Azon gondolkoztam valamelyik nap, hogy milyen jó biznisz a tisztítószer biznisz...
Először is leszögezném, hogy nálam évek óta a citrom (!) az első számú tisztítószer, és szerintem a világ legjobb
tisztítószere.
Próbáltam több MLM cég termékét, szódabikarbónát, ecetet... a citrom utcahosszal ver mindent!
Szóval valódi citrommal mosok, mosogatok, takarítok, mosdok, hajat is, mindent, kivéve fogat, mert a fogzománcnak nem tesz jót.
De nem a nagyáruházakban kapható vízízű citromról beszélek, hanem amit a piacon veszel, és marja kezed amikor bontod - az a jó citrom!
Persze vehetsz áruházban is, csak abból 5x annyi kell.
És a citrom nagyon jól működött másnál is pár száz évvel ezelőtt, amíg jöttek a ravasz marketingesek, és tönkre nem tettek mindent.
Hogyan?
Kitalálták, hogy csinálnak tisztítószert, eladják jó drágán, és ha sikerül, jól meggazdagszanak belőle.
Fogták a citromot, kivették belőle a citromsavat, hozzátettek néhány "csoda" vegyszert, amit nem kellett volna, de mindegy, és csináltak
egy csinos flakon tisztítószert, ráírták "Új" és kész is volt.
Kezdhették marketingezni, de mivel a marketingnek költsége volt, spórolniuk kellett az összetevőkkel, minél kevesebbet, olcsóbbat tettek bele, és próbálták úgy hirdetni, hogy senki ne jöjjön rá a turpisságra.
Szóval indultak a reklámkampányok, és a pénz már folyt is be a kasszába.
Szuper!
Aztán jöttek új marketingesek, akik elkezdték hirdetni, hogy az a gyártó hazudik, mert a terméke káros anyagokat tartalmaz, helyette itt van ez, ami nem tartalmaz káros anyagokat, vagy legalábbis kevesebbet.
Nagyon jó, ő is meggazdagszik.
Aztán jött a harmadik, aki elmondta, hogy az övében 100%
természetes összetevők vannak, kizárólag a természet erejét
használja fel, ami teljesen egészséges.
Na, végre valaki!
Az egyetlen bökkenő, hogy azt a természetes anyagot dobozolni kell,
ami emberi/gépi erőforrást igényel, rájön a marketing, szállítás és
egyéb költség, és a természetes anyagú tisztítószer 10x annyiba
kerül a végén, mintha simán megvennénk a piacon.
Például most láttam egy magyar "fejlesztésű" természetes szappant,
nagyon sikeres, csak azt nem tudom, milyen természetes anyag
lehet benne, amitől 13,000 Ft kilója?! Na mindegy.
Nyilván a szép marketing kampányokat valakinek ki kell fizetni,
azt meg senkinek nem éri meg marketingezni, hogy moss,
mosogass, takaríts, tisztálkodj valódi citrommal, mert az a legjobb,
legolcsóbb, legegészségesebb, stb.
Szóval ennyit a tisztítószer maffiáról, meg a marketingesekről,
akik a tudásukat hülyeségre használják.
Valószínűleg a kör előbb utóbb bezárul, és mindenki visszatér
a természetes anyagokhoz, aztán majd jönnek még ravaszabb
marketingesek, akik megint tönkretesznek mindent.
A szép bolygónkat, a bőrünket, az egészségünket, csak azért,
hogy profitáljanak.
Mi a véleményed erről az "üzletről" viktor? Kíváncsi lennék!
Vajon kapcsolatban állnak a gyógyszergyárakkal?
A tisztálkodási szerek irritálják sokak bőrét, az orvosok írják
fel rá a kenőcsöt, amit persze folyamatosan használni kell,
különben az irritáció ismét megjelenik.
Hallottál már ilyet?
Én sajnos igen. Talán nem véletlen?! Mi a véleményed?