Hirdetés

2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) ivana


ivana
Ármester

Én is akartam venni egy időben simsont. Nem fogok venni, rohadtul túl van árazva. Inkább megcsinálom jövőre az A-t mert akkor leszek 24 (A2-őt nem annyira akartam már) aztán veszek valami normálisabbat. Ha már szoci motor 300-ból jó állapotú MZ-t kapsz műszakival...

(#2) Somatom válasza ivana (#1) üzenetére


Somatom
veterán

Nekem nagy mákom volt. Gyári Electronicot, vagy Endurot szerettem volna, de persze, sehol sem volt. Lejjebb adtam, és 60 -ért találtam egy lepukkant B -st. Megnéztem, és kiderült, hogy egy Simson analfabéta volt az illető. Az igaz, hogy viseltes volt a moci, viszont egy gyári Endurot árult B -sként. Persze, rögtön megvettem. Nem vagyok Simson fan, használatra vettem, úgyhogy nem volt célom a gyári állapot. Átalakítottam magamnak.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#3) TheLázs


TheLázs
csendes tag
LOGOUT blog (1)

Nekem is mákom volt, amikor megvettem a sajátom, de a mákra később a tudatlanságom és naivitásom miatt többször ráfizettem.

50'000 Ft-ot adtam egy eleget futott (40 ezer km körül), de bontatlan /2 Schwalbéért. Még csak érte sem kellett menni.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#4) Somatom válasza TheLázs (#3) üzenetére


Somatom
veterán

Hol itt a ráfizetés?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#5) TheLázs válasza Somatom (#4) üzenetére


TheLázs
csendes tag
LOGOUT blog (1)

90 ezer forintot adtam egy olyan blokkfelújításért, ami nem ment el ezerötszáz kilométert. Felesleges alkatrészeket vettem, mert nem értettem hozzá, egyáltalán. Kicsivel 500 Fölött ért véget a felújítás a vételárral együtt, holott 300-ból is megúszhattam volna.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#6) Redneck válasza Somatom (#2) üzenetére


Redneck
veterán

Van egy Electric 51-es-em pár S53-as idommal, Enduro. A blokkját a magyar klub elnöke újította fel, mindenből minőségit kapott. A henger 60-as lett, kérésemre hosszabb negyedik fokozattal, a kipufogó ideiglenesen egy utángyártott maradt. Jó erősre sikerült, nagyjából 200-250 kilóméteres bejáratásnál raktam le anno, mikor kitaláltam, hogy kicsit egyedibbé varázsolom.
A blokk maradt a helyén, leszedtem a kerekeket és a kormányt. Le akartam festeni feketére a felniket és
felrakni egy cross kormányt, pedig csak utcai használat volt a cél. Ezzel hamar megállt a dolog, ugyanis a gyári kábel túl rövid volt hozzá, és nem tudtam hogy toldhatnám meg.
Egy költözés után sajnos a projekt feledésbe merült, azóta a pincében porosodik, pókhálósan, kerekek és kormány leszedve...

Ennek már 10-12 éve. A blokk azóta is 200-250km-es minőségi felújított, persze kéne rá gumi, és nyilván a váltóolajat és gyertyát cserélni kéne, illetve egy karburátor tisztítás után a bejáratást befejezni. Mondjuk ahhoz szerintem illene egy jó kipufogót is csináltatni hozzá, ami nem fogja vissza semennyire.

Kb. 200 rugómban van és nagyon sajnálom de nem tudom mit kezdjek vele. :O Már társasházban lakom, sem szerszámom, sem helyem nincs ahol befejezzem.

Azóta már egy Aprilia RS 50-en is túl vagyok, az napi használatban volt 1-1,5 évig. Arra is sokat költöttem, elég problémás volt, kicsit elegem lett az egészből.

Kéne valaki akinek van helye és összerakja, még árban is meg tudnánk egyezni. Főleg ha tudnám hogy jó helyre kerül.

Szerk:
Pláne azért sajnálom mert azon tanultam motorozni, megjártam Kajászót, Kaposszerdahelyet, és pár egyéb Simsonos rendezvényt. Pedig akkor, a felújítás előtt, egy nettó foshalmaz volt az egész blokk. Sajna átbasztak vele. Ez van 14-15 évesen még nem voltam képben, előtte csak robogóval mentem, azon vizsgáztam.

Szerk:
Ha tudtok mondani esetleg egy jó Simsonost, vagy szerelőt aki vállal ilyesmit, rászánom azt a pár tízezer forintot és megcsináltatom, úgyis jön a szezon. Jó lenne vele melóba járni.

