Hirdetés
MSI GeForce RTX 2060 Gaming Z
Mivel igen rövid idő alatt már négy videokártya is megfordult nálam, a zabszem azon a bizonyos helyen nem hagyott nyugodni, így amikor a Hardveraprón megláttam az MSI RTX 2060 Gaming Z-t igen kedvező, 110 ezer forintos áron, rögtön lecsaptam rá. Kíváncsi voltam a ray tracingre (RTX) is, illetve ilyen áron az egyik legjobb RTX 2060-at nem tudtam otthagyni. Az már rögtön szembetűnő volt, hogy a Strix 1660 Ti-hez képest szolid méretei vannak a kártyának.
A hűtése megtévesztésig hasonlít az 1650 Super hűtésére, természetesen jóval több hőcsővel és bordával – immár 2,5 slotot foglal. Itt már rendes RGB logót és csíkokat is találunk a kártyán, ellentétben a kisebb testvérével. Zajszintje azért kifejezetten hangosabb az 1660 Ti-nél, viszont egyáltalán nem zavaró a hang jellege, és az tipikus a búgás sem hallható, mint sok más kártya esetében. Ami viszont számomra szokatlan volt az az, hogy a két ventilátor fordulatszáma között kb 15%-os eltérés van: míg az egyik 1300-1400/min fordulaton megy, addig a másik 1700-1800/min között mozog. Utána olvasva kiderült, hogy ez teljesen normális ennél a kártyánál, valószínűleg a sebesebb ventilátor alatti területet jobban kell hűteni.
A kártya kapcsán beszélnék a RTX alatt nyújtott teljesítményről is, igaz csak a Battlefiled V-öt és a Quake II-t próbáltam. Előbbi RTX-től függetlenül is akad, fagy DX12 módban, tehát az alapprogrammal is vannak bőven gondok. Ami a ray-tracing teljesítményt illeti, RTX mediumon és 1080p-n a 60 fps tartható, sőt DLSS bekapcsolásával még feljebb tornászható a képkockaszám, és a végeredmény egyáltalán nem rossz. A Quake II Full HD-n inkább 50 fps-t produkált – egyébként tényleg egy más játék lett hirtelen az RTX módban.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!