2015. augusztus 15-16-án az ÁFA-mentes hétvége keretében többen rendeltünk innen a PH-ról 2015-ös LG okosTV modellt.
A félreértések elkerülés végett, ez nem ÁFA "trükközést jelent", természetesen az áruház és a vevő is fizet ÁFA-t, csak a bruttó termékárak voltak ezen a hétvégén 27%-kal csökkentve az akció keretében.
Mivel mai napig nem teljesedett a megrendelésem, és ezzel többen vagyunk így, javaslom gyűljünk össze, konzultáljunk, és erősítsük egymást az esetleges levelezésekben, ill. a Fogyasztóvédelem vagy Gazdasági Versenyhivatal felé történő eljárásban. Ehhez minden segítséget szívesen veszünk, megfogalmazásban, jogi hivatkozásokban.
Röviden összefoglalva az én esetem:
1.) 2015.08.16. LG 50LF652V megrendelve , bankkártyával előre fizetéssel, házhozszállítással kértem,
2.) 2015.08.18. érdeklődő levél, udvarias:
én: miért nem küldik a terméket, hiszen áruházi raktáron látható, elmegyek érte, saját költégemre
MM: mehetek rögvest, de nem a megrendeléskori akciós áron
én: köszönöm, akkor várok
3.) Ugyanilyen típust másnak itt a fórumon már kiszállítottak, az ország azonos régiójában
4.) Aki ezen akció keretében személyes átvételt választott, be tudott menni érte, amikor én erre a lehetőségre rákérdeztem, nem engedték volna, csak "listaáron" . Pedig volt TV raktáron, áruházban, tehát szó nem volt hiánycikkről, vagy átmeneti készlethiányról.
Hasonló esetek itteni Fórumtagokkal:
A megrendelésre MM e-mailben közölte, hogy a beszállító nem tud szállítani belőle, mert kifutott, úgyhogy törlik a rendelést az ÁSZF-ükre hivatkozva. Ez annyiban sántít, hogy idei modellekről beszélünk, nehezen lehet "kifutó".
Hogyan tovább? - Mert hülyének azért tényleg ne nézzenek...
UPDATE - 2015.08.31.
Mi van a háttérben?
Félrevezető a tájékoztatás, hogy a modell "kifutó"?
Szabott érvényességű akciót (hétvége) hirdettek, nem létező készletre?
A reklámozott terméknek az akció fix ideje alatt elérhetőnek kell lennie?
Megtestesül a "fogyasztók megtévesztése" ?
UPDATE - 2015.09.01.
Szerintem már olvassák MM-nál a Logout-ot
A történet egészéhez hozzátartozik, hogy a TV mellé rendeltem egy 600-as Magic Remote távszabályzót is.
Ezzel kapcsolatban kaptam MM-től szívhez szóló levelet, miszerint a
MM: "beszállítási időpontjára vonatkozóan nincs pontos információnk a beszállító részéről."
Én: /egyelőre magamban/ "Hmmm..."
MM: Lemondom-e a rendelést, vagy fenntartom?
Mondanom sem kell, áruházi készletek tele az országban...
Ment is a válasz:
Én: Fenntartom, mert mire a TV megjön, hátha beér a távkapcs. Viszont kérném, hogy ha bármelyik megérkezik, teljesítsék külön a rendelést, hiszen egyenként vásárolva mindkét termék kapcsán önmagában is jogosult lennék a házhozszállításra, összeghatár miatt. Apropó, mikor is jön a TV?
MM: (ügyfélközpontúság ON): "a rendelésében található készülékeket egyszerre áll módunkban kiküldeni" Ja, és a TV a fasorban sincs. Szíves türelmemet kérik."
Szerencsére az VAN.
Én: OK, csak kérem-könyörgöm legalább értesítsenek...ha valamelyik bejön...elmegyek érte...bárhova...
MM: "rendelésével kapcsolatban akkor tudjuk Önt értesíteni, ha termékei beérkeztek raktárunkba, és logisztikai partnerünk részére átadásra kerültek" Röviden: külön NEM teszik meg.
Köszönöm szépen...De legalább a megrendelés státuszában lekövetnék a változásokat, onnan megtudhatnám, ha az egyik megérkezik. De ott semmi változás, a kezdetektől "feldolgozás alatt" a státusza mindkét rendelt terméknek.
UPDATE - 2015.09.03.
Az előző tájékoztatásuk alapján, miszerint a két terméket összevárják, és abből az egyik (távirányító) bizonytalanabb, mint a másik (TV), "ennél már csak jobb lehet" alapon, a távirányító tétel törlését kértem a rendelésemből. Természetesen ez sem megy MM-éknél zökkenőmentesen. Az eredeti rendelést teljesen törlik, és egy újat vesznek fel. A bizonyosság kedvéért rákérdeztem, hogy az "új" megredelést ugye a régi (törlendő) feltételeivel rögzítik? Gondoltam itt elsősorban az árra, másodsorban pedig a határidőre. Megnyugtattak, hát persze...Ezáltal 09.04-én törölték az alap rendelésemet, és levélben írták, hogy rögzítettek egy újat, csak a TV-ről. Persze erről visszaigazoló mail nem jött, a "Fiókom/Rendeléseim" alatt nem látszik. Rákérdeztem levélben, mire 09.07-én megjött a visszaigazoló automatikus e-mail, aznappal rögzítették a TV megrendelésemet a régi áron. "Fiókomban" továbbra sem látszik semmi.
