2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Média Markt ÁFA-mentes akció - vagy mégsem?

Írta: | Kulcsszavak: Média . Markt . webshop . ÁFA . mentes . akció

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

2015. augusztus 15-16-án az ÁFA-mentes hétvége keretében többen rendeltünk innen a PH-ról 2015-ös LG okosTV modellt.

A félreértések elkerülés végett, ez nem ÁFA "trükközést jelent", természetesen az áruház és a vevő is fizet ÁFA-t, csak a bruttó termékárak voltak ezen a hétvégén 27%-kal csökkentve az akció keretében.

Mivel mai napig nem teljesedett a megrendelésem, és ezzel többen vagyunk így, javaslom gyűljünk össze, konzultáljunk, és erősítsük egymást az esetleges levelezésekben, ill. a Fogyasztóvédelem vagy Gazdasági Versenyhivatal felé történő eljárásban. Ehhez minden segítséget szívesen veszünk, megfogalmazásban, jogi hivatkozásokban.

Röviden összefoglalva az én esetem:
1.) 2015.08.16. LG 50LF652V megrendelve , bankkártyával előre fizetéssel, házhozszállítással kértem,
2.) 2015.08.18. érdeklődő levél, udvarias:
én: miért nem küldik a terméket, hiszen áruházi raktáron látható, elmegyek érte, saját költégemre
MM: mehetek rögvest, de nem a megrendeléskori akciós áron
én: köszönöm, akkor várok

3.) Ugyanilyen típust másnak itt a fórumon már kiszállítottak, az ország azonos régiójában
4.) Aki ezen akció keretében személyes átvételt választott, be tudott menni érte, amikor én erre a lehetőségre rákérdeztem, nem engedték volna, csak "listaáron" :F. Pedig volt TV raktáron, áruházban, tehát szó nem volt hiánycikkről, vagy átmeneti készlethiányról.

Hasonló esetek itteni Fórumtagokkal:
A megrendelésre MM e-mailben közölte, hogy a beszállító nem tud szállítani belőle, mert kifutott, úgyhogy törlik a rendelést az ÁSZF-ükre hivatkozva. Ez annyiban sántít, hogy idei modellekről beszélünk, nehezen lehet "kifutó".

Hogyan tovább? - Mert hülyének azért tényleg ne nézzenek...

UPDATE - 2015.08.31.
Mi van a háttérben?
Félrevezető a tájékoztatás, hogy a modell "kifutó"?
Szabott érvényességű akciót (hétvége) hirdettek, nem létező készletre?
A reklámozott terméknek az akció fix ideje alatt elérhetőnek kell lennie?
Megtestesül a "fogyasztók megtévesztése" ?

UPDATE - 2015.09.01.
Szerintem már olvassák MM-nál a Logout-ot :D
A történet egészéhez hozzátartozik, hogy a TV mellé rendeltem egy 600-as Magic Remote távszabályzót is.
Ezzel kapcsolatban kaptam MM-től szívhez szóló levelet, miszerint a
MM: "beszállítási időpontjára vonatkozóan nincs pontos információnk a beszállító részéről."
Én: /egyelőre magamban/ "Hmmm..."
MM: Lemondom-e a rendelést, vagy fenntartom?
Mondanom sem kell, áruházi készletek tele az országban... :Y
Ment is a válasz:
Én: Fenntartom, mert mire a TV megjön, hátha beér a távkapcs. Viszont kérném, hogy ha bármelyik megérkezik, teljesítsék külön a rendelést, hiszen egyenként vásárolva mindkét termék kapcsán önmagában is jogosult lennék a házhozszállításra, összeghatár miatt. Apropó, mikor is jön a TV?
MM: (ügyfélközpontúság ON): "a rendelésében található készülékeket egyszerre áll módunkban kiküldeni" Ja, és a TV a fasorban sincs. Szíves türelmemet kérik."
Szerencsére az VAN.
Én: OK, csak kérem-könyörgöm legalább értesítsenek...ha valamelyik bejön...elmegyek érte...bárhova...
MM: "rendelésével kapcsolatban akkor tudjuk Önt értesíteni, ha termékei beérkeztek raktárunkba, és logisztikai partnerünk részére átadásra kerültek" Röviden: külön NEM teszik meg.
Köszönöm szépen...De legalább a megrendelés státuszában lekövetnék a változásokat, onnan megtudhatnám, ha az egyik megérkezik. De ott semmi változás, a kezdetektől "feldolgozás alatt" a státusza mindkét rendelt terméknek.

