Hirdetés

2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-06 17:10:11

LOGOUT.hu



Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#61201) Raymond válasza szente (#61200) üzenetére


Raymond
félisten

Arra hogy nagyon olcso legyen es hogy a kontrollerek mukodjenek rendesen mivel nehezen beszerezhetok csak.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#61202) peugeotmate válasza szente (#61200) üzenetére


peugeotmate
őstag

Tudatában lenni annak hogy már nincs support hozzá.

meg

(#61203) szente válasza Raymond (#61201) üzenetére


szente
addikt

40-ért lenne 64GB-os. Így látatlanban vezeték nélkül tervezném használni, de kicsit homályban vagyok, mert a Rift S volt az utolsó headsetem. Jó lenne nosztalgiázni, aztán szembe jött velem helyben, gondoltam lecsapok rá.

peugeotmate:Mire gondolsz pontosabban?

(#61204) peugeotmate válasza szente (#61203) üzenetére


peugeotmate
őstag

meg

(#61205) szente válasza peugeotmate (#61204) üzenetére


szente
addikt

Jól értem, hogy ez csak a rá telepített appokra vonatkozik? Tehát PC-vel ugyan úgy használható marad?

(#61206) Raymond válasza szente (#61203) üzenetére


Raymond
félisten

Hat nem tudom, 100eur amikor uj Q2 van 250-ert es hasznalt Q2 pedig van sokkal olcsobban. Foleg egy Rift S-rol meg az is kozrejatszik hogy orrnehez, nincs hozza igazan 3rd party fejpant igy barkacskodni kell.

PCVR-nal mindegy hogy nincs mar tamogatas a nativ OS-hez amig megy a Link, Air Link vagy a VD es az ALVR. A bitrate viszont csak Link-es USB osszekottetesnel lehet feljebb tolni H264-el (AVC), a H265 (HEVC) limitalt olyan 100Mbps-re.

Szerintem ne vedd meg.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#61207) szente válasza Raymond (#61206) üzenetére


szente
addikt

Ejj, kezdesz róla lebeszélni, pedig azt hittem, hogy holnap lesz egy jó kis kocka napom. Q2-re most sajnálom a lóvét, épp fészekrakásban vagyunk asszonnyal, de azért jó lett volna lazítani kicsit.

Minden esetre köszi a választ mind a kettőtöknek!

[ Szerkesztve ]

(#61208) a2d2 válasza szente (#61203) üzenetére


a2d2
addikt

256GB-os Quest 2-ket árulnak 70e-es irányáron, szerintem a 40 egy kicsit sok egy Quest 1-ért. 30-ért viszont jó lehet még kis pénzért beszállni a VR-ba.

A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

(#61209) gulasoft válasza a2d2 (#61208) üzenetére


gulasoft
őstag

Natívon már van ami el sem indul vele, Walkabout új (1 éves) dlc-i már nem mennek vele..... 40-ért csalódás lesz. 70-ért tényleg ki lehet fogni jobb q2-ket.

Discord:https://discord.gg/JkRTcgf

(#61210) Danecay válasza kerti008 (#61198) üzenetére


Danecay
őstag

Előző hozzászólásomban írtam, hogy nem gondolom, hogy nekem kellene további 10e Ft-okat költeni egy TV szolgáltatás használatához, egy olyan garanciális TV-n amin alapérzelmezetten működni kellene. Ez elvi kérdés,nem technikai. Van egyébként Fire Stick-em, amit egy másik TV-vel használok, amitől nem is várom el, hogy natívan működjön, mert egyértelműen nem szerepel a támogatott TV-között és emiatt természetesen nem is háborgok. Egyébként a Fire stick sem támogatja az aplikációt, mert natívan eleve nem is érhető el, az Amazon store-ban, sideload-olva pedig csak sziplán nem működik. Böngészős megoldással tudom csak használni, de legalább úgy működik, nem úgy mint az elvileg kompatibil8s TV-men, ahol még csak böngészővel sem működik, mégcsak be sem tölti a web-es felületet.

(#61211) kiskuplung


kiskuplung
őstag

DEMEO für Apple Vision Pro ist NICHT Was Ich Erwartet Habe...

