2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Hyper-Threading! Van értelme a játékokban?

Vizsgáljuk meg, van-e értelme a Hyper-Threading használatának egy játékra használt számítógép esetén?

[ ÚJ TESZT ]

Játéktesztek \ 2. rész

Dishonored 2

Emlékszem, az első részt, igaz, második próbálkozásra, de végigjátszottam. Sokat segített, hogy a játék magyar felirattal jelent meg, így - bár beszélek angolul - élvezetesebb volt a sok apró információmorzsát összeszedni. A második részt kipróbáltam a megjelenés után, de valahogy olyan jellegtelen lett nekem az egész. Most adtam neki egy újabb esélyt, de Dunwall utcáiról ezúttal sem jutottam már el a kikötőbe. És hiába a stabil FPS, a mozgást valahogy olyan darabosnak éreztem, akár egérrel, akár kontrollerrel játszottam

A számok alapján a játék valóban egy olyan érzéketlen tuskó, mint amilyennek elképzelem. A maximum képkockaszám 120-ra van rögzítve, a minimumok pedig kicsit jobbak, ha csak 6 mag dolgozik a háttérben. Az arány így továbbra sem változott: 6-1.

Shadow of the Tomb Raider

Mindhárom új generációs Tomb Raiderrel játszottam és azt kell mondjam, a hibái ellenére egy jól összerakott sorozatról van szó. Az epizódok között a fejlődés jól látható, mind a grafika, mind a játékmenet esetében. Nekem a három részből az utolsó tetszett a legjobban, még akkor is, ha vége eléggé elcsépelt lett.

A játék készítői láthatóan számoltak azzal, hogy a játékos Hyper-Threadinget támogató processzorral fog játszani. Emiatt az értékek mérhetően jobbak a virtuális szálak használata mellett. A javulás főleg az 1% minimum értékét nézve látható. Tehát a HT ott segít, ahol a legnagyobb szükség van rá. Az állás 6-2

Prey

A játék már az előző tesztben is szerepelt, és akkor egy rövid kör után nem voltam jó véleménnyel róla. Most a teszt kedvéért újrakezdtem, és a mérések után feltelepítettem egy grafikai modot is. Nem tudom emiatt vagy sem, de az újabb nekifutás az elsőnél jobban sikerült. A kezdeti botladozás után most már tetszik a játék, lehet a téli szünetben végig is viszem majd.

Az eredmények alapján a tesztrendszer elég erős ahhoz, hogy folyamatos játékmenetet biztosítson akár maximális részletesség mellett is. Ami dicséretes, hogy még a minimum 1% sem esik soha 60 FPS alá és ezen a 12 szál használata még képes javítani is picit. A játékmeneten nem látni, de a mérések alapján minden érték javul valamennyit. Így azt mondom: 6-3.

Dying light

Még valamikor az év közepén vásároltam meg, mert akciós volt a kiegészítővel egybepakolt verzió. A fő történeti szálat végig is játszottam és körülbelül félig a kiegészítőt is. A fő történet nagyon tetszett, a karakterek motivációi, a világ teljesen be tudott szippantani. Sajnos a kiegészítő már nem adott nekem annyival többet annak ellenére sem, hogy az autóval jó volt száguldozni a végtelen mezőkön.

A játék elég jól teljesít, a grafikonon itt sem látni 60-nál kisebb számot. A HT kikapcsolása nem érzékelhető, de a grafikon szerint a játék több FPS-t tud kipumpálni magából, ha a virtuális szálakat nem engedélyezzük. A meccs végeredménye 7-3.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.