2024. május 7., kedd

Gyorskeresés

Kicsi Runner szivat engem...

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Aki olvasgatta az előző bejegyzésemet, az tudhatja, hogy robogóval járok dolgozni. Amit nem tudhatnak, hogy ez egy Gilera Runner 50-es lenne. Múlt héten megvolt az öröm, kicseréltem a lekopott gumim egy új Continentalra, ám az öröm nem tartott sokáig: a település végén megszűnt a hajtás, a motor nem ment tovább. Gyorsan körbeérdeklődtem itt a fórumon, első blikkre variátor szíjat mondtak, ami később bebizonyosodott, nem gyengén elhasználódott.


A kép közepén jól látszik a kisebb keresztbordás szíj, melynek később szerepe lesz (a rossz képért bocs, a telefonom kamerájával problémák vannak)...

Nézegettem hát a szíjakat, hogy mit érdemes venni, van-e értelme a kevlárosnak, vagy elég a sima. Sok oldal információi alapján arra jutottam, hogy megéri befektetni egy kevlárosra, mert igaz, hogy nem versenymotor, vagy tuningolt, de strapabíróbbak, mint a hagyományos társaik. Megrendeltem, megérkezett, öröm volt, és boldogság. Egy darabig. Miközben szedtem szét, találtam egy kisebb szíjat, néztem, hogy az olajpumpát hajtaná. Semmi gond, rendelünk egyet, addig meg keverem magamnak, amíg leérkezik, most hétvégén meg beszerelném.

Kicseréltem hát a variátort, összeraktam, próbaút, és instant elélvezés. Lehet a robogóval lassan menni, nem kaparva indul el, hanem szépen, egyenletesen, és végig húz. Sajnos a tesztúton észrevettem, hogy nagyon megy felfele a hőfok, így le is álltam vele. Ahogy nézegettem, sajnos az a kis szíj, ami az olajpumpát hajtja, az hajtja a vízpumpát is. Az örömöm nem volt felhőtlen, mert még mindig nem tudok vele munkába járni, és még mindig nem 100%-os. Viszont a jó hír az az, hogy magának a motornak nem lett semmi baja, valószínűleg a szíj szakadása szakította el a pumpa szíját.

Tehát most ~35000 forint elköltése után ott állok, hogy holnap megjön az az egy darab szíj (ami vicc, mert közel 4000 forint), és boldogan róhatom a kilométereket a robogóval. Még nyár végére tervezem, hogy lefújom, mert a múltkori bukásom alkalmával gyakorlatilag egy karc nélküli elem nem maradt...

Hozzászólások

(#1) AllTheBest


AllTheBest
senior tag

Motorosboltban lett vásárolva a szíj? :)
Legközelebb ha alkatrészre lesz szükséged, akkor inkább ajánlom ezt az oldalt :spd. Külön motorhoz kereshetsz alkatrészt és a minőség is rendben van és az árakkal sincsenek elszállva:)

Csak gondoltam leírom, mert ha nincs ez az oldal, akkor rólam is elég sok pénzt letudtak volna rántani a kisebb boltokban...

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#2) Bazsesz válasza AllTheBest (#1) üzenetére


Bazsesz
őstag

Isten ments, így is veszett árak vannak, webshopból rendelek, ott sincsenek elszállva az árakkal, illetve kedvesek, segítőkészek is. De azért biztos, ami biztos alapon könyvjelzőbe teszem a linket, szeptemberre úgyis új bukó vásárláson töröm a fejem :)

''Játék a szavakkal mintájára Dúd a betűkkel :d Előadja Bazsesz művészúr :)'' by Esmein

(#3) AllTheBest válasza Bazsesz (#2) üzenetére


AllTheBest
senior tag

Én épp most építem át az új vasat :) Szóval be vagyok tárazva az ilyen oldalakkal :D

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#4) Bazsesz válasza AllTheBest (#3) üzenetére


Bazsesz
őstag

Nekem most csak a megbízhatóság a lényeg, hogy ha reggel ráülök a motorra, pöcröff induljon, és elvigyen dolgozni. Viszont a minőséget megkövetelem, mert 1× kell megvenni, és jódarabig elég. Addig meg míg nem lesz meg az A korlátlan, illetve a következő munkába járós motor, addig kitart remélem :)

''Játék a szavakkal mintájára Dúd a betűkkel :d Előadja Bazsesz művészúr :)'' by Esmein

(#5) AllTheBest válasza Bazsesz (#4) üzenetére


AllTheBest
senior tag

Hát ha teljesen gyári a gép, akkor bírnia kell :) Ha már kicsit meg van pöckölve, akkor már rövidül az élettartama :) Sajnos ezt tapasztaltam a 80-as kis gépemen is ,amin a lánc 2ezer km-t bírt...

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#6) Bazsesz válasza AllTheBest (#5) üzenetére


Bazsesz
őstag

Teljesen gyári, és ezzel én teljesen meg vagyok elégedve. Tudom vele tartani a 60-at tartósan, mellette 3 liter (+-0,2l) körül beéri. Naponta legalább 50 km-t megteszek vele (ennyi az otthon-munkahely oda-vissza kétszer), de havi szinten legalább 2000km megvan. Ezzel járok dolgozni, ezzel járok boltba, ezzel járok ügyfelekhez, ezzel járok alkatrészekért, még tán sz×rni is :) Namármost ha azt számolod, hogy ha csak 1 literrel enne többet tuningolva százon, akkor az havi plusz 20 liter lenne. De ez persze "munkaeszköz", a cél a spórolás idővel és pénzben. Élménymotornál pont senkit nem érdekel a többletfogasztás persze :)

''Játék a szavakkal mintájára Dúd a betűkkel :d Előadja Bazsesz művészúr :)'' by Esmein

(#7) AllTheBest válasza Bazsesz (#6) üzenetére


AllTheBest
senior tag

Persze, ha munkaeszközként van tartva, akkor jobb a gyárihoz közeli állapotot megtartani, hogy keveset egyen, esetleg 4 ütemű robogóval kevesebb fogyasztást i el lehetne érni, a legtöbb meg van 2 literből 100km-en.
Mondjuk nekem hobbigépeim vannak, az egyik egy sz@rrá tuningolt 80-as gép terepre, az benyeli a 6 litert, a másikat meg most vettem felújításra, az 160-as és ha végzek vele, akkor bizony nyelni fogja a 12-13 litert is :( De cserébe a kis ccm-hez képest egész durva, 40-50 ló leadására lesz képes, és a motor maga csak 120 kiló :D

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.