Láttátok milyen lett a Demeo Apple-ös változata? :D

(#61212) xandrush0831 válasza Laby (#61175) üzenetére


xandrush0831
újonc

Már bánom, hogy én inkább egy kisebb magyar boltból rendeltem, merthogy ott olcsóbb volt 15k-val. Pedig Alzán filóztam én is. A korábban itt leírt bal lencsés fekete képernyős ügyem még mindig húzodik. Meta ugye elhajtott mert nem volt angol lakcímem. Utána másfél hétig elérhetetlen volt a bolt vezetője, mert nyaralt. Most meg abba vittek bele, hogy ugyanúgy én intézkedjek a Metával )mert az gyorsabb, azt mondják), csak elküldte emailben valami angliában élő haverjának a címét, aki gyakran jár haza. Szóval most Pestre futár, onnan kiküldik Angliába, onnan elviszi a Meta, oda visszaküldik javítva vagy az újat, onnan vissza Pestre amikor jön a kollégának hívott haver, onnan meg hozzám. És mindezt egy bolt. Ezt hívják garanciának. Gyakorlatilag én intézem, angliai haverom nekem is lett volna. :W :W :W
Szerk.: De közben a Meta elhajtott a magyar kis számlámmal is, úgyhogy most a bolt elküldi a beszállítójuknak, és az megcsinálja ugyanezt az eredeti számlával. Azt mondták hogy 1 hónap kb... Kabaré az egész.

[ Szerkesztve ]

(#61213) gulasoft válasza kiskuplung (#61211) üzenetére


gulasoft
őstag

Ahha ezért nem készül új pály, mert erre a szrra fejlesztettek. Mennyit is adtak el belőle? De egyébként talán mivel ez az egyetlen normális game, lehet sokat eladnak.

Discord:https://discord.gg/JkRTcgf

(#61214) mmdms válasza xandrush0831 (#61212) üzenetére


mmdms
addikt

Kerd vissza a penzed, ez egy vicc.

ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?

(#61215) Raymond válasza xandrush0831 (#61212) üzenetére


Raymond
félisten

"...most a bolt elküldi a beszállítójuknak, és az megcsinálja ugyanezt az eredeti számlával."

Vagyis a tulaj aki szabin volt megcsinalja azt az angliai ismerosen keresztul amit veled akart csinaltatni. Aztan kivancsi vagyok mi lesz belole anelkul hogy a fiokod es emailek kellenenek hozza.

Ahogy a kollega irta - penz vissza aztan addig jatszanak vele ameddig akarnak maguk kozt.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#61216) KRoy19 válasza xandrush0831 (#61212) üzenetére


KRoy19
őstag

Fogadjunk hogy Be-Va-Chip.... :DDD

(#61217) Raymond válasza kiskuplung (#61211) üzenetére


Raymond
félisten

A video majdnem meg se neztem annyira felidegesitett hogy a fuggonyt nem tudta megigazitani ott az elejen a felvetel elott, pedig akkor lemaradtam volna a 147x megismetelt "MRTV Hauptquartier"-rol :))

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#61218) Raymond


Raymond
félisten

Sony Announces the PlayStation VR2 PC Adapter with August Availability

"The adapter will be available in retail on the 7th of August for an MSRP of $59.99 / €59.99 / £49.99."

es

"HDR, headset feedback, eye tracking, adaptive triggers, and haptic feedback (other than rumble), are not available when playing on PC" :))

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#61219) ribizly válasza Raymond (#61218) üzenetére


ribizly
veterán

Na ez a nagyon gáz. Gyakorlatilag tényleg egyedül az OLED "képességei", amik érdekesek, de gyakorlatilag ár/érték arányban egy Meta Quest 3 megeszi reggelire.

|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

(#61220) gulasoft válasza Raymond (#61218) üzenetére


gulasoft
őstag

Azt már mikor köjött a hír tudtam, hogy semmi adaptív cucc nem fog menni, mint ahogy a haptic feedback sem, hiszen a PC játékok ezeket nem tudják kezelni, de hogy a szemkövetés sem, azért az durva! Tehát játszol egy PS-es játékot, minden megy, átmész a PC-re, és semmi megszokott dolog nem megy..... És még a madzag is ott van.Jó mondjuk annál a lencsénél az szemkövetés gyakorlatilag felesleges, na de hát akkor meg miért is vennék egy ilyet? Akkor már inkább quest pro, amiben van szem és arckövetés, a hátsőfelembe is dughatom a kontrollert, mert saját követése van....
Ez tényleg csak arra van, hogy akit sikerült átverni ezzel a psvr2-essel, az aránylag kevés befektetéssel (a sony részéről) gyorsan jusson egy rakat játékhoz, aztán majd a ps5 pro majd ki tudja hajtani a psvr2-őt és nem kell a biteket faragni, hogy ne röccenjen!
De az emberek nagy része azért vesz konzolt mert:
A:van rá exclusive tartalom
B:nem akar azzal szórakozni, hogy egy pc-t fejlesztgessen
C:minden mindíg flottul menjen, ne legyen fps probléma
Most a B és a C kiesik, kérdés hány százaléknak van hozzá elég erős gépe a konzol mellett. Viszont ha most a PC VR-ra fejlesztés látőkörbe kerül, akkor lesz még egy érv, hogy érdemes legyen fejleszteni ami jó hír, és az adapter eladások kasa visszajelzések, hogy hány PS fan vár tartalomra, tehát nem csak a polcon porosodik a fejszett.
Egyébkén a 60€ nem túl drága egy AAA játék árából megvan.

