valamit félreérthettél a hajtáslánc valós céljáról és népszerűségéről?
Nem környezetbarát - relatív. Nem egy tisztán eletro, de nem is euro4 dízel
fölösleges városban - a városozást nagyrészt nem tudod megspórolni
sportos élmény pályán - nem értelmezhető. A pálya a nyugodt öreguras "cruise"-olás terepe, a kanyargós hegyi szerpentin a sportos élményé.
Ahogy én látom: ezeknek a nagy előnye a megbízhatóság-gondmentesség, fenntarthatóság és újra-eladhatóság, miközben "mellékesen" az üzemanyagon is spórolsz. Hasonlóan fogyaszt egy közös nyomócsöves dízel? Igen. De utóbbiban ott a kettőstömegű, a dpf, az adblue rendszer, a vezérlés, az önindító, kuplung és persze az üzemanyag: nagyon nem mindegy, hogy a 95-ös E10 benzint tankolod, vagy a prémium adalékos gázolajat.
"szerintem" a hibrid legnagyobb előnye a megbízhatóság-kiszámíthatóság "unalmasság" A ~200 lóerő meg hidd el, nagyon hasznos főúton, hogy mindig hazaérj.
szerk: még szempont: gázolajosnál kb ideális élettér: pályán 115-120 körül, 2000-2100 körüli fordulatszámon, minden hülyegyerekeskedés nélkül. De a rövid városozás-rövidtáv nem. Ez a hibrid hajtáslánc meg úgy hozza a dízel-takarékosságot, hogy városban sem esik zavarba, és dinamika is van.
Szerintem egy észszerű és jó megoldás.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )