Hirdetés

2024. május 18., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) Entryy válasza Donki Hóte (#102) üzenetére


Entryy
aktív tag

Bármilyen meglepő a gyaloglás közel sem olyan környezetkímélő mint gondoljuk.
Humanoid 80kg, 4km/h, vízszintes terep ≈ 1.98 liter es benzin fogyasztással egyenértékű.

Ha 4 fő utazik egy autóban máris volt értelme.

http://www.adrenalinbase.com/index.php?L=fr&T=videos# -- The need4speed " The art of flight "

(#152) adamssss


adamssss
veterán

Nocsak: [link]

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#153) nuke7 válasza adamssss (#152) üzenetére


nuke7
veterán

ment egy pü :K

https://youtube.com/user/nuke7

(#154) nuke7


nuke7
veterán

hmm... elolvasva így a negatívumokat:
nem lehet, hogy egy kicsit régebbi lexussal jobban jártál volna..? :U

https://youtube.com/user/nuke7

(#155) Gergello válasza Donki Hóte (#20) üzenetére


Gergello
addikt

Szokott lenni egy fűtőszál, ami rásegít, egyből tud meleget fújni.

(#156) adamssss válasza nuke7 (#154) üzenetére


adamssss
veterán

Lexus-ból nincs kombi. Vagy ami van az már tényleg nagyon régi. SUV-ot nem akartam. Plusz a Lexus már inkább luxus márka így amellett hogy a feltűnést is szeretem kerülni a fenntartási költségei sem egy Corolláé. :)

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#157) lockdown90


lockdown90
senior tag

és halkabb is lett? vagy még mindig nagy a szélzaj 130-as tempónál?

i7 13700k - 32Gb DDR5 - RTX4070S

(#158) adamssss válasza lockdown90 (#157) üzenetére


adamssss
veterán

Benne van a cikkben, de egyebkent a szelzaj megmaradt

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#159) Veron válasza adamssss (#158) üzenetére


Veron
őstag

Azt tudod esetleg, hogy magasabb felszereltségi szint esetén mérséklődik-e a szélzaj? A facelift előtti széria esetében az a hír járja, hogy a Executive szint dupla ragasztott üvege sokat dob a komforton.

"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."

(#160) Paxker315 válasza Veron (#159) üzenetére


Paxker315
addikt

Zajvedelem szempontból az akusztikus oldaluveg nagyon fontos. Tele lehet pakolni szigeteléssel bármit, de a szűk keresztmetszet az üveg lesz :B én már egész biztosan nem vennék sima oldaluveggel autót, a mostanit exkluzíve füldugóban / zajvedelemmel hajtom, de 120 felé így sem szeretek menni, általában nem is szoktam pályán sem (nb, ez egy 2015-os VW jetta legmagasabb felszereltséggel, de a vékony oldaluveg miatt szerintem muszáj hozzá zajvedelem)

Ha egy típushoz elérhető a ragasztott akusztikus üveg, nem szabad másképp venni.

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#161) Veron válasza Paxker315 (#160) üzenetére


Veron
őstag

Kiderítettem, hogy az enyémre (2020 Corolla TS) lehet utólag ragasztott üveget vásárolni, de csak az első két ablakra. Kb. 150e Ft lenne a kettő szereléssel.

[ Szerkesztve ]

"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."

(#162) lockdown90 válasza Veron (#161) üzenetére


lockdown90
senior tag

pályán milyen a 2020 Corolla TS 130km/h-nál? mennyire érezhető a szélzaj?

i7 13700k - 32Gb DDR5 - RTX4070S

(#163) Paxker315 válasza Veron (#161) üzenetére


Paxker315
addikt

annyiért nem szabad gondolkodni rajt'. Ha 200k-ig tudnék szerezni a jettahoz, én sem sokáig vacillálnék <3 <3

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#164) kp78 válasza Veron (#161) üzenetére


kp78
addikt

Ez új, vagy bontott üveg?
:R

(#165) Veron válasza kp78 (#164) üzenetére


Veron
őstag

Új, igaz, tavalyi árakat írtam: [link]

#162lockdown90: Meglehetősen hangos :) (2020 Corolla TS 1.2T Comfort Style Tech)
Sokáig a gördülési zaj zavart, de lecseréltem a gyári, vállalhatatlan Falkeneket. Gördülési zaj megfelelő, cserébe a szélzajt hallani. kb. 110-ig ingerküszöb alatt marad, de autópálytempónál már fárasztó hosszú távon.
Ezért is lennék kíváncsi, hogy a fecelift esetében is hasonló-e a helyzet.

