GeForce GTS 250
Legvégül jöjjön a teszt a bónuszkártyáról. Röviden annyit érdemes tudni, hogy már a megjelenése idején elavult volt a kártya, mert lényegében ez egy 9800 GTX+, ami egy 9800 GTX, ami pedig egy 8800 GTS. Az pedig egy turbózott 8800 GT. Ezekben ugyanaz a G92-es chip van.
Teljesítményéhez képest (szerintem) relatív magas a fogyasztása és az ASUS nem a legcsendesebb hűtőt tette a kártyára, alapjáraton is nagyon hangos, de legalább hatékony. Szintén 6 tűs tápcsatit igényel. Ez a kártya kb 7-8 hónappal öregebb a HD 5770-nél, feleannyi és lassabb 512 MB DDR3 memóriával és DirectX 10 támogatással, míg a Radeon a 11-et is támogatja már. Mindkét kártya TDP-je 150 W.
9 éve vettem újonnan ezt a kártyát, amit a korábban említett hűtés miatt nem sokáig használtam. Elég puritán, ugyanis csak DVI és S-Video csatlakozók vannak rajta. Átalakítóval használtam, mert akkori monitoromon csak D-Sub csati volt és így rosszabb, homályosabb képet adott, mint a többi VGA-m, amiken alapból volt D-Sub. Akkoriban 1024×768-as felbontásra kielégítő volt a teljesítménye. Azt cseréltem le a passzív GT 210-re.
Sok évnyi pihenés után ezt a kártyát is leteszteltem, mert kíváncsi voltam, hogy bírja a modernebb játékokat. (sehogy) Ahogy látható, nagyon jó állapotban van a kártya. Viszont most DVI csatlakozón teszteltem, úgy legalább szép képet ad.
Ezen a kártyán mindössze hét játék indult el a 12-ből, ezért külön teszteltem a többitől. Afterburner sem szereti ezt a VGA-t, sokszor nem benchmarkolt, emiatt több játékot újra kellett tesztelnem.
Lássuk hát a teszteket!
World of Tanks
Az Encore benchmark csak minimumon engedte tesztelni, így viszont egész szép eredmények születtek, persze a grafika rovására. 22594 pontot kapott a VGA. Memóriahasználat 511 MB volt, magasabb beállítás mellett valószínű, túl kevés lett volna, ezért nem engedte átállítani.
Prociterhelés ugyanúgy 1-2 mag volt, 50-70%-on.
DiRT 3
Ugyanazt a beállítást használtam, mint a Radeonnál: Ultra preset, 4x MSAA. Elég szép eredmények születtek, nagyon jól optimalizált a játék. Memóriahasználat 505 MB. Mind a négy CPU mag 40-60%-on dolgozott.
Counter-Strike: Global Offensive
Ez a játék is elég szépen futott a kártyán, csak a nagy füstnél ment le az fps, de multinál ennyire nem megy le smoke-nál sem. 498 MB memóriát falt fel a játék. Itt is előjött a CPU limit, ezen már meg se lepődtem.
Dota 2
A grafikai beállításoknál a csúszkát balról a 2. állásba raktam, így tűrhető sebességgel futott a játék. Memóriahasználat: 453 MB. Itt legalább nem volt CPU limit, 70-85%-on pörögtek a magok.
GRID 2
High preset, 2x MSAA. Egész jól futott ez a játék is. 503 MB memóriával beérte, proci 4 magja 45-65%-on pörgött, akárcsak a másik két VGA-nál.
Jöjjön két játék, ahol az Afterburner többszöri próbálkozásra sem volt hajlandó benchmarkolni, ezért a program grafikonjából jegyeztem fel az adatokat.
Euro Truck Simulator 2
Ugyanaz a Koppenhága-Malmö útvonal, korábbi grafikai beállításokkal 25-40 fps körül futott a játék. 508 MB memóriahasználattal a CPU 2-2 magja 40-50%, többi 5-25%-on dolgozott.
Assassin's Creed IV: Black Flag (720p)
Mindent minimumra vettem, de ez sem volt elég, 720p-re le kellett vennem a felbontást. Így 30-50 fps-t kaptam, tehát ez a játék nem igazán élvezhető ezzel a VGA-val. 506 MB memóriával beérte, CPU egyik magja sokszor 100%-on, többi 20-50%-on pörgött.
A többi játék egyszerűen nem indult el ezzel a kártyával, valószínűleg a DirectX 11 hiánya miatt. Assetto Corsához minimum 10.1 kell, főmenü jött csak be, mert az nem használ 3D-t. Örültem, hogy végre végeztem ezen kártya tesztjével, mert már zúgott a fejem a hangos hűtőtől, ugyanis a gép mellettem van az asztalon.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!