Discord:https://discord.gg/JkRTcgf

(#61221) xandrush0831 válasza KRoy19 (#61216) üzenetére


xandrush0831
újonc

Nem. Best Konzol.

@ #61214 mmdms: Áh, nem hiszem hogy ilyenre lenne lehetőségem. Négy alkalommal hangzott el részükről, hogy "DE HA az szerelőik azt látják hogy az én hibám, akkor nincs ám garancia". Egyből építeni kezdték a megúszást.

[ Szerkesztve ]

(#61222) fatal`


fatal`
titán

Meta Quest v66 Update: Reduced Passthrough Distortion, Background Audio Support, and More

[v66 Passthrough Improvements]

(#61223) -Solt- válasza fatal` (#61222) üzenetére


-Solt-
veterán

Komoly... :)

www.smart-bus.hu

(#61224) ribizly válasza fatal` (#61222) üzenetére


ribizly
veterán

Király! Hihetetlen, hogy bár pár apróságtól a falra tudnék mászni (pl. az ilyen olyan social cuccok erőltetése), de végülis csak jó kezekbe került a Meta-nál ez az egész Oculus téma. Amennyire ijesztő volt amikor bejelentésre került, most annyira lehet minden egyes lépésüknél elégedetten csettinteni eggyet.
Ezt amúgy én már vártam, mert bár a hangyacsatás Q2-nél úgysem láttam semmit, de ott mintha nem lett volna ennyire durva hullámzás effekt.

|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

(#61225) gulasoft válasza ribizly (#61224) üzenetére


gulasoft
őstag

Ezeket a fejlesztéseket leginkább a apple vision pro-nak köszönhetően rakták bele, annak a passtroughja jobb volt mint a Q3 és ezért feccöltek most ebbe energiát.
[link]

[ Szerkesztve ]

Discord:https://discord.gg/JkRTcgf

(#61226) ribizly válasza gulasoft (#61225) üzenetére


ribizly
veterán

Nyílvánvaló, hogy nem puszta jóságból csinálják ezeket a fejlesztéseket. Ahogyan nem véletlenül nem tették bele az OLED kijelzőt, az eye-tracking-et, HDR-t, stb. Kell majd mivel eladni a következő modelleket. De ez a mostani állapot már nagyon rendben van és "napról napra" csak egyre jobb.

|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

(#61227) gulasoft válasza ribizly (#61226) üzenetére


gulasoft
őstag

A Pro-ban van szem és arckövetés.
Számomra érthetetlen, hogy egy natív eszközben mikor ez a technika rendelkezésre áll, és 30$ körül bele lehetne pakolni miért nem alap. Az hogy oda kell csak renderelni nagy felbontásba ahova nézel, (és a pancake lencsén ezek még jól is néznének ki ellentétben a psvr2 szar lencséivel) az akkorra teljesítménypluszt ad, hogy érthetetlen miért nem volt ez alap úgy, hogy a pro.-ban már benne van, tehát nem is kellett volna új dolgot feltalálni vagy kifejleszteni.
Értem hogy a követetkező generációt is el kell adni, de ez pont az előző generációban már benne volt, és ennek a hiánya visszalépés. Itt egy natyv eszköz ami re szemkövetéssel még ütősebb játékokat lehetne csinálni és nincs kihasználva. Az aple pro-ban ha jól emlékszem volt szemkövetés, lehet előbb kellett volna kijönnie, hogy a cukiékat inspirálja, de majd a Q4-ben.

