2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Maz 535/537 transporter

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A Szovjet hatalom fejlesztette ki az 1950-1960-as években, a hidegháború idején. Feladata elsősorban szállítás volt, legyen akár tank , rakéta.... szóval a nagyobb terhek.

Maz 535:

1956-ban álltak elő az 535 prototípusával. Mely 30 ° kapaszkodóképességével, 8 hajtott és 4 kormányzott kerékkel mutatkozott be a nagyérdeműnek. Ezenkívül 47,5 cm hasmagassága és 19 tonna súlyú volt. Motorja 12 hengeres, 38 880 köbcentis és 375 lőerős volt, mely a fülke mögött foglalt helyet.

Maz 537:

A maz 537 lényegében egy megnövelt teljesítményű 535 volt. Motorja szintén 12 hengeres volt viszont 525 lóerő leadására volt képes. Újdonság volt a keréknyomásmérő is. Az 537 több változatban (variációban) készült. Tudomásom szerint jelenleg is szolgálnak a magyar honvédség állományában.

Adatok Maz 535:

Teherbírás: 7000 kg
Tömeg: 18975 kg
Vontatható max tömeg: 15000 kg
Sebesség: 60 km/h
Méretek: 8.780 mm, 2805 mm, 2915 mm
Nyomtáv: 2150 mm
Tengelytáv: 5750 mm
Hajtás: 8x8
Motor: vízhűtéses dízel

Adatok Maz 537:

Teherbírás: 7000 kg
Tömeg: 21600 kg
Vontatható max tömeg: 65000 kg
Sebesség: 60 km/h
Méretek: (h x sz x m) 9130 mm , 2885 mm, 2880 mm
Nyomtáv: 2150 mm
Tengelytáv: 6050 mm
Hajtás: 8x8
Motor: vízhűtéses dízel
Teljesítmény: 525 lóerős

Képek:

Hozzászólások

(#1) Vakegérke


Vakegérke
veterán

Rossz romjaikban, haldokolni látni ilyen csodákat.

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#2) Recon666 válasza Vakegérke (#1) üzenetére


Recon666
Közösségépítő

Igen. Eljárt felettük az idő.

(#3) Cifu


Cifu
nagyúr

A MAZ-oknak volt egyfajta egyéniségük. Rondák, de szépen rondák. Kár, hogy az új MAZ-MAN-ok elvesztették az egyéniségüket... :)

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#4) Recon666 válasza Cifu (#3) üzenetére


Recon666
Közösségépítő

Az újakat nem ismerem, de ezek régiek elég kemények voltak. :K

(#5) Vakegérke


Vakegérke
veterán

A muszkák nem gyártottak szépségdíjas dolgokat, de megbízhatóak voltak gyártmányaik. Monstrumaik impozánsnak is nevezhetők.

Itt egy KRAZ.

Volt szerencsém vezetni ilyent, élményszámba megy.

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#6) Cifu


Cifu
nagyúr

@Recon666: MAZ alváz licenc MAN fülkével és motorral. Azért az a németeknek is feltűnt, hogy ezek értenek a témához. :D

@Vakegérke: Ha a benzines fajta, akkor a fogyasztása is brutális volt. :P

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#7) Recon666 válasza Cifu (#6) üzenetére


Recon666
Közösségépítő

Arra is rájöttek, hogy a mazok szeretik a hasukat, gondolom ezért a Man motor. :DDD

(#8) Иван


Иван
őstag

Így látva a szovjet technológiai kifinomultságát, nyomban megértem, miért vesztették el a hidegháborút :DDD

i5 10400f | ASUS RTX 3060 Ti 8GB LHR | 16GB DDR4 | Asus TUF VG27AQ | meg egy csomó körítés | Nintendo Switch V2

(#9) Recon666 válasza Иван (#8) üzenetére


Recon666
Közösségépítő

Lehet nem voltak technikailag fejlettek, de szinte akármit kibírtak. Erős konstrukciók voltak. :K

[ Szerkesztve ]

(#10) Vakegérke válasza Cifu (#6) üzenetére


Vakegérke
veterán

Ha jó a memóriám, 60 litykó száz kilométeren. A ZIL billencs 47 litert zabált norma szerint, erre viszont pontosan emlékszem.

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.