Doom
A Doom teszteket is az előző oldalon megismertek alapján végeztük. Annyi volt az eltérés, hogy nem a felbontást, hanem a felbontás skálázását változtattuk medium beállítás mellett. A kép így szebb, mintha a monitorra bíznánk a felbontás natív 1920x1080-as méretre alakítását.
GTX 750-nel is sikerült megtalálni az egyensúlyt a vérontás folyamatossága és a látvány között. Nem hittem volna, hogy ezen a gépen ilyen jól fog menni a játék. Ez a gépet és a fejlesztőket is dicséri. Következő körben elkezdtük megnézni, hogy mit lenne érdemes cserélni a jobb eredmény érdekében:
- A processzor cserére nagyon jól reagált a program. A 4130 érzésre és mérések alapján is sokat segített. A hyperthreading kikapcsolása (NOHT) fps értéke viszont hazudik. Pontosabban az átlag annyi, de a valós érzetnek ehhez köze sincs, az fps számláló fel-le ugrált, mint a bakkecske, nem volt élvezhető a játék.
- A felbontás skálázása is sokat segített. 75%-ra véve a kis 750-en is jól fut a program.
- A GPU tuning viszont nem sokat számított, alig lett több fps-ünk.
- A GTX 760-al viszont már 100% mellett is élvezhető lett a pokoli szökevények hentelése. Így is megfigyeltem akadásokat, de akció közben nem volt végzetes. Jobban zavart a várakozási idő, amikor merevlemezről töltögetett a játék.
A GTX 760-nak a high beállításokkal is majdnem meg kellene birkóznia a saját tapasztalataim alapján, igaz én egy i7-tel hajtottam. Az i3-2100-zal is elfogadhatóan fut, de a gyorsabbik i3-mal sokkal kevesebb a micro lag. A 4130 mellett még néha éreztem akadást, de tudom, hogy még simább lenne egy 4 magos processzorral.
A késleltetési görbék is az előbbi megállapításaimat igazolták. A GTX 750 elfut a Sandy Bridge processzorral, míg az újabb verzió hyperthreading nélkül két véglet között ingadozik. A kék függőleges vonalakról az i3-4130 NOHT beállítás tehet, a skálába bele sem fér a felső 100 ms fölötti késleltetés.
GTX 760 mellé már kezd kevés lenni az i3-2100 a kék grafikon tüskéi szerint. A 4230-hoz tartozó piros görbe sem tökéletesen sima, de sokkal jobb. Mindentől függetlenül két óra után már nem akarta tettestársam elengedni a kártyát, mert annyival gyorsabb és szebb volt a 750-nél a játék.
De itt még nem volt a Doom történetnek vége...
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!