2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Might & Magic Heroes VII - Béta teszt

Írta: | Kulcsszavak: might . magic . heroes . 7 . VII . closed . béta . teszt

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok,

Nem találtam a fórumon a Might & Magic Heroes legújabb részéről szóló aktív témát, pedig a játék már tesztelhető. 2015. május 25-én rajtolt el a Might & Magic Heroes VII zárt béta tesztelése.

Durva, hogy amikor a blogbejegyzés címét gépeltem, "Heroes of Might..." sikeredett, pedig hol van már ez az elnevezés. Ez égett be az agyamba a sorozat agyon játszott 2. és 3. része által, pedig a legutóbbi 6. már az új címmel jelent meg, és ehhez igazodik a mostani eljövendő rész is.

Foglaljuk össze röviden, mit tudunk:
2014. augusztus: bejelentés itt a GAMEPOD-on.
Hivatalos weboldalon mai infó szerint a játék 2015. szeptemberében jelenik meg.
A béta tesztelési lehetőséget az előrendelők kapják meg, illetve meg is vásárolható jelképes összegért, magyarországon is.
Én az Ubishop-ban rendeltem elő a Digital Deluxe Edition-t, promóciós áron, akkor 15€ volt. Ez a verzió egyéb "apróságok" mellett tartalmazza a kötelező darab HoMM III alapjáték HD verzióját. (nincs infó, hogy a bővítményeket kiadják-e HD kiadásban).
Érdekesség, hogy a HoMM III sem hozzáférhető a vásárlással, csak a M&MH VII DDE kiadásakor válik elérhetővé az uPlay könyvtárban, pedig a HoMM III HD Edition már 2015. januárban megjelent.

Egyelőre három különböző kiadást erősített meg a kiadó, amelyek a következőek.
A standard fizikai és digitális változat kizárólag az alapjátékot fogja tartalmazni. A dobozos gyűjtői változat kizárólag a Uplay boltján keresztül lesz előrendelhető. Ez magába foglalja a teljes játékot, egy gyűjtői dobozt, egy 26 cm-es Iván herceg szobrot, amelyen Iván büszkén pózol a csatatéren egy győztes ütközet után. Emellett kapunk egy 96 oldalas képes könyvet, a játék teljes zenei hanganyagát, két litográfot, egy teljesen testreszabható tarot játékot, továbbá exkluzív letölthető tartalmakat, mint például egy új hőst (Solmyr) és egy bónusz scenario térképet. A letölthető Digital Deluxe kiadás a teljes játékot, a soundtracket, a már említett letölthető bónuszokat, továbbá a Might & Magic Heroes III HD Editiont rejti majd.

- forrás: gamekapocs -

A sorozat VI részét fejlesztő Black Hole Entertainment nevű magyar csapat sajnálatosa nem kapott szerepet az új részben, mivel a VI. rész fejlesztése közben csődhelyzetbe kerültek, és 2012. júliusától a cég beszüntette működését.

A béta változat a kampányba nem enged - reméljük csak egyelőre - betekintést. "Single Player" és "Multiplayer" menüpontok indíthatók, egyelőre két faj elérhető: Academy (mágia) és Haven (erő), illetve két térkép, egy kettő, és egy négyszereplős. Természetesen single-ben AI választható ellenfélként.

Az új verzió néhány főbb újításáról a napokban született egy cikk, forrásmegjelöléssel idézek belőle:
- forrás: Vank Antal - MIGHT & MAGIC HEROES VII BÉTA ÉLMÉNYEK (IGN.hu) -

Drasztikus változás nem történt a koncepcióban (miért is lett volna, a vitatott negyedik felvonást leszámítva nem nagyon volt szükség ilyesmire 1995 óta), ... Az erődök fejlesztése továbbra is a hatodik részben is látott (egy javítás segítségével bekerülő) 2D-s, rajzolt háttér előtt történik...

Több apróbb, ám annál fontosabb változtatás történt itt is az előző részhez, részekhez képest:

1.) a falak, amelyek a sorozat első felvonása óta a populáció mennyiségét is befolyásolták (minél erősebb volt egy település védelme, annál több lény bukkant fel benne a hét elején), mostantól kizárólag védelmi célokat szolgálnak, másrészt pedig visszatértek a világba a különböző nyersanyagok, nem a hatodik részben látott szűkösséggel kell majd bűvészkedni. Az újfajta megközelítés természetesen azt is jelenti, hogy a várakban megjelentek a lénytermelő épületekhez kapcsolódó plusz kiegészítések, amelyek felépítésével több szörnyet vonzhatunk be a településre – ezek azonban gyakran döntéshelyzetbe kényszerítik majd a játékost. Előfordul, hogy ha az egyiket felhúzzuk (és mondjuk több íjászt csábítunk be a várunkba) a másik nem lesz megépíthető az adott komplexumba (és a közelharcra szakosodott bakákból csak az alapmennyiséget kapjuk majd hétről hétre) – ez pedig számtalan stratégiai döntésünket befolyásolhatja a későbbiekben, ellentétben a sorozattól megszokottól....