#160Paxker315: Milyen zajvédelmet használsz, a füldugóra utalsz vagy egyébre?

[ Szerkesztve ]

"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."

(#166) Paxker315 válasza Veron (#165) üzenetére


Paxker315
addikt

Füldugó. De rólam tudni kell, hogy NAGYON érzékeny vagyok erre, lakásban is hordok (most is bent van), utcán is, munkahelyen is, mindenhol. Többet vagyok füldugóban, mint nélküle :B :B Ismerősök már megszokták, mikor beszélgetünk, hogy akkor is használom.

[ Szerkesztve ]

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#167) kp78 válasza Veron (#165) üzenetére


kp78
addikt

:R
Vajon a hővédése is jobb a zaj mellett?
A gyári, sima üveg mögött meggyulladni :U

(#168) Veron válasza kp78 (#167) üzenetére


Veron
őstag

Szerintem jobb, de pontos információm nincs.
Én rakattam az enyémre UV- és hővédő fóliát. Nem oldja meg teljesen a problémát, de jobb lett a helyzet.

"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."

(#169) csendes


csendes
őstag

HIába hibrid, a 200 LE motor egyáltalán nem környezetbarát. Ha valaki főleg városban használja, akkor teljesen fölösleges az 50 km-es sebességhatár mellett. Ha viszont valaki a sportos élményt keresi autópályán, akkor meg a hibrid fölösleges. Az meg sajnálatos, hogy előnyként szerepel, hogy két lámpa között az autó jobban gyorsul. Minek? Versenyezni?

Ki állította meg az órát? Néha az az érzésem, hogy Magyarországot is Kínában gyártották.

(#170) Paxker315 válasza csendes (#169) üzenetére


Paxker315
addikt

valamit félreérthettél a hajtáslánc valós céljáról és népszerűségéről? :)

Nem környezetbarát - relatív. Nem egy tisztán eletro, de nem is euro4 dízel
fölösleges városban - a városozást nagyrészt nem tudod megspórolni
sportos élmény pályán - nem értelmezhető. A pálya a nyugodt öreguras "cruise"-olás terepe, a kanyargós hegyi szerpentin a sportos élményé.

Ahogy én látom: ezeknek a nagy előnye a megbízhatóság-gondmentesség, fenntarthatóság és újra-eladhatóság, miközben "mellékesen" az üzemanyagon is spórolsz. Hasonlóan fogyaszt egy közös nyomócsöves dízel? Igen. De utóbbiban ott a kettőstömegű, a dpf, az adblue rendszer, a vezérlés, az önindító, kuplung és persze az üzemanyag: nagyon nem mindegy, hogy a 95-ös E10 benzint tankolod, vagy a prémium adalékos gázolajat.

"szerintem" a hibrid legnagyobb előnye a megbízhatóság-kiszámíthatóság "unalmasság" :B :B A ~200 lóerő meg hidd el, nagyon hasznos főúton, hogy mindig hazaérj.

szerk: még szempont: gázolajosnál kb ideális élettér: pályán 115-120 körül, 2000-2100 körüli fordulatszámon, minden hülyegyerekeskedés nélkül. De a rövid városozás-rövidtáv nem. Ez a hibrid hajtáslánc meg úgy hozza a dízel-takarékosságot, hogy városban sem esik zavarba, és dinamika is van.

Szerintem egy észszerű és jó megoldás. :B

[ Szerkesztve ]

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#171) adamssss válasza Veron (#159) üzenetére


adamssss
veterán

Passz. Szerintem nincs különbség a zajban a felszereltségi szintek között.

csendes: Csakhogy itt nem 200 LE a motor, az csak 150, a maradék a villanyból jön. Azért benzinben a 150 LE még szerintem messze nem a pazarlás. Úgy egyébként a fogyasztás a lényeg abban pedig jó így mondhatni környezetbarátnak.

[ Szerkesztve ]

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#172) lockdown90 válasza Paxker315 (#170) üzenetére


lockdown90
senior tag

Mennyi a fogyasztasod palyan 130-nal?

illetve toyotak mennyire rohadosak?

