Lap alján frissítés, mert mégse olyan egyszerű, mint annak tűnt!
Manapság már nem tudok meglepődni azon, hogy, ha rendelek valamit, akkor 4-5-6 napot esetenként még ennél is több időt kell várni arra, hogy a rendelt termék megérkezzen hozzám. Pont egy kedves barátom is így van rendelt termékére már egy jó ideje azt írja a nyomkövető, hogy szállítás alatt, aztán a cucc meg valahol lebeg az éterbe, de semmiképp sem érkezett még meg. Bosszantó ugyanakkor valahol még meg is tudom érteni. Az utóbbi nem gyengén húzós időszakban az online rendelések száma csak növekedett, a kapacitás gondolom ehhez mérten biztos nem lett emelve, nyilván ez azzal jár, hogy a szállítási idők is növekedtek, növekednek. Főleg egy-egy nagyobb webárúháznál semmi meglepő nincs ebben. Régebben én is, ha pl. eMAG-ról rendeltem, 2-3 nap volt mire ideért - abban az esetben, ha eMAG által forgalmazott termékről volt szó -, most legutóbb? 1.5 hét volt mire megkaptam amit akartam. Sosem kell életmentő dolog, azt inkább személyesen intézem el, lehetőségeimhez mérten itt vidéken, de bosszantó, hogy ismételjem magam.
Ezért volt meglepő a jelen történet, ami egy üde színfolt volt a napjaink szituációi között.
Történetesen most jutottam el oda - SAJNOSnagyonsokfelkiáltójel -, hogy a feleségemnek ajándékot vegyek a 2. házassági évfordulónkra. Az októberi hónap elég húzós volt pénzügyileg, így a jeles alkalomra már nem volt keret, és nem is gondolkoztam időben. Mit van mit tenni, pótlásképp most találtam ki valamit. Tudni illik, ilyen alkalmakra nem szeretek klisés dolgokat venni. Inkább egyedit, maradandót. Persze a legkisebb apróságoknak is örül, de négyszáz négyzetméter ruha, tengernyi smink, parfüm, ékszer mellett nekem nem adná ki annyira, hogy bemegyek egy ruha üzletbe és leemelek mondjuk egy szép kabátot, vagy egy méretben passzoló cipőt, és... Tessék életem, boldog évfordulót. Tehát, kerestem valami egyedi cuccokat gyártó oldalt, meg is lett a tökéletes ajándék. Leadtam a rendelést.
Egyedi gravírozott, tükör. Egyedi szöveggel, látványtervet kértem, hogy biztosra menjek, díszdoboz ÉS expressz szállítás. Barátok közt is, jövőhét elejét, közepét saccoltam. Az az átlag.
November 3, Szerda, 14:56: Megtörténik a rendelés leadása.
November 3, Szerda, 14:57: Szállítási idő változás! Várható szállítás: november 5. Péntek.
No itt nyeltem egy nagyot, hogy hát gyerekek, ez minden csak tartható nem - megjegyezném, egy előítéletes suttyó vagyok és jár az, hogy csúnyán nézzen rám mindenki -, főleg a látványterv miatt aggódtam. Gondoltam megkapom ma délelőtt, azt majd délután valaki ráles, hogy ja, a hülyegyereknek megfelel, gyártsuk le. Ezzel a tudattal feküdtem le este, majd ma reggel mikor felkeltem 5 órakkor, rálestem kis naívan az e-mailemre, nyilván, hajnalban nem volt ott semmi. A 2. kávémat szürcsölgetve azonban 6 óra 15 perckor pittyeget a tablet a hátam mögött, vele egyetemben a telefon is előttem az asztalon.
Kaptam, egy valódi kézzel írott e-mailt, rendelésszám megadva tárgynak, következő szöveggel:
"Kedves XY!
Küldöm a kért látványtervet! Várom mielőbbi válaszod!"
Majdnem kávés lett a monitor előttem, de azonnal válaszoltam, mert kellett kicsit változtatni, 6:18-ra elküldtem a választ, 6:22-kor megérkezett a módosított látványterv, még abban a percben írtam is, hogy tökéletes lesz úgy, köszönöm.
Aztán már kezdtem derűlátó lenni, hogy lehet tényleg megérkezik a cuccli holnapi napon, volt is okom rá.
November 4, Csütörtök, 9:53: Rendelés legyártva.
November 4, Csütörtök, 9:54: Számla
November 4, Csütörtök, 10:50: Megrendelése csomagolva.
November 4, Csütörtök, 11:51: Csomagja átadva a futárszolgálatnak.
Az pedig már központi depóba - vagyis afelé tart -, holnapi kiszállítás megadva. Tökéletes, feleségpajti éjszakára megy, még előtte pont megtudom lepni ezzel a kis aprósággal.
Van még remény, nyilván ez több dologra is szétosztható. Ha egy kisebb webshopról beszélünk, valószínűleg nem érkezik hozzájuk napi szinten több ezer megrendelés, az ország minden pontjáról. Kis webshop lévén, és egyedi dolgokat gyártva az sem kizárható, hogy pozitív visszajelzés az, ha egy rendelést hamar és jól teljesítenek. Ez látszódhat az értékeléseknél, vagy szájról szájra terjedve, hogy "Jajj innen rendeltem múltkor egyedi ékszert, ajánlom neked is, nagyon gyorsak és szépen dolgoznak.". Meg persze, ott van az azonnali bevétel, még, ha utánvételesen is veszem az adott dolgot.
Nem is célom összehasonlítani egy ilyen apró webárúházat egy nagy árúházlánccal. Azonban mindenképp jóleső azt látni, hogy vannak még bőven ilyen üzemeltetők, akiknek fontos a gyorsaság és pontosság. Nem pedig ülnek a megrendeléseinken napokig, hetekig, hisz úgyis van bőven bevétel, az én vagy más egy - 100 - negatív tapasztalata, értékelése nem sokat dob lefele. Mint egy légy a szélvédőn.
Innen már csak a GLS-en múlik az egész, bár NEKEM még nem volt velük negatív tapasztalatom. Pedig olvasom, hogy másnak meg bőven.
Update1:november 5, 7:23: telefon pittyegésre ébredek, gondoltam GLS SMS-e, hogy mikor várható a kiszállítás. Tévedtem! A webshop küldött mail-t:
"Kedves Vásárlónk! Elnézést kérünk a kellemetlenségért. Sajnálatos módon a tegnapi csomagjaink a futárrszolgálat nem vitte el. Ezért azok a mai napon nem érkeznek meg. Leghamarabb a következő munkanapon szállítják ki. Kérjük jelezzék felénk, hogy így is kiküldjük e a csomagot. Természetesen az expresz szállítás költségét vissztérítjük, vagy levonjuk a számlából. Köszönjük a megértést és a türelmet.
Gondoltam, hogy túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, hogy én ezt ma kézhez kapom! Habár indokolatlannak tartom, még a késés ellenére is az utolsó előtti mondatot... Vagy indokolt?!
A bejegyzés teljes mértékben szponzor mentes, viszont ajánlom figyelmetekbe a Ajándékbázis.hu oldalt. Remek ötleteik vannak, és meglepően gyorsak. Meg korrektek! Hétfőn kiegészítem ezt a bejegyzést a kész termék képével, amennyiben persze megérkezik.