Sziasztok!
Soha sem hittem volna hogy egyszer arra vetemedem, hogy a Logout-on bejegyzést fogok írni, de
sajnos nem maradt más választásom.
Leírom a problémámat, amit próbálok rövidre fogni és nagyon reménykedem abban, hogy valaki tud valamilyen megoldást javasolni, mert nekem már annyira elegem van, hogy fel tudnék robbanni....
Az egész történet úgy kezdődik, hogy 2012. december 7.-én vásároltam az ipon.hu webáruházból egy 4. gen. iPad-et. Nem volt vele semmi problémám, nagyon jól tette a dolgát.
Azonban idén nyáron úgy gondolta a kicsike, hogy néha becsíkosítja a kijelzőjét és kikapcsol.
Úgy gondoltam, ez valószínűleg a meleg miatt lehet és ezt el is könyveltem magamban. Ám amikor már klímás helyiségben is ugyan ez a hiba merült fel naponta többször is, az már nagyon furcsa volt.
Úgy gondoltam hogy egy szoftver frissítés majd segíteni fog rajta. Úgy is volt, kb. 2 hétig semmi baja nem volt, majd egyik pillanatról a másikra kikapcsolt és onnantól se kép se hang.
Megpróbáltam a visszaállítást iTunes-al, de 4014-es hiba kódot dobott.
Többszöri próbálkozásra sem sikerült életre keltenem a gépet, ezért úgy gondoltam, hogy elküldöm szervizbe.
Telefon az iSzervizPontnak, elmondtam a problémámat. Elmondták, hogy szeretettel várják a készüléket.
Másnap postára is adtam, mivel elég messze lakok szeretett fővárosunktól.
Sajnos nem voltak túl közlékenyek, mert 2-3 naponta nekem kellett felhívnom őket a hiba okával kapcsolatban és érdeklődnöm hogy mi a helyzet a javítással. Amit elmondtak, annyi volt hogy a készüléknek minden alkatrésze tökéletesen működik, de valamiért nem kapcsol be és nekik is 4014-es hibád dob.
2-3 hét után vissza is küldték a készüléket.
Ekkor jött az ötlet, mi lenne ha felhívnám az Apple-t és elmondanám nekik a problémámat hátha tudnak segíteni valamit. Mikor felhívtam őket, kellemeset csalódtam. Nagyon segítőkészek voltak és úgy beszélgettünk mintha már 1000 éve ismernénk egymást. A lényeg velük az volt, hogy megpróbálták a készüléket úgymond "távoli segítséggel" életre kelteni. Úgy gondolták, hogy a hiba vagy az ő szervereikben, vagy az én készülékemben van. Végig jártunk minden lehetséges megoldást a hiba elhárítására, de sajnos ez sem hozott sikert. Azt tanácsolták, hogy keressek fel egy hivatalos apple szervizt és juttassam el nekik a készüléket bevizsgálásra az általuk megadott azonosító számmal.
El is küldtem az egyik ismerősömmel a készüléket az Andrássy úti iStyle üzletbe.
Másnap jött a hívás, hogy a készülék valóban hibás és ők két lehetőséget ajánlanak.
Vagy kicserélik a készüléket és kapok egy újat, mivel a jótállás már lejárt, de a szavatossági idő még él a készülékre, vagy kijavítják ~120.000Ft-ért.
Egyből azt mondtam a srácnak, hogy cseréljék ki. Erre ő - Ok, de küld be a számlát, mert a készülék az ő rendszerükben úgy szerepel hogy Ausztriában lett vásárolva. Be is küldtem nekik, de sajnos nem fogadták el, mert nekik az eredeti számla kell.
Ajjaj, itt csak az a bibi, hogy a tabletet én az iPon-tól vettem, ők meg egy nagykertől és valószínűleg ők vásárolták a készüléket az Apple-től.
A tabletet visszaküldték egy általuk kiállított jegyzőkönyvvel, amivel nekem az iPon-hoz kellett fordulnom hogy a további szavatossági ügyintézést már náluk folytassam.
