Van egy ilyen csoda médialejátszóm. Nem volt olcsó, mert 30k volt, ehhez képest....hát lássátok levelem az Asusnak. Lehet vele vitatkozni, de nem érdemes. Folytatás, ha megkaptam a választ.
Tisztelt Asus Hungary!
Tavaly óta tulajdonosa vagyok egy Asus O!Play Air típusú médialejátszónak, ami valahogy használhatatlannak bizonyul hosszútávon.
A gond már a hálózati csatlakozásnál kezdődik, ami nálam WPA kulcsos, de ezt valamiért a lejátszó WEP-nek látja. Nem is értem,hogy miért. Manuálisan WPA-val már megy a kapcsolat a routerrel, de csatlakozva a hálózathoz felhasználónevet és jelszót kér, mikor az Önök útmutatása szerint van beállítva a hálózat, ami minden bizonnyal jól működik, mert esetenként az eszköz tápellátását megszakítva, majd újra bekapcsolva, már (néha!) hajlandó megfelelően működni és jelszókérés nélkül látni a hálózati fájlokat, de egy ideje már egyre inkább nem működik. Az is csak ront a helyzeten,hogy bekapcsolás után vagy csatlakozik a routerhez vagy nem. Ki-be kapcsolgatva második-harmadik bekapcsolásra azért hajlandó csatlakozni, csak akkor meg többnyire a jelszókéréssel idegesít.
A készülék akkor működik rendesen, ha vezetékesen csatlakozom a routerhez, akkor nincs gondja. No de hát ez wifis eszköz, ha már benne van és leírták ,hogy tudja, akkor csinálnia is kéne. Egyébként is át lett rendezve a lakás és már csak így tudom - vagyis ragaszkodjunk a valósághoz - szeretném használni.
A lejátszón jelenleg az 1.28P-s firmware van, de próbálkoztam már visszafele pár verzióval, ugyanez a hiba.
A routerrel nem lehet gond, mert jelenleg egy Netgear WNR2000v3 van, előzőleg egy Linksys WRT54GL volt és azzal is ugyanezt csinálta. Az asztali pc-vel sem lehet gond, amiről le kéne játszania, mert az már többször lett újratelepítve és nemrég ki is lett cserélve kompletten. A gépen Windows 7 Home Premium 64bit-es rendszer van. Be van állítva a megosztás, jelszókérés nélkül, Mindenki hozzáadva az ntfs jogosultságokhoz, stb., ahogy az a "nagykönyvben" meg van írva és más eszközzel - sőt néha ezzel is - jól működik.
Aztán ha már eljutunk oda,hogy csatlakozott és elkezdünk lejátszani, akkor a műsor 2/3-nál elkezd akadni. Ilyenkor jó meleg a teteje, gondolom a wifi eszköz kezd izzadni.(És itt szó sincs MKV fájlokról...sima, egyszerű avi, normál tömörítéssel) Mikor már nagyon elegem volt, akkor levettem a műanyag tetejét, hogy szabadabban levegőzhessen és ez hatásosnak is bizonyult, mert az akadások,ha nem is teljesen, de egy nagy része megszűnt. Szóval itt a tervezésnél valaki nagyon optimista volt,hogy nem kell ennek annyit szellőzni. Itt befigyel valami tervezési trehányság is vagy esetleg eggyel több szellőző vágásához sajnáltak egy kanál rizzsel többet adni a kici kínainak. No de a lényeg,hogy ennek a hibának a forrása elvileg az én fent leírt tapasztalatom szerint a melegedés, viszont megoldása ezzel nincs, mert hogy néz ki egy félig szétszedett eszköz a nappaliban?
Szeretnék érdeklődni,hogy mit tanácsolnak az eszköz viselkedésével kapcsolatban vagy engedjem át a mostanában minden bekapcsolás után jelentkező "széttaposom ezt a sz@rt" érzésnek? Ezt azért sajnálom, mert elvileg még garis lenne...
Másrészt kicsit összeszedhetné magát a cég, mert 5 éve mikor vettem egy Asus laptopot és minőségre, használhatóságban, anyagban kiváló volt. Majd tavaly vettem egy 1215T Eee csodát, ami megjegyzem, nem volt olcsó és mellette egy akkora csalódás volt, hogy nagyon. Összerakásra, anyagra, billentyűzetre és összességében sajnos be kell vallanom,hogy egy sitt volt. A háztartásban lévő 10 colos J&W márkájú, 50ezer forintos csoda jobban össze van rakva, mint az. Aztán meg itt ez a médialejátszó....és ez is egy sitt. Ha belegondolok,hogy nemrég Gigabyte helyett egy Asus alaplapra szavaztam....az mondjuk még két hónapos még jól muzsikál,de ha beszarik, akkor meg is érdemlem. Na, de a sok vicc között remélem érzik a valóságot.
Tisztelettel:
........ István
És a válasz:
Tisztelt Ügyfelünk!
Az O!play forgalomba kerülése óta, technikai felületünkre érkezett esetek között nem emlékszem túlmelegédsre panaszkodó ügyfélre vagy ebből adódó hibára. WiFi kapcsolódással voltak hibák ezt a legtöbb esetben a firmware frissítés megoldja, amennyiben nem és a készülék melegszik javasolt szervizbe küldeni a készüléket a kiskereskedőn keresztül és a hibás eszközt vagy a készüléket cserélik.
Tisztelettel,
ASUS szerviz-ügyfélszolgálat