2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Xeon 775 overclock + játékteszt

Elég-e egy 10 éves Xeon processzor korabeli VGA-val játékokra? Ebből a tesztből kiderül!

[ ÚJ TESZT ]

Játékteszt: 2. rész

Counter-Strike: Global Offensive (Steam, SSD)

Ez a játéksorozat eddig valahogy kimaradt az életemből. Ingyenes verzióját szerettem volna letölteni benchmark célból, de pont akciós volt és a régebbi részeket ingyen hozzádobták, így hát megvásároltam.
Azóta persze az egész játék ingyenes lett, de aki korábban megvette, Prime Accountot kapott. Elég skilles a játék és átlag fölötti reflexeket igényel, ezért csak haverokkal fogok hülyülni rajta.
Nemrég battle royale módot is tettek bele. Ennek lényege, hogy adott egy pálya és 16 játékos, egymás ellen vannak. Helikopterből ugrunk le a pálya különböző pontjaira. Fegyver nélkül kezdünk, pályán vannak fegyverek, de vásárolni is lehet, amit drónok hoznak ki nekünk. A pálya egyre szűkül, és a végén csak egy maradhat, mint a Hegylakóban. Ezekre a battle royale játékokra az jellemző, hogy egész tárat belelövök ellenfélbe, de nem hal meg, mire ő belém lő pár golyót és végem. Ezért inkább el szoktam bújni, úgy többször 4. lettem, a pálya ölt meg, mert beszűkült a zóna.
Steam műhelyből uLLeticaL fps Benchmark pályát töltöttem le hozzá, ezen teszteltem a kártyákat. 100 másodperc körüli volt a teszt hossza, minden maxra volt állítva. DirectX 9 alatt teszteltem.

A tesztpályán levő füstös rész nagyon leviszi az fps-t, de multiban 45 alá szinte soha nem megy, akkor sem ha, smoke-olnak. 60 fölé is sokszor ment az fps, az alá is csak a CPU limit miatt csökkent, ugyanis a játékot hajtó Source Engine motor nagyon eszi a procit, sokszor 100%-on pörgött az összes mag, ekkor esett le az fps multinál 60 alá. Ez látszik is a diagramon, a Radeonban is maradt még tartalék szufla, ugyanis csak 50-70% között mozgott a terheltsége.
Memóriahasználat érdekesen alakult: GT 1030 1032 MB-ot fogyasztott, HD 5770 beérte 692 MB-tal ugyanazzal a grafikai beállítással.

Dota 2 (Steam, SSD)

Ez a kedvenc MOBA játékom. Az külön tetszik benne, hogy alapból bármelyik hőst ki lehet választani, nem kell pénzért feloldani, mint pl. a League of Legends-ben. 2000 órám van benne, utóbbi években ezzel játszottam a legtöbbet. Évekkel ezelőtt az elődjével, a Warcraft III-féle Dotával is sokat játszottam. Ehhez a játékhoz szintén átlag fölötti reflexek kellenének, ezért meglehetősen alacsony szinten vagyok benne, de azért szeretek kikapcsolódni.
Egy visszajátszást futtattam ugyanazzal a kameraállással, kb 300 másodpercig. Minden maxra volt véve, szintén DirectX 9-ben futtattam a játékot.

A Source Engine itt is megizzasztotta a procit. GT 1030-nál CPU limit lépett fel, 80-95% között pörögtek a magok, és hiába vettem le a grafikát, nem lett több fps. A kártyahasználat 75-90% között volt.
Radeonnál már nem volt CPU limit: 85%-nál nem volt nagyobb terheltség, kártya is dolgozott rendesen, de itt is elég szép értékek születtek.
Memória CS: GO-hoz hasonlóan alakult: GT 1030 - 1132 MB, HD 5770 - 682 MB.
Teszt óta kijött egy frissítés, ami elvileg csökkenti a CPU terheltségét, de én nem vettem észre, ugyanúgy eszi a Dota 2 a procit és az fps értékek sem növekedtek.
Tehát aki elsősorban e-sportra épít gépet, inkább a proci legyen erős, mint a VGA.

GRID 2 (Steam, HDD)

Szintén tavaly vettem meg a Codemasters csomagban a játékot a multija miatt, de alig játszottam vele, mert elég nehezen tudom rávenni a barátaim. Ez egy autóversenyzős játék, az árkád vonalat képviseli.
Ultrára állítottam 2x-es MSAA-val és a beépített benchmarkot futtattam le, ami kb 130 másodperces.

Itt szépen kijön a különbség a két kártya között. Mind a négy magot 45-65% között terhelte a játék. GeForce-on szépen játszható a játék, Radeonon már érdemes lentebb venni a beállítást az élvezhető játékhoz.
Memória: GT 1030 - 780 MB, HD 5770 - 709 MB.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Last of the Quads

    A Core 2 Quad reális opció, ha meglévő Core 2 Duo rendszerünket akarnánk fejleszteni és még van potenciál a gépben.

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.