Discord:https://discord.gg/JkRTcgf

(#61228) ribizly válasza gulasoft (#61227) üzenetére


ribizly
veterán

Akárcsak az Iphone-ok esetében csinálják:
zoom kamera (és ennek okán mondjuk a macro funkció), AoL, 120Hz kijelző csak a Pro modellekbe kerül be.
Majd Q4(5)-be bekerül minden is. A Q3-al én maximálisan elégedett vagyok.

|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

(#61229) Necc válasza gulasoft (#61227) üzenetére


Necc
addikt

Honnan veszed ezt hogy $30 a szem és arckövetés beépítése? :U

Jóval összetettebb egy ilyen technológia, nem csak hely kell neki, hanem fel is kell dolgozni a képet. PCVR esetén ez utóbbi nem probléma, mert ez lepasszolható a PC CPU-nak ahol tipikusan egy AI végzi ezeket a műveleteket a háttérben.

Egy standalone VR esetén mit tudsz tenni? Lepasszolni a központi processzornak, hogy aztán másra ne jusson erőforrás? Dedikált AI feldolgozó pedig megint költség és hely és fogyasztás. Q3-nál nem ezek voltak a fő szempontok, hanem a vékonyságmánia, költséghatékonyság, mixed reality, és minden úgy ki legyen centizve, hogy még éppenhogy ne gyulladjon ki normál használat közben :DDD

Majd a Quest Pro 2-ben benne lesz, ha valaha megjelenik, ahol nem a költséghatékonyság a fő szempont.

Yo momma's so FAT she can save files bigger than 4GB!

(#61230) gulasoft válasza Necc (#61229) üzenetére


gulasoft
őstag

Hát itt van egy +kiegészítő amiről tudjuk, hogy a az árban benne van az, hogy ebből csak pár darabot adnak el, plusz műagyag +keret hogy beleilleszkedjen a meglévő headsetbe
[link]
Ha ezt a marha sok + levesszük, akkor lehet tényleg nem 30, hanem 50$ (tömeggyártásnál minél több annál olcsóbb), é magába a meglévő múanyagba kell ezeket belerakni az nagyon sokat vesz le a költségből.
Fenttartom, hogy egy eye tracking és a fókuszba renderelés egy nagyságrenddel megdobná a teljesítményt ami natív játékoknál iszonyat fontos. Az meg hogy egy szembogarat (tudod a puilla fekete) követni lehessen, az sokkal kevesebb processzor idő, mint az hogy a környezet elmozdulásából tudja merre álla fejszett az előző pillanathoz képest, tekinthe hogy a szemed azért tekinthető egy sík felületnek mégha nem is az. Nem dolgoztam képfeldolgozással, de eszerintem erre kifejleszett kódsorok vannak, és a lézeres egerekben sem milló dolláros hardver érzékeli az elmozdulást, hanem pár filléres hardverek.
Egy szemkövetésnál csak a fekete karikát kell figyelni, hogy az eredeti középhez képest mennyire mozdul el, nem lehet ez ennyir e bonyeszos, bár a fejlesztők (Én is az vagyok, csak nem ilyen téren) hajlamosak túlmisztifikálni a dolgot, de ha gondolod kérek a chatgpt-től egy adott képen egy kör követését megoldó kódot, és szerintem meg tudja csinálni, csak persze sokkal jobban hangzik, hogy ez baromi bonyolult, és sok processzoridőt igényel.
De mondom nem ismerem elég mélyrehatóan a problémát lehet nincs igazam.

Discord:https://discord.gg/JkRTcgf

(#61231) gulasoft válasza gulasoft (#61230) üzenetére


gulasoft
őstag

Hát 10 másodperc alatt ezt a megoldást dobta:
Szemkövetés megvalósítása kamera képen Python segítségével OpenCV és dlib könyvtárak használatával lehetséges. Az alábbi kód példája bemutatja, hogyan lehet detektálni és követni a szemet valós idejű videó streamben.

Telepítsd a szükséges könyvtárakat:
bash
Kód másolása
pip install opencv-python dlib
Készítsd el a Python szkriptet:
python
Kód másolása
import cv2
import dlib

# Initialize dlib's face detector (HOG-based) and then create the facial landmark predictor
detector = dlib.get_frontal_face_detector()
predictor = dlib.shape_predictor('shape_predictor_68_face_landmarks.dat')

# Start the video capture
cap = cv2.VideoCapture(0)

while True:
ret, frame = cap.read()
if not ret:
break

gray = cv2.cvtColor(frame, cv2.COLOR_BGR2GRAY)
faces = detector(gray)

for face in faces:
landmarks = predictor(gray, face)