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#7) Redneck


Redneck
veterán

Elnézést ha kicsit csapongó lett az iromány, de elég fájó pont ez a motor az életemben és a pincében. :(((

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#8) TheLázs


TheLázs
csendes tag
LOGOUT blog (1)

Farkas Tibor, Siófok. Tábori Ferenc, Budapest. Ez a két ember nagy becsben van tartva, és Tiborhoz pl. csak szájhagyomány útján lehet bekerülni. Illetve valaki van, akit egy jó motor még érdekelne is...

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#9) Redneck válasza TheLázs (#8) üzenetére


Redneck
veterán

Köszönöm a tippeket, de inkább olyanra gondoltam aki magának rakná össze saját használtatra.
Az öreg Tábori valóban híres alakja a hazai Simsonos kultúrának. A kétezres évek elején többen panaszkodtak a munkájára, azóta nem nagyon tudom mi a helyzet vele. Ha jól emlékszem átadta a fiának a boltot.

Ha lesz egy kis időm tavasszal, lehet több energiát szentelek a dolognak, csak valahogy már évek óta ezt mondom, és sosem tudom hogy és hol kezdjek neki. Ahogy már írtam se hely, se szerszám.

Szerk:
Megpróbálok még egy fórumtársat megkérdezni, ha jól emlékszem ő elég nagy Simsonos, rákeresek.

Ami tuti kelleni fog:
-új gumik
-felni és kormány festés
-váltóolaj
-új gyertya
-tank és karburátor mosás
-új benzinszűrő
-gyári vagy gyári átalakított kipufogó

-új vagy toldott kábelezés (vagy marad a régi a régi kormánnyal)

Vannak még S51-es idomaim, klasszikus sárvédőm, és pár egyéb alkatrészem.

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#10) TheLázs válasza Redneck (#9) üzenetére


TheLázs
csendes tag
LOGOUT blog (1)

Az árakkal nagyjából tisztában kell, hogy légy, tudod, hogy ez nem vészes művelet. A felniből mondjuk én ALU hívő vagyok, a kormányt meg horganyozzák, ha csúf. Én maximálisan gyári/gyárias hívő vagyok, ha egyszer véletlenül jönnek a rendszámosító, meg egyéb próbálkozások, biztos közelebb vagy a gyári motorral ahhoz, hogy legálisan nyeregbe pattanj. Persze nagyobb nosztalgia-értéke is van a gyári motornak.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#11) Redneck válasza TheLázs (#10) üzenetére


Redneck
veterán

Persze de ez már sajnos nem fog menni. Ezért is gondoltam hogy hobbistának adjam egy jelképes összegért. A pénzügyi bukót már rég elkönyveltem a motorral kapcsolatban. Megpróbálom kipróbálható állapotba hozni, és aki lát benne fantáziát, az vigye, elvégre nálam úgyis csak porosodik. :)

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#12) Somatom válasza TheLázs (#10) üzenetére


Somatom
veterán

Nekem a fék, meg az első futómű volt kevés, úgyhogy tok-vonó lecseréltem egy 125 -ös TS MZ elejére. Amúgy nem értem, hogy mi lehet benne a bonyolulat. Szereltem már hathengeres CBX Honda blokkot, GSX 1100 -at, és pár HD -n is túl vagyok már. Ezekhez képest egy Simson ecccerű, mint a faék. A legnagyobb rákfenéje a gyenge minőségű, utángyártott alkatrészek.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#13) TheLázs válasza Redneck (#11) üzenetére


TheLázs
csendes tag
LOGOUT blog (1)

óúúóúóúó! Egy jó simson amivel tényleg törődtek, érték! Mondj árat, és megalkudunk rá :) Tudod jól, hogy szeretni fogom, ha visszaolvasod régebbi bejegyzésem, láthatod, mit nem törtem magam szerencsétlen Gertrúdért is...

Máig azt mondom, hiába ment rá annyi pénz, ha minden (nem feleslegesen elszórt) forint ebből a boldogságomat szolgálja... Ez az amit az "ez csak egy simson" hívők talán soha nem értenek meg...

