2024. május 19., vasárnap

Gyorskeresés

Oktatás - pff. - update

Írta: | Kulcsszavak: oktatás . indulatposzt

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

csak két hír egy helyen

Nem lesz felelés a szakiskolákban

Az új, háromévesre redukált képzésben a tantervi javaslat heti 12 közismereti órát ír elő, amelyből 5 testnevelés, 2 idegen nyelv, vagyis magyarra, matematikára, természet- és társadalomismeretre heti 1-1 óra jut.

nem lesz ez kicsit sok? :W testnevelés mint közismereti óra?
ilyen szakiskolákból kikerülő (tisztelet a kivételnek) gyerekek 0 műveltséggel fognak rendelkezni, gyenge logikai készséggel (~0 matek). nem tanítják meg gondolkodni őket.

szégyen.

miafenének 17 éves kortól dolgozni? min 78-80 év lesz a nyugdíjkorhatár, mikor a most iskolában ülők eljutnak a környékére. lesz elég idejük rá. nem azért élsz, hogy dolgozz, azért dolgozol, hogy élhess.

Matematika- és történelemtanárok tömegét bocsáthatják el a két tannyelvű iskoláktól, mert a tervek szerint ezeket a tárgyakat nem lehet majd idegen nyelven tanítani - közölte a Kétnyelvű Iskoláért Egyesület elnöke.

nokomment.

---

utána mehet az általános sírás, hogy bezzegamiindőnkben, meg hovatartazifjúság. de ők erről nem nagyon tehetnek, ezt kapják. sokkal nagyobb erőfeszítést kíván az, amit nem követelnek meg tőlük, hanem saját

UPDATE - bár megkésve.

#1
mégis lesz felelés a szakiskolában

#2
innen

Hoffmann Rózsa szerint nem véletlen, hogy a történelmet a jövőben csak magyarul taníthatják majd. Úgy véli, hogy a hazafias nevelést szolgáló, szemléletformáló tárgy magyarul tanítható.

hmm.

a történelem számomra nem a hazafias nevelést foglalja magába, hanem a történelem ismeretét.

Hozzászólások

(#1) Ringman


Ringman
nagyúr

fasza jövőkép :(

(#2) danih


danih
addikt

Lesz viszont hittan, az fontos.

(#4) Ringman válasza Kalandor (#3) üzenetére


Ringman
nagyúr

lehidalok.

(#5) krizmo_


krizmo_
addikt

Nagyon erőltetik a testnevelést, mert sok az elhízott fiatal/gyerek, és ebből adódóan, sok az ebből következő betegségek száma is.(pl.:cukorbetegség).

Az biztos, hogy nem tanulnak meg a gyerekek pl. logikusan gondolkozni. Már évek óta végeznek kompetencia teszteket, ahol kimutatták, hogy mennyi a funkcionálisan analfabéta,
a kormány mégsem gondolja azt, hogy tenni kéne valamit...
Csak úgy mellékesen megjegyezném, hogy voltak olyanok az egyetemen, akik nem tudtak, csak akadozva olvasni. Nem értettem mégis, hogy gondolják az ilyenek, hogy ott a helyük?

Személy szerint nagyon hasznosnak tartottam anno általános iskolában a technikát, a fiúk barkácsoltak, szereltek, a lányok, főzni, varrni, háztartást vezetni tanultak. És ez legalább mindenkinek a javára vált. Amikor húgom járt általánosba az általam hasznosan ítélt technikát leváltotta a tánc és dráma tantárgy. Aminek semmi értelme, haszna.

Komoly gondok vannak az oktatással az biztos, a NAT-ot is állandóan piszkálgatják, de jót nem nagyon sikerül nekik kitalálni....

Crystalheart

Ez így nem teljesen igaz.....
Nem minden intézményben rossz az oktatás. Én szakmunkásban kezdtem, és nem voltam hülye, miután elvégeztem. Az oktatás színvonalával sem volt bajom. Sőt, még nehezebb volt, mint az érettségi. Használható szaktudást kaptam, és jó gyakorlati helyeim voltam az országban minden fele.
Öcsém szintén járt szakmunkásba, történetesen kőműves, és kiváló szakember, külföldön olyan házakat rakott össze, hogy csak csoda, de az országba is tevékenykedett...
Azt kell tudni melyik intézménybe akarsz tovább tanulni, helyileg megvan a híre, és ha az negatív oda nem kell menni, ennyi. De nem minden rossz, csak tisztában kell lenned a lehetőségeiddel.

[ Szerkesztve ]

(#6) Crystalheart


Crystalheart
senior tag

Azért azt hozzá kell tenni, hogy a szakmunkásképzőkből kikerülők ma is nagyjából 0 műveltséggel meg logikai készséggel kerülnek ki. Iskola-szintű presztízse nincs is ezeknek a szakoknak vagy iskoláknak. Ha valaki kikerül egy szakmunkásképzőből mondjuk kőművesként, az majdnem olyan, mintha 8 általánost végzett volna, plusz látott volna már némi szakmai gyakorlatot. Az órai munkában a felelések és dolgozatok a fokozottan rossz magaviselet és szorgalom (és az általános puskázás) miatt nem eredményesek, és maga az órai munka háttérbe szorul. Úgyhogy valami átszervezés lehet, hogy nem árt - más kérdés, hogy ekkora mértékű változtatásokat legalább egy-két évig illene előzetesen tesztelni néhány kiválasztott intézményben.

[ Szerkesztve ]

(#7) Dany007


Dany007
veterán

Oh ez még csak a "kisebbik" gond. [link] "Drasztikus és népszerűtlen intézkedések jöhetnek, vagy lemondhatunk a valutaalap pénzéről."