# Coordinates of the left eye
left_eye = landmarks.part(36)
left_eye_coords = (left_eye.x, left_eye.y)

# Coordinates of the right eye
right_eye = landmarks.part(45)
right_eye_coords = (right_eye.x, right_eye.y)

# Draw circles around the eyes
cv2.circle(frame, left_eye_coords, 5, (0, 255, 0), -1)
cv2.circle(frame, right_eye_coords, 5, (0, 255, 0), -1)

cv2.imshow('Eye Tracker', frame)

if cv2.waitKey(1) & 0xFF == 27: # Press 'ESC' to exit
break

cap.release()
cv2.destroyAllWindows()
Magyarázat:
Könyvtárak importálása: Az opencv-python a számítógépes látás műveletekhez, a dlib pedig az arcfelismeréshez és arclandmark detektáláshoz szükséges.
Arc és szem detektor inicializálása: A dlib arcdetektor és arclandmark prediktor segítségével detektáljuk az arcot és annak jellemzőit.
Videó stream indítása: Az OpenCV VideoCapture osztályával indítunk egy videó streamet.
Szürkeárnyalat kép létrehozása: Az arcok detektálása előtt a képet szürkeárnyalatosra konvertáljuk a gyorsabb feldolgozás érdekében.
Arcok detektálása: A detector segítségével detektáljuk az arcokat a szürkeárnyalatos képen.
Arclandmarkok meghatározása: A predictor segítségével meghatározzuk az arc jellemző pontjait.
Szemek koordinátáinak meghatározása: A bal és jobb szem koordinátáinak meghatározása az arclandmarkok alapján.
Körök rajzolása a szemek köré: Az OpenCV circle függvényével köröket rajzolunk a szemek köré.
Kép megjelenítése: Az eredmény megjelenítése egy ablakban.
Kilépési feltétel: A waitKey függvénnyel ellenőrizzük, hogy a felhasználó megnyomta-e az 'ESC' billentyűt a kilépéshez.
Megjegyzés:
A shape_predictor_68_face_landmarks.dat fájl egy előre betanított modell, amely az arclandmarkok detektálásához szükséges. Ezt le kell tölteni a dlib modell letöltési oldaláról.
Ez a kód alapvető szemkövetést valósít meg, amely alkalmas lehet további fejlesztések és speciális alkalmazások alapjául.
Erre gondoltam, komplett könyvtárak vannak ennek a megoldására, amit piztos kell még optimalizálni, de nem kell ezt túlgondolni. sokkal többet spórolsz azon hogy egy kis részen kell nagyfelbontású renderelést csinálni mint amit vesztel azon, hogy felismerd merre nézel.....

Discord:https://discord.gg/JkRTcgf

(#61232) Hiei555 válasza gulasoft (#61231) üzenetére


Hiei555
tag

Viszont ha ilyen egyszerű akkor miért nem lesz alkalmazva Psvr2 PC-n? Mert ugye tudjuk hogy megjön az adapter rákötöd a gépre de semmilyen ps funkció nem lesz támogatva sem a rezgések sem a szemkövetés.

[ Szerkesztve ]

(#61233) gulasoft válasza Hiei555 (#61232) üzenetére


gulasoft
őstag

Azért amiért az adaptív trigger és a haptic feedback sem. Ne ismerik a játékok, és a fene tudja hogy van megoldva a psvr2-ben a szemkövetés. Lehet hogy van benne valami célhardver, és az nem steam kompatibilis, mert nem gondoltak arra, hogy egyszer pcvr-t csinálnak belőle.

Discord:https://discord.gg/JkRTcgf

(#61234) Necc válasza gulasoft (#61230) üzenetére


Necc
addikt

Jujj, akkor mutasd meg ezt a csodás kódot pl. az eyetrackvr közösségnek, akik pont ezzel foglalkoznak hosszú évek óta, messiásként fognak fogadni :))

ChatGPT-t használtam. Egy vicchalmaz az egész, sorozatosan ugyanazokat a hibákat követi el, egy agyrém az egész, érdemi munkára alkalmatlan.

Arckövetés pedig gondolom csak AI alapon megy, mást pedig nem láttam eddig.

#61233: tipikusan egy SDK-n keresztül tudják a fejlesztők igénybe venni. Annyit "tud" az eye tracking, amit az SDK-n le tudnak kérni, minden más képesség mezei halandóknak rejtett.
Egy esetlges steam kompatibilitás pedig elvileg úgy működik, hogy valaki összefonja az SDK-t és az OpenVR-t hogy értsék egymást.
Az iparág jelenleg (az OSC mintájára) egy nyílt szabvány felé mozdul el, hogy ne kelljen mindenféle SDK-val tökölni, ez az OpenXR. Nagyon sok cég beállt mögé és már erre fejlesztik a hardvert és írják a szoftvert, egy szép mesés jövőben ez azt jelentené, hogy minden out of box kompatibilis mindennel, ami támogatja az OpenXR-t.

