2019. július 21., vasárnap

Gyorskeresés

Spuri ahogy én látom eddig

Írta: | Kulcsszavak: Spuri . üzemanyag adalék

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Soha életben nem hallottam erről az adalékról, egészen egy blokkból előjövő hangig. [link] Akkor kérdezték meg, hogy előtte használtam e, mert ha igen kizárnak pár dolgot. A "zaj" megoldódott, de megmaradt a neve és úgy gondoltam veszek egy 500ml-es flakonnal ami 250l benzinhez elég. Ez az én esetemben 6250km-re elég durván, lefed egy olajcserétől olajcseréig tartó intervallumot.

Mivel írtak olyan dolgokat mint fogyasztás csökkenés, így eltettem 1l teljesen átlagos benzint is a spuris mellé, majd a tankban lévő 5l-hez adagoltam ~10ml spurit. Érdekes, de ez a 10ml szembetűnően megváltoztatta a benzin színét. Elkezdtem kijárni, jöttem mentem nem történt semmi, mert hát csodaszerek nincsenek. Annyira nem hittem benne, hogy a gyártó weblapját csak érintőlegesen olvastam, a főoldalt, ez később lényeges.

Néhány tíz km megtétele után történt valami. Köztudott, hogy a GS500-es nem egy 1000-es gixer. Nem áll kerékre, nem lő ki. Szeretek is alacsony fordulaton járni, mert ha nem kell ne verjük fel a környéket a kipufogóval és én is mint oly sokan 50-el rójuk a km-eket. :U Innen viszont vagy az ember visszavált és húz egy kövéret, vagy hagyja felpörögni a kívánt tempóhoz. Itt vettem észre, hogy dinamikusabban indul meg. Aki havi 5000-et letol egy járművel az azt is megérzi ha máshogy duruzsol. Hát mondom ezzel mi lett, játszottam vele, elvonultam a mini "tesztpályámra" és tetszett amit tapasztaltam. Pörgős fordulaton is kisebb méregzsák lett, szó szerint jó volt kicsit meghajtani. Aki 50ló alatt gazdálkodik annak a kicsi is nagyon sokat jelent. Annyira tetszett a dolog, hogy mondom megnézem mit megy, hát menni többet nem megy, de lényegesen előbb elérem a közel végsebességem. Onnantól kezdve nőtt az átlag tempóm.

Eltelt így jó néhány km és üsse kavics, nézzük meg mennyit fogyaszt. Elég durva módszerem volt, mert egy mérés nem mérés, de lehetőség meg pénz sem volt itt 100km-eket menni. Fogtam és kijártam a tankból a benzint ezen a mini tesztpályán. Mivel hiába van benzin a tankban ha az nem folyik ki egyenletesen a végén így addig a pontig jártam ahol a motor elkezdett rángatni. Ekkor megálltam, volt még 1-2dl benne és persze a karburátorokban is (1.3km-t megy el csak a karbikban lévő benzinnel). Beleöntöttem 1l spurival kevert benzint és elkezdtem kijárni 6. fokozatban 82km/h-val 4000-es fordulaton. Ezt 90%ban tartottam, mert 5.4Km volt a tesztpálya. 25.1km-nél rántott egyet. Úgy mint korábban azt mondtam oké stop. Beleöntöttem 1l sima benzint (fontos, hogy a 2x 1l benzin ugyan abból a tankolásból származik) és elindultam. Ugye volt még ott némi spuris benzin, de ez van. 24km-nél megint rántott, de épp tatrósan egyenetlen úton haladtam és húztam még neki, 24.6-ra már alapjárat sem volt, megállt. Nagyon kicsi a különbség, de az az 1km hozza azt amit a gyártó mondott minimumnak százalékosan. Nem gondoltam volna.

A fogyasztás csökkenés megvan, de nem vagyok képes nem kihasználni a kapott kis pluszt. Teltek múltak a km-ek, most közel 300km-nél járok és közben előjöttek apróságok amit az vesz észre aki ismeri a motorja minden rezdülését.
- Kicsit megnövekedett alapjárat (~100rpm)
- Könnyebben és nagyobbat durran (HA akarom)
- Nyáron kánikulában van egy jelenségem, hogy csak elég megpöccinteni az önindítót és ketyeg, ez most ebben a hidegben is előfordul >> Könnyebb indulás.
- Előbb elmúlik a reggeli hidegben a vízpára okádás
- A könnyebb indulás hidegben >> Én e téren semmi változást nem tapasztaltam! 03.14.

A szennyeződés oldó hatását nem tapasztalhattam még meg, illetve nem is fogom, majd a szerelőm ha még nálam lesz a következő karbantartásnál.

