2019. március 23., szombat

Gyorskeresés

Így nem vettünk Simsont

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Zoli barátom is vágyik egy jó Schwalbira, mióta ment az enyémmel. Számba vettük a pénzügyi korlátokat és a lehetőségeket, és arra jutottunk, hogy megengedhet magának egy hasonló luxuscikket. Neki is fogtunk, hogy találjunk egy használható motort, amire rá lehet ülni, vagy ami egy jó alap jó áron a megbízható motor létrehozásához.

Képeket kaptunk, meg hangzatos ígéreteket. Felújítva, másik vásárlása miatt eladó. Fényezés rendben, a lebontott vázról is vannak képek a festést követően. A szétszedett blokkról is vannak képek. Talán még az is lehet, hogy motort kapunk a pénzünkért 120e jó magyar forintért.

Sajnos a Simson árakkal kicsit eltévedtek azok, akik meg szeretnének szabadulni a portékától. Előfordul, hogy munkát ölnek egy motorba, de azt elfelejtik, hogy a gyáritól eltérő állapot senki számára nem vonzó, továbbá, hogy egy őszinte, lepusztult motorból sokkal jobb dolgozni, mint egy tákolt, foltozgatott romba életet lehelni.

Képet, nevet nem teszek közzé, nem vagyok ilyen csúnya, gonosz ember. A hirdetés után naivan elindultunk, és megtaláltuk az eladót.

A motor, gondolom mondanom sem kell, több sebből vérzett. A "felújított" blokkban semmi erő nem volt, a villany kritikán aluli minőségben készült el, a festés csúnya volt, de legalább a váz festése tartósnak és kicsit jobb minőségűnek tűnt. A kerekek az egyes körökben "cigánykróm" -ként elhíresült kályhaezüst neolux gagyi arany színű változatából kaptak. Rettenetes összkép volt, de nem volt tragikusan lepusztulva 120e Ft-ért.

A tökéletes eredményért létrehoztam egy rendszert, ami jó irányadó becslés lehet Schwalbe vásárlása esetén:

Induljunk ki abból, hogy 300'000 Ft-ért legyen egy teljesen felújított motorunk - ez az én esetemben is megvalósulhatott volna könnyű szerrel, ha egy kicsit hamarabb találom meg a megfelelő embereket és tudást. A jelen motorkerékpáron a következő munkálatokat kellett volna elvégezni a "tökéletesség" eléréséért:

Új csomagtartó - 8000 Ft
Új küllők - 7500 Ft
Apróbb alkatrészek horganyzása - 5-10000 Ft
Lengéscsillapítók felújítása (és egy görbe szárú cseréje) - 20000 Ft
Megbízhatóbb külső transzformátoros gyújtás átépítés - 10000 Ft

Blokkfelújítás
Munkadíj 20000 Ft
Főtengely (felújítás /csere) 8000/15000 Ft
Apróságok a blokkban attól függően, hogy kell-e a kuplunghoz nyúlni, és a hengerhez 10-30000 Ft

Karburátor - 7000 Ft (bing volt rajta, amit a gazdája nem tudott tisztességesen beállítani, ki tudja, ez is milyen problémákra utalhat)

Festés - 60-80000 Ft (sajnos, ennyiért vállalnak manapság, hát nem olcsó... Ebben a homokolás is benne foglaltatik)

Egyéb apróságok, bowdenek, külső alkatrészek (kormánytakaró lemez amit kifurkáltak okosan...) 10-25000Ft

Tehát a minimum - maximum összeg amit Zoltán elkölt, 165-232 ezer forint között mozognak. Ez persze úgy, hogy nincs utánajárás, és mindent, ami nem a motorblokk, Ő maga csinál. Látható, hogy így a motorért kért 120 ezer Ft már nem olyan jó biznisz, pláne, hogy jelenleg használhatatlan állapotnak örvend szegény.

