Sziasztok,
Nem találtam a fórumon a Might & Magic Heroes legújabb részéről szóló aktív témát, pedig a játék már tesztelhető. 2015. május 25-én rajtolt el a Might & Magic Heroes VII zárt béta tesztelése.
Durva, hogy amikor a blogbejegyzés címét gépeltem, "Heroes of Might..." sikeredett, pedig hol van már ez az elnevezés. Ez égett be az agyamba a sorozat agyon játszott 2. és 3. része által, pedig a legutóbbi 6. már az új címmel jelent meg, és ehhez igazodik a mostani eljövendő rész is.
Foglaljuk össze röviden, mit tudunk:
2014. augusztus: bejelentés itt a GAMEPOD-on.
Hivatalos weboldalon mai infó szerint a játék 2015. szeptemberében jelenik meg.
A béta tesztelési lehetőséget az előrendelők kapják meg, illetve meg is vásárolható jelképes összegért, magyarországon is.
Én az Ubishop-ban rendeltem elő a Digital Deluxe Edition-t, promóciós áron, akkor 15€ volt. Ez a verzió egyéb "apróságok" mellett tartalmazza a kötelező darab HoMM III alapjáték HD verzióját. (nincs infó, hogy a bővítményeket kiadják-e HD kiadásban).
Érdekesség, hogy a HoMM III sem hozzáférhető a vásárlással, csak a M&MH VII DDE kiadásakor válik elérhetővé az uPlay könyvtárban, pedig a HoMM III HD Edition már 2015. januárban megjelent.
Egyelőre három különböző kiadást erősített meg a kiadó, amelyek a következőek.
A standard fizikai és digitális változat kizárólag az alapjátékot fogja tartalmazni. A dobozos gyűjtői változat kizárólag a Uplay boltján keresztül lesz előrendelhető. Ez magába foglalja a teljes játékot, egy gyűjtői dobozt, egy 26 cm-es Iván herceg szobrot, amelyen Iván büszkén pózol a csatatéren egy győztes ütközet után. Emellett kapunk egy 96 oldalas képes könyvet, a játék teljes zenei hanganyagát, két litográfot, egy teljesen testreszabható tarot játékot, továbbá exkluzív letölthető tartalmakat, mint például egy új hőst (Solmyr) és egy bónusz scenario térképet. A letölthető Digital Deluxe kiadás a teljes játékot, a soundtracket, a már említett letölthető bónuszokat, továbbá a Might & Magic Heroes III HD Editiont rejti majd.
- forrás: gamekapocs -
A sorozat VI részét fejlesztő Black Hole Entertainment nevű magyar csapat sajnálatosa nem kapott szerepet az új részben, mivel a VI. rész fejlesztése közben csődhelyzetbe kerültek, és 2012. júliusától a cég beszüntette működését.
A béta változat a kampányba nem enged - reméljük csak egyelőre - betekintést. "Single Player" és "Multiplayer" menüpontok indíthatók, egyelőre két faj elérhető: Academy (mágia) és Haven (erő), illetve két térkép, egy kettő, és egy négyszereplős. Természetesen single-ben AI választható ellenfélként.
Az új verzió néhány főbb újításáról a napokban született egy cikk, forrásmegjelöléssel idézek belőle:
- forrás: Vank Antal - MIGHT & MAGIC HEROES VII BÉTA ÉLMÉNYEK (IGN.hu) -
Drasztikus változás nem történt a koncepcióban (miért is lett volna, a vitatott negyedik felvonást leszámítva nem nagyon volt szükség ilyesmire 1995 óta), ... Az erődök fejlesztése továbbra is a hatodik részben is látott (egy javítás segítségével bekerülő) 2D-s, rajzolt háttér előtt történik...
Több apróbb, ám annál fontosabb változtatás történt itt is az előző részhez, részekhez képest:
1.) a falak, amelyek a sorozat első felvonása óta a populáció mennyiségét is befolyásolták (minél erősebb volt egy település védelme, annál több lény bukkant fel benne a hét elején), mostantól kizárólag védelmi célokat szolgálnak, másrészt pedig visszatértek a világba a különböző nyersanyagok, nem a hatodik részben látott szűkösséggel kell majd bűvészkedni. Az újfajta megközelítés természetesen azt is jelenti, hogy a várakban megjelentek a lénytermelő épületekhez kapcsolódó plusz kiegészítések, amelyek felépítésével több szörnyet vonzhatunk be a településre – ezek azonban gyakran döntéshelyzetbe kényszerítik majd a játékost. Előfordul, hogy ha az egyiket felhúzzuk (és mondjuk több íjászt csábítunk be a várunkba) a másik nem lesz megépíthető az adott komplexumba (és a közelharcra szakosodott bakákból csak az alapmennyiséget kapjuk majd hétről hétre) – ez pedig számtalan stratégiai döntésünket befolyásolhatja a későbbiekben, ellentétben a sorozattól megszokottól....
2.)...Miután az előző rész sok kritikát kapott amiatt, hogy a karakter fejlesztése immáron fix volt (az eddigi véletlenszerű megoldás helyett), ezért az alkotók itt is megpróbáltak egyrészt a régi, másrészt az új fanoknak is kedvezni: mostantól fogva a játék elején eldönthetjük, hogy a szintlépések előre megtervezhető módon, vagy kiszámíthatatlanul történjenek. Míg a hatodik részre hajazó megoldással előre eldönthetjük, milyen úton kívánunk majd a hőssel haladni és fix útvonalat járhatunk be minden játéknál, addig a véletlenszerű megoldással a gép kínál fel minden szintlépésnél két tanulható szakértelmet és képességet...
3.)...Sikerült kicsit átdolgozni a program harcrendszerét: sokkal több szerepe van annak, hogy melyik irányból támadunk az ellenségre, értelemszerűen a legtöbb rém rosszul viseli, ha hátba vágják, viszont ilyenkor, ha van visszatámadásra lehetősége, az ellensége felé fordul – gyengepontját mutatva a többieknek...
A béta tapasztalatairól pedig beszéljünk a hozzászólásokban