[ Szerkesztve ]

i7 13700k - 32Gb DDR5 - RTX4070S

(#173) Paxker315 válasza lockdown90 (#172) üzenetére


Paxker315
addikt

:) de nekem 2.0 crtdi-s VAG konszernes bódém van. Nem szoktam 130-al pályázni, mert kimerítő a zajterhelés füldugóban is. 115-120. Ha meg spurizni kell, a belsőbe 150+. De mivel nem szeretem 2200 felé engedni a fordulatszámot & nem szeretem 105 fok felé forralni az olajat, és amúgy is ~2100 körül forog 120-nál, miközben az olajhőmérsékleten rajt' tartom a szemem, így igazából nem igazán érdekel, 130-nál mennyit fogyasztana. Meg olyan tempónál meredeken kezd már nőni a fogyasztás (mivel a légellenállás és sebesség összefüggése egyre hatványozottabban kijön a tempó növelésével)

Nekem tökéletes, hogy 1100-1200 km-eket is elmegyek egy tankkal, de nem ürítem ki soha ;]

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#174) Veron válasza adamssss (#171) üzenetére


Veron
őstag

esetleg lefotóznád/leolvasnád a bal első ablak sarkában a jelölést, feliratot? köszi!

"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."

(#175) lockdown90 válasza Paxker315 (#173) üzenetére


lockdown90
senior tag

szep :)

i7 13700k - 32Gb DDR5 - RTX4070S

(#176) csendes válasza Paxker315 (#170) üzenetére


csendes
őstag

ja, hogy ez még városi dízel is ráadásul? Hát... :U

Ki állította meg az órát? Néha az az érzésem, hogy Magyarországot is Kínában gyártották.

(#177) Paxker315 válasza csendes (#176) üzenetére


Paxker315
addikt

? :\ :| miről van szó. Lemaradtam. ? :\

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#178) csendes válasza Paxker315 (#177) üzenetére


csendes
őstag

Elég zavaros volt a dízel-takarékosságról szóló okfejtés egy 200 lóerős autónál és ezek után az sem világos, hogy végülis milyen motor van benne. A hibrid hajtáslánc meg sokféle lehet [link], arról sem derül ki sok a cikkből
De nem,. sajnos nem marad le senki a klímaváltozásról, a rendelkezésre álló idő kevés a szemléletváltáshoz.
.

Ki állította meg az órát? Néha az az érzésem, hogy Magyarországot is Kínában gyártották.

(#179) Paxker315 válasza csendes (#178) üzenetére


Paxker315
addikt

? "Ez a hibrid hajtáslánc meg úgy hozza a dízel-takarékosságot, hogy városban sem esik zavarba, és dinamika is van."
--> szerintem egyértelmű, hogy arról szól, hogy a toyota hibrid rendszere fogyasztásban a dízelekhez mérhetően takarékos, de nem haklis a városozásra sem és lehet vele közlekedni kb minden körülmény közt. :F Hogy valóban remek alternatíva magánszemélynek a dízel helyett.

NB: lehet nálam a hiba, hivatalos ASD&ADHD "plecsnikkel", de attól függetlenül szerintem a kontextusból érthető volt, mire gondoltam. :B

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#180) lockdown90


lockdown90
senior tag

alváz védelem mennyire tartós a corollákon? mennyire hajlamosak rozsdásodásra?

i7 13700k - 32Gb DDR5 - RTX4070S

(#181) adamssss válasza lockdown90 (#180) üzenetére


adamssss
veterán

Szerintem alapvetően ilyen téren jók a Toyoták de bevallom nincs tapasztalatom. Pontosabban volt egy Lexus 20 évig a családban az nem rozsdásodott igaz garázsban volt tárolva.

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#182) csendes válasza Paxker315 (#179) üzenetére


csendes
őstag

Mitől jobb ez a hibrid rendszer, mint a többi? Jobb a motorvezérlő/meghajtásvezérlő szoftver, jobb az energiavisszanyerés vagy valami más? És mit jelent számokban a takarékos fogyasztás egy másik gyártó hasonló hibrid modelljével összehasonlítva?

Ki állította meg az órát? Néha az az érzésem, hogy Magyarországot is Kínában gyártották.