UPDATE - 2015.09.08
Visszautalták a távirányító árát a bankszámlára. Ez gyorsan ment, mert ÁSZF szerint 2 hétig is lehúzhatták volna.
UPDATE - 2015.09.16.
Hónapfordulóhoz érkezünk, ünnepelünk. Éppen ma telik ki ugyanis az egy hónap, ami már több, mint az egyedi szállítási határidőre vállalt "akár 3-4 hét is lehet". A dolog apropóján telefon az üfsz-re, ahol nem értik felháborodásomat, hiszen 09.07-i rendelésem van, mit türelmetlenkedek...
Tulajdonképpen ez a jobbik eset, mivel a Fiókomban egyáltalán nincs nyoma a megrendelésnek, csoda, hogy náluk regisztrálva van.
Elbeszélgetünk a hölggyel az előzményekről, tényleg volt ott valami történés 1 hónapja...
Rövid időn belüli telefonos visszahívást ígért, amint megtudnak valamit.
Még várom a hívásukat...
UPDATE - 2015.09.22.
A történet első felvonása lezárult!
36 nap után megérkezett a TV!!!
Kezdődik a második felvonás, a tesztelés 15 napja.
Jelen állás szerint a "fiókban" maradnak a GVH-nak és NFH-nak megfogalmazott levelek.
Örömmel tölt el továbbá, ami ugyan nem a bolt érdeme, hanem gyakorlatilag szerencse kérdése, hogy IPS panellel szerelt hardver változat érkezett. Aki nem járatos a témában, annak röviden: ebben az alsó-közép kategóriában a szerelt panel kétféle lehet, gyártó- és célország függvényében. A vevő orrára nem kötött termékjellemzőről van szó, a panel típusa nem számít a specifikációban meghatározott, és a típusra jellemző műszaki paraméternek. Az élet hozza, milyen panellel (IPS vagy VA) szerelt készülék landol a vásárlónál, egyedül a doboz oldalán és a TV hátulján feltüntetett kód egyik karakteréből tudható meg a panel típusa. Erről bővebben az LG TV topicban olvashatnak az érdeklődők, az IPS kontra A-MVA vitáról, előnyökről, hátrányokról.
A lényeg: indul a nyüstölés, tesztelés időszaka. HURRÁ!
...és a tanulságok, amiket egy rendelés alapján tanultam meg, annak ellenére, hogy régóta vásárolok online, azt hittem nem vagyok rutintalan, de mindig van új a nap alatt
(1.) Attól, hogy neves egy áruházlánc/webshop, nem feltétlenül ügyfélközpontú és vevőcentrikus. Sőt.
Talán éppen a nagyságuk miatt tudnak felülemelkedni egy-egy panaszos vergődésén. Nem az én 200e Ft nagyságrendű megrendelésemből fognak élni/megélni/fennmaradni, ezt kell elfogadni. Feldolgozom valahogy
Nem vagyok az a szapulós fajta (csak ha felbőszítenek), nem fogom az én hülyeségeim miatt őket szidni, és egyéb fórumokon negatívan értékelni munkásságukat, mert nem az én stílusom. Mindenki leszűri a tapasztalatokat, mint én is.
(2.) Nagy általánosságban ne dőljünk be az akcióknak, illetve ne alapozzunk az ajánlatra, mert csalódás érhet. Mindig minden jó vételnek tűnő ajánlatot tekintsünk fenntartásokkal, ne éljük bele magunkat. Vevő megtévesztő, becsalogató reklám, nem létező akciós termék lépten-nyomon szembejön.
(3.) Ha lehetséges a személyes átvétel, minél előbb jussunk el a termék átvételéig. Ettől az online vásárlás
ténye nem sérül, a vevő jogai ugyanazok.
(4.) Kötésben ne rendeljünk, mert a külön teljesíthetőségtől elzárkóznak. Lehetőleg "egy megrendelés-egy termék", különösen ha egyenként is érvényes a tételekre az ingyenes házhoz szállítás. Más estben nyilván egyedi mérlegelés kérdése. Kötésben lévő rendeléseket összevárják - legalábbis a MM-ban - nem teljesítik külön, sőt még külön értesítést sem hajlandók küldeni, ha valami beérkezik a raktárukba. Ezzel nem is lenne gond, ha a Felhasználói fiók/Rendelések menüpont aktuális lenne, de ott sajnos nem követik le a termékek státuszát. Újabb feldolgozhatatlan hozzáállás, hogy a kötésben lévő megrendelést nem engedik módosítani, törölni kell, és újat létrehozni. A maga minden körülményességével.
(5.) Én kényelemből választottam a bankkártyás fizetést, ha tehetem nem molyolok kp-val, levenni ATM-ből, akár többszörre, futárral számolgatni...A banki utalás megint lassabb, előlegbekérő, számlaszám, űrlap kitöltés...Viszont ha több hétig várakoztatnak a teljesítéssel, valóban nem túl jó érzés. Legközelebb csak raktáron lévő termékért fizetek előre.