Egyre többen próbálkoznak (nem csak a Hardveraprón, máshol is) olyan termék eladásával, amely "csak egy kis hibával rendelkezik, de garanciában javíttatható, csak épp most nincs kedve-ideje megjavíttatni" az eladónak a terméket.
Ha valaki ilyet lát, tegye fel magában a kérdést: ha garanciában javíttatható lenne a hiba valóban, akkor miért nem javíttatja meg az eladó, és árul egy hibátlan (=drágább) terméket? Miért saját maga ellensége?
A kérdés költői, a válasz pedig esetleg prózai: az eladó tudja, hogy a termék beázott, leesett, stb, ezért nem meri elvinni a készüléket a szervizbe, ahol kiderül a dolog, így megszakítják a garanciát. Ezért inkább eladja, a vevő pedig ott áll egy hibás termékkel, garancia nélkül, és sajnos nem sokat tehet.
Óvatosan, körültekintően, egészséges gyanakvással kössetek üzletet, hogy ne érjen meglepetés!
P.S.: a fentiek igazak lehetnek azokra a termékekre is, amiket úgy árulnak hogy "kis hibája van csak, ami olcsón javíttatható". Ha olcsón javíttatható, akkor miért is nem...?