(#183) Paxker315 válasza csendes (#182) üzenetére


Paxker315
addikt

megbízhatóság, alacsony szervizigény és költségek, illetve már bizonyított, de még sem álltak le a fejlesztésekkel.

Sok autógyártó lazán száraz duplakuplungos váltóval valósítja meg a saját hibridrendszerét, annak a megbízhatósága azért nem egy lapon említhető.

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#184) ZTi válasza h1mpi (#7) üzenetére


ZTi
csendes tag

Birom a környezetvédő ostobaságokat. Ezer évig a nyugati társadalom is dolgozott rossz körülmények között. Hajókon haltak meg emberek , éheztek, gyerek halálozás, járványok és így tovább. Meg kell teremteni az alap béreket, a társadalmi szerződést, a politikai berendezkedést. Miattunk meg a kéményseprő gyerekek miatt nem aggódott senki se keleten, se délen. Malária gyógyszereket fejlesztünk , amik milliókat mentenek meg, harcolunk a cece legyekkel, oltásokat adunk, iskolákat építünk, komoly pénzek áramolnak oda. Ezek is hozzá tartoznak, talán még tényszerűbben is, mint a föld alá ásott aksik, meg szegény afrika kiaknázása, ami még magát sem tudta kiaknázni a kökorszakon túlig.

[ Szerkesztve ]

If you're havin' girl problems i feel bad for you son I got 99 problems but a bitch ain't one

(#185) MikeWazowski


MikeWazowski
addikt

Köszi az írást, jó volt olvasni! :R

A legtöbb férfi csak akkor tudja meg, mi a boldogság, amikor megnősül. Csakhogy akkor már késő.

(#186) csendes válasza Paxker315 (#183) üzenetére


csendes
őstag

Most megint el vagyok veszve, mert itt [link] azt írják, hogy ezekben CVT van, ennek megfelelően nem mondható sportosnak az autó.

Ki állította meg az órát? Néha az az érzésem, hogy Magyarországot is Kínában gyártották.

(#187) .Szaki. válasza csendes (#186) üzenetére


.Szaki.
addikt

e-CVT van benne. Mi számít sportosnak egy családi kombinál?

(#188) csendes válasza .Szaki. (#187) üzenetére


csendes
őstag

Nincs ezzel semmi baj, csak egy tesztben illik ezt megemlíteni, Össze lehet hasonlítani a DCT/DSG-vel is, az előnyöket és a hátrányokat is bemutatva.

Ki állította meg az órát? Néha az az érzésem, hogy Magyarországot is Kínában gyártották.

(#189) .Szaki. válasza csendes (#188) üzenetére


.Szaki.
addikt

Nem nagyon van mit összehasonlítani a kettő közt.

A koreai HEV-k vannak DCT-vel szerelve, annyi az előnyük, hogy nagyobb gázadásnál nem bőg fel a motor (pl. az e-CVT autópályán simán felmegy 5.000-re és amíg el nem éri a kívánt sebességet tartja), hanem szépen váltogat felfelé. Ellenben ami az előnyük, az lehet a hátrányuk is, hiszen jóval több alkatrész kell hozzá, ami több hibalehetőség.

Gyorsulni egy HEV DCT és e-CVT is tud egyébként, sose értettem, hogy mihez hasonlítják ezeket az autókat azok, akik szerint nem acélosak ebben. Városban kifejezetten jól gyorsul, autópályán is hamar eléri a megengedett sebességhatár értékét. Annak aki N.o-ban él és gyakran megy a Deutsche Autobahn sebességkorlátozás nélküli szakaszán, valóban nem ajánlható a típus, arra ott a BMW M5, de Európa többi országában untig elég akár az 1.8-as is, hiszen mind városi, mind pedig autópályás körülmények között tökéletesen helyt tud állni, mivel a legtöbb országban maximum úgy is 130km/h-val lehet haladni, de nem ritka a 110km/h sem.

Innentől pedig már csak az a kérdés, hogy kinek melyik megoldás szimpatikus. Szerintem nem lehet ráfaragni sem a DCT-s sem pedig az e-CVT-s modellekkel sem.