Ki is szokta mondani mindig? El kell menni külföldre... Lassan már tényleg nem lesz más lehetőség. Totálisan szétcsesződik ez az ország. Gyakorlatilag minden területen...
Ja és hogy a reálbér csökkenéses cikket ne is linkeljem... Miszerint az elmúlt 3 évben a legtöbb nyugati / Eu-s országban csak nőttek a reálbérek, nálunk viszont durván csökkent. Hurrá. Mi lesz itt még... ?

(#8) Crystalheart válasza krizmo_ (#5) üzenetére


Crystalheart
senior tag

A szerezhető szaktudást nem is firtattam, elvégre arra hivatottak ezek az iskolák, és igazad van, nem minden szakmunkásképző gyűjtősuli is egyben, ahova csak az jelentkezik, akit máshova nem vettek föl. Ezen a ponton talán szét is kellene választani a kettőt, talán inkább ez irányba kellett volna lépniük központilag, és a szakmunkásképző kategóriáját tovább lehetne bontani. De tekintve, hogy általában milyen teljesítményű diákok mennek a gyűjtőiskolaként funkcionáló szakmunkásba - és most szorítkozzunk ezekre -, azért erősen kételkedem abban, hogy rendes általános műveltséget tudjon adni, már csak a közeg miatt is. Ha szorgalmas ott egy diák, akkor kitörhet, nekem is volt olyan osztálytársam OKJ-n, aki a váci Királyba járt. (Szegénynek nem volt egyszerű dolga.) Csak itt most az a kérdés, hogy a hagyományos feleléses, dolgozatírásos módszer mennyire hatékony ezeknél az általában gyengébb képességű fiataloknál, nem lehet, hogy más módszer hatásosabb lenne-e? Bár ezeket a mostani változtatásokat én is túl drasztikusnak tartom, például a matekórák csökkentését mindenképp. A legtöbb szakmunkához kell matek (már csak a geometria miatt is), tehát ötletem sincs, miért hozták ezt a döntést.

(#9) krizmo_ válasza Crystalheart (#8) üzenetére


krizmo_
addikt

Nem feltétlenül van igazad. Amikor én kezdtem a tanulmányaim akkor gyakori volt, hogy szakiskolába kezdtek velem együtt. És ki milyen irányba akart menni továbbfejlődött, vagy maradt azon a szinten. Akkor még nem volt fizetős a másodszakma.
Az meg, hogy milyen képességeink voltam, hát én személy szerint nem voltam hülye, és nem azért mentem oda, mert nem vettek fel máshova. A középiskolák azért hasznosak, mert ott még abban a korban van a diák, hogy nem biztos tudja mit akar.
Kicsit mintha lebecsülnéd a szakmunkásokat, pedig minden, ami körülvesz egy embert a szakmunkásoknak is köszönhető. Butaság így vélekedni egy dologról, amiben nem volt részed, és tapasztalatod....
Mindenhol baj van az oktatással, ahol nem megfelelő a tanítás.
Azért gondold végig: cukrász, szakács, borász, asztalos, kertész, ács ezek mind szakmunkás képzések.
Ehhez kell érteniük, a szakmához, amit választottak....
Nem feltétlenül alaplilére a logikus gondolkodásnak a töménytelen matek. De tény, hogy kell.
A legnagyobb baj ott van, hogy egyesek nem képesek értelmezni az írott szöveget, vagy rosszul értelmezik azt, nem látják a dolgok összefüggéseit.

Amúgy fogalmam sincs mi van Vácon, nagyon messze vagyok tőle....
Kitörésről csak annyit, hogy miért lenne nehéz?
Mondtam szakiskolába kezdtem, majd értettségi, majd felsőfokú, majd fősuli....mindegyiket megcsináltam...nem látom át a problémát, nem kell kitörni, csak tanulni kell, ennyi a történet...

[ Szerkesztve ]

(#10) Иван


Иван
őstag

Nem gond a 16 éves kötelező oktatási korhatár, amelyik gyerek nem bír magával már vagy nem akar tanulni, azzal ne a tanár szívjon meg azok a társai, akik akarnak. Ennyi.

"magyarra, matematikára, természet- és társadalomismeretre heti 1-1 óra jut."

Ez no komment. Eddig is sötétség uralkodott az országban, gyerek azt se tudta ki írta a himnuszt meg nem tudott hatványozni. Most majd még jobb lesz a helyzet.

Ja, de kapcsoljuk már össze a felsőoktatási reformmal, heti egy matekkal küldjük őket műszakira!

Iskolaköpeny kérdés viszont most tényleg az ország legégetőbb problémája, meg hogy a gyerek menjen hittanra.

krizmo_:
"Személy szerint nagyon hasznosnak tartottam anno általános iskolában a technikát, a fiúk barkácsoltak, szereltek, a lányok, főzni, varrni, háztartást vezetni tanultak. És ez legalább mindenkinek a javára vált. Amikor húgom járt általánosba az általam hasznosan ítélt technikát leváltotta a tánc és dráma tantárgy. Aminek semmi értelme, haszna."

Az is lett volna, de mondjuk az én technikatanárom egy konnektort nem ismert fel köbö... Pedig az, az infó és a nyelv amire azt mondom, hogy a hétköznapi élethez hasznos tudást ad(na).

i5 10400f | ASUS RTX 3060 Ti 8GB LHR | 16GB DDR4 | Asus TUF VG27AQ | meg egy csomó körítés | Nintendo Switch V2

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.