Magáról a Spuriról: Teljesen magyar fejlesztés, vannak mellette és ellene is. Én sem hittem el, de ez a 12 éves motort egyenesbe tette. :R
Kizárólag gyári flakonjában tárolható, mert a sima műanyag flakont kikezdte és amihez hozzáér azt elszínezi rózsaszínre, továbbá nincs kellemes illata.
Egy 125ml-es flakon 1100ft körül mozog. Ez több mint 50l benzinhez elég. Gyártó szerint kell 4-5 tankolás mire mutatkoznak az előnyök.
A végére hagytam a gyártó weboldalát, keressétek meg a fenti jelenségeket, előtte nem olvastam: [link]

Ítélet: Még nincs, de eddig tetszik!

Hozzászólások

(#1) Kolondrum


Kolondrum
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Később updatelem ha történik változás.

Suzuki 99Le (1185kg) és Kawasaki 72Le (174kg). Egyik tartós, másik "lép". 195/65R15 Hankook téli 4-es eladó, 2014 év végi, 5mm. 10k, Dunakanyar. No posta! Képet püben! Redmi Note 7 eladó lesz 3 héten belül (július vége). 4/64+32 Alza gari 1+1 év, tok, fólia hegyek

(#2) ricinus13 válasza Kolondrum (#1) üzenetére


ricinus13
(senior tag)

A cím alapján másra gondoltam :DDD

(#3) Lauda


Lauda
(PH! félisten)
LOGOUT blog

A kek az megjobb minosegu. Ha bevalik erdemes a legnagyobb kiszerelest venni, egy ismerosom az 5 literest szokta venni, o hasznalja autoba es traktorba is, ugy majdnem fele annyiba kerul.

(#4) Kolondrum válasza Lauda (#3) üzenetére


Kolondrum
(PH! félisten)
LOGOUT blog

A kék nem verseny célokra van?

Suzuki 99Le (1185kg) és Kawasaki 72Le (174kg). Egyik tartós, másik "lép". 195/65R15 Hankook téli 4-es eladó, 2014 év végi, 5mm. 10k, Dunakanyar. No posta! Képet püben! Redmi Note 7 eladó lesz 3 héten belül (július vége). 4/64+32 Alza gari 1+1 év, tok, fólia hegyek

(#5) Lauda válasza Kolondrum (#4) üzenetére


Lauda
(PH! félisten)
LOGOUT blog

:D Ezalatt nem tudom mit ertesz. Lehet hasznalni a kozutakon is, mikor nem versenyzel. Dolgoztam autosboltban, arultuk mi is. Van akinek a kek jon be, a masiknak meg a sima spuri. Auto/motor fuggvenye. Meg van meg ezer fele adalek ezen kivul. ;)

(#6) ferensz válasza ricinus13 (#2) üzenetére


ferensz
(senior tag)

Én is :DDD

"jah, mert a többi nyelvben a for nem for, hanem kapswagenschmetterling"

(#7) creation


creation
(senior tag)
LOGOUT blog

Hogy én a te cikkeidet cégnél nem tudom elolvasni, az szörnyű :D Azt mondja veszélyes oldal... És letilt a proxy.

Node... Azért a linket kinyertem más módon és átolvastam a spuri oldalát. Lehet én is kipróbálom köv hónaptól a kis VTR-en. Úgyis 04.26-án megy műszakira :)

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#8) Kolondrum válasza creation (#7) üzenetére


Kolondrum
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Két link van benne: Kephos. com-os meg a spurié.

Én most viszek másnak is belőle mit mond rá, az egy még régibb motor. Kíváncsi vagyok meg lehet e győzni. Betetető Spuri. :D Sőt a kínai 50-es robogó is kap. Ott van mit feljavítani.

[ Szerkesztve ]

Suzuki 99Le (1185kg) és Kawasaki 72Le (174kg). Egyik tartós, másik "lép". 195/65R15 Hankook téli 4-es eladó, 2014 év végi, 5mm. 10k, Dunakanyar. No posta! Képet püben! Redmi Note 7 eladó lesz 3 héten belül (július vége). 4/64+32 Alza gari 1+1 év, tok, fólia hegyek

(#9) creation válasza Kolondrum (#8) üzenetére


creation
(senior tag)
LOGOUT blog

Szerintem a mi proxynk a nevedre (mint szerzőére) allergiás. De az rejtély, hogy a fórumban miért nem repál érte :D

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#10) Kolondrum válasza creation (#9) üzenetére


Kolondrum
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Nokiánál vagy? Ott allergiás a nevemre az ügyintéző miután megnézte a gépben, azonnal más bánásmódot kapok. ;]

[ Szerkesztve ]

Suzuki 99Le (1185kg) és Kawasaki 72Le (174kg). Egyik tartós, másik "lép". 195/65R15 Hankook téli 4-es eladó, 2014 év végi, 5mm. 10k, Dunakanyar. No posta! Képet püben! Redmi Note 7 eladó lesz 3 héten belül (július vége). 4/64+32 Alza gari 1+1 év, tok, fólia hegyek

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.