A napokban kaptam a régi főbérlőmtől egy Inviteles levelet, melyben az áll, h elmaradtam a 2009/márciusi internet számlámmal, és különben is mivel nem fizettem be, vegyem tudomásul, h felmondanak nekem.
És ott volt a levélben indoklásként többek között az is, h ha nem reagálok, az Invitel megteheti, h megszünteti a szerződést, és ezt már meg is tette, a követelést bedig át fogják adni az adósságbehajtási csoporthoz.
Ejha, mondom, hát februárban járt le az egy éves szerződés, és akkor le is mondtam az irodájukban. Ezzel párhuzamosan meg kötöttem egy másik, szintén egy éves szerződést.
Hát igen, az előfizetési szerződések úgy vannak kitalálva, hogy ne érje meg meghosszabbítani.
Nagyon nem izgat a dolog, gondoltam majd bemegyek vitatkozni.
Csak elgondolkodtam, h ha számláról vonná az Invitel, akkor most ideges lennék, mert nekem kéne futkozni a pénzem után.
Vajon hány ügyfelüknek számláznak ki pluszban még egy hónapot, miután lejárt az előfizetés? Én akkor már elköltöztem onnét, de úgy emlékszem, napra pontosan némult el a net az előfizetés lejártakor..
Nos, kiderült, hogy a szerződést valóban felmondtam, (elhitték, miután bemutattam a papírokat), de az Invitelnél ilyenkor még nem szűnik meg teljesen a szolgáltatás. Azt is fel kell mondani, és az ügyintéző hölgy valószínűleg "véletlenül" elfelejtette.
Így most stornózta, mosolyogva elnézést is kért a kellemetlenségért.
Eszembe jutott, hogy az azelőtti szerződés lejáratakor is be kellett fizetni plusz egy hónapot, de úgy voltam vele, h biztos nem adtam fel valamelyik csekket. Ezek alapján viszont el tudom képzelni, hogy akkoriban is kiküldtek egy hasonló alapokon nyugvó számlát. Jobban meg kellett volna néznem anno.
Hát most már mindegy, mindenesetre nem árt jobban figyelni.
Az Invitelnek van párszázezer ügyfele, elég ha csak 10%-nak számláznak ki ilyesmit, nagy része észre sem fogja venni, mit ad fel.
Így könnyű profitot csinálni.