A becslésem pesszimista - a saját példámból okulva - de még így is rádobnék egy 1,2-es szorzót a maximumra, hiszen a szekrényből kieső csontvázak bármikor meglephetnek. És ekkor még szó sem volt arról, hogy esetleg a sokat állt (de keveset futott) gumik nem az igaziak. Persze az eladó még egyéb alkatrészeket adott volna a motorhoz, ami még rendben is lenne, de a készülék jelen állapota annyira kilátástalan volt, hogy nem volt értelme ennyi pénzért belevágni a bizniszbe.

Csak azt sajnáljuk mindketten, hogy nincs a közelben még. Szebb, jobb, de legalább több. Mert az alaptézis az, hogy szart nem veszünk, és már legalább tudjuk, hogy mi pénz motort csinálni belőle.

Hozzászólások

(#1) ivana


ivana
(PH! addikt)

Én is akartam venni egy időben simsont. Nem fogok venni, rohadtul túl van árazva. Inkább megcsinálom jövőre az A-t mert akkor leszek 24 (A2-őt nem annyira akartam már) aztán veszek valami normálisabbat. Ha már szoci motor 300-ból jó állapotú MZ-t kapsz műszakival...

(#2) Somatom válasza ivana (#1) üzenetére


Somatom
(PH! kedvence)

Nekem nagy mákom volt. Gyári Electronicot, vagy Endurot szerettem volna, de persze, sehol sem volt. Lejjebb adtam, és 60 -ért találtam egy lepukkant B -st. Megnéztem, és kiderült, hogy egy Simson analfabéta volt az illető. Az igaz, hogy viseltes volt a moci, viszont egy gyári Endurot árult B -sként. Persze, rögtön megvettem. Nem vagyok Simson fan, használatra vettem, úgyhogy nem volt célom a gyári állapot. Átalakítottam magamnak.

Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a "#79335424" Nick alatt olvasható.

(#3) TheLázs


TheLázs
(újonc)
LOGOUT blog

Nekem is mákom volt, amikor megvettem a sajátom, de a mákra később a tudatlanságom és naivitásom miatt többször ráfizettem.

50'000 Ft-ot adtam egy eleget futott (40 ezer km körül), de bontatlan /2 Schwalbéért. Még csak érte sem kellett menni.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#4) Somatom válasza TheLázs (#3) üzenetére


Somatom
(PH! kedvence)

Hol itt a ráfizetés?

Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a "#79335424" Nick alatt olvasható.

(#5) TheLázs válasza Somatom (#4) üzenetére


TheLázs
(újonc)
LOGOUT blog

90 ezer forintot adtam egy olyan blokkfelújításért, ami nem ment el ezerötszáz kilométert. Felesleges alkatrészeket vettem, mert nem értettem hozzá, egyáltalán. Kicsivel 500 Fölött ért véget a felújítás a vételárral együtt, holott 300-ból is megúszhattam volna.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#6) Redneck válasza Somatom (#2) üzenetére


Redneck
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

Van egy Electric 51-es-em pár S53-as idommal, Enduro. A blokkját a magyar klub elnöke újította fel, mindenből minőségit kapott. A henger 60-as lett, kérésemre hosszabb negyedik fokozattal, a kipufogó ideiglenesen egy utángyártott maradt. Jó erősre sikerült, nagyjából 200-250 kilóméteres bejáratásnál raktam le anno, mikor kitaláltam, hogy kicsit egyedibbé varázsolom.
A blokk maradt a helyén, leszedtem a kerekeket és a kormányt. Le akartam festeni feketére a felniket és
felrakni egy cross kormányt, pedig csak utcai használat volt a cél. Ezzel hamar megállt a dolog, ugyanis a gyári kábel túl rövid volt hozzá, és nem tudtam hogy toldhatnám meg.
Egy költözés után sajnos a projekt feledésbe merült, azóta a pincében porosodik, pókhálósan, kerekek és kormány leszedve...