Yo momma's so FAT she can save files bigger than 4GB!

(#61235) section9 válasza gulasoft (#61230) üzenetére


section9
őstag

Nem maga a szemkovetes a problema, hanem hogy ennek gyakorlatilag real-time kell tortennie, olcson ($$$ es CPU/GPU szempontbol), megbizhatoan, sotetben is, megfelelo gyakorisaggal es ugy hogy ne kozben blokkoljon mas folyamatokat. Az OpenCV-s peldakod kb annyira relevans, mint a kadarkocka tervrajza egy felhokarcolo megtervezesehez. :)

(#61236) Márton


Márton
nagyúr

Micsoda?? "ability to hide any app in your library for a cleaner view"
Itt valami nagyon új feljesztő léphetett be a csapatba végre! :DDD :DDD

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#61237) kiskuplung válasza Márton (#61236) üzenetére


kiskuplung
őstag

Igen az én is néztem, hogy hihetetlen időket élünk. A technológia létezik!!

(#61238) Márton válasza kiskuplung (#61237) üzenetére


Márton
nagyúr

:D

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#61239) gulasoft válasza Necc (#61234) üzenetére


gulasoft
őstag

Most azért érted, hogy nem feltétlenül komplett a kód, és kicsit faragni kell.
Múltkor egy tabletop-os AD&D magyar karakterlaphoz kellett textboxokat feltenni és abban egy lua nevű kódolással megy ez amiről életemben nem hallottam.
Szenvedtem 3 napot, mert az x,y, szélesség, magasság értékekeket sacc per kb. kellet belőni úgy hogyx a kép bal felső sarka, az valami -1.7,-2 a jobb alső sarka 1.7,2 volt. És minden változás után leszedni a karaktrlap objektumot visszarakni, kicsit balra kell rakni, le vissza, nem jó még egy kicsit, (ráadásul az elem közepét kell megadni, és ha hosszon változtatsz akkor az x-y-ont is vinni kell)
Horror.
Meguntam és mondtam a chatgpt-nek hogy ez a probléma, akkor adott egy lua futtatót, és írt egy kódot. Mondtam neki, hogy a kép nagy scrollozni kéne, kiegészítette a kódot, mondtam, hogy ezt le is kéne menteni az adott formátumban, megcsinálta azt is.Persze faragni kellett, de 2 óra múlva volt egy olyan kódom amilyen nyelvet még soha nem használtam, scrollozható képpel, kattintásra kirakott textbo-xal és ha fogtam a text boxot akkor a a jobbra balra nyillal növelte csökkentette a méretét, és a fel le meg a magasságát (még beraktam egy törlést is) és így csak kattingatva huzigálva, meg a nyilakkal megcsinálja azt a struktúrát amit csak be kellett másolni a meglévő definiciók után.
2 óra! Nem két nap. Többször kellett vele beszélni mire pontosan felfogta a problémát, és faragni kellett kicsit és most tök jól megy, egy olyan nyelven amit addig nem használtam (Jó van 28 év programozói tapasztalatom)
Csak arra utaltam ezzel, hogy most ez a kód, egy első verzió, lehet pár kérdés múlva lenne egy olyan amit kis faragással használni lehetne, és láthatóan kész könyvtárak vannak. Senki nem nem modja, hogy ez csak bemásolod és profi, de biztos hogy marha sokat segít.
Az hogy te nem tudtad érdemi munkára fogni lehet nem a chatgtp hibája. Nem elsőre hozza a tökéletes kódot irányítani beszélgetni kell vele, de lehet az eyetrackes fiók is tudnának onnan jó dolgot meríteni, csak használni kell tudni! Ez már a 4-es verzió online kilát a netre, olyan dolgokat tud, hogy csak pislogtam.
(kb. tanulhatunk valami villanyszerelést, vagy más kétkezi munkát amire még nincsenek robotok, mert ezek az AI-ok el fogják az irodai munkát végzők munkáját, és nem igaz, hogy ugyan annyi munkahelyet teremtenek is. Ez simán hazugság. Csak emlékezzetek eghy éve még az nvidia főnök azt mondta, minden gyereket meg kell tanítani programozni iszonyat szakember hiány van, pár hónapja meg azt mondta, bocsi semmi szükség programozókra, az AI megoldja a dolgok 90%-át)
Tehát kb. marad a hardver kérdése ami biztos 50$ alatt lenne tömegtermelésben.

