hogy mindent rendben találtak, és hogy azonnal elkészítik a jegyzőkönyvet. Majd a jegyzőkönyv végeztével segítőkészek voltak, elmagyaráztak mindent NORMÁLIS, KULTURÁLT hangnemben, hogy milyen esetben mi a teendő. Sok hasznos infót kaptam tőlük, amiből egyért akár meg is vághattak volna akár, ha olyan kedvük van, mert pont ők mutatták meg, hogy mit kellett volna kezdeni az adott helyzetben. De gondolom mivel mindenben segítettem az Ő munkájukat, így Ők ezt viszonozták is valamilyen szinten. Nem kerestek direkt hibát, hogy belém kössenek, hogy megbüntessenek. A végén kérdezhettem tőlük, éltem is a lehetőséggel, és érdemleges választ is kaptam. Miután lement a kérdezz-felelek, aláírtam a papírokat, további kellemes napot kívántunk egymásnak, és távoztak. Pozitívan csalódtam bennük, tényleg kulturált, emberi hangnemben zajlott a kommunikáció.
Aranyköpéseket olvasnál? Várd ki a következő Bóti bejegyzést, gyűlik az már. Egy kis spoiler:
-Tablettát kéne nekem függetleníteni.
-De ez nem 3G-s tablet, ezen nincs SIM foglalat.
-Hát pont azért kéne függetleníteni, mert nem fogadja el.
-De nicns rajta SIM fogadására képes foglalat, nem is lehet bele tenni SIM-et.
-Dehogynem, ide ne microSIM-et. (és mutat a microSD helyére)...