(#190) adamssss válasza csendes (#188) üzenetére


adamssss
veterán

Jézusom ember, Neked az élet minden területén ennyi a bajod? Kezdted azzal hogy nem környezetbarát, aztán az volt a bajod, hogy túl sok a LE, aztán az, hogy a CVT nem elég sportos, aztán az, hogy nincs összehasonlítva a DSG-vel. Esküszöm nem értelek. Írtam ingyen egy tesztet azoknak akiket érdekel te meg idejössz ekézni. Tudod mit vegyél egy ilyent meg egy DSG-s autót és írj egy jobb tesztet. Rohadt könnyű más munkáját bírálni mint megfogni a munka végét mi?

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#191) kp78 válasza adamssss (#190) üzenetére


kp78
addikt

Lehet én értem félre, de szerintem ő nem a te írásodat / tesztedet véleményezte, hanem a #186-ban általa linkelt angol cikket. :U

(#192) Paxker315 válasza kp78 (#191) üzenetére


Paxker315
addikt

nem értetted félre, valóban a cikkből reflektált rá. Ami miatt nem reagáltam, az: Nem láttam, hogy kapcsolódik a 183-ban írt észrevételhez, ami főleg a hajtáslánc megbízhatóságával volt kapcsolatban.

Egyébként, sok DSG-s autó van családi flottában (hekk, a saját VW-m is, csak olajos), és bevallom: nagyon jó használati élmény. De a száraz duplakuplungos váltókkal szerelt autóknál még az újraeladhatóság-használtpiaci kereslet is kompromittált, ezen probléma a toyota hibridjeire nem olyan "látványos". :B

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#193) csendes válasza adamssss (#190) üzenetére


csendes
őstag

Egyrészt, nincs bajom, mivel nem az én autóm, legfeljebb bajunk lesz hamarosan. Másrészt, nyilván azért szóltam hozzá mert érdekelt a téma, illetve a cikk, többféle szempontból is . Harmadrészt, köszönöm mindenknek, akik érdemi válaszokat adtak a kérdésekre. :R

Ki állította meg az órát? Néha az az érzésem, hogy Magyarországot is Kínában gyártották.

(#194) lockdown90 válasza .Szaki. (#189) üzenetére


lockdown90
senior tag

tehát akkor a motor is bőg, plusz még a zajos kerékjárat + szélzaj :D
melyik a bántóbb egy hosszabb út során? mindezt 11M+-ért....

[ Szerkesztve ]

i7 13700k - 32Gb DDR5 - RTX4070S

(#195) Paxker315 válasza .Szaki. (#189) üzenetére


Paxker315
addikt

A dct hosszú távú megbízhatósága milyen? :B

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#196) Veron válasza ZTi (#184) üzenetére


Veron
őstag

:F
Ez most mit jelent?

[ Szerkesztve ]

"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."

(#197) thomeef válasza joghurt (#3) üzenetére


thomeef
őstag

Konkrétan az egész európai autóipar egy 10 éves válság előtt áll, mert 100%-ban rááltak az elektromos autó fejlesztésre/gyártásra 10 éve. Azért tették ezt mert így nem kellett csinálniuk mérnöki szinten semmit. Csak éppen arra nem gondoltak, ami be is következett, hogy senkinek nem kell az elektromos autó, mert kurva drága, és nincs kiépített infrastruktúrája sehol, max skandináviában, ahol az emberek füléből is pénz folyik.

A Toyota bevállalta 10 éve hogy telibetojja az elektromos autózást, és tökélyre fejleszti a hybrid/belső égésű technológiáját, ami alapból is világelső volt náluk. Azóta sem ér a közuelébe semmi ha hybrid technológiáról van szó. Mindenki hülyének nézte őket hogy nem ültek fel a vonatra.

Ők belerakták a pénzt és a fejlesztést akkor amikor minden EU gyártó a könnyű megoldást választotta, legyen minden elektromos azt csókolom.

Most minden EU autógyár nyíl egyenesen halad a csőd széle felé, kurva nehéz világ vár az európai autógyártásra. A Toyota szárnyal. Csak rá kell nézni a Toyota részvényekre, bármelyik EU brand elbújhat mögötte.

Az meg hogy ezek a Toyoták nem fognak eljutni a használtautó piacra, a legnagyobb marhaság amit mostanában olvastam. :U

"A férfi abban különbözik a fiútól, hogy egy nagyságrenddel drágábbak a játékai."

(#198) Avicularia válasza thomeef (#197) üzenetére


Avicularia
veterán

max skandináviában, ahol az emberek füléből is pénz folyik.

