Bevezetés, konfigok
A .cfg fájlok általában egy program - legtöbbször pont játék - konfigurációs beállításait tartalmazzák, de szinte semmi más játékban nem találunk hasonlót, hogy íly nagy mértékű előnyre tehetnénk szert velük, mint a Call of Duty 4-ben.
Ezeknek a beállításokat tároló fájloknak is több alkalmazási területük és fajtájuk van. Általában kiegyensúlyozzák a sebességet azzal, hogy a játék kinézetét az adott számítógép képességeihez igazítják, de olyan is akad, ami csak színesebb felületet, vagy sok sok "bindet" tartalmaz. A bind egy olyan parancs, melynek segítségével utasításokat köthetünk gombokhoz, kicsit profibb módon, mint a controls menüben.
Az általam gyakran használt bindek:
/bind p toggle com_maxfps 50 63
A képkocka-sebességlimit változtatása ( ha rövid Ak jut, 50, ha más akkor 63).
/bind o toggle cg_fov 65 71 80
Látószög beállítás.
/bind i toggle r_specular 0 1
Tükröződés beállítása (jobb ellenfél-láthatóság, de zabálja a sebességet).
Ezen bindeket minden konfigomba belepakolom a specular kivételével, mert azt a sm 2.0-ra korlátozott fájlok nem kezelik. A következő képeken négy, azaz négy darab konfigurációs fájlt tesztelek, három "jelenetben".
A konfigok a következők (az összes mérés promodon készült!):
A nagy nevű yitch 3
A grafika sutba dobása, a több kockáért. Jelentősen megnöveli az ember esélyeit, például a hálózati beállítások optimalizálásával javítja a lövésregisztrálást, és hasonló finomságok. Shader Model 2-re korlátozza a motor renderelését, a textúrák és az object detail mind a padlón vannak nagyon FPS központú konfig, az ellenfél láthatósága másodlagos.
A gyári konfig
A Call of Duty negyedik része nem érzékeli, hogy egy tetűlassú integrált grafikán fut, úgyhogy az élsimítást, és az árnyékokat kapásból lelövöm benne, a mélységélességgel együtt, mert az engem nagyon idegesít. A többi beállítást a gyárin hagyom, és meglátjuk, mit produkál ez a csomag.
Yitch 4, mint prototípus
Pár lelkes kocka, a harmadik yitch sikerén felbuzdulva elkészítette ezt, amely mégjobban lecsavarja a grafikát, hogy nagyobb képkockasebességet érhessen el, és akadjanak a varázslatos számok, mint a 125, 250 és társaik.
A kiegyensúlyozott sajátom
Ez shader model 3-mal renderel, és a textúrák a lehető legmagasabbra vannak állítva, 4x anizotróp szűrés mellett, és még csillog is, ami egy gombnyomással kikapcsolható. Kedvelem, mert a saját igényeimre van szabva, és kényelmes használni az összes apróságot amit belerejtettem.
Jöjjenek az egyes jelenetek!
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!