UPDATE - 2015.09.03.
Az előző tájékoztatásuk alapján, miszerint a két terméket összevárják, és abből az egyik (távirányító) bizonytalanabb, mint a másik (TV), "ennél már csak jobb lehet" alapon, a távirányító tétel törlését kértem a rendelésemből. Természetesen ez sem megy MM-éknél zökkenőmentesen. Az eredeti rendelést teljesen törlik, és egy újat vesznek fel. A bizonyosság kedvéért rákérdeztem, hogy az "új" megredelést ugye a régi (törlendő) feltételeivel rögzítik? Gondoltam itt elsősorban az árra, másodsorban pedig a határidőre. Megnyugtattak, hát persze...Ezáltal 09.04-én törölték az alap rendelésemet, és levélben írták, hogy rögzítettek egy újat, csak a TV-ről. Persze erről visszaigazoló mail nem jött, a "Fiókom/Rendeléseim" alatt nem látszik. Rákérdeztem levélben, mire 09.07-én megjött a visszaigazoló automatikus e-mail, aznappal rögzítették a TV megrendelésemet a régi áron. "Fiókomban" továbbra sem látszik semmi.

UPDATE - 2015.09.08
Visszautalták a távirányító árát a bankszámlára. Ez gyorsan ment, mert ÁSZF szerint 2 hétig is lehúzhatták volna.

UPDATE - 2015.09.16.
Hónapfordulóhoz érkezünk, ünnepelünk. Éppen ma telik ki ugyanis az egy hónap, ami már több, mint az egyedi szállítási határidőre vállalt "akár 3-4 hét is lehet". A dolog apropóján telefon az üfsz-re, ahol nem értik felháborodásomat, hiszen 09.07-i rendelésem van, mit türelmetlenkedek... :)
Tulajdonképpen ez a jobbik eset, mivel a Fiókomban egyáltalán nincs nyoma a megrendelésnek, csoda, hogy náluk regisztrálva van.
Elbeszélgetünk a hölggyel az előzményekről, tényleg volt ott valami történés 1 hónapja...
Rövid időn belüli telefonos visszahívást ígért, amint megtudnak valamit.
Még várom a hívásukat...

UPDATE - 2015.09.22.
A történet első felvonása lezárult!
36 nap után megérkezett a TV!!!

Kezdődik a második felvonás, a tesztelés 15 napja. :)
Jelen állás szerint a "fiókban" maradnak a GVH-nak és NFH-nak megfogalmazott levelek.
Örömmel tölt el továbbá, ami ugyan nem a bolt érdeme, hanem gyakorlatilag szerencse kérdése, hogy IPS panellel szerelt hardver változat érkezett. Aki nem járatos a témában, annak röviden: ebben az alsó-közép kategóriában a szerelt panel kétféle lehet, gyártó- és célország függvényében. A vevő orrára nem kötött termékjellemzőről van szó, a panel típusa nem számít a specifikációban meghatározott, és a típusra jellemző műszaki paraméternek. Az élet hozza, milyen panellel (IPS vagy VA) szerelt készülék landol a vásárlónál, egyedül a doboz oldalán és a TV hátulján feltüntetett kód egyik karakteréből tudható meg a panel típusa. Erről bővebben az LG TV topicban olvashatnak az érdeklődők, az IPS kontra A-MVA vitáról, előnyökről, hátrányokról.

A lényeg: indul a nyüstölés, tesztelés időszaka. HURRÁ!

