2020. május 25., hétfő

Gyorskeresés

Jó!

Írta: | Kulcsszavak: hobbi . motor . szerelés . blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Üdvözlet!

Folytatólagosan az előző bejegyzéshez nekilátok megírni a további tapasztalatokat és eseményeket. Köszönöm aki követi és elolvassa a pici bálna történetét. A motor a bálna becenevet egy jó barátomtól kapta, kicsit nagy az átlaghoz képest, főleg a négyszázas kategóriában. Na hát a két ünnep között járunk, kicsivel több mint egy napja munkanap van, tehát szállingóznak a csomagok, kivéve a legfontosabbak természetesen. Nem tudom, hogy általában milyen is a DPD mint futárcég, de nekem most negatív tapasztalataim vannak. A motorosboltból megrendeltem (pestről) egykét dolgot, mint olaj/szűrő/stb, aztán véletlenül nem az itthoni címre küldték amit beállítottam, hanem Székesfehérvárra a kollégiumi címre. A csomag 32 óra múlva ott is volt fehérváron, ám de rájöttünk a tévedésre, jeleztem a boltnak a szituációt, mondták hogy átirányították a csomagot. Ennek 17 napja. :C Szóval nincs erre kidolgozott procedúra, vagy ha van akkor az is rossz. Mert van, megkaptam az ügyfélszolgálattal való levelezés másolatát, és semmi nem történt. Mondhatjuk hogy jött a karácsony, de előtte volt azért 6 munkanap, amikor látszódik a csomagkövetésen, hogy a Székesfehérvári depo-ban pihizik a csomagom. A karácsonyt csak azért nem csípem. Lenne időm mindenre, de ami kell hozzá az zárva van, vagy nem elérhető.

Időközben azért sor került telefonálgatásokra is, többek között a szerelő barátommal is. Legyen ön is milliomos telefonos segítség módra oldottuk meg a problémát jobb híján. Vagyis akkor még nem oldottuk meg, de utána egy kis próbálkozást követően sikerült. A probléma adott a 4 hengerből 1 nem üzemel rá kéne jönni miért is. Kivettem a gyertyát eléggé tocsogott a benzinben. Amúgy a gyertyák egyáltalán nincsenek rossz állapotban. Kicsit kormosak az extrém karburátor beállítás miatt, de alapvetően látszik hogy néhány hónapos új gyertyák. A szerelőm mondta hogy jobban megy mint egy 400-as motor, és ő arra gyanakszik hogy nagyobb fúvókák lehetnek a karburátorokban. Je dől a benya. Ezt igazoltam neki mert ha motorozol akkor 7.5l/100 alatt nem jársz vele. :Y Túra üzemmódban őszi hűvös időjárásban kihoztam belőle 6.1 litert. A gyári megadott érték 5 körül van. Na mindegy, viszont ez meg azt jelenti hogy ha bármi gebasz van a gyertyával leállításkor, akkor nagy az esély arra hogy megszívja magát a motor. Sok féle trükköt hallottam, várok még tőletek is ha valakinek van ultimate tippje.

Szóval amikor kitisztítottam a gyertyát és leellenőriztem a szikrát, visszacsavartam és megpróbáltam életre kelteni, sikertelenül. Ekkor már olyan rémképek uralták a napjaimat, hogy a karburátorban tönkrement a tűszelep és túlfolyik az úszóház, és ezért túl sok anyag kerül be a motorba. De mondom ha karburátort kell szerelni az hatalmas gigantikus szopás lesz. Felhívtam a szerelőt, megnyugtatott hogy mikor nála járt a motor októberben, a karbit felújította, többek között ezeket a szelepeket is cserélte. :R Kiengedtem a gőzt. Viszont említette hogy az simán lehet hogy túl sok anyag van a karbiba, ezért csökkenteni kellene a szintet egy kicsit, több levegőt adni neki melegen járatni. Gyorsan kivettem a légszűrő szivacsot. Benzin szagú volt és tocsogott. JE ez duuurva. Beindítottam tank és légszűrő, kis melegedés után (hideg 1. henger leömlővel), járattam egy kicsit magasabb fordulaton. Ahogy csökkent a karbiban a benzin szint fordulaton el kezdett pöfögni az egyes henger is. Köhög köhög majd a tartott gázt egy kedves fordulatszám emelkedés és a megszokott hang követte jelezve hogy helyre állt a rend. Pont el is fogyott a nafta a rendszerből. Kimostam kiszárítottam a szűrőt, letöröltem minden benzin nyomot a szűrőházból, visszaépítettem a tankot is. Benzincsap nyit, az igazság pillanata. Minden henger üzemel. :R Alaposan megmelegítettem és megjárattam, majd szépen összeraktam az egészet.

Megérkeztek közben az új gyertyáim kemény pénzért, de abba maradtunk a szerelővel hogy akkor ezt a gyertyaszettet járatjuk, ő szerinte a következő szezont végig bírni fogja, de ha bármi van, van egy szett tartalék gyertyám a polcon. Ja csak nem vettem volna meg ha nem muszáj. :D De természetesen igaz van, így nyugisabb.

True Story!

Sikerekben gazdag boldog új évet kívánok mindenkinek!
:R

Hozzászólások

(#1) Klaus Duran


Klaus Duran
(senior tag)

És boldogan éltek míg nem lett 1000ft a benzin ára. :)
F.s robogóm elmegy 2 literrel, felújítás után max 40 tempónál volt vagy 1,7. :DDD

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. / M7 :) -> Lumia 950 :( -> HTC 10 :) -> Huawei Mate 20 Pro :l / https://www.youtube.com/watch?v=v0uSOjnRm3U

(#2) kemotox válasza Klaus Duran (#1) üzenetére


kemotox
(addikt)
LOGOUT blog

Én meg gyalok mindösszesen egy korsót fogyasztok kilóméterenként :D

(#3) Klaus Duran válasza kemotox (#2) üzenetére


Klaus Duran
(senior tag)

Az nekem munka+haza 14 lenne. :DDD

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. / M7 :) -> Lumia 950 :( -> HTC 10 :) -> Huawei Mate 20 Pro :l / https://www.youtube.com/watch?v=v0uSOjnRm3U

(#4) wolfnet válasza Klaus Duran (#1) üzenetére


wolfnet
(tag)

Hu ne is mondjátok. :D :D Én egy Honda Lead 100-ról váltottam erre a gépre, a honda pedig 2.5l/100-al járt el városban, ha siettem akkor 3l/100 :D Ehhez képest ez egy elég durva ugrás. Volt olyan karika amikor 80 kilométerre tankoltam 10litert. :U :W

Nem kell sietni és akkor jó, viszont ott a lehetőség rá.

Köszi hogy elolvastátok.

Privátban érdeklődj! :)

(#5) kcsa


kcsa
(veterán)

fogyasztás már csak ilyen, a lovak enni kérnek :)

(#6) wolfnet válasza kcsa (#5) üzenetére


wolfnet
(tag)

:K paci etetés. Vályúhoz srácok!!! :D

Privátban érdeklődj! :)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.