2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Mobilvásárlás és következményei

Írta: | Kulcsszavak: Nokia N85 . telefonvásárlás . naiv ügyfél . átverés

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Régóta szerettem volna már egy új telefont. Folyton a híreket és teszteket olvastam a mobilaréna oldalain. Az alapkoncepció megvolt: egy Nokia okostelefon. Nem volt teljesen újdonság számomra ez a témakör, hisz volt már 7650-esem és egy N70-esem is. Az N70 után a cél az előbbre lépés volt. Amit bele akartam zsúfolni egy telefonba, azt az N85-ös megtestesítette.

Ezután jött a hosszú várakozási idő, hogy mérséklődjön az ára. Persze jöttek ki közben más, nagy tudású telefonok is, de mindig valahogy 120-150 ezer körül startoltak. Én meg mindenképp a 100-as lélektani határ alatt akartam telót, így hát vártam, hogy az N80 olcsóbb legyen. Aztán találtam is egyet 86 ezerért. Logós (Vodafone felirattal), 2 hetet kirakatban volt, de az eladó szerint 0 perces, hibátlan és független. Oké, ez kell nekem, az a kis felirat meg nem nagyon zavar. A gond csak az, hogy mivel ez már használtnak számít, csak 3 hónap garit adott rá a GSMLine. De mivel eddig sose volt semmi javításos problémám egyik telefonommal se, gondoltam miért ne, ennyi pénzért. Aztán rá kellett jönnöm az örök igazságra: olcsó húsnak híg a leve.

Mondjuk az első 3 hónapban nem is volt vele semmi baj. A garancia lejárta után 2 héttel viszont igen. Az USB csatlakozója adta meg magát. Tölteni nem lehetett és az adatkábelre sem reagált. Mindez a nyaralás kellős közepén. Hazajövet elmentem a Nokia szervizbe (gondoltam úgysincs garancia rá, tökmindegy hova viszem), ott viszont azt mondták, az IMEI alapján ez egy Vodafone függő készülék, hiába vettem függetlenül, ott valami gubanc lehet. Mikor mondtam hogy 3 havi GSMLine-os garancia volt rá, rögtön azt mondták, hogy: "Ugyan, elő se vedd... Menj és csapj az asztalukra, mert ez akár egy szőnyeg alatti, illegális akciójuk is lehetett". Én meg el is mentem.

Fiatal szöszi fogadott, éppen az MSN pittyegett a gépén, biztos megzavartam a munkájában. Mondtam mi az ábra, meg hogy a telóra elvileg 2 év gari kéne hogy legyen, és mivel ez egy max 1 éves modell, biztos van még rá. Ő erre csak annyit mondott, hogy mivel használt darab volt, ez van. Aztán előadtam, mint mondtak a Nokia szervizben, de a azért ott hagytam nekik a telefont, mert mindenképp javíttatni kellett. Azt mondták, ha 5ezernél több lesz, mindenképp felhívnak.

Ezután irány a Vodafone, hogy IMEI alapján mondják már meg nekem, hogy független-e szerintük a készülék. Persze no-problem, 15 perc. Negyed óra múlva még semmi, fél óra múlva ugyanaz. Kértek egy telefonszámot, hogy majd fölhívnak, amint megvan az eredmény. Azóta is bőszen hívogatnak! Persze tisztában voltak vele, hogy hol vettem a telefont, később már ez is gyanakvásom alátámasztása lett.

Következő munkanapon hívtak is a boltból, hogy vagy megjavítják 6000-ért, vagy beletesznek egy új T-Mobile-os alaplapot 8000-ért, de a felét ők fizetik, és a bevizsgálási díjat (2-3000) is elengedik. Na ez már nem kicsit gyanús. A telefont végül megcsinálták, adatvesztésem nem volt, ami azért volt necces, mert a lemerült telefonomat nem tudtam lementeni, sehol egy másik N85 amiben feltölthettem volna az akksimat. Mert ugye a Nokia drága minden készülékébe egyedi akkumulátort tesz, hogy még véletlenül se lehessen cserélni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.