Utálok magyarozni, de szánalmas ez az otthon elterjedt vélemény. Igen itt kolbászból van a kerítés is, nem tudtad? :U Mondom ezt úgy hogy több mint 15 éve élek Svédországban.
Csak tudnám miért ismerek egy rakás embert aki visszaköltözött innen Magyarországra ha itt az embereknek a füléből is pénz folyik :U :F

(#199) K82 válasza csendes (#182) üzenetére


K82
őstag

Annyiban biztos jobb hogy 1997 óta reszelgetik és más gyártó is átvette ahelyett h saját maga állt volna neki a fejlesztésnek (többek között pl. a Ford, ahol a Mondeoban is Toyota technika van).
Ha nézek más full hibrid (nem PHEV) autót, azonos méret esetén fogyasztásban nincs hatalmas különbség; a saját Aurisom sokéves átlaga tankolásonként utánaszámolva 5 +/- 0,5 liter. Lehet mondani h ilyen fogasztást egy dízellel is el lehet érni, a különbség ott van hogy a városi használatot is bírja a hibrid (sőt, igazából ott érzi jól magát). Szeretem a dízeleket, de az én használati szokásaimnál (nagyrészt városi-elővárosi-vidéki közlekedés) költség és meghibásodási lehetőség szempontjából a hibrid tökéletes választás (csak a PHEV lenne jobb, de annak van ára és dögnehezek amik nekem jók lennének).
Ami a durva, hogy ezt a fogyasztást úgy hozza hogy a benne lévő bolhafingnyi 1,31 kWh-s akku nagyon max. 30%-át használja ki. 60% körül próbálja tartani a töltöttséget, 40% alá ritkán ugyan de be tud nézni (rögtön be is röffenti a benzinmotort h töltse), a 60-80% közötti tartományt meghagyja amolyan vésztartaléknak (hosszabb lejtőnél pl.), de 80% fölé soha nem tölti (ugyanígy lejtmenetben amint eléri a 80%-ot a töltöttség azonnal bepöccenti a belső égésűt). El lehet játszani a gondolattal mi lenne a fogyasztással ha 1.: többet használna az akkuból 2.: nagyobb lenne az akku. Érdekes dolgok mert nagyobb kihasználtsággal hamarabb degradálódna az akku, nagyobb súlynál meg elveszne a kedvezőbb fogyasztás a súlytöbblet miatti nagyobb energiafelhasználással?
A Toyotákban csomó minden nincs ami egy hagyományos belső égésű motorral szerelt autóban viszont igen: önindító, kuplung, kettőstömegű lendkerék, turbó, részecskeszűrő - az utóbbiak közül ha valami megkotlik nem épp filléres tétel. Van egy hatékony (Otto-motornál jobb hatásfokú) szívómotorod, kettő villanymotorod plusz az ezeket kombináló bolygómű és nyomatékelosztó (vagyis a CVT váltó). Ezen felül vigyáz a motorra: amíg nem éri el a 40°C-ot a hűtővíz nem kapcsolja le a benzinmotort (reggel induláskor pl. ugyan jár a motor de villannyal hajt az első pár száz méteren és csak utána kap terhelést). Plusz amit fentebb is írtam, az akkut sem hajtja ki teljesen.
Fékezésnél első körben a villanymotor vált át generátor üzembe, kis sebességnél pedig inkább a hátsót használja (elég a kisebb tárcsa és olcsóbb is cserélni mint az elsőket). Tökéletesen látszódik ez a kerekeken is, itt a hátsó a koszosabb mindig.
Szóval itt van csomó kis okosság ami miatt a Toyota hibrid rendszere az egyik, ha nem a legjobb.

[ Szerkesztve ]

Pixel / OnePlus Pad

(#200) kzkz válasza M_norbi (#40) üzenetére


kzkz
őstag

Szerintem is, 187cm vagyok, beültem hátra, azaz csak beültem volna, se a lábam se a fejem nem fért el. Elől még okés volt, de szűknek éreztem az autót kereszt irányban.
Szóval az új Toyota helyett vettem egy 4 éves automata kombi Insigniát (ez mindenhol tágas), a maradék 7M-t meg beosztom a többletfogyasztásra a maradék 20 évre :DDD

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.