2.)...Miután az előző rész sok kritikát kapott amiatt, hogy a karakter fejlesztése immáron fix volt (az eddigi véletlenszerű megoldás helyett), ezért az alkotók itt is megpróbáltak egyrészt a régi, másrészt az új fanoknak is kedvezni: mostantól fogva a játék elején eldönthetjük, hogy a szintlépések előre megtervezhető módon, vagy kiszámíthatatlanul történjenek. Míg a hatodik részre hajazó megoldással előre eldönthetjük, milyen úton kívánunk majd a hőssel haladni és fix útvonalat járhatunk be minden játéknál, addig a véletlenszerű megoldással a gép kínál fel minden szintlépésnél két tanulható szakértelmet és képességet...

3.)...Sikerült kicsit átdolgozni a program harcrendszerét: sokkal több szerepe van annak, hogy melyik irányból támadunk az ellenségre, értelemszerűen a legtöbb rém rosszul viseli, ha hátba vágják, viszont ilyenkor, ha van visszatámadásra lehetősége, az ellensége felé fordul – gyengepontját mutatva a többieknek...

A béta tapasztalatairól pedig beszéljünk a hozzászólásokban :)

Hozzászólások

(#1) ruti


ruti
Közösségépítő

Szóval "első látásra" én ezeket tapasztalom:

Single-t indítottam, PvAI

1.) Működés:
Unreal 3 motor, ami elvileg nem horror gépigényes, mégis megtréfál, és nem tudom, mi lehet a gondja...
A játék különböző pontokon csontra megfagy, és jó fél perc (!) múlva kel életre, mintha mi sem történt volna. A legváratlanabb helyeken megáll, van hogy a térképen, vany hogy csata közben, vagy akár a "D-s várnézetben.
Nem értem, és nem grafikai beállítás függő. Próbáltam visszavenni, árnyékokat, felbontást, élsimítást, de nem segít. 8 GB RAM-*om van, de most meg fogom emelni a pagefile-t (400 MB-ról, hátha az a nyűgje.)

2.) Hős mozgása:
A térképen a hős mozgása nagyon darabos, grafikai részletezettségtől függetlenül.

3.) Megjelenítés:
A világtérképi nézet nekem rettentő távol van. Kicsik az objektumok, nehezen kivehetők a részletek, pedig a screenshot-ok alapján nagyon szépen meg lehet rajzolva. A csata nézet szintén, nem lehet közel menni a karakterekhez. A képi megjelenítés ugyanakkor mintha szándékosan lenne behomályosítva, mint amikor egy profi TV-n változtatható a képmegjelenítési séma, és "kiemelt" -ről átváltasz "film nézetre", ehhez tudnám hasonlítani. Mivel próbálgattam felbontásokat váltani, a nem natív felbontások tiszta homályok, a bal felső sarki "konzok" feliratok nehezen olvashatók. Amúgy is nagyon kisbetűsek.

4.) Hősvásárlás:
Idegesítő, hogy kint vagy egy hőssel, és a váradban vásárolható ugyanolyan nevű hős. Kint lehettek a térképen ugyanolyan névvel ketten is. :) OK, hogy meg vannak sorszámozva, de akkor is milyen már?

Nálatok mi a helyzet elsőre?

