2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

AURIA: hangstúdió táblagépen

Professzionális DAW szoftver iPadon a WaveMachine Labs jóvoltából, meglepő funkcionalitással!

[ ÚJ TESZT ]

Az IOS sajátságai a projektek kezelésében

Lényeges még, hogy a mentésre nincs külön kezelő szerv, menüpont. Az iOS jellegéből adódóan minden változás rögzül, amint aktiváljuk! Ha bárhol megunom, vagy elfogy az idő, becsukom, vagy kilépek és másnap visszalépve ugyanott találom magam, a működő undo listát beleértve!
Ez egyedülálló dolog, mint a bootidő nélküli rendelkezésre állás. Instant-on..
Nagygépes programoknál mentéskor leggyakrabban eltűnik az undo lista. (kivétel a Sequoia11, de ott sem közvetlenül)

A szoftver lexikális ismertetését megunva inkább nézzünk egy kis példát, ami gyakorlatiasabban világít a használatra. Akit izgat, itt a gépkönyv PDF formában.
Auria-User-Guide

Egy emailban csatolmányként kapott hangfájl megvágását, normalizálását, mentését mutatom meg. Tehát egy hót egyszerű, laptopon is simán megoldható dolgot.
Mivel nem ismeretlen számomra az audió szerkesztés, a leírást fél perc alatt félretettem. Mennie kell a dolognak, hiszen magától értetődőnek látszanak a funkciók a táblán!

A Gmailban a mellékletre kattintva azt megnyitom, tehát belementem a Dropboxba. Nekem ez a kényelmes, mert szinkronban maradok mindenütt és platform-független.
A Dropbox integrálva van az Auriába, tehát van Auria mappa a Dropboxban. (A hangfájlt nem tudom közvetlenül az Auriában megnyitni, mert azt egy projektbe képes csak beemelni.) Ha projekt fájlt kapok levélben, annak megnyitására az Auria van felkínálva.

Tehát az Auriát megnyitva egy üres projektbe importálom a letöltött MP3 zenét. Rátallózok a Dropboxra és behúzom a zenét. Ez lehet WAV, AIFF, MP3, ACC. Visszahallgatom először.

Elejét, végét megnézem. Eleje rendben, a végén van egy kattanás, ami hiba, kivágom. Az egész anyagot normalizálom -2db-re majd visszaírom a Dropbox „balettverseny” mappájába más néven. Kész.

Rutinom még nincs, de igyekszem. A hasonló szoftvereket ismerők nem találkoznak ismeretlen dolgokkal. A kezelés egy-két trükkje miatt érdemes a a gépkönyvbe nézni, ami a programba integrált. A hullámformák végén tapizva leúsztathatom a végét, vagy rövidíthetem. Pozícióra állva az Edit menü Split, Cut, Copy, Paste.. funkcióit használhatom. A hullámformán tartva az ujjam, mozdítható, áthelyezhető. Ilyenkor a clip kerete színt vált.

A gesztusok pótolják a billentyű kombinációkat, ezt meg kell szokni de nem kényelmetlen.
Az Auria lehetőségeivel elég jelentősen különbözik más iOS vagy táblára készített hangszerkesztőtől. Semmiképp nincs az a fajta nyomorultság érzés, ami például a telefonos szövegszerkesztés szüksége esetén elfogja az embert. Más a kezelés, de megszokható, csak gyakorolni kell. Mondjuk nagyságrendekkel könnyebb, mint anno a Fostex D80-on vágni.

A soksávos szerkesztés aprólékos ismertetése meghaladja ennek az ismertetőnek a kereteit, de ami két sávon megy, az megy 48-on is. Istenbizony!
A többsávos anyagoknál a snap to grid és hasonló illesztési funkciók szintén megvannak. A szerkesztés mintapontosan megy, a régiókat egyedi beállításokkal (pl. loop) bánthatjuk. Csoportokat képezhetünk, fixálhatjuk a véletlen mozdítások ellen a hanganyag elemeit.
A Samplitude-ben megszoktam a clip-szintű szerkesztést. Itt a sáv a legkisebb egyedi beállításokat kapó zenei elem.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.