Elküldtem a levelet az iPonnak, mellékeltem a jegyzőkönyvet és vártam a gyors zökkenő mentes ügyintézést.
Sajnos nem ment ilyen egyszerűen....
Itt a jegyzőkönyv amit kaptam...
És itt a sok-sok levél váltás lényege amit az iPon írt:
"A jótállási időn túl kezdeményezett szavatossági eljáráshoz akkreditált független szakértő által kiállított szakvélemény lesz szükséges, amiben igazolják, hogy a hiba a gyártáskor megvolt tehát nem utána keletkezett.
A csatolmányból mi úgy vesszük ki, hogy a Apple nem szavatossági igényét érvényesítené, hanem jotállás keretén belül kicserélné a készüléket. Az "elbírálás alatt" látható még a papíron, ez valami hiánypótlást takar?
Nem világos a szerviz közlése, a munkalapon JÓTÁLLÁS van elbírálás alatt, ami nem ismert, milyen dokumentumok alapján kezdődött meg - az általunk kibocsátottak alapján nincs a termékre jótállás már - emellett Ön szavatosságot említ. A szavatossági eljárás megkezdésének magyarországi feltételeit korábban megírtuk Önnek.
Ha ez nem teljesült, nem világos milyen ügyintézésbe kezdett valójában az iStyle, illetve ha szerintük garanciális, miért nem cserélik, ha nem az, mi alapján kezdték el az ügyintézést egyáltalán.
Az ügyet némileg gyorsíthatja, ha az Apple-től írásos igazolást tud bemutatni, hogy a terméket cserélik vagy javítják. A jótállási idő 1 év volt, az lejárt, a szavatossági idő 3 év az a cégünk által kiadott számla alapján még határidőben van"
Ekkor úgy gondoltam, hogy betelt a pohár. Irány a fogyasztóvédelem!
Ott azt mondta az illetékes szerv, hogy jogilag rendben vannak, mert a levelük alapján vállalják a termékre a szavatosságot. Próbáljam meg elküldeni nekik a készüléket, mert szerintük azzal kellett volna kezdenem és ők vizsgáltassák be a készüléket.
OK. A már sokadik levelemet megpróbáltam nyugodtan és higgadtan megírni.
"Azt javaslom kezdjük az elejéről az egész ügyintézést.
Van e mód arra, hogy a terméket eljuttassam önökhöz és önök bevizsgáltassák.
Állapítsák meg hogy a készülék valóban hibás-e, javítható-e."
Másnap meg is kaptam a választ...
"Jótállás keretében nincs erre lehetőség mivel a megrendeléskor vállalt 1 év jótállás 2013-12-07 lejárt. Apple termékek jótállás utáni szervizelésével nem foglalkozunk."
Kérdezem én, ki a f...om beszél itt már jótállásról.....
Egész idáig a szavatosságról volt szó.
Itt már végleg kiakadtam, szívem szerint fel is adnám is tányér alátétnek használnám az ipad-et, de már annyira felhúztak, hogy ezt már végig csinálom, bármibe is kerül.
Ekkor írtam egy levelet az iStyle-nak amiben leírtam a problémámat és megkértem őket, mivel náluk volt "szervizelve" írjanak nekem egy új jegyzőkönyvet vagy szakvéleményt amivel hivatalosan eljárhatok a szavatossági ügyben.
Pár órára rá, meg is kaptam a választ és itt borult ki a bili...
"Cégünk nem jogosult ilyen szakvéleményt kiállítani. A szavatossági hibát 6 hónap elteltével a fogyasztónak kell bizonyítania. Javaslom forduljon problémájával a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz"
Na most ha ők nem, akkor ki a ...... állíthat ki szakvéleményt???????
Pár nap elteltével lenyugodtam annyira hogy leírjam ezt nektek és megkérjelek titeket, hogy ha van valamilyen ötletetek akkor kérlek írjátok meg nekem.
Bármilyen segítséget szívesen fogadok.
Nagyon köszönöm hogy végig olvastad!
Üdv. Steven