Discord:https://discord.gg/JkRTcgf

(#61240) Tuhajohn


Tuhajohn
tag

PSVR2 karcos lencse cserével van valakinek tapasztalata? Sikerült megkarcolnom, szeretném kicseréltetni. Ugyan még garanciás, de nem hiszem, hogy saját hibából megkarcolt headsetet cserélnek. Hivatalos szervizben mennyibe kerül a csere, interneten nincs róla infó. Már írtam egynek és várom a választ, de hátha valaki tud okosabbat mondani.

(#61241) Razor18 válasza Tuhajohn (#61240) üzenetére


Razor18
tag

Próbáltad már fogkrémmel kipolíroznia karcot? Nem vicc, csodákra képes, és nem sérti a lencsét.

(#61242) Joma válasza gulasoft (#61239) üzenetére


Joma
csendes tag

Tudom, hogy másik topic, de hogy érem el ezt a gpt - t. Freeben csak dumal.. Elő kell fizetni?

(#61243) fatal` válasza Joma (#61242) üzenetére


fatal`
titán

Mi az, hogy csak dumál, mit kéne csináljon?

chat.openai.com

(#61244) peugeotmate válasza Joma (#61242) üzenetére


peugeotmate
őstag

A gpt4o dumál csak azt hiszem free-ben, gpt 3.5 free és írhatsz is neki. Nekem jelnleg van előfizum, szóval pontosan nem tudom most milyen az ingyenes.

meg

(#61245) Tuhajohn válasza fatal` (#61243) üzenetére


Tuhajohn
tag

Szerintem arra gondol, hogy nem tudja figyelni a kamerát. De azt hiszem, hogy az még amúgy sem érhető el.

(#61246) Tuhajohn válasza Razor18 (#61241) üzenetére


Tuhajohn
tag

Fogkrémmel? Nem próbáltam még. Egyébként szemüveggel sikerült megkarcolnom mind a kettőt. Szerencsére olyan helyen, hogy alapból nem látszik, de ha nem vészes az ára inkább cseréltetném. Megyek most utána olvasok a fogkrémes dolognak.

(#61247) Raymond válasza Joma (#61242) üzenetére


Raymond
félisten

Nekem is csak ingyenes profil van de tudtam feltolteni kepet is, legalabbis telefonon az app-bol ment meg par napja.

[ Szerkesztve ]

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#61248) Razor18 válasza Tuhajohn (#61246) üzenetére


Razor18
tag

Nem ördöngösség: a karcolásra teszel egy pötty fogkrémet, és ujjbeggyel átdörzsölgeted a karcot, aztán ronggyal szárazra törlöd. Addig ismételgeted, amíg el nem tűnik a karcolás.

(#61249) gulasoft válasza Joma (#61242) üzenetére


gulasoft
őstag

https://chat.openai.com/
Regisztálsz ingyenes és voilááá:
melyik verzió vagy?ChatGPT
Én a GPT-4 architektúrán alapuló ChatGPT vagyok, és jelenleg az OpenAI legfrissebb, 2023 októberéig bezárólag frissített tudással rendelkező verziója. Van valami konkrét, amiben segíthetek?

Discord:https://discord.gg/JkRTcgf

(#61250) v2 válasza Tuhajohn (#61240) üzenetére


v2
senior tag

[link] Erre van kitalálva

MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb

(#61251) kiskuplung válasza Tuhajohn (#61246) üzenetére


kiskuplung
őstag

Mert hülyeség, mint a palackok kirakása a kocsi kerekek köré menyét ellen. Egy idióta kitalálja, aztán terjed az interneten, gyorsabban mint a fénysebesség. Én akkor kennék rá fogkrémet a precíziós, védőbevonatos lencsére ha így akarnék járni.

(#61252) Necc válasza gulasoft (#61239) üzenetére


Necc
addikt

Nem, azt értem hogy konkrétan használhatatlan kódot írt ami néha még nem is volt futtatható, egy olyan programozási nyelven amihez értek.

Egyszerűen fogalmazva, egy neon tábla objektumon kellett volna megcsinálnia 2 egymástól függetlenül működő animációt. Se az egyik animáció hibátlan megírása nem jött neki össze, és ráadásul sorozatosan olyan függvényekhez nyúlt, ami nem is létezik az adott programozási nyelven, és ezt a hibáját sorozatosan ismételte ugyanabban a beszélgetésben illetve új chatben is.

