Repülés közben
Hát, semmilyen repülési sebességrekordot nem fogunk megdönteni a Syma X8C-vel, az biztos.
Pozitívuma a hátránya, hogy lomha az oldalirányú kitérése, így kamerázásnál ez nagyon jól jön. Lassan, de stabilan, egyenletesen repül. Ha elkapja egy szélfuvallat, súlya miatt csak elsodródik, de ez könnyen korrigálható.
Szűk fordulatokat nem tudunk vele tenni, kell neki hely, így csak akkor repkedjünk beltérben, ha az elég méretes. Nagyon szépen tartható vele a magasság, szinte egy helyben képes maradni, ez nagyon jó pont. Miközben lebegett, letettem a távot és kényelmesen csináltam néhány fotót, pedig szűk helyen próbáltam a repülést.
Tömege miatt viszonylag lassan gyorsul, de a sebességét jól tartja. Mint egy dízelautó. A Syma X8C nagyon kiszámítható, nem okoz meglepetést repülés közben.
Kamera és propellervédő nélkül több mint 10 percet bírt, míg a saját kamerájával, védőkerettel kicsivel 7 perc fölé ment a menetidő.
Teljes harci díszben, egy Xiaomi Yi kamerával, állvánnyal, mely plusz 180 g-ot jelent, ez 5 perc volt, ami teljesen korrekt. 1320 mAh-t töltöttem vissza teljes merülés után, szóval némi tartalék még lett volna benne, de gondolom a Syma úgy döntött, jobb a békesség.
Ha már van egy jobb töltőnk, vagy vettünk egyet, az akkumulátor csatlakozóit érdemes egy T-dean dugóra (vagy bármi hasonlóra) cserélni. Az akkut akár egy nagyobb kapacitásúra is cserélhetjük, de ne szálljunk el; a nagyobb akkuval, hosszabb repülési idővel a motor jobban melegedhet és hamarabb jöhet a csere.
Akinek unalmas a fehér szín (bevallom, nekem nagyon bejön a fehér) az választhat fekete és narancsszínű változatok közül is.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!