...és a tanulságok, amiket egy rendelés alapján tanultam meg, annak ellenére, hogy régóta vásárolok online, azt hittem nem vagyok rutintalan, de mindig van új a nap alatt
(1.) Attól, hogy neves egy áruházlánc/webshop, nem feltétlenül ügyfélközpontú és vevőcentrikus. Sőt.
Talán éppen a nagyságuk miatt tudnak felülemelkedni egy-egy panaszos vergődésén. Nem az én 200e Ft nagyságrendű megrendelésemből fognak élni/megélni/fennmaradni, ezt kell elfogadni. Feldolgozom valahogy :)
Nem vagyok az a szapulós fajta (csak ha felbőszítenek), nem fogom az én hülyeségeim miatt őket szidni, és egyéb fórumokon negatívan értékelni munkásságukat, mert nem az én stílusom. Mindenki leszűri a tapasztalatokat, mint én is.
(2.) Nagy általánosságban ne dőljünk be az akcióknak, illetve ne alapozzunk az ajánlatra, mert csalódás érhet. Mindig minden jó vételnek tűnő ajánlatot tekintsünk fenntartásokkal, ne éljük bele magunkat. Vevő megtévesztő, becsalogató reklám, nem létező akciós termék lépten-nyomon szembejön.
(3.) Ha lehetséges a személyes átvétel, minél előbb jussunk el a termék átvételéig. Ettől az online vásárlás
ténye nem sérül, a vevő jogai ugyanazok.
(4.) Kötésben ne rendeljünk, mert a külön teljesíthetőségtől elzárkóznak. Lehetőleg "egy megrendelés-egy termék", különösen ha egyenként is érvényes a tételekre az ingyenes házhoz szállítás. Más estben nyilván egyedi mérlegelés kérdése. Kötésben lévő rendeléseket összevárják - legalábbis a MM-ban - nem teljesítik külön, sőt még külön értesítést sem hajlandók küldeni, ha valami beérkezik a raktárukba. Ezzel nem is lenne gond, ha a Felhasználói fiók/Rendelések menüpont aktuális lenne, de ott sajnos nem követik le a termékek státuszát. Újabb feldolgozhatatlan hozzáállás, hogy a kötésben lévő megrendelést nem engedik módosítani, törölni kell, és újat létrehozni. A maga minden körülményességével.
(5.) Én kényelemből választottam a bankkártyás fizetést, ha tehetem nem molyolok kp-val, levenni ATM-ből, akár többszörre, futárral számolgatni...A banki utalás megint lassabb, előlegbekérő, számlaszám, űrlap kitöltés...Viszont ha több hétig várakoztatnak a teljesítéssel, valóban nem túl jó érzés. Legközelebb csak raktáron lévő termékért fizetek előre.

Hozzászólások

(#1) anjani182


anjani182
őstag

Szerintem fogalmad sincs mit rendeltél, ilyen TV nem is létezik!

Forever and ever, let's make this last forever.

(#2) ruti válasza anjani182 (#1) üzenetére


ruti
Közösségépítő

köszi, természetesen elírtam a típusszámot :B

Session Closed << BlueGift - Magyarország első digitális PC játék sorsoldája <> http://logout.hu/cikk/bluegift_logout_hu/teljes.html >>

(#3) anjani182 válasza ruti (#2) üzenetére


anjani182
őstag

És mennyi lett volna az a bomba jó ár?

Úgy látom, hogy nem ÁFA csaló webshopokba pl. euronics, edigital olyan 215-220 ez a TV.

[ Szerkesztve ]

Forever and ever, let's make this last forever.

(#4) ruti válasza anjani182 (#3) üzenetére


ruti
Közösségépítő

? :F
-
nem mondta senki, h bomba jó ár volt,
csak tudod annak, aki nem tud ÁFA-mentesen vásárolni, adóalapból/költségként mindent leírni, mert bérből is fizuból él, nem pedig esetleg jól menő vállalkozó, annak ez az út marad, és bizony megörül a lehetőségnek, hogy gyári garis helyről, jónevű műszaki áruházból (nem noname webshop-ból) tud vásárolni, akkor bármilyen engedmények örül
-
amúgy 220e mínusz ÁFA, azaz 173e-en rendeltem be
-
és Te amúgy miért nem mellénk állsz, és azt képviseled, hogy egy jónevű MM hogyan engedhet meg ekkora kicsinyességet, pártízezer Ft-ért?
bekockáztatja, hogy teleszemeteljük a Fórumot (nemcsak ezt) őket szidalmazó levelekkel?