Én nem ilyen fizetős AI-t használok, hanem helyben futtathatót amik egy-egy feladatra vannak szakosítva. Pár hete jött ki a meta llama3 modellje, ezek variánsaival kísérletezek most, jelentős előrelépés a korábbi llama2 modellekhez képest.

Yo momma's so FAT she can save files bigger than 4GB!

(#61253) Raymond válasza Necc (#61252) üzenetére


Raymond
félisten

Ez itt nagyon off, de a lenyeg az hogy a ChatGPT akkor a legimpresszivebb amikor olyan temaban general valaszokat amiknel inkabb rizsa kell vagy a kerdezo nem ert hozza rendesen. Akkor konnyen amulatba lehet esni. Amikor konkret es preciz dolog kell mint peldaul code snippets vagy function calls akkor problemak lehetnek hamar. Es itt az is kozrejatszik hogy allandoan tekergetnek a motorhaz alatt igy az ami egy hete meg mukodott az nem biztos hogy megint mukodni fog. Erre peldaul egy eve volt jo pelda. Powershell scripteket gyakorlatilag hasznalhatokat csinal kisebb task-ok elvegzesehez az ev elejen aztan valamit turtak rajta majusban es egy alap scriptet nem volt kepes kikopni magabaol ugy hogy mukodjon.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#61254) gulasoft válasza Raymond (#61253) üzenetére


gulasoft
őstag

Szar volt a tanár :-)

Discord:https://discord.gg/JkRTcgf

(#61255) Raymond válasza gulasoft (#61254) üzenetére


Raymond
félisten

Most jott ki a Qwent2-72b igy vannak friss benchmark eredmenyek a legjobb local modellekrol is:

Megneheted a Coding reszben milyen szazalekok vannak. Es ott tenyleg pontossag kell.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#61256) Necc válasza Raymond (#61255) üzenetére


Necc
addikt

Ha van alsó hangon legalább 64GB RAM a gépedben, már állhatsz is neki futtatni ezeket a modelleket local-ba :DDD

Nekünk, mezei felhasználóknak maximum az ilyen 20B modelleket tudjuk futtatni, mivel nincsen 128GB RAM meg ~40GB VRAM a gépünkben ami ezekhez a 70B/110B modellekhez ajánlott.

Yo momma's so FAT she can save files bigger than 4GB!

(#61257) a2d2 válasza kiskuplung (#56162) üzenetére


a2d2
addikt

Mikor refundoltad a song in the smoke-ot?
Csak mert én is megvettem kb 3 éve, beletettem akkor kb fél max egy órát aztán kellett a hely a 64GB-os Quest 2-n, töröltem és a feledés homályába merült.
Aztán láttam közben hogy folyamat jönnek ki hozzá a frissítések, most a Green Hell végigjátszás után gondoltam felrakom és ugyan az elején csak szenvedtem vele, most pár óra után azt kell hogy mondjam tetszik!
Ma megnéztem pár tippek és trükkök videót a készítők youtube csatornáján és csak fogom a fejem hogy mennyi mindent nem tudtam eddig (hogy lehet tüzet gyújtani, vérzést elállítani, ...). Még a hunting ground-on vagyok, de már kinyitottam a következő portált. Viszont most a videók alapján felfejlesztek előszőr mindent amit tudok.
Szóval adok még egy kis időt Asgard's Wrath 2-nek hadd pofozgassák még kicsit :)

[ Szerkesztve ]

A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

(#61258) Raymond válasza Necc (#61256) üzenetére


Raymond
félisten

Futtatom ezeket mar regota, a problema ott van hogy a 70b meg 4-es quant-al (ami meg hasznalhato) is csak reszben fer bele a VRAM-ba es 2 tok/s alatt megy csak.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#61259) kiskuplung válasza a2d2 (#61257) üzenetére


kiskuplung
őstag

"ugyan az elején csak szenvedtem vele, most pár óra után"

Megjelenéskor vettem, és pont ezt a pár óra szenvedést nem akartam beletenni :D
Egy játék legyen jó már az elején, mi az hogy szenvedni kell vele.

Más: van story trailer a Batman VR-hoz.

(#61260) a2d2 válasza kiskuplung (#61259) üzenetére


a2d2
addikt

Úgy értem hogy nem mutat meg szinte semmit, neked kellene kitalálni a dolgokat. De így a videós segédlettel átugorható ez a rész.

A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.