Session Closed << BlueGift - Magyarország első digitális PC játék sorsoldája <> http://logout.hu/cikk/bluegift_logout_hu/teljes.html >>

(#2) bullseye válasza ruti (#1) üzenetére


bullseye
addikt

Nekem elkezdett letölteni egy frissítést, és úgy maradt... nem baj, amúgy sincs időm játszani most.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#3) ruti válasza bullseye (#2) üzenetére


ruti
Közösségépítő

tegnap nekem is szedett 350 MB-t, végén tényleg beakadt, kicsit várni kellett.
hát én is behúztam most a Blackguards Franchise-t, ennyiért nem volt szívem otthagyni, abba is bele kéne nézni :B (hátha nem lesz bundliban jövő héten :) )

Session Closed << BlueGift - Magyarország első digitális PC játék sorsoldája <> http://logout.hu/cikk/bluegift_logout_hu/teljes.html >>

(#4) Hunbeast87 válasza ruti (#1) üzenetére


Hunbeast87
senior tag

Unreal 3 motor? Gondolom jócskán továbbfejlesztették vagy még van mit optimalizálni.
Több ilyen U3 motorral hajtott játékom maximum grafikán elfut, ez pedig eléggé döcög a gépen.

http://steamcommunity.com/id/mapkoo87/

(#5) Nordic


Nordic
Közösségépítő

Amióta az uborka csinálja a heroes sorozatot, azóta vannak bajok az optimalizálással. A H5-nél,meg a H6-nál is állandóan belassult a játék 2-3 óra folyamatos game után, hiába volt erős gépem. XXL-es skirmish pályával meg nem is próbálkoztam, mert ott már az első körtől játszhatatlan volt a játék.

[ Szerkesztve ]

(#6) Mustaros válasza Nordic (#5) üzenetére


Mustaros
aktív tag

Nekem csak a Heroes az egyetlen olyan játék , ami kifagyott olyan hibával , hogy megtelt a memória ;]
Ezt leszámítva , jó kis játék régen függő voltam , de mivel a gép szeretett csalni (nemtom , hogy mostaniakban mennyire csal) , így szerencsére 1-2 hét után ráuntam :))

(#7) ruti válasza Nordic (#5) üzenetére


ruti
Közösségépítő

Na, azért most megnyugodtam, hogy többen megerősítetek...

Tegnap éjjel még ránéztem Afterburnerrel meg FRAPS-al,
és soha nem látott melegedési és terheltségi értékeket láttam:

Afterburner:
GPU-m 82 fokos volt (jó, mondjuk meleg van, meg a GPU ventijét is csak 40%-on használom :) ), és 100%-osan terhelt.
VRAM-ból 750 MB körül volt foglalva.
RAM-ból 5,7 GB volt használatban.

FRAPS szerint (1650-es felbontással, medium jellegű beállításokon)
underground térkép scrollozása 45 fps,
míg a felszíni világtérképen 15-25 scrollozva, hős mozgása közben 15 fps (!),
csatában, csatavégi aminációknál 40 fps-tud.

Erősen VGA limites a történet, a játékot kis jóindulattal sem lehet optimalizáltnak nevezni.

Ráadásul egy-egy megröccenés után VRAM hibára hajazó textúravillódzások is jelentkeznek, amik képmozdításra eltűnnek. (még szerencse :) )

Session Closed << BlueGift - Magyarország első digitális PC játék sorsoldája <> http://logout.hu/cikk/bluegift_logout_hu/teljes.html >>

(#8) ruti válasza ruti (#1) üzenetére


ruti
Közösségépítő

további tapasztalások:

5.) Térkép egérrel mozgatása:
nincs egyidejű gomb, amivel a mozgatás forgatásba váltható át

6.) Térképi neutrális lények darabszáma (jobb klikkre) olyan kis betűvel jelenik meg, hogy 1650-ben is olvashatatlan.

7.) Taktikai fázis:
Csatamező taktikai fázisánál a "Tactics Phase...felirat" beletakar az ellenség felállásába, scrollozni kell, hogy meglásd, hogy áll fel az ellen...idétlen

8.) Csata győzelmi örömködésekor 10-ből kilencszer megfagy egy 10 mp-re a játék.

9.) Zene:
Rövidtávon is unalmassá válik, idegesítően egyhangú.

Session Closed << BlueGift - Magyarország első digitális PC játék sorsoldája <> http://logout.hu/cikk/bluegift_logout_hu/teljes.html >>

(#9) bullseye válasza ruti (#8) üzenetére


bullseye
addikt

Tényleg lejárt a Béta? Végre lett volna időm kipróbálni... :O
Egyáltalán mi az, hogy lejár egy béta, megjelent a teljes?

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#10) ruti válasza bullseye (#9) üzenetére


ruti
Közösségépítő

fix volt a teszt időtartama, június 3-17-ig.

a The Crew-nál is úgy rémlik, ugyanez történt, és még a megjelenés a fasorban sem volt...

Session Closed << BlueGift - Magyarország első digitális PC játék sorsoldája <> http://logout.hu/cikk/bluegift_logout_hu/teljes.html >>

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.