2024. május 7., kedd

Gyorskeresés

Fejlesztő - 1. rész

Mit lehet tenni, ha vannak jó ötleteink, de nem tudjuk megvalósítani? Írd le.

[ ÚJ TESZT ]

2. Sim City és ötletelés

Mielőtt mai játékomra térnénk: előzetesen tudni kell, hogy nagy rajongója vagyok a Sim City sorozatnak, sőt, az építgetős-gazdasági stratégiáknak úgy általában is (Settlers, Caesar, Tycoon), ezen belül is inkább a hardcore, tehát a szimulációs jellegűek mozgatnak meg jobban. Ezért szeretem a Sim City 4-et, és ezért okozott csalódást a Societies, amitől mindenki, akinek bejöttek a korábbi részek, óva intek.



Sim City 4 - innen merítettem a legtöbb ötletet

Nyilván tudjátok, hogy a Sim City sorozat gazdája a Maxis (EA), akik a Sims-Spore vonal fejlesztésével a trendnek megfelelően a kommersz irányba mozdultak el az utóbbi időben, és ezt bizony az erősen szimulátor jellegű Sim City szenvedi meg. Persze ők is tudják, milyen jó játékokat is csináltak az égisze alatt, pl. a „Sim Spa and Beauty” nevű épület egy az egyben visszaköszön a Sims 3-ban, egyfajta tisztelgésként a névadó ős előtt. Ez talán azt is mutatja, hogy nincs még elfelejtve. (Akinek ez idáig nem esett le a kapcsolat, a Sim-ek Sim City lakói).
Ha idáig eljutott a Kedves Olvasó, nyilván kíváncsi, hogy mit is akarok kihozni a cikkből. A következőkben megpróbálok egy ízelítőt, fiktív bemutatót írni erről a csak agyban létező játékról. Talán hosszú lesz és tömény, de bízom benne, hogy lesz, akiben érzéseket, gondolatokat fog kiváltani, és akkor már elértem a célom. Az alap koncepció, amit a címből is ki lehet következtetni, az egy MMO RTBS (ahol a „B” az építésre utal), legnagyobb részt a Sim City-re alapozva, de több elemet hoztam át a Caesar 3, Industry Giant valamint a Transport Tycoon Deluxe és Car Tycoon játékokból, de még a (közismert?) internetes játék, az eRepublik is adott ötleteket.
De mégis, hogyan jön a képbe az MMO előtag? Aki foglalkozott a Sim City 3000-rel majd a Sim City 4-gyel, annak talán kevésbé meglepő ez a feltevés. Azt láthattuk, hogy már a 3000-ben is vannak városunknak szomszédjai, de ezeket a computer építette, nem láthattuk őket, de tudtuk, hányan laknak bennük, tudtunk velük alap szinten kereskedni. A negyedik részben megjelentek a régiók, melyek parcellákra vannak osztva, és ezeket a területeket játszhatjuk városépítő módban. Itt az egyes városok közötti kapcsolat már sokkal összetettebb, nem csak kereskedni tudnak egymással, de a dolgozók is átjárnak egyik helyről a másikra, és el lehet osztani a különböző gazdasági ágakat, így ha ügyesek vagyunk, az egész régió egy nagy város lesz. Mivel a játéknak nincsen multiplayer opciója, ezért ez a régiós megoldás erősen turn-time, tehát nem valós idejű. Építgetjük az egyik várost, majd átmegyünk a másikba, és így tovább. A dolog működik, de mennyivel izgalmasabb lenne mindez „real time”?



Így fest a régió nézet

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.