2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » IT-ipar rovat

A keresőoptimalizálás alapjai

Hogyan optimalizáljuk weboldalunkat a több látogató elérése érdekében?

[ ÚJ TESZT ]

De valójában mi is ez az egész?

Manapság már nem elég egyszerűen elkészíteni egy weboldalt és várni a látogatókat. Hiába csábító a design, hiába részletes és kellően informatív a tartalom, mindez mit sem ér, ha az emberek képtelenek egyszerűen és gyorsan rábukkanni az általunk közzétett információra. Az internetezők túlnyomó többsége a ma már jól ismert kereső oldalakat használja (Google, Yahoo, BING stb.) a keresett tartalom felkutatására. Az elvégzett statisztikai felmérések alapján pedig legtöbbször mindössze csak az első oldalon megjelenített találatok kerülnek megtekintésre. Miért is van ez? Mi alapján kerülnek rangsorolásra a keresők adatbázisában a weboldalak?

Ebben segít a keresőoptimalizálás vagy rövidebb nevén SEO (Search Engine Optimization). A kereső marketinggel kapcsolatosan számos cikket olvastam heroikus szakértőktől és még heroikusabb “marketing tanácsadóktól”. E téma már nem új keletű, mégis napjainkban egyre többet emlegetik a világhálót is alkalmazó üzleti világ versenyzői. Számos cég van, aki web készítéssel foglalkozik, és viszonylag jól meg is él belőle. Azonban ma már nem elég a szép megjelenés. Nem elég a profi program 12 hengeres V motorral. Optimalizálni kell a weblapot a kereső “robothangyák” számára. Ez valami olyasmi, mintha kis morzsákból építenénk sztrádát számukra jelölve az eltéveszthetetlen irányt a kenyérkosárhoz. Csak itt a találatkereső első néhány helye az áhított cél, mivel mindenki tudja, hogy az első 10 találat után már nem szeretünk a second-hand helyeken válogatni. Sok-sok cég akar “hangya idomár lenni”, de csak kevés az, aki szakmailag alkalmas és képes is rá.

Egy weboldal elkészítése során (közben és utána is) rengeteg olyan eszköz létezik, amivel segíthetünk, hogy a későbbiekben feljebb kerülhessünk a találati listán. Fontos, hogy ezekre az optimalizálásokra nagy hangsúlyt fektessünk, hiszen a cél minden esetben ugyanaz: A minél több látogató megszerzése. Szerezhetünk látogatókat drága pénzért fizetett hirdetéseket feladva, esetleg linktárak után kajtatva vagy optimalizálhatjuk oldalunkat és így könnyedén juthatunk akár az eddiginél jelentős mértékben nagyobb találati arányhoz is.

A folyamat első lépése a megfelelő kulcsszavak kiválasztása, melyekre oldalunkat optimalizálni szeretnénk. Amint sikerült megtalálni a weblapunk/cégünk profiljába leginkább illő kifejezéseket kezdődhet is a munka technikai része. A webhelyet “keresőképessé” kell tenni, azaz temérdek szabálynak kell megfelelnie ahhoz, hogy feljebb kerülhessen a találati listán. Nem mindegy hogyan alakítjuk ki oldalunkat, az sem, hogy hol és mennyi kép vagy flash animáció szerepel benne. Fontos, hogy a jól ismert kereső oldalak adatbázisába is regisztrálásra kerüljön, valamint azt sem szabad elfelejteni, hogy ezzel még koránt sem érkeztünk el a feladatunk végére. Ezután kezdődik az úgynevezett link építés, azaz a dolog marketing része, hiszen minél több, nagyobb és látogatottabb oldal mutat (linkel) a miénkre, annál előrébb kerülünk és természetesen annál több látogató is tér be hozzánk. Mindezekből talán látható, hogy ez egy bonyolult és összetett folyamat, ami valódi szakértelmet kíván és nem mindegy kire bízzuk oldalunk optimalizálását. Következzen kicsit részletesebben a fentebb taglalt dolgok kifejtése.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.