Ennek már 10-12 éve. A blokk azóta is 200-250km-es minőségi felújított, persze kéne rá gumi, és nyilván a váltóolajat és gyertyát cserélni kéne, illetve egy karburátor tisztítás után a bejáratást befejezni. Mondjuk ahhoz szerintem illene egy jó kipufogót is csináltatni hozzá, ami nem fogja vissza semennyire.

Kb. 200 rugómban van és nagyon sajnálom de nem tudom mit kezdjek vele. :O Már társasházban lakom, sem szerszámom, sem helyem nincs ahol befejezzem.

Azóta már egy Aprilia RS 50-en is túl vagyok, az napi használatban volt 1-1,5 évig. Arra is sokat költöttem, elég problémás volt, kicsit elegem lett az egészből.

Kéne valaki akinek van helye és összerakja, még árban is meg tudnánk egyezni. Főleg ha tudnám hogy jó helyre kerül.

Szerk:
Pláne azért sajnálom mert azon tanultam motorozni, megjártam Kajászót, Kaposszerdahelyet, és pár egyéb Simsonos rendezvényt. Pedig akkor, a felújítás előtt, egy nettó foshalmaz volt az egész blokk. Sajna átbasztak vele. Ez van 14-15 évesen még nem voltam képben, előtte csak robogóval mentem, azon vizsgáztam.

Szerk:
Ha tudtok mondani esetleg egy jó Simsonost, vagy szerelőt aki vállal ilyesmit, rászánom azt a pár tízezer forintot és megcsináltatom, úgyis jön a szezon. Jó lenne vele melóba járni.

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

(#7) Redneck


Redneck
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

Elnézést ha kicsit csapongó lett az iromány, de elég fájó pont ez a motor az életemben és a pincében. :(((

Play Hard GO pr0! - A bugfix a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

(#8) TheLázs


TheLázs
(újonc)
LOGOUT blog

Farkas Tibor, Siófok. Tábori Ferenc, Budapest. Ez a két ember nagy becsben van tartva, és Tiborhoz pl. csak szájhagyomány útján lehet bekerülni. Illetve valaki van, akit egy jó motor még érdekelne is...

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#9) Redneck válasza TheLázs (#8) üzenetére


Redneck
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

Köszönöm a tippeket, de inkább olyanra gondoltam aki magának rakná össze saját használtatra.
Az öreg Tábori valóban híres alakja a hazai Simsonos kultúrának. A kétezres évek elején többen panaszkodtak a munkájára, azóta nem nagyon tudom mi a helyzet vele. Ha jól emlékszem átadta a fiának a boltot.

Ha lesz egy kis időm tavasszal, lehet több energiát szentelek a dolognak, csak valahogy már évek óta ezt mondom, és sosem tudom hogy és hol kezdjek neki. Ahogy már írtam se hely, se szerszám.

Szerk:
Megpróbálok még egy fórumtársat megkérdezni, ha jól emlékszem ő elég nagy Simsonos, rákeresek.

Ami tuti kelleni fog:
-új gumik
-felni és kormány festés
-váltóolaj
-új gyertya
-tank és karburátor mosás
-új benzinszűrő
-gyári vagy gyári átalakított kipufogó

-új vagy toldott kábelezés (vagy marad a régi a régi kormánnyal)

Vannak még S51-es idomaim, klasszikus sárvédőm, és pár egyéb alkatrészem.

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

(#10) TheLázs válasza Redneck (#9) üzenetére


TheLázs
(újonc)
LOGOUT blog

Az árakkal nagyjából tisztában kell, hogy légy, tudod, hogy ez nem vészes művelet. A felniből mondjuk én ALU hívő vagyok, a kormányt meg horganyozzák, ha csúf. Én maximálisan gyári/gyárias hívő vagyok, ha egyszer véletlenül jönnek a rendszámosító, meg egyéb próbálkozások, biztos közelebb vagy a gyári motorral ahhoz, hogy legálisan nyeregbe pattanj. Persze nagyobb nosztalgia-értéke is van a gyári motornak.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.