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#14) Redneck válasza TheLázs (#13) üzenetére


Redneck
veterán

Előbb kicsit gatyába kell ráznom, majd utána visszatérünk rá. Jelenleg egy szétkapott szutykos pókhálós fémhalmaz. :(((

Ha utána is érdekel, elboltoljuk. Nem ezen fogok meggazdagodni attól nem kell tartanod. ;)

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#15) TheLázs válasza Redneck (#14) üzenetére


TheLázs
csendes tag
LOGOUT blog (1)

Nem is :) Ha a melóban segíteni tudok - akkor is, ha végül nem nálam kötne ki a gép - szólj. Már szerelés-hiányom kezd lenni, mióta a sajátom ilyen jó... :DD

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#16) TheLázs


TheLázs
csendes tag
LOGOUT blog (1)

-

[ Szerkesztve ]

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#17) TheLázs válasza Somatom (#12) üzenetére


TheLázs
csendes tag
LOGOUT blog (1)

Ezen mehetett el a blokkfelújítás is. A szerelő, akire fake néven Ivánként hivatkoztam, jóval csekélyebb típusismerettel és aktuális gyakorlattal rendelkezett annál, mint amit a motorkerékpárom erőforrásának rendbetétele megkívánt.

Feltette az utángyártott gyújtást amit minden bölcsebb tulaj kerül, majd megcsinálta - utángyártott cuccokból. Nem baj, legalább drága volt.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#18) JHC


JHC
tag

Hát srácok nagyon fanatikusnak kell szerintem lenni ahhoz, hogy ennyit ráköltsön valaki egy szimóra. Tavaly szeptemberig én is használtam, immár 27 éven keresztül. Én újan kaptam 90-ben. Ha kicsit letörölgetem még szinte újnak néz ki. Gyári még a festése is, de azért az elmúlt sok év azért meglátszik rajta.

Szeptemberben vettem egy 250-es Piaggio Beverly-t, ha jól beválik ő lesz az új munkábajárós, meg a mindenes motor. Bár én azt vallottam eddig, hogy egy robogó nem igazi motor, de elismerem, hogy vannak előnyei a robogónak is. Nem patika állapotú kívülről, de érzésre a beltartalommal nincs gond. 270-ért vettem a robit, de az első cél egy YBR125 volt. Bár mindenhol azt írják, hogy a YBR125 legendásan elnyűhetetlen, de az én 130kg-hoz, és 190cm magassághoz ez nem sokkal több mint egy Simson.

Anyám mondta adjam el a szimót, mert majd úgysem használom, de mondtam neki ez már hozzám nőtt, úgyhogy megfér az majd valamelyik sarokban, és az évi kötelező biztosítását is ki fogom bírni. Nagyjából 90 ezer km lehet benne, 45-nél volt nagy generál, ami most megint esedékes lesz. Még nem döntöttem el mennyit szánok majd a dologra, mivel már nem sokat megyek vele. A legszükségesebb a hengerfúrás lenne, és akkor lehet vele menni. Ezen kívül cserélni kellene a kuplung lamellákat, és a furulya tengelyt is. 90 ezer után még nem is a kuplung csúszás miatt kell lamellákat cserélni, hanem a lamellák fülei elkoptak, így a kosárban 1,5-2mm holtjáték van, és terhelés váltáskor csattog is. A furulyatengelynél is akkora lehet már a furatok kopása, hogy sokat nem jósolok neki. Viszont a tengely cseréjéhez meg szét kell húznom a blokkot, és persze akkor már lehetne cserélni a csapágyakat is biztosan, bár SKF van benne.

[ Szerkesztve ]

(#19) TheLázs válasza JHC (#18) üzenetére


TheLázs
csendes tag
LOGOUT blog (1)

Ha már húzol, ne spórolj csapágyon, szerintem... Bár, ha semmi nem kottyan akkor meg minek cserélgetni. De én nem vagyok szerelő.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#20) lazov


lazov
csendes tag

Én tavaly vettem 70-ért egy 69-es turbós Schwalbét. Kipucoltam, gatyába ráztam, agybajt kaptam, mire normálisan ment. Át kellett fúvókázni, gyújtótekercset cserélni, gyertyakábelt cserélni, fékeket állítani, plusz tankmosás, gumicsere, bowdenek, akksi, indexek telepítése. Ez eddig egy ötvenes.
Aztán kb 2 ezer km után szimmeringes lett, ez alkalomból szét lett kapva a blokk. Igazító fúrás, új német főtengely, új német dugó és gyűrűk, FAG csapágyak, szimmeringek. Ez lett 85 ezer.
Eddig tehát 205 ezerben van, plusz egyéb hülyeségek - nem töltött a tekercs, egy akksi kuka; új karburátor, ami utángyártott vacak, ott van a polcon; meg egyebek. Összesen olyan 220-nál vagyok.
Cserébe úgy néz ki, mint egy rakás ócskavas, mert ecsettel átkenték, és a fényezésig még nem jutottam.
Viszont a henger gyári méreten volt, alig megkopva, és a főtengely is oké, csak fel kell újítani, elteszem tartalékba. A blokkot sem bontották még.
Jó üzletet csináltam, de nehéz volt kifogni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.