Session Closed << BlueGift - Magyarország első digitális PC játék sorsoldája <> http://logout.hu/cikk/bluegift_logout_hu/teljes.html >>

(#5) Lauda


Lauda
félisten

Legutobb mikor beszeltel veluk es mi volt a reakcio? Sajnos ha azt valaszoljak, hogy a megrendelest xy okbol nem tudjak teljesiteni, akkor igy jartal. Iponnal es mas webshopnal is jartak mar ugy, hogy elirtak az arat, lerendelted, amit elvileg azon az aron kell kiszallitaniuk. Erre irtak egy levelet, hogy keszlethiany vagy barmi mas miatt nem tudjak teljesiteni es kesz is.

anjani182 A MM mitol lenne afacsalo?

[ Szerkesztve ]

(#6) ruti válasza Lauda (#5) üzenetére


ruti
Közösségépítő

ilyet még nem írtak, csak sablonszöveg, hogy 3-4 hét mire beérkezik raktárukba
-
az ár-elírás megy egy országos akció szerintem nem ugyanaz a kategória
készlethiány egy idei modellnél kizárt, amikor MM áruházban vígan forgalmazzák,
engem ez az ellentmondás idegesít.

Session Closed << BlueGift - Magyarország első digitális PC játék sorsoldája <> http://logout.hu/cikk/bluegift_logout_hu/teljes.html >>

(#7) Lauda válasza ruti (#6) üzenetére


Lauda
félisten

En is tudom, hogy kizart a keszlethiany, viszont ha erre hivatkoznak, nem tudsz semmit sem csinalni. Telefonon nem beszeltel veluk?

(#8) djculture


djculture
félisten

Médiánál nem gyorsan történnek a cucc beszerzések mivel rengeteg cucc a központi raktárból érkezik, nekem is 3 hét volt egy Philips led tv. Türelmesnek kell lenni meglesz a cucc..

[ Szerkesztve ]

(#9) Camelus


Camelus
csendes tag

Én is rendeltem egy LG 49UF7707 típusú tv-t az ÁFA mentes akcióban, és kétszer is hívtam az ügyfélszolgálatot. Egyszer azt mondta egy úr, hogy mivel egy egyedi szállítási határidős, ezért erről többet mondani nem tud. Másodszorra egy hölgy annyival mondott többet, hogy a terméket külföldről szerzik be, ezért meg kell várni, míg megtelik a kamion, melyet csak úgy indítanak el.

A terméket én bankkártyás fizetéssel kiegyenlítettem a rendelés során, szóval a pénzem bent áll.

Ja, még annyi, hogy ilyen esetekben 4 hetet is igénybe vehet a szállítás. Ettől függetlenül nem korrektek!

Nincs más hátra, mint előre!

(#10) anjani182 válasza Lauda (#5) üzenetére


anjani182
őstag

Nem írtam, hogy az MM ÁFA csaló, azt írtam, hogy a normális cégeknél a TV 220...mondjuk ÁFA csaló cégnél meg 200.

A másik, rengeteg ilyen akció kamu, pár darab bizonyára rendelkezésre áll, én is láttam már, hogy xy termék ilyen giga akciókban -30-40%, persze az akció indulása után már "elfogyott" státuszban volt. Ha viszont rákerestél a terméklistában fenn volt készleten a normális áron...

Tehát, az MM vagy tudja, hogy a TV ára le fog menni és igazából várja a következő szállítmányt, amit már ő is alacsonyabb áron szerez be...vagy vevőcsalogató akció volt és kiszórtak pár darabot ár alatt. :U

MOD: lényeg, ahogy a fentebbi hsz-ben is, a zseton náluk, van rá pár hetük, hónapjuk, hogy teljesítsék, szépen ki lehet addig alkudni a gyártókkal az árat (x száz vagy x ezer darabos beszerzés) vagy ahogy írtam már tudják, hogy csökken az ára. :R

[ Szerkesztve ]